خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,012
امتیاز
153
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
موش خرمن اوراسیایی نام یک گونه از سرده موشچه است که در اروپا و آسیا یافت می شوند. این موش ها در محصولات گندم، جو دو سر و در نی‌ زار ها و هم چنین پرچین ها زندگی می‌ کنند. آن ها از نظر اندازه نصف انواع موش های خانگی هستند.

موش خرمن اوراسیایی چیست؟
موش خرمن اوراسیایی (Micromys minutus) یک جونده کوچک بومی آسیا و اروپا است. آن ها به طور معمول در مزارع غلات، همانند گندم و جو، در بسـ*ـتر های نی و سایر گیاهان بلند زمینی از جمله علف های بلند و پرچین ها یافت می شوند. این گونه از موش ها دارای خز قهوه ای مایل به قرمز و با قسمت زیرین سفید و دمی برهنه و بسیار پیشگیر هستند که از آن برای کوهنوردی استفاده می کنند. از این موجودات به عنوان کوچک ترین جونده اروپایی یاد می شود. یک موش بالغ ممکن است کمتر از 4 گرم وزن داشته باشد. لانه های این حیوانات ساختار های کروی شکلی هستند که با دقت از علف بافته شده و به ساقه های بالای زمین متصل می شوند.

این حیوانات به احتمال زیاد در آسیا تکامل یافته اند و ارتباط نزدیکی با موش کوهنورد دم دراز (Vandeleuria) و هم چنین موش درختی دم مدادی (Chiropodomys) دارند. طول این موش ها بین 55 تا 75 میلی متر و وزن آن ها بین 4 تا 11 گرم است. چشم و گوش آن ها نسبتا بزرگ است و بینی کوچکی دارند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به موش خرمن اوراسیایی ویکی پدیا مراجعه نمایید.

زیستگاه موش خرمن اوراسیایی کجاست؟
در رابـ*ـطه با این گونه از موش ها بهتر است که بدانید آن ها بومی اروپا و آسیا هستند. به طور معمول در مزارع غلات، مانند جو و گندم، در بسـ*ـتر های نی و سایر گیاهان بلند زمینی مانند علف های بلند و پرچین ها یافت می شوند. هم چنین باید افزود که این حیوانات در تمام شهرستان های ساحل شرقی انگلستان رایج هستند و به مور های یورک شمالی می رسند. هم چنین در جنگل‌ ها و جنگل‌ های غرب زندگی می‌ کنند. آن ها بیشتر عمر خود را در چمن های بلند و سایر گیاهان همانند نیزارها، خندق ها، غلات و حبوبات می گذرانند.


موش خرمن اوراسیایی یک گونه از سرده موشچه

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,012
امتیاز
153
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
غذای این حیوانات چیست؟

این موش ها حیوانات همه چیزخوار هستند. آن ها از علف ها، دانه های مختلف، میوه ها و هم چنین غلات تغذیه می کنند. در فصل تابستان نیز حشرات و لارو مصرف می کنند.



موش خرمن اوراسیایی جزو کدام گونه از جانوران می باشد؟

آن ها یک جونده کوچک بومی اروپا و آسیا هستند و ارتباط نزدیکی با موش درختی دم مدادی (Chiropodomys) و هم چنین موش کوهنورد دم دراز (Vandeleuria) دارند.



طول عمر این حیوانات چقدر است؟

طول عمر این حیوانات با توجه به تغذیه آن ها و هم چنین اگر شکار نشوند بین 17 الی 18 ماه است. بهتر است که بدانید این حیوانات به دلیل جثه کوچک گاهی اوقات به عنوان حیوانات خانگی هم نگهداری می شوند، نگهداری از آن ها بسیار آسان است و نیاز به نگهداری کمی دارند. این موضوع را هم باید افزود که اگر در اسارت باشند، بیشتر از 18 ماه زندگی خواهند کرد.

منبع: نمناک. الی گشت. ویکی پدیا


موش خرمن اوراسیایی یک گونه از سرده موشچه

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا