خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Saghár✿

سرپرست بخش عمومی
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
نگارشگر انجمن
کپیست انجمن
  
عضویت
28/2/20
ارسال ها
4,437
امتیاز واکنش
51,307
امتیاز
443
محل سکونت
☁️
زمان حضور
122 روز 21 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
مواد لازم برای ۴ نفر
پیاز درست۱ عدد
گوشت۲۰۰ گرم
لوبیا سبز۲۰۰ گرم
لوبیا سفید۱۵۰ گرم
گوجه فرنگی۱ الی ۲ عدد
سیب زمینی نگینی۲ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق سوپ خوری
سبزی معطربه مقدار لازم
زعفران دم کرده۳ قاشق غذاخوری
لیمو عمانی۴ عدد
آویشن۱ قاشق مربا خوری
نمکبه میزان لازم
فلفل سیاه و قرمزبه میزان لازم
روغنبه میزان لازم
طرز تهیه خورش فاصولیه
مرحله اول
خیساندن حبوبات در آب از شب قبل، یکی از اصول پخت غذاهای حاوی حبوبات است. با این روش دیگر نیازی نیست تا نگران نفاخ بودن غذا باشید. لوبیا سفید را از ۲۴ ساعت قبل در آب بخیسانید و چندباری آب آن را عوض کنید.

مرحله دوم
البته این خورش را می توانید با لوبیا قرمز نیز تهیه کنید اما در بیشتر دستورهای این غذا از لوبیا سفید استفاده می شود. مقداری روغن در ماهیتابه ریخته و گوشت را کمی تفت می دهیم تا هر چهار طرف آن به خوبی تغییر رنگ دهد

مرحله سوم
پیازها را شسته و آن ها را بر روی تخته برش به صورت نگینی خرد کنید. این کار را باید برای گوجه نیز تکرار کنید. یادتان باشد که همیشه از گوجه فرنگی های تازه و سفت استفاده کنید. حالا مواد را کمی تفت می دهیم.

مرحله چهارم
سپس اجازه می دهیم تا کمی رنگ سبزیجات تغییر کرده و نرم شود. اجازه بدهید تا کمی گوجه فرنگی درون قابلمه آب بیندازد. حالا باید لوبیا سفید را به آن اضافه کنید. اگر در زمان خیساندن لوبیا سفید به آن نمک اضافه کرده اید


طرز تهیه خورش فاصولیه

 

Saghár✿

سرپرست بخش عمومی
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
نگارشگر انجمن
کپیست انجمن
  
عضویت
28/2/20
ارسال ها
4,437
امتیاز واکنش
51,307
امتیاز
443
محل سکونت
☁️
زمان حضور
122 روز 21 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
مرحله پنجم
در این مرحله آن را آب بکشید تا هیچ اثری از نمک روی آن باقی نماند. نمک می تواند موجب دیرپز شدن گوشت شما شود. لوبیا سفید خیس خورده را به مواد اضافه کرده و در این مرحله یک لیوان آب جوش به آن اضافه می کنیم و در قابلمه را می گذاریم

مرحله ششم

سپس اجازه می دهیم تا گوشت به خوبی بپزد. سیب زمینی ها را به خوبی شسته و پوست بگیرید. آن را به شکل نگینی درشت خرد کنید. لوبیا سبز تازه را نیز به خوبی شسته و آن را به اندازه های دلخواه برش بدهید.

مرحله هفتم
بهتر است آن را به اندازه یک بند انگشت برش بدهید که هم ظاهر زیباتری داشته باشد و هم برداشتن آن با قاشق راحت باشد. بعد از اضافه کردن لوبیا سبز و سیب زمینی به خورش، باید آن را طعم دار کنید.

مرحله هشتم
برای طعم دار کردن خورش کمی رب گوجه فرنگی را در روغن تفت بدهید. این کار بوی خامی آن را گرفته و رنگ خورش شما را بهتر می کند. حالا نمک، فلفل و آویشن را به آن اضافه کرده و به خورش اضافه می کنیم.

مرحله نهم
برای ترشی این غذا از لیموعمانی استفاده می شود. شما می توانید از پرک لیموعمانی و یا حتی آبلیمو تازه و یا ترکیب این دو برای خورش فاصولیه استفاده کنید. اگر تمایل داشتید تا از لیموعمانی برای این خورش استفاده کنید؛

مرحله دهم
حتما آن ها را سوراخ کرده و اجازه دهید تا چند دقیقه ای در آب ولرم بماند. این کار کمک می کند تا تلخی لیمو عمانی گرفته شود. حالا می توانید آن را نیز به خورش اضافه کنید. زعفران دم کرده را نیز به خورش اضافه کنید. البته می توانید کمی زعفران هم برای اواخر پخت اضافه کنید.

مرحله یازدهم
در ۲۰ دقیقه پایانی پخت، سبزی های معطر را به غذا اضافه کنید. اگر دوست داشته باشید می توانید کمی پودر سیر نیز برای طعم دهی بیشتر به این خورش اضافه کنید. برای تزئین این خورش نیز می توانید همانند آش رشته، کمی پیاز سرخ کرده مجلسی روی آن قرار دهید.
منبع:چی‌شی


طرز تهیه خورش فاصولیه

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا