M O B I N A
سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
- عضویت
- 3/4/21
- ارسال ها
- 24,702
- امتیاز واکنش
- 63,858
- امتیاز
- 508
- سن
- 19
- محل سکونت
- BUSHEHR
- زمان حضور
- 273 روز 8 ساعت 22 دقیقه
نویسنده این موضوع
مدرنیسم _ «کمترین ، بیشترین است » این شعاری بود که از سوی مکتب «باهاوس» برای هنرجویان جویای هنر آوانگارد قبل از نازیسم در جهان غرب باب کردند. حذف تجملات زندگی و ساده زیستن و تعابیر صریح از بیان متون و تصاویر، به گونه انتزاعی و دور از ذهن کشف تازه غرب بود ، ولی برای شرق زمینان ساده زیستن و حذف جزئیات فخر فروشانه در طول قرون و اعصار جزو زندگیشان بوده است . غربیان این مهم را خیلی دیر دریافت کرده بودند.این نوع زندگی انتزاعی تاثیر فراوانی بر سبک ها و شیوه های مختلف ادبی و هنری گذاشت پژوهشگران و متفکران آن را جزء زندگی جدید یا به اصطلاح تفکر «مدرن» دانستند .
مدرنیسم در هنر باب خود را در سال های ۱۸۸۰ میلادی باز کرد و سیل تفکر های افراطی مدرن ، چنان دامن هنر و ادبیات را گرفت که گویی هیچ دوره هنری در طول تاریخ این گونه لجام گسیخته و « ازجا دررفته» نبوده است.
برای انسان عصر ماشین و تکنولوژی برداشتی تازه از واقعیت به وجود آمده بود ، حس جدید برای بیانگری جدید، که منتهی الیه آن را نمی توان پیش بینی کرد .
هزارتوی پیچیده ای که ابهامات در تصویر و توهمات از تجسم چیزهای ناباور و نادیدنی ( که حالا دیدنی شده بودند) مدرنیسم را چنان رازآلود کرد که مردم را به حیرت و گیجی واداشت. به راستی هنر مدرن مردمان را چگونه مسخ تفکر خویش کرده بود!
مدرن گریان اولیه شیوه ارائه آثار خود را نوعی « آشنایی زدایی » معرفی کردند ، نوعی تنش و تعجب در برابر اثر هنری یا ادبی ، که خواننده یا بیننده اثر را در شوک و شک باقی می گذارد .
مدرنیسم ها اولین پیروزی خود را در برابر فرهنگ و هنر سنتی دریافته بودند ( که البته بعدهاآن گونه که دیدیم تفکر پست مدرنیسم رجعت به سنت را سرلوحه کار خود دانست).
به طور کلی تفکر مدرن در هنر شامل خصوصیاتی است همچون « مبارزه با عادت های شنیداری و دیداری » ، « مقابله با سنت های رایج » ، «آشنای زدایی و تعجب و شیفته سازی» ، «محدوده مخاطبان اندک» ، «خرد ارتباطی» ، « سر آمد گرا شدن» ، « ایجاد حس کنجکاوی مخاطب » ،«ایجاد ناامنی و هراس در بیننده اثر» ، «ابهام سازی و پنهان گرایی» ، خلاصه « حکومت مطلق ذهن تحمیل شده بر اذهان عموم» و نیز «انتزاع افراطی در تمام حیطه های زندگی » ( که بیشتر در معماری مشاهده می شود)از خصوصیات بارز مدرنیسم هستند.
مدرنیسم در هنر باب خود را در سال های ۱۸۸۰ میلادی باز کرد و سیل تفکر های افراطی مدرن ، چنان دامن هنر و ادبیات را گرفت که گویی هیچ دوره هنری در طول تاریخ این گونه لجام گسیخته و « ازجا دررفته» نبوده است.
برای انسان عصر ماشین و تکنولوژی برداشتی تازه از واقعیت به وجود آمده بود ، حس جدید برای بیانگری جدید، که منتهی الیه آن را نمی توان پیش بینی کرد .
هزارتوی پیچیده ای که ابهامات در تصویر و توهمات از تجسم چیزهای ناباور و نادیدنی ( که حالا دیدنی شده بودند) مدرنیسم را چنان رازآلود کرد که مردم را به حیرت و گیجی واداشت. به راستی هنر مدرن مردمان را چگونه مسخ تفکر خویش کرده بود!
مدرن گریان اولیه شیوه ارائه آثار خود را نوعی « آشنایی زدایی » معرفی کردند ، نوعی تنش و تعجب در برابر اثر هنری یا ادبی ، که خواننده یا بیننده اثر را در شوک و شک باقی می گذارد .
مدرنیسم ها اولین پیروزی خود را در برابر فرهنگ و هنر سنتی دریافته بودند ( که البته بعدهاآن گونه که دیدیم تفکر پست مدرنیسم رجعت به سنت را سرلوحه کار خود دانست).
به طور کلی تفکر مدرن در هنر شامل خصوصیاتی است همچون « مبارزه با عادت های شنیداری و دیداری » ، « مقابله با سنت های رایج » ، «آشنای زدایی و تعجب و شیفته سازی» ، «محدوده مخاطبان اندک» ، «خرد ارتباطی» ، « سر آمد گرا شدن» ، « ایجاد حس کنجکاوی مخاطب » ،«ایجاد ناامنی و هراس در بیننده اثر» ، «ابهام سازی و پنهان گرایی» ، خلاصه « حکومت مطلق ذهن تحمیل شده بر اذهان عموم» و نیز «انتزاع افراطی در تمام حیطه های زندگی » ( که بیشتر در معماری مشاهده می شود)از خصوصیات بارز مدرنیسم هستند.
سیری در تفکر مدرن و عکاسی
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com