خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
اینترنت از اتصال کامپیوترها در سراسر جهان به وجود آمد، در واقع وقتی که به ISP متصل می‌شوید، سیستم شما هم‌جزیی از اینترنت محسوب می‌شود. اینترنت به اجزای زیادی از سرویس‌های مخابراتی متکی است. اجزایی مانند: خطوط ساده تلفن، کابل‌های نوری و کانال‌های ماهواره و… . در اینترنت روترها نقش پلیس را دارند(روتر کامپیوترهایی هستند که مشغول نظارت و کنترل انتقال اطلاعات هستند) و کانال‌ها در واقع بزرگراه‌های اینترنتی هستند.

تاریخچه اینترنت از ابتدا

اگر برای شما هم سوال است که اینترنت را کدام کشور ساخت ؟ باید بگوییم با توجه به تاریخچه پروژه اینترنت در سال 1961 وبه نام arpanet شناخته می‌شد و در آمریکا آغاز شد. اولین گام این پروژه با اتصال 4 کامپیوتر در نقاط مختلف جغرافیایی آمریکا یرداشته شد، که در آن زمان یک اقدام بی‌نظیر بود. کم کم معلوم شد که این شبکه توانایی‌های بیشتراز حد تصوری از آنچه که مسئولان وزات دفاع فکر می‌کردند دارد. به طور مثال :در حوزه انتقال اطلاعات علمی و مهندسی.



به مرور معلوم شد که این شبکه به تنهایی برای هدف اولیه خود که توانایی دفاع در مقابل ضربه هسته‌ای است، جوابگو نخواهد بود. در نتیجه تصمیم بر این شد که کل شبکه‌ها را به هم متصل کنند، یعنی در واقع شبکه‌ای از شبکه‌ها را تشکیل دهند. کنترل اینترنت در ابتدا فقط در دست دولت بود و فقط دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی را بهم وصل می‌کرد و مشاغل خصوصی نمی‌توانستند از آن استفاده کنند.
در دهه 1970 با استفاده از TCP که تا امروز هم از آن استفاده می‌شود. همچنین با استفاده از سیستم‌های میزبانی یا هاست و گسترش ارپانت به خارج از امریکا، به فکر ایجاد جزییات جدیدتری در آن افتادند و ایده‌ی اینترنت با اتصال شبکه‌های مختلف به هم و استفاده از ارپانت به عنوان هسته مطرح شد.


تاریخچه اینترنت از زمان آغاز تا هم اکنون

 

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
تاریخچه اینترنت از سال 1983 تا 1987

در ژانویه سال 1983 هر کامپیوتری که می‌خواست به شبکه‌ی آرپانت متصل شود، مجبور شد از TCP که در واقع هسته اولیه اینترنت است، استفاده کند. دکتر پوستل در سال 1984 مجموعه مقالات خود که درباره ایده مربوط به دامنه‌های اینترنتی که شامل com ,org ،gov ،edu و mil بود را منتشر کرد.

در سال 1985 جننینگز که عضو بنیاد ملی علوم بود، اجباری شدن TCP/IP برای هر شبکه را مطرح کرد. که در زمان کوتاهی پس از این اتفاق WAN شکل گرفت، که باعث اتصال چند شبکه‌ی LAN به هم است. در سال 1987 CompuServe استفاده از تصویر یا فرمت را به صورت تصادفی منتشر کرد.


تاریخچه اینترنت از 1989 تا 1994

در سال 1989 اولین ارائه‌ دهنده خدمات اینترنت یا ISP شرکت The World بود. به این صورت کار می‌کرد که خدمات اتصال به اینترنت را به صورت Dial-up ارائه می‌داد. بعد از آن شرکت‌های Netom و Panix نیز خدماتی در این زمینه ارائه دادند.

تاریخ اینترنت تا سال 1991 بر همین منوال بود، اما از این تاریخ به بعد اوضاع به سرعت تغییر کرد. بزرگترین اسپانسر اینترنت بنیاد ملی علوم بود در این سال این بنیاد تمام سرمایه‌ی خود را خارج کرد و شرکت‌های تجاری خصوصی توانستند به آن وارد شده و در آن سرمایه گذاری کنند. سازمان تحقیقات و علوم شبکه در سال 1992 پروتکل WWW را انتشار داد. بنیاد علوم ملی هم سرعت شبکه‌ی خود را در این سال به 44.739 Mbps ارتقا داد. و خیلی زود اینترنت به شکلی که امروز می‌شناسیم درآمد. البته دلیل این رشد شبکه وب یا شبکه تار عنکبوتی جهانی بود.

مارک اندرسین در سال 1993 یک رابط گرافیکی به نام Mosaic for X برای پروتکل WWW ارائه کرد. در سال 1994 Netscape را به راه انداخت و SSL را که به کار کدگذاری داده مشغول است، توسعه داد. در سال 1994 اولین فروش آنلاین مربوط به شرکت پیتزا هات بود، کف آن را روی سایت خود قرار دادند. در دهه های بعدی به سرعت اینترنت پیشرفت کرد و به جایگاه امروزی خود رسید.

شبکه ی تار عنکبوتی جهانی یا وب (web) چيست؟

تمام اطلاعات و داده‌های متصل شده به هم روی اینترنت را وب می‌گویند. شبکه وب مدتها بعد از پیدایش اینترنت به وجود آمد. طبق تاریخچه اینترنت در ابتدا اینترنت فقط برای انتقال اطلاعات و پست الکترونیک استفاده می‌شد. پیدایش وب مربوط به دانشمند سوئیسی بنزی لی و در سال های 1989 تا 1991 است. ایده‌ی او بر این اساس بود که اطلاعاتی که افراد مختلف به دنبال آن هستند در سندها و فایل‌هایی در کامپیوترهای مختلف به صورت ذخیره شده، وجود دارند. تقریبا همه‌ی این اسناد به سندهای دیگر ارجاع داده شده است و از آن سند هم به سندهاي دیگر و به همین صورت تا آخر به این مفهوم ابر لینک می‌گویند، که منشا وب است.


تاریخچه اینترنت از زمان آغاز تا هم اکنون

 

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
تاریخچه اینترنت در ایران

ایران اولین کشوری در خاورمیانه بود که به اینترنت متصل شد و برای اولین بار مرکز تحقیقات فیزیک نظری و ریاضیات اینترنت را به ایران آورد. در حال حاضر نیز این مرکز خدمات اینترنت را ارائه می‌دهد و به عنوان تنها مرکز برای ثبت دامنه .IR شناخته می‌شود. استفاده از این دامنه به معنی هویت ایرانی ساید در دهکده‌ی جهانی اینترنت است.

در سال 1371 فقط چند دانشگاه در ایران از اینترنت بهرمند بودند. به طور مثال: دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه گیلان از نخستین دانشگاه‌های بودند که به وسیله موسسه فیزیک نظری و پروتکل UUCP موفق شدند، از اینترنت استفاده کنند. ایران به طور رسمی در سال 1372 به شبکه اینترنت پیوست.

تاریخچه اینترنت در ایران اولین شرکت isp ایرانی

موسسسه ندا رایانه در سال 1373 در ایران تاسیس شد، که اولین وب سایت ایرانی را ایجاد کرد. همچنین در ادامه انتشار روزنامه همشهری به زبان فارسی در اینترنت نیز از جمله کارهای این موسسه است. موسسه ندا رایانه اولین شرکت ISP در ایران است، که خدمات اینترنت را با اتصال و استفاده از ماهواره ی کدویژن برای نخستین بار در ایران ارائه می‌داد.

در سال 1374 مجلس تصویب کرد، که یک شرکت امور ارتباطات دیتا در ایران تاسیس شود، این شرکت که زیر نظر مخابرات است و مسئولیت توسعه خدمات دیتا را به صورت انحصاری در سراسر کشور بر عهده داشت.

در سال 1377 پروژه یونیکد که مربوط به استانداردسازی فونت‌ها و الفبای فارسی در کامپیوتر و دنیای وب و اینترنت بود آغاز شد. این پروژه بین شورای عالی انفورماتیک و مدیریت فنی دانشگاه صنعتی شریف و همچنین بنیاد دانش هنر واقع در انگلستان، عنوان پروژه فارسی وب بود.

به مرور زمان و از سال 1380 با توسعه و فراگیر شدن ارتباطات همراه و توسعه‌ی زیرساخت‌های شبکه استفاده از اینترنت در ایران شدت گرفت.

در دهه 1390 و با ارتقا فناوری‌ها و استفاده از نسل 3 و 4 ارتباطات فضای مجازی در ایران شکل گرفت.

تعداد كاربران اينترنت در جهان و ایران

بر اساس آمار در سال 1996تعداد 36 میلیون نفر کاربرانی هستند، که در جهان از اینترنت استفاده می‌کنند، که در آن سال در ایران تعداد کاربران حدود 2 هزار نفر بود.


تاریخچه اینترنت از زمان آغاز تا هم اکنون

 

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
  • تعداد کاربران جهانی اینترنت در 1997 به 76 میلیون نفر رسید، که از این تعداد 5 هزار کاربر ایرانی بودند.
  • تعداد کاربران جهانی اینترنت در 1998 به 147 میلیون نفر رسید، که از این تعداد 22 هزار کاربر ایرانی بودند.
  • تعداد کاربران جهانی اینترنت در 1999 به 195 میلیون نفر رسید، که از این تعداد 548هزار کاربر ایرانی بودند.
  • تعداد کاربران جهانی اینترنت در 2000 به 369 میلیون نفر رسید، که از این تعداد 132 هزار کاربر ایرانی بودند.
  • در سال 2001 میلادی تعداد کاربران جهانی 531 میلیون نفر بود، که از این تعداد حدود 418 هزار نفر از کاربران ایرانی بودند.
پس از این تاریخ استفاده از اینترنت به شکل عجیبی در ایران همه گیر شد، به طوری که در حال حاضر نزدیک به 25 میلیون نفر در ایران روزانه از اینترنت استفاده می‌کنند.

فایروال برنامه تحت وب یا waf چیست؟

امروزه استفاده از اینترنت با رشد چشمگیری روبه‌رو شده است. به دنبال آن، اطلاعات کاربران و مخاطبان نیز بیشتر در معرض خطر قرار گرفته‌است. در همین راستا، فناوری‌های گوناگونی برای جلوگیری از اینگونه حملات سایبری به وجود آمده‌اند که یکی از جمله موثرترین و کاربردی‌ترین آنان، WAF (Web Application Firewall) است. WAF (Web Application Firewall) که در زبان فارسی با نام فایروال برنامه‌ی وب شناخته می‌شود، با نظارت بر ترافیک HTTP میان یک برنامه وب و اینترنت، به محافظت از برنامه‌های تحت وب کمک می‌کنند. به عبارتی WAF یک سیستم فایروال پیشرفته است که از وب اپلیکیشن در برابر موارد امنیتی مختلفی مانند تهدیدات، بدافزارها و حملات مخربی مانند جعل در سایت، اسکریپت کراس سایت (XSS)، گنجاندن پرونده و تزریق SQL محافظت می‌کند.

فایئال برنامه تحت وب یا WAF از جمله مفاهیم مهم و پرکاربردی است که مطالعه درباره‌ی آن خالی از لطف نیست. به همین دلیل، ما در مقاله‌ی WAF چیست این مفهوم را به‌طور مفصل توضیح داده‌ایم.


سرورهای ابر آراز چه ویژگی هایی دارند؟

سرور ابری ابر آراز پرسرعت ترین سرور ابری با آپتایم 99/99 به شمار می‌رود. همچنین با مبلغی مناسب سرورهایی با سریع‌ترین و پرقدرت‌ترین سخت‌افزارهای موجود را به شما ارائه می‌دهد.
منبع: ابرارزو


تاریخچه اینترنت از زمان آغاز تا هم اکنون

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا