خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,012
امتیاز
153
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 41 دقیقه
نویسنده این موضوع
سمور یا دله سردهای در تیره راسو ها است. این جانواران بسیار چابک هستند و بیشتر آن ها برای زندگی در جنگل های تایگای نیم کره شمالی سازگاری یافته اند. پوست این حیوانات برای تهیه خز کاربرد بسیار زیادی دارد و به شدت نرم و لطیف است.
سمور چه حیوانی است؟
جالب است بدانید پوست این حیوان به شدت گران قیمت می باشد و به علت گران بودن و کاربرد هایی که دارد به دست شکارچیان شکار می شود. هم چنین باید بدانید مزارع پرورش سمور برای استفاده از پوست این حیوانات تاسیس شده‌ است و در حال فعالیت هستند. باید بگوییم که وضعیت فعلی این حیوانات دوست داشتنی به دلیل های مختلفی کم شده اند و این دلایل شامل شکار بی رویه آن ها، طعمه ها، آلودگی ناشی از سموم کشاورزی و مخصوصا سموم کلره، آلودگی های صنعتی و سیلاب ها تعداد آن ها بسیار کاهش پیدا کرده است.

غذای سمور چیست؟
اگر بخواهیم تغذیه این حیوانات بامزه را برای شما مطرح کنیم باید بگوییم که آن ها از ماهی، قورباغه، خرچنگ، پستانداران کوچک، پرندگان آبزی مخصوصا چنگر، مرغابی، تخم و جوجه پرندگان، حشرات و مواد گیاهی برنامه غذایی خود را تشکیل داده اند. اگر بخواهید به راحتی متوجه آن شوید که این حیوان در چه جایی حضور داشته است باید به مدفوع و باقی مانده غذای آن ها در مناطق شخصی از مسیر رودخانه و نهر ها دقت نمایید.

انواع سمور ها در جهان
باید بدانید که این حیوان انواع زیاد و مختلفی دارد که آن ها را برای شما عزیزان مطرح می کنیم. هم چنان اگر بخواهید در مورد تولید مثل این حیوانات بدانید باید بگوییم که جفت گیری برای این حیوانات در هر فصلی امکان پذیر می باشد اما معمولا در بیشتر وقت ها دیده شده است که جفت گیری آن ها بیشتر در فصل زمستان انجام شده است. مدت آبستنی آن ها حدود دو ماه طول می کشد و آن ها یک تا پنج تا بچه به دنیا می آورند. چشم های بچه هایشان در یک ماهگی باز می‌ شود و بعد از گذشتن زمان و بعد از دو ماه از لانه خود خارج می‌ شوند و شنا را شروع می‌ کنند. هم چنین آموزش های بسیار زیادی می بینند.


آشنایی کامل با سمور‌ها

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,012
امتیاز
153
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 41 دقیقه
نویسنده این موضوع
سمور آبی
سمور آبی یا همان سمور شنگ جثه بسیار بزرگی دارند و استوانه ای شکل می باشند. پوزه آن ها پهن است و سیبیل های بلند و کلفتی دارند آن ها گوش ها و چشم های کوچکی دارند و دم آن ها لوله ای شکل است که در قاعده پهن و ضخیم می شود. آن ها دارای دست و پا های کوتاهی هستند و در بین انگشتان آن ها پرده ای وجود دارد. موهای بدن آن ها نرم و انبوه است که به رنگ قهوه ای مایل به خاکستری است.

اندازه این مدل سمور طول سر و تنه آن ها 62 تا 83 سانتی متر است و دم آن ها 36 تا 55 سانتی متر می باشد، ارتفاع آن ها 30 سانتی متر می باشد و وزنی 5 تا 15 کیلو دارند. باید بدانید زیستگاه این حیوان اطراف رودخانه ها، نهر ها، کانال های آبیاری، دریاچه ها، تالاب ها و استخر های پروش ماهی است.

سمور سنگی
سمور های سنگی جثه ای به اندازه گربه های خانگی دارند و بدن کشیده و استوانه ای شک دارند. دم آن ها نسبتا بلند و پشمالو می باشد، پاهای آن ها بسیار کوتاه و ناخن های بلند و نیمه جمعی دارند. کف پا از موهای پراکنده‌ ای پوشانده شده است و به همین دلیل رد پای این حیوان به راحتی قابل تشخیص نمی باشد.

سمور سفید
جالب است بدانید سمور سنگی به علت لکه سفیدی که در زیر سـ*ـینه اش دارد، به سمور سـ*ـینه سفید معروف می باشد و از نظر مشخصات فیزیکی شباهت بسیار زیادی به سمور جنگلی دارند.


آشنایی کامل با سمور‌ها

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,012
امتیاز
153
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 41 دقیقه
نویسنده این موضوع
رنگ های سمور های مختلف
همان طور که می دانید اکثر این حیوانات ترکیب رنگی خاکی و قهوه ای دارند. در بیشتر آن ها رنگ های دیگر مانند سیاه و سفید یا کرم ترکیب شده است. برای مثال سمور جنگلی لکه ای زرد رنگ در زیر گلویش دارد که او را از بقیه این حیوانات خاص تر می کند.

سمور ها گوشت خوارند؟
گوشت خواران پنجمین دسته پستانداران از نظر تعداد گونه‌ ها و یکی از موفق‌ ترین آن‌ها هستند. بزرگی اندازه این جانوران حدودا از 25 گرم تا 5000 کیلوگرم می باشد. دسته گوشت‌خوار سانان به دو دسته گربه‌ سانیان و سگ‌ سانیان تقسیم می‌ شود. سمور ها حیواناتی گوشت خوار هستند که از گوشت حیوانات مختلف تغذیه می کنند.

زاد ولد این حیوان به چه صورت است؟
این حیوانات در تابستان و فصل گرما جفت گیری می کنند و آبستنی با تاخیری همراه می باشد. آن ها در اوایل بهار 3 تا 4 بچه به دنیا می آورند اما ممکن است تعداد آن ها به 8 تا هم برسد. آن ها در 18 ماهگی بالغ می شوند و طول عمر آن ها حدود 18 سال است.

آیا این حیوان به خواب زمستانی می رود؟
با فرا رسیدن فصل سرما تعداد زیادی از جانوران به دنبال یافتن غذا به سرزمین های گرم تر می روند و برخی از آن ها ترجیح می دهند همان جایی که هستند به خواب زمستانی بروند. باید بدانید حیواناتی مانند خارپشت اروپایی، سنجاب زمینی، قورباغه جنگلی، خفاش ها، مار ها، حلزون ها و خرس ها به خواب زمستانی می روند و این حیوان جزء آن ها نمی باشد.

زادگاه این سمور کجاست؟
باید بدانید زیسگاه و زادگاه این حیوانات اکثرا در کشور های خزری، بیابانی و بلوچی و ارتفاعات حدود40000 متر تا سواحل دریا است و در آن جا زندگی می کنند. آن ها جزء حیوانات دوست داشتنی هستند.

سمور آبی در ایران
زیستگاه این حیوانات در اطراف رودخانه ها، نهر ها، کانال های آبیاری و استخر های پرورش ماهی می باشد و آن ها از مناطق سیستان بلوچستان تا شمال خراسان، مازندران تا آذربایجان، کردستان تا خوزستان، فارس، چهار محال، اصفهان و تهران قابل مشاهده هستند.


آشنایی کامل با سمور‌ها

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

~ASAL~

مدیر آزمایشی طبیعت و جانداران
مدیر آزمایشی
  
عضویت
1/4/23
ارسال ها
847
امتیاز واکنش
1,012
امتیاز
153
زمان حضور
10 روز 8 ساعت 41 دقیقه
نویسنده این موضوع
وضعیت فعلی این حیوان چگونه است؟
در مورد وضعیت فعلی سمور های سنگی باید بدانید که همه ساله تعداد زیادی از آن ها شکار می شوند و با تصادف با ماشین ها از بین می روند. در گذشته شغل سمور گیری در بسیاری از مناطق رایج بوده است
سوالات متداول
فرق سمور جنگلی و سنگی چیست؟
باید دقت داشته باشید دم سمور سنگی کوچ کتر، سرش باریک تر و لاغر تر می باشد و گوش‌ هایی کوتاه تر و مدور تر با فاصله بیشتر دارد. نوک دماغ سمور سنگی رنگ بنفش یا خاکستری دارد اما نوک دماغ سمور جنگلی سیاه می باشد.

سمور سنگی چیست؟
جثه سمور سنگی بزرگ تر از دیگر حیوانات است و گوش های آن نیز بلند تر می باشد و لکه زیر گلو و سـ*ـینه برخلاف سمور سنگی دو‌ شاخه و سفید رنگ نمی باشد. طول سر و بدن آن ها 42 تا 52 سانتی متر می باشد و طول دم آن ها 16 تا 28 سانتی متر است و وزن آن ها 0.5 تا 2 کیلوگرم است.

برای نگه داری از این حیوان باید چه کار هایی انجام دهیم؟
تغذیه آن ها بسیار آسان می باشد. برخلاف بسیاری از گونه های حیوانات خانگی برای تهیه و تامین خوراک روزانه آن ها با مشکل چندانی مواجه نخواهید بود. برای دفع ادرار و مدفوع به راحتی آموزش می بینند و اهمیت این موضوع برای صاحبان این حیوان زیاد است.

کدام سمور در حال انقراض است؟
باید بدانید که سمور آبی یکی از سمور هایی است که در معرض انقراض قرار دارد. این حیوانات به دست ماهی گیران زیادی هم شکار می شوند و از پوست آن ها استفاده می کنند..


منبع: ویکی پدیا و سایر سایت‌ها و پی‌دی‌اف کتاب‌های جانوران‌وگیاهان


آشنایی کامل با سمور‌ها

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا