خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Saghár✿

سرپرست بخش عمومی
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
نگارشگر انجمن
کپیست انجمن
  
عضویت
28/2/20
ارسال ها
4,437
امتیاز واکنش
51,307
امتیاز
443
محل سکونت
☁️
زمان حضور
122 روز 21 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع

مواد لازم سس سزار
سس مایونز300 گرم
سس خردل100 گرم
زرده تخم مرغ2 عدد
پنیر پارمسان50 گرم
پوره سیر1 قاشق چایخوری
سس ورچستر20 گرم
روغن زیتون بدون بو100 گرم
نمک و فلفل سیاه1 قاشق چایخوری
دستور تهیه سس سزار

مرحله اول
برای تهیه سس سزار رستورانی ابتدا سس مایونز را داخل کاسه ای بزرگ می ریزیم و سس ورچستر را به آن اضافه می کنیم و با همزن دستی آن ها را هم می زنیم تا یکدست شوند.بعد 3 الی 4 عدد سیر را پوست می گیریم.

مرحله دوم
حالا آنرا می شوییم و با رنده ریز رنده می کنیم، سپس 1 قاشق چایخوری از پوره سیر را به مواد اضافه می کنیم. در ادامه تخم مرغ ها را داخل پیاله ای اول می شکنیم و زرده و سفیده ها را جدا در کاسه ای می ریزیم.

مرحله سوم
سپس در صورت سالم بوده زرده ها را به مواد سس می افزاییم و با همزن خوب آن ها را مخلوط می کنیم. در ادامه سس خردل را به همراه فلفل سیاه،نمک و پنیر پارمسان و روغن زیتون اضافه می کنیم و همگی مواد را با همزن دستی خوب مخلوط می کنیم.


مرحله چهارم
می توانید از ابتدا همگی مواد را به همین ترتیبی که اشاره کردم داخل کاسه بریزید و در آخر با گوشتکوب برقی آن ها را میکس کنید و یا داخل پارچ میکسر بریزید(روغن را بعد از اینکه مواد در میکسر ،میکس شدند اضافه کنید) و میکس شده تحویل بگیرید.


مرحله پنجم
البته می توانید از کمی آبلیمو تازه نیز در این ترکیب استفاده کنید.بعد سس آمده شده را در ظرفی می ریزیم و درب آن را می بندیم و داخل یخچال قرار می دهیم تا خودش را کمی بگیرد و آنوقت می توانید سس سزار خونگی را استفاده کنید.نوش جان
***

مواد لازم سس فلفل
گوجه فرنگی۳ عدد
سیر۵ حبه
فلفل قرمز و سبز۱ کیلوگرم
پودر فلفل سیاه۱ قاشق مرباخوری
سرکه۱ لیوان
روغن زیتون۱ لیوان
جعفری½ لیوان
نمکبه مقدار کافی
دستور تهیه سس فلفل
مرحله اول
برای تهیه سس فلفل خوشمزه ابتدا قسمت های اضافی گوجه فرنگی ها و فلفل ها را جدا می کنیم، سپس گوجه فرنگی ها را به همراه حبه های سیر داخل غذاساز یا مخلوط کن می ریزیم تا کاملا پوره و یکدست شوند.

مرحله دوم
در این مرحله فلفل ها را نیز به صورت جداگانه داخل غذاساز یا مخلوط کن می ریزیم تا کاملا یکدست شوندف سپس کنار می گذاریم. در ادامه مخلوط گوجه فرنگی و سیر را داخل یک تابه مناسب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله سوم
حالا مواد را هر چند لحظه یک بار هم می زنیم تا آب اضافی موجود در تابه به طور کامل کشیده شود، سپس پوره فلفل را به همراه سرکه، روغن، فلفل سیاه و مقداری نمک به تابه اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم
در این مرحله جعفری را به صورت ساطوری خرد می کنیم یا اینکه در غذاساز می ریزیم تا کاملا پوره شود، سپس به تابه اضافه می کنیم. حالا اجازه می دهیم سس ۴۵ دقیقه تا یک ساعت روی حرارت ملایم بماند تا کاملا آماده شود.

مرحله پنجم
پس از اینکه سس آماده شد طعم آنرا تست می کنیم، سپس در صورت تمایل می توانیم برای تندتر شدن سس از پودر فلفل قرمز تند نیز اضافه کنیم. در ادامه اجازه می دهیم سس در دمای محیط بماند تا کاملا خنک شود.


مرحله ششم

پس از اینکه سس کاملا خنک شد، آنرا درون ظرف های شیشه ای درب دار می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم. در صورتی که تمایل داشته باشیم این سس را برای مدت طولانی تری نگهداری کنیم باید جعفری را از مواد لازم حذف کنیم.
منبع:چی‌شی


سس سزار و سس فلفل

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا