خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,012
امتیاز
153
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
گل رز ژولیت، Juliet Rose
گل رز ژولیت گران‌قیمت‌ترین گل دنیاست و آمارها نشان می‌دهند که برای توسعه و پرورش این گل در طی 15 سال گذشته چیزی در حدود 3 میلیون دلار هزینه شده است. برای نخستین بار در سال 2006 در نمایشگاهی به نام the Chelsea Flower در معرض دید عموم قرار گرفت. گلبرگ‌های این گل رنگی گل‌بهی دارند و با این رنگ زیبایشان سبب شدند تا رز ژولیت طرفداران زیادی پیدا کند.

ارکیده گوست، Ghost Orchid

ارکیده گوست یا ارکیده شبح مانند، بومی فلوریدا، کوبا و باهاما است. می‌توان گفت که مهمترین علت شهرت و خاص بودن این گل، شکل ظاهری آن است زیرا درست شکلی شبح مانند دارد. گلبرگ‌های این گیاه سفید رنگ و کشیده هستند. گل ارکیده گوست بسیار نادر است و متاسفانه در معرض انقراض قرار دارد. گفته می‌شود که ازدیاد زباله‌ها در طبیعت و کم شدن گرده‌افشانی این گیاهان توسط پروانه‌ها دلایل اصلی کم شدن تعداد این نوع گل‌هاست.

کیپریپدیوم، Lady Slipper
کیپریپدیوم‌های زرد و بنفش از نادرترین گل‌های دنیا محسوب می‌شوند. اصالت این گل به اروپا و به‌خصوص انگلستان بازمی‌گردد. شکل ظاهری این گل سبب شده تا آن را به یک کفش یا یک ظرف تشبیه کنند. با وجود این‌که هم‌اکنون شمار کیپریپدیوم‌های زرد و بنفش کم است اما تعداد آن‌ها پیش از سال 1917 کمتر هم بود اما در این سال یک باغ زیبا از گل کیپریپدیوم‌ در انگلستان کشف شد و از سال 1981 نیز این گیاهان نایاب تحت حفاظت قرار گرفته‌اند. متاسفانه افراد بسیاری به صورت غیرقانونی این گل‌ها را می‌چینند به همین خاطر هنوز هم شمار کیپریپدیوم‌های زرد و بنفش کم است.


نادرترین و عجیب‌ترین گل‌های جهان

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,012
امتیاز
153
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
سوسن نارنجی، Fire Lily
سوسن نارنجی که با نام flame lilies نیز شناخته می‌شود، در جایگاه هفتم این لیست قرار گرفته است. این گل رنگی شبیه به نارنجی و قرمز دارد و به همین خاطر نام آن را فایر Fire یا همان آتش قرار داده‌اند. از دیگر ویژگی‌های این نوع از گل‌ها می‌توان به قدشان اشاره کرد، طول آن‌ها در حدود 3.5 متر است و اگر به مزرعه سوسن نارنجی بروید در میان گل‌ها گم خواهید شد زیرا قدشان از انسان‌ها بلندتر است. در حال حاضر در کشورهایی چون استرالیا، جزایر کوک و پلی‌نزی فرانسه سوسن‌های نارنجی به صورت بومی یافت می‌شوند.

میدلمیست قرمز، Middlemist Red
این گل شبیه به رز است اما رنگی صورتی دارد. در ابتدا میدلمیست در چین می‌رویید اما در سال 1804 آن را به انگلستان انتقال دادند. در حال حاضر این گل زیبا را می‌توانید در باغ گیاهشناسی نیوزلند و برخی باغ‌های اصلی انگلستان پیدا کنید.

درخت گل فرانکلین، Franklin Tree Flower
این درخت برگ‌های سبز زیبایی دارد که در فصل پاییز به رنگ زرد و نارنجی تغییر پیدا می‌کنند. این درخت در ابتدا در کنار رود آلماها Altamaha River می‌رویید اما هم‌اکنون در سایر کشورها نیز یافت می‌شود. این گل در سال 1765 کشف شد و نام آن را نیز به افتخار بنجامین فرانکلین بنیانگذار امریکا فرانکلین نهادند. متاسفانه در حال حاضر این درخت گل در معرض انقراض قرار دارد و دلیل اصلی این معضل را نیز وجود بیماری‌های قارچی بیان کرده‌اند.

چاکلت کاسموس، Chocolate Cosmos
این گل یکی از نادرترین گیاهان دنیاست و اصالتش به مکزیک بازمی‌گردد. رنگ گلبرگ‌های این گل زرشکی مایل به قهوه‌ای است. بنابر آخرین شواهد تاریخی پیشینه این گل به 100 سال پیش می‌رسد و در سال 1902 در باغ‌های گیاهشناسی شروع به پرورش این گل زیبا کردند اما هنوز هم در معرض نابودی‌ست.


نادرترین و عجیب‌ترین گل‌های جهان

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,012
امتیاز
153
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
گل جید وین، Jade Vine
جالبترین نکته درباره‌ی این گل رنگ آن است. گلبرگ‌های این گیاه رنگ آبی مایل به سبز دارد. گفته می‌شود که اصالت این گل به جنگل‌های بارانی فیلیپین برمی‌گردد. قد گل جید وین نیز چیزی در حدود 1 متر است و از جمله گیاهان بلندقد به شمار می‌آید. اغلب، این گل را با بوته‌های نخود و لوبیا در یک خانواده قرار می‌دهند. بد نیست بدانید که امروزه شمار جید وین‌ها به شدت رو به کاهش است زیرا جنگل‌ها و مناطق مناسب برای آن‌ها رو به نابودی گذاشته‌اند.

گل کادوپول، Kadupul Flower
این گل در واقع شکوفه گیاه کاکتوس است که چهره‌ی بسیار زیبایی دارد و در هنگام شب با رنگ سفیدش می‌درخشد؛ همین درخشش سفید گل باعث شده تا به کادوگول لقب ملکه شب queen of the night را بدهند. خوشبختانه کادوگول در چند کشور دنیا رشد می‌کند که ژاپن، سریلانکا و چین از مهمترین آن‌ها هستند. این گل به هنگام شب کمی تکان می‌خورد به همین خاطر در افسانه‌ها بارها از آن یاد شده است. از دلایلی که شمار کادوپول‌ها کم شده، به دام افتادنشان در میان گل و لای است.

گل بد بو، Corpse Flower
این گل یکی از خطرناکترین گیاهان جهان است و تنها در جنگل‌های اندونزی می‌توان آن‌ها را پیدا کرد. گل بد بو هیچ ساقه و ریشه‌ای ندارد و تنها گل است به همین خاطر کمی عجیب و غریب به نظر می‌آید. وقتی گل بد بو جوانه می‌زند از آن بوی بسیار تند و زننده‌ای ساطع می‌شود به همین خاطر سوسک‌ها و مگس‌ها را به سمت خود جذب می‌کند. بد نیست بدانید که این گل هر 10 سال یکبار شکوفه می‌زند و ارتفاعش ممکن است به 3 متر هم برسد. گل بد بو از نظر ظاهری نیز عجیب است زیرا از بیرون رنگی سبز و از داخل رنگی بنفش دارد.

گل بیگانه شاد ( گلی شبیه موجودات خیالی فضایی)

منشا: این گل از سال 1831 و 1836 توسط داروین کشف شد. به همین دلیل است که برخی از مردم این گل را دمپایی داروین می نامند.

نام علمی: Calceolaria Uniflora

پیدایش: بیش از حد در تیرا ،دل فیوگو، آمریکای جنوبی

بیگانه شاد نیز گل شگفت آوری است که در آب و هوای سرد به وفور در آمریکای جنوبی نزدیک به قطب جنوب رشد می کند. این گل کوچک آفتاب نسبی و دمای سرد را ترجیح می دهد.به خاطر سیستم ریشه ای کم عمق، این گل تمایل به رشد در خاک شنی و سنگی دارد .

این گل در ارتفاع914 متری یافت می شود . در تابستان شکوفه می دهند و در بالای برگ های مستطیلی روی ریشه های 4 تا 5 اینچی رشد می کند، و به آن ها این حس را می دهد که روی زمین حرکت کنند در حالی که همه گل های بیگانه شاد زرد /پرتقالی با محفظه سفید و لکه های تیره هستند.


نادرترین و عجیب‌ترین گل‌های جهان

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,012
امتیاز
153
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
بانکسیا

منشا: Teasel Banksia اولین بار در ژانویه سال 1802 با رابرت براون از خلیج لاکی در ساحل جنوبی استرالیای غربی کشف شد. آن ها به خانواده Proteaceae تعلق دارند و حاوی گونه ای به نام Pulchellaهستند.

نام علمی: Banksia pulchella

مکان پیدایش: در ساحل جنوبی استرالیای غربی از پارک ملی فیتزجرالد شرقی تا خلیج است.

این گل عجیب به عنوان نادرترین گلها در نظر گرفته می شوند که بوته های کوچک و گسترده را با کم تر از 1 مترارتفاع دارد . ماسه سفید گسترده با نور خورشید کافی برای رشد آن ها نیاز است. این گل ها و یا گیاهان برگ های خطی باریک با طول 12 تا 15 میلی متر دارند.

به نظر می رسد رنگ آن ها زرد / طلایی با گلهای رنگارنگ قهوه ای است، زمانی کاملا باز شده به نظر می رسد که یک دسته گل با حاشیه های مارپیچ داشته باشد. گلهای Banksia Banksia منبع غذایی عسل خوارها هستند که به خاطر دوره طولانی آن ها در طول تابستان و زمستان عالی است.


نادرترین و عجیب‌ترین گل‌های جهان

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,012
امتیاز
153
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
پرنده بهشتی

منشا: در سال 1772 میلادی، توسط فرانسیس ماسون، گیاه شناس اسکاتلندی که برای باغ های سلطنتی در کیو کار می کرد، کشف شد. این گیاه متعلق به خانواده Strelitziaceaeاست.

نام علمی: Strelitzia reginae

مکانهای پیدایش: به ندرت در جنگل های ساحلی آفریقای جنوبی بین - ناتال در جنوب شرقی و جنوب شرقی کیپ - ناتال به ندرت یافت می شود.

پرنده بهشتی که به عنوان گل بزرگی شناخته می شود، یکی از زیباترین ، گل های رنگارنگ در جهان است و جز نادرترین گلها قرار دارد. این گل شبیه پرنده های روشن در حالت پرواز است.

هم چنین شبیه برگ های کوچک موز است که با ساقه به ریشه متصل می شوند. این برگ ها به شدت در دو ردیف قرار گرفته اند تا تاج بادبزن مانند همیشه سبز، متراکم، موم دار و براق برای ساخت آن به عنوان یک گیاه زینتی در جهان شکل دهند. تیغه های برگ این گیاه 6 تا 18 اینچ ارتفاع دارند. این گیاه 6 فوت ارتفاع با برگ های بزرگ و قوی به اندازه 25 تا 70 سانتی متر طول و 10 تا 30 سانتیمتر عرض رشد می‌کند.

منبع: ویکی پدیا و سایر سایت‌ها و پی‌دی‌اف کتاب‌های جانوران‌وگیاهان


نادرترین و عجیب‌ترین گل‌های جهان

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا