خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,012
امتیاز
153
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
آیا گربه سیاه نحس است؟
شاید تا به اکنون شما هم مشاهده کرده باشید که برخی افراد تصور می‌ کنند که با مشاهده گربه سیاه بدشانسی می آورند. اما آیا واقعاً این حیوانات زیبا و دوست داشتنی فقط به دلیل رنگشان بدشانسی می اورند و یا دلیل مهم تری پشت آن وجود دارد؟ حال در این قسمت از هپی پت قرار است در رابـ*ـطه با خرافات و باورهای اشتباه در مورد گربه‌ ها به ویژه خرافات در مورد گربه سیاه و نحس بودن آن بپردازیم.

در زمان قدیم مصریان باستان گربه سانان را می پرستیدند و آن ها را حیوانات مقدسی می دانستند. حتی یکی از الهه های مصریان همانند گربه بوده است. هم چنین جالب است که بدانید زمانی که یک گربه سیاه می میرد آن را مومیایی می کردند. آن ها از گربه به عنوان موجودی مقدس و قابل احترام یاد می کردند و به هیچ عنوان گربه سیاه را نحس و شوم نمی دانستند.

هم چنین بر این باور بودند که اگر کسی گربه سیاه را بکشد گنـ*ـاه بزرگی را مرتکب شده است و جزای آن مرگ می باشد، از این رو مردم از گربه سیاه وحشت زده می شدند. بهتر است که بدانید گربه های سیاه حیوانات خانگی دوست داشتنی و اهلی هستند که به هیچ عنوان نحس و شوم نمی باشند و این موضوع خرافاتی بیش نیست که از زمان قدیم به وجود آمده است.


آیا گربه سیاه شوم است؟

 
  • تشکر
Reactions: ~ĤaŊaŊeĤ~ و YeGaNeH

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,012
امتیاز
153
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
چرا گربه سیاه به نحس بودن معروف است؟
یکی از متداول ترین سوالاتی که برای مردم به وجود می آید این است که چرا گربه‌ سیاه به عنوان نماد بدشانسی معروف شده‌ است؟ در این باره می توان این گونه بیان کرد که تصور می‌ شود که قوم نورمن و ژرمن ایده نحس و شوم بودن این حیوانات را به وجود آورده اند و در این باره معتقد بودند که مشاهده یک گربه سیاه نشانه آن است که به زودی مرگ اتفاق می‌ افتد.

این اقوام با انتشار این صحبت ها در میان مردم ترس و دلهره را به وجود آوردند. بعد از آن ترس در مورد گربه های سیاه به سرعت در بین مردم گسترش یافت و پس از مدت کوتاهی قتل عام این حیوانات صورت گرفت و از آن زمان به بعد این حیوانات به نحس و شوم بودن معروف شده اند. البته ناگفته نماند که در حال حاضر خیلی از مردم می دانند که این صحبت ها خرافاتی بیش نیستند که مربوط به سال‌ ها و قرن‌ ها قبل می باشند.

هم چنین این روز ها خیلی از مردم به ویژه علاقه‌ مندان به گربه از گربه های سیاه نگهداری می کنند چرا که آن ها رنگ فوق‌ العاده‌ و زیبایی دارند و بسیار منحصر به فرد هستند.


آیا گربه سیاه شوم است؟

 
  • تشکر
Reactions: ~ĤaŊaŊeĤ~ و YeGaNeH

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,012
امتیاز
153
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
این موضوع از کجا ریشه می گیرد؟
گربه ها حیوانات بسیار دوست داشتنی و اهلی هستند که این روز ها نگهداری از آن ها بسیار رایج و متداول شده است. حال بهتر است که بدانید خیلی از افراد بر این باورند خرافاتی که گاهی اوقات در رابـ*ـطه با نحس و شوم بودن گربه های سیاه مشاهده می شود مربوط به زمان مصریان است و از مصریان نشأت می‌ گیرد چرا که مصریان باستان این حیوانات را مقدس می دانستند و اگر فردی به کشتن این حیوانات اقدام می کرد، مجازات آن فرد را مرگ می دانستند و از این رو مردم از این حیوانات وحشت داشتند و زمانی که یکی از این حیوانات را می دیدند، دلهره و ترس به سراغشان می آمده است و از آن زمان این خرافات به وجود آمده است.

هم چنین برخی دیگر بیان کردند که این خرافات از قوم نورمن و ژرمن ریشه گرفته است و با صحبت های این قوم در مورد این حیوانات از زمان گذشته از آن ها به عنوان حیوانات بدشوم یاد می شده است. به هر حال این حیوانات بسیار دوست داشتنی و خانگی هستند و این روز ها طرفداران بسیار زیادی نیز بدست آورده اند.

تاریخچه نحس بودن گربه سیاه

تاریخچه گربه سیاه مربوط به دنیای باستان می باشد. مصری ها الهه گربه ای به نام باست و یا باستت را می پرستیدند. بهتر است که بدانید به عنوان الهه حفاظت و گربه، او معمولا به عنوان یک گربه سیاه به تصویر کشیده می شد. حتی در آن زمان برخی از خانواده ها گربه های سیاه را در خانه خود نگه می داشتند، به این امید که مورد لطف او قرار گیرند.



این موضوع را هم باید افزود که اساطیر سلتیک پری را به شکل گربه ای به رنگ سیاه توصیف می کند که به عنوان گربه سیث شناخته می شود. حال با توجه به این که این حیوانات بسیار مقدس و قابل احترام بودند، کشته شدن آن ها توسط مردم مجازات سنگینی داشته است و اگر در آن زمانی فردی به کشتن این حیوانات می پرداخت، مجازات او مرگ بوده است.



اما با توجه به این که مسیحیت در اروپا گسترش یافت و بت‌ پرستی را به همراه خیلی از آداب و رسوم محلی نابود کرد در نتیجه گربه هم که یکی از نماد های بت پرستی بوده است، مورد بدنامی قرار گرفت و از این رو آن قدر به کشتن این حیوانات بی‌ گنـ*ـاه ادامه دادند که در قرن چهاردم در تعدادی از مناطق اروپا نسل آن ها منقرض شد. در نهایت این موضوع را هم باید افزود که تاریخچه نحس بودن این حیوانات از آن زمان نشأت گرفته شده است.


آیا گربه سیاه شوم است؟

 
  • تشکر
Reactions: ~ĤaŊaŊeĤ~ و YeGaNeH

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,012
امتیاز
153
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
آمدن گربه سیاه به خانه نشانه چیست؟
با توجه به این که خرافات بسیار زیادی در مورد این حیوانات وجود دارد از این گاهی اوقات برای برخی از افراد سوالی که به وجود می آید این است که آمدن یکی از این حیوانات در خانه نشانه چیست؟ در این باره بهتر است که بدانید برخی از افراد بر این باورند که اگر این حیوانات را در جلوی خانه خود ملاقات کنید و یا اگر یکی از آن ها به حیاط خانه و یا منزل شما بیایند، این موضوع نشانه خوش‌ شانسی و رفاه در آینده است. هم چنین بیان شده است اگر فردی در خواب یکی از این حیوانات را مشاهده کند نشانه بخت و اقبال خوب او می باشد.

آیا نحس بودن گربه سیاه خرافات است؟
شاید تا به اکنون در رابـ*ـطه با نحس بودن گربه سیاه صحبت‌ هایی را شنیده باشید. در این بهتر است که بدانید تمام این صحبت‌ ها خرافاتی بیش نیستند که از زمان قدیم نشأت گرفته شده اند. این موجودات دوست داشتنی به هیچ عنوان شوم و نحس نیستند. هم چنین در حال حاضر برخی از افراد بر این باورند که نگهداری از این حیوانات و یا مشاهده آن ها در خیابان، منزل و یا هر جای دیگری نشانه خوش شانسی و رفاه در آینده است.

آیا دیدن گربه سیاه هم نشانه بدی است؟
بهتر است که بدانید دیدن گربه سیاه در خانه و یا در هر جای دیگری به هیچ عنوان نشانه بدی را به همراه ندارد. هم چنین همان طور که در قسمت قبل بیان کردیم این روز ها خیلی از افراد بیان کرده اند که مشاهده این حیوانات نشانه های خوبی را به همراه خواهد داشت. هم چنین هزاران سال قبل این حیوانات در مصر باستان زندگی خوب و خوشی داشتند و از حمایت مردم نیز برخوردار بوده اند.


آیا گربه سیاه شوم است؟

 
  • تشکر
Reactions: ~ĤaŊaŊeĤ~ و YeGaNeH
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا