خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,242
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
روابط عمومی و هنر
از روابط عمومي به عنوان هنر هشتم و دست آورد قرن بيستم ياد مي کنند که علي رغم اينکه نسبت به ساير علوم اجتماعی علم جديدي است اما توانسته رده‌هاي عالي علمي و آزمون و خطا را به سرعت طي نموده و در سازمانها و موسسات به عنوان وزنه اي قوي و انکار ناپذير جا باز کند و به جرئت مي توان گفت امروزه هيچ موسسه يا سازمان بزرگ جهاني را نمي توان يافت که روابط عمومي نداشته باشد[1].
در ايران نيز دهها سال است که روابط عمومي با عناوين مختلفي در سازمانها و ادارات عموماً دولتي وجود داشته است. مطالعات نخستین واحد روابط عمومی در ایران توسط حمید نطقی در سال 1330در شرکت نفت آغاز و سپس این واحد در سال 1334 تحت عنوان دفتر مطبوعات و اطلاعات شرکت نفت ایران و انگلیس راه اندازی گردید.بدین ترتیب هر یک از موسسات و سازمانهای دولتی در ساختار کلی خود یک دفتر انتشارات و مطبوعات دایر کردند و کوشیدند از این طریق با مردم و ارباب رجوع ارتباط برقرار سازند. با همت دکتر حمید نطقی و یاران او در دهه 1340 یک مرکز دانشگاهی برای تربیت متخصص روابط عمومی در تهران دایر گردید. آئین نامه روابط عمومی به صورت مدرن در سال 1353 به پیشنهاد وزارت اطلاعات و جهانگردی به تصویب رسید که در آن ضمن لحاظ روابط عمومی برای هر وزارتخانه و موسسه دولتی بر نشر اخبار،امور تبلیغاتی،تنویر افکار عمومی و انتشار جوابیه های مطبوعاتی تصریح شد.
پس از انقلاب سازمان های دولتی و موسسات خصوصي کوچک و بزرگ به تدریج با فراز و نشیب هایی به اهميت داشتن واحدي به نام روابط عمومي در سيستم خود پي بردند.
یک روابط عمومی خوب آن است که در بیرون سازمان مدعی سازمان و در داخل سازمان مدعی مردم باشد. یکی از وظایف روابط عمومی سنجش افکار مردم نسبت به سازمان است روابط عمومی اگر بتواند بین سه ضلع سازمان ،مردم و رسانه ارتباط برقرار کند روابط عمومی اثربخش خواهد بود چرا که اساس کار روابط عمومی ایجاد تفاهم و اعتماد متقابل بین سه ضلع یاد شده است[2]. روابط عمومی یعنی نفوذ در افکار عمومی. لازمه موفقیت روابط عمومی برقراری ارتباط با همگان و توجه به افکار مردم است.
در نگاه آسیب شناسانه به روابط عمومی در ایران به این نکته پی می بریم که این عضو حساس هنوز جایگاه و منزلت خود را نیافته است و افرادی که به عنوان کارشناس روابط عمومی در ادارات و سازمانها گمارده می شوند به دلیل نداشتن تحصیلات مرتبط با این رشته و نا آشنایی به وظایف روابط عمومی کارائی لازم را نداشته و باعث می شوند روابط عمومی به عضوی خنثی تبدیل شود. در بسیاری از ادارات دولتی روابط عمومی در محل مناسب استقرار نیافته و در معرض دید مخاطب یا ارباب رجوع قرار نگرفته است حتی بارها مشاهده شده که اتاق روابط عمومی یا بسته است یا اینکه مسئول آن در محل کارش حاضر نیست.
برخی گمان می کنند که کار روابط عمومی صرفا تبلیغات، انتشار اخبار، تهیه تراکت و پوستر و برگزاری مراسم های سازمانی است؛ اما به واقع کار و و ظیفه روابط عمومی فراگیر تر از این مواردی است که گفته شد. روابط عمومی می تواند با شناسائی کاستی ها و نارسائی های درون سازمانی ،حذف مقررات دست و پا گیر و کاغذ بازی های رایج اداری مدیران سازمان را یاری و مشاوره دهد.
دفاتر روابط عمومی باید همگام با عصر ارتباطات و تغییرات در علم و هنردر جهت تحول اساسی گام بردارند. روابط عمومی باید از درون گرایی به برون گرایی، اطلاع دهی به اطلاع یابی و دگرگونی مدل واکنشی به تعاملی تغییر رویه دهند تا با به کارگیری و تربیت نیروی انسانی حرفه ای به سمت جایگزینی ارتباطات متقارن و دوسویه همسنگ به جای ارتباط یک سویه اقناع و تبلیغ حرکت نمایند.


جزوه | درس هنر در روابط عمومي

 
  • تشکر
Reactions: Mobina.85

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,242
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
رابـ*ـطه بین روابط عمومی و هنر [3]
رضا اميني در كتاب روابط عمومي خود به واژه هنر تاكيد مي‌كند و مي‌نويسد:«روابط عمومي، هنر يا علم ايجاد تفاهم و حسن نيت متقابل است.»
علي‌اكبر ديباج كه خود از اولين كارشناسان روابط عمومي علمي در ايران بوده، در مقدمه كتاب روابط عمومی می نویسد: «مي‌گويند مخترع آيينه و پايه‌گذار روابط عمومي در دنيا گمنام مانده‌اند. كسي آنها را نمي‌شناسد. ولي نتيجه كار آنها از هر جهت با يكديگر شبيه است. مخترع آيينه چيزي در اختيار بشر گذاشت كه بـ*ـو*سيله آن سيماي واقعي خود را مي‌بيند و پايه‌گذار روابط عمومي هم وسيله و علمي را فراهم كرد تا افراد و دستگاه‌ها بتوانند از يك طرف چهره خود را در آن بنگرند و از طرف ديگر بـ*ـو*سيله آن تصوير،‌ عكس‌العمل جامعه را در برابر خود و يا موسسه خود مشاهده نمايند.» و همين‌جاست كه ارتباط و شباهت‌هاي هنرمند با كارشناس روابط عمومي و ارتباط بين مفاهيم هنر و روابط عمومي مطرح مي‌شود.
در ارتباط تنگاتنگ واژه‌هاي هنر و روابط عمومي، سه شكل ملموس پديد مي‌آيد كه مي‌توان در هر مورد بصورت جداگانه بحث و گفتگو كرد: هنر در روابط عمومی، روابط عمومی در هنر و هنر روابط عمومی.
2. هنر چیست[4]
تجربه بصری انسان نخست به خاطر یاد گیری ، فهم و واکنش او نسبت به محیط است . قدیمی ترین مطلب ضبط شده از انسان به صورت تصویر است و نزدیک به سی هزار سال پیش ترسیم شده است. گذشت زمان هنر را به دو گروه هنرهای زیبا و هنرهای کاربردی تقسیم نموده است و در هر برهه ای از تاریخ دچار تغییر و دگرگونی گشته است، ولی مهمترین عامل جدا نگهداشتن آنها از یکدیگر جنبه مفید بودن و زیبا شناسی آنهاست. در هنرهایی چون نقاشی، معماری، مجسمه سازی، و صنایع دستی بیشتر به هنرهای زیبا نزدیک است؛ درحالیکه طراحی صنعتی ، گرافیک و عکاسی در زمره هنرهای کاربردی بشمار می روند .
هنر چیست
کلمه ساده هنر غالبا به هنرهای تجسمی و بصری میگویند ولی هنر ادبیات و موسیقی(نوشتاری و شنیداری) را هم در بر میگیرد . هنر پوششی است برای آفرینش صور لـ*ـذت بخش که این صور لـ*ـذت بخش حس زیبایی را در ما بوجود می آورد . افلاطون هنر را نتیجه زندگی زمینی می داند . تولستوی هنر را بیدار کردن احساسات در ضمیر افراد تلقی می کند که هر انسانی آن را تجربه کرده است[5].
- دكتر مددپور در كتاب «تجلي حقيقت در ساحت هنر»‌ ضمن تاكيد به سابقه بسيار طولاني هنر و ريشه لفظ كه به زبان اوستايي و سانسكريت برمي‌گردد مي‌نويسد:‌ شاعران و هنرمندان مقام خدايگان و قديسان و انبياء‌ را براي مردم داشتند.‌ ذات هنر تماماً يا در عبادت تبيين مي‌يافت يا معني بخش همه شئون حيات انساني بود و در ادبيات قديم، هنر به معني كمال و فضيلت تلقي مي‌شد[6].
هنر مفهومي نسبي است و يك تعريف مطلق و واحد را براي آن نمي توان در نظر گرفت. به همین جهت تعاریف متعددی از زوایای متفاوت برای هنر شده است از جمله تعاریف زیر:
1- هنر هر آنچه زيباست و به زيبايي مربوط مي شود و زيبايي آن چيزي است كه انسان از آن خوشش مي آيد و دوست دارد تكرار شود.
2- هنر چيزي است كه باعث پالايش و والايي و اعتلاي روح انسان مي شود . اخلاق گراها و افرادي كه از عنوان هنر براي اجتماع دفاع مي كنند حامي اصلي اين نظريه هستند. اما دو اشكال به آن وارد است اول اينكه شايد آن چيزي كه به عنوان اخلاق معرفي مي شود واقعا اخلاق نباشد و دوم اينكه همه ي كاربرد موضوعات اخلاقي و اجتماعي در همه ي هنرها يكسان نيست.
3- نسخه برداري ، كپي برداري و اقتباس از طبيعت را هنر مي گويند. يعني هر چيزي كه در دنيا وجود دارد بايد به تصوير كشيده شود ، اشكالي كه به اين تعريف وارد است اينست كه واقعا نمي توان همه ي چيزهاي موجود در طبيعت را به تصوير كشيد.
4- هنر بيان احساس و عواطف آدمي است كه از طريق برداشت هايش از زندگي و جهان هستي بدست مي آيد. همین تعریف را می توان به این صورت نیز بیان داشت هنر فعالیتی است انسانی که یک فرد بطور آگاهانه احساسات خود را به دیگران منتقل میکند چنانکه دیگران نیز از آن احساسات متاثر می شوند .
5- تعريف اصلي هنر مي گويد كه مجموعه اي از تعاريف بالا است يعني هنر تلفيقي است از تمام آنها ولي همه ي آنها با هم نيست.


جزوه | درس هنر در روابط عمومي

 
  • تشکر
Reactions: Mobina.85

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,242
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
انواع هنر
از نظر ارتباط با مخاطبین هنر به سه دسته تقسیم می شود:
1. هنر متعالي: هنري است كه مربوط به جوشش استعدادهاي دروني يك هنرمند مي شود ، داراي پيچيدگي است و براي همه قابل فهم نيست، پيروان آن كمتر است، گرانقيمت است، محدود است، قابل دسترسي نيست، مخاطب كمتري از آن لـ*ـذت مي برد، بيشتر مربوط به قشر نخبه ، دانشمند، هنرمند و پولدار جامعه است، تخصص و انفرادي است.
2. هنر عامه پسند: مربوط ب ه قشر متوسط به بالاي جامعه است، سرگرم كننده است ، مردمي است، مخاطب را ارضاء مي كند، هزينه ي كمي دارد، قابل دسترسي است، نياز به جمع مخاطبان دارد، تخصص نياز ندارد.
3. هنر مبتذل: فقط و فقط تجاري است، سطح بسيار پاييني دارد، از لحاظ مخاطب بعد از هنر عامه پسند قراردارد، رسانه ها براي بدست آوردن منابع مالي و استمرار آن وابسته به آگهي ،‌تبليغات و بازخورد هستند بنابراين نياز دارند كه مخاطبانشان زياد شوند ، بنابراين روي به هنر مبتذل و هنر عامه پسند مي آورند.
هنرهای هفتگانه
1- هنر های دستی : مثل مجسمه سازی ، قالی بافی ، منبت کاری ، شیشه گری و ...
2- هنرهای ترسیمی : مثل خط و نقاشی
3- هنر موسیقی : چهار عنصر مهم در هنر موسیقی شامل : سازنده ی ساز ،خواننده ،رهبر گروه و آهنگساز.
4- هنر معماری : هنری است که از طراحی ، نقشه کشی ، تا اجرای یک اثر هنری را شامل می شود و می خواهد فضا را در سه بعد برای بیننده به ترسیم کند
5- هنر حرکات نمایشی: مثل حرکات آکروباتیک ، رقص و ...
6- هنرهای ادبیاتی: مثل شعر ، داستان ، فیلم نامه ، نمایشنامه و ...
7- هنر سینما ، فیلم و تئاتر: فیلم این قابلیت را دارد که تمام هنرهای ششگانه ی قبلی را می توان در آن نمایش داد به همین دلیل تأثیر بیشتری از سایر هنرها دارد.

تقسیم بندی هنر از لحاظ پیشینه
1- هنرهای سنتی: مثل نقاشی ، خط و هنرهای دستی که از پیدایش بشر با وی همراه بوده اند و در طی قرون و اعصار تکامل یافته و عمدتاً شامل مفاهیم فرهنگی و مذهبی و آداب و رسوم را در بر می گیرند.
2- هنرهای مدرن: باید هنرمند قالب های نو و جدیدی پیدا کند، به نحوی هنرمند را وادار به نوگرایی می کند. مثل شعر نو در برابر شعر کلاسیک ، هدف آن مثل هنرهای سنتی فقط ارائه ی لـ*ـذت برای مخاطب نیست بلکه اهداف دیگری را در نظر دارد. هنر مدرن با مسایل مذهبی به شدت مخالفت دارد ، هنری است عقل گرا و خردگرا و معتقد است عقل و خرد می تواند انسان را به خوشبختی و سعارت برساند. به موضوعات اومانیسم (انسان گرایی) خیلی اعتقاد دارد و انسان را در صدر همه ی کارهای خود قرار می دهد و انسان را موضوع مطلب و تجزیه و تحلیل خود قرار می دهد.
3- هنرهای پست مدرن: این مکتب ، مکتب مدرن را قبول ندارد و مخالف شدید آنست چرا که معتقد است خرد و عقل بشر را به خوشبختی و سعادت نرسانده است. معتقد است چیزی به نام حقیقت، جامعیت و عینیت وجود ندارد و مخالف آنست. این مکتب نسبی گراست و معتقد است که هر موضوع را باید در ظرفیت خود بررسی کرد. پست مدرنیسم مخالف سلطه ی انسان روی محیط زیست است، و نیز مخالف برتری گرایی است و می گوید هر چیزی را باید بومی و محلی بررسی کرد.


جزوه | درس هنر در روابط عمومي

 
  • تشکر
Reactions: Mobina.85

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,242
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
واقعیت های مهم در باره هنر
1. هنر در زمان شكل مي‌گيرد و وابسته به زمان است.
2. نيروهاي اجتماعي، سياسي، مذهبي،‌ فرهنگي،‌ اقتصادي در هنر تأثير شگرف دارند.
3. هنر هدف دارد و مانند آينه تلاش مي‌كند تا برگردان تصويري از جامعه و تاريخ باشد. روابط عمومي نيز تلاش مي‌كند تا آيينه تمام نماي بيرون براي داخلي‌ها و داخل براي بيروني‌ها باشد و كليه نيروهاي اجتماعي، سياسي،‌ مذهبي، فرهنگي و ... بر آن تأثير دارد.
4. جامعه بدون هنر پژمرده و مرده است.
5. روابط عمومي از دل هنر پدید می آید و هر دو از يك جنس بشمار مي‌ روند. روابط عمومي شاخه‌اي از هنر نیست، بلکه روابط عمومي عين هنر است.
6. چنانچه جامعه ای از آثار هنري خالی باشد،در زندگي فردي و اجتماعي آن خلاء‌ عظيمي به وجود خواهد آمد. همانگونه كه اگر روابط عمومي را حذف كنيم،‌ زندگي موازنه خود را از دست مي‌دهد. زندگي بدون رنگ،‌ بدون شعر، بدون معماري،‌ بدون نقاشي،‌ بدون موسيقي،‌ سينما و تئاتر و ديگر ابزارهاي هنري ناقص خواهد بود. كمبود آن انسان را در خلاء‌ رها خواهد كرد.
7. هنر ضرورت يك جامعه است. ضرورتي است كه در جهت رشد و باروروي انديشه‌ها و فرهنگ و زندگي،‌ جاري و ساري است.
8. هر نوع هنري حتي اگر از نوع سطحي‌ترين هنرها باشد،‌ در صورتي كه در خدمت فكر و انديشه درآيد قابل توجه است. اما اگر هنر در خدمت فكر و انديشه نباشد، بايد آن را فراموش كرد.
9. هنر را نمي‌توان در قرنطينه نگه داشت. هنر هميشه پابرجاست. مثل يك كوه مقاوم و استوار است و فرهنگسازي مي‌كند و زايش دارد.
10. هنر بايد ضمن حفظ جنبه‌هاي هنري خود، پيشگام مردم و جامعه حركت كند. هنر نمي‌تواند پسگام مردم باشد. حتي هنري كه همگام با مردم باشد هنر واقعي نيست. هنرمند بايد بتواند از مردم پيشي بگيرد و به جامعه نگاه كند،‌ او بايد پيشقراول باشد. خطر كند و جان ببازد و لـ*ـذت جان باختن را در آگاه كردن مردم پيدا كند و جامعه را بسوي بالا و بالاتر هدايت كند. هنرمندي كه گام به گام با مردم حركت مي‌كند، هنرمند نيست. دستگاه ضبط‌كننده است. تكنولوژي است. تصويربردار و صدابردار است. صنعت است. هنر مند باید خلاقیت داشته باشد.
11. هنر از دل مردم مي‌جوشد. اما هنرمند چيزي به مردم مي‌دهد كه يا نمي‌دانند يا كمتر مي‌دانند و معمولاً بي‌توجه از آن عبور كرده‌اند. هنرمند در دل مردم مكث ايجاد مي‌كند. آنها را متوقف مي‌سازد. آنها را به تفكر دوباره وامي‌دارد. آنها را به خانه تكاني فكر و انديشه و دل وا مي‌دارد.
12. آثار هنري تجارب انساني است كه شكل گرفته‌اند و ما از دريچه حواسمان به آنها مي‌نگريم و لـ*ـذت مي‌بريم. هر اثري براساس قواعد زمان و مكان و تمدني خاص‌بنا شده است.
روابط عمومي هنر است،‌ هنر درك همه اين مفاهيم، كارشناس روابط عمومي بايد مثل هنرمند رفتار كند هنرهایی چون سينما،‌ تئاتر، تلويزيون،‌ راديو،‌ موسيقي،‌ شعر، معماري،‌ نقاشي، مجسمه‌سازي،‌ طراحي، گرافيك، كاريكاتور،‌ عكاسي،‌ سرود و ... .
3. پیشینه هنر و مهم ترین مکاتب هنری
تقسیم بندی گفته شده در قسمت قبل بسیار کلی بود. در این فصل ابتدا به صورت اجمالی پیشینه هنر بررسی می شود و سپس به تفکیک به مهم ترین مکتب ها اشاره می شود.
هنرمندان در طول تاریخ اغلب آثار هنری خود را بر زمینه هایی چون دیوار غارها سخره های سنگی ظروف سفالی و غیره ثبت میکردند . مشاهدات هنرمندان گاه به صورت دید عینی یا طبیعت گرا بود و گاهی به صورت تصاویر ذهنی که اغلب در دنیای تخیل شکل می گرفت.


جزوه | درس هنر در روابط عمومي

 
  • تشکر
Reactions: Mobina.85

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,242
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
هنرمندان در طول تاریخ اغلب آثار هنری خود را بر زمینه هایی چون دیوار غارها سخره های سنگی ظروف سفالی و غیره ثبت میکردند . مشاهدات هنرمندان گاه به صورت دید عینی یا طبیعت گرا بود و گاهی به صورت تصاویر ذهنی که اغلب در دنیای تخیل شکل می گرفت.
اولین گرایش نقاشی با دید عینی در یونان باستان بوجود آمد هنرمندان یونانی به نمایش طبیعت علاقه خاصی داشتند تجربیات یونانیان بعدها به دست رومیان کاملتر شد . رومیان به نقاشی صحنه های روزمره علاقه خاصی داشتند نقاشان رومی با کوچک کردن پیکره و عناصر درون تصویر به نقاشی عمق بخشیدن سپس به شبیه سازی چهره پرداختند . سپس با ظهور مسیحیت گرایش به نقاشی های مذهبی بیشتر شد . و بیشتر آثار به عالم معنویت و بزرگان دینی میپرداختند .
با ورود هنرمندان به دوران رنسانس قوانین پرس پکتیو و استفاده از ترکیب بندی های هندسی مانند مثلث حالت تعادل را بوجود آوردند . و همچنین تاکید برحجم های سه بعدی در این آثار بیشتر شد . تابلوی مونالیزا و نقاشی شام آخر از داونچی از آثار این دوره است .
پس از دوره رنسانس نقاشان سبک باروک برای مشاهده بهتر به سایه روشن و بافت و رنگ و آثار خود اهمیت دادند . گاهی اصول و قواعد علمی ، زمینه ایجاد آثار طبیعت گرا بود مانند آثار نئو کلاسیک و گاه نمایش احساسات و عواطف درونی و خیالپردازی های شاعرانه مورد توجه هنرمند قرار میگرفت همانند آثار رومانتیسم ، پس از تحولات اجتماعی و اقتصادی علاوه بر کلیسا قشر متوسط جامعه نیز جزو سفارش دهندگان آثار هنری بودند به این ترتیب توجه نقاشان به موضوعات دیگری همجون امور زندگی و مسائل روز مره جلب شد . و هنرمندان سبک رئالیسم پدیدار شدند در سبک رئالیسم دیگر از شاهزادگان در حالتهای تفصیلی خبری نبود و معمولا کشاورزان و کارگران و مردم فقیر موضوع نقاشی بودند .
گروهی از نقاشان به نقاشی در فضای باز طبیعت پرداختند . هنرمندان این سبک لحظاتی از تصاویر طبیعی که به سرعت انجام میشد را ثبت میکردند . و تفاوت نور در ساعتهای مختلف و ابر ، روی یک موضوع بررسی میکردند وبه این ترتیب قواعد رنگ آمیزی را دگرگون کرده رنگ سیاه را از کار خود حذف نموده و آثاری غرق در لکه های رنگ با ضربه های قلمو بوجود آوردند . هنرمندان این سبک را امپرسیونیسم ها مینامند ، ادوارد مانه و کلود مانه از هنرمندان این سبک میباشند .
پس از امپرسیونیسم روشهای جدیدی همچون کوبیسم به بیان جدیدی از واقعیت دست یافتند. هنرمندان از دید عینی رها شده و در جستجوی واقعیت در دید ذهنی خود بودند . ابتدا نقاشان نئوامپرسیونیسم با دقت رنگها را کنار همدیگر قرار داده به صورت نقطه به نقطه تا بیننده رنگ ترکیبی مورد نظر خود را دریابد در این دوره دقت و سنجش جایگزین سرعت ، هیجان و قلم زنی شد. سپس اکسپرسیونیسم ها برای بیان تجربیات خود به جای رنگهای طبیعی، رنگهای ذهنی را برای بیان احساسات و عواطف بکار بردند . آنها علاوه بر رنگ در ابعاد و واقعیت شکلها نیز اغراق میکردند . مثل تابلوی فریاد اثر ادوارد مونش به موازات این تجربیاتپیکاسو در جستجوی یافتن زوایای دیگر در نقاشی سبک کوبیسم را بنیاد نهاد. سپس نقاشان سورایالیسم با بیان احساسات و برداشتهای شخصی بتدریج از عالم واقعی به عالم ماورا روی آورده و دنیای نا خود آگاه درون را به نمایش گذاشتند. از هنرمندان این دوره سالوادور دالی را میتوان نام برد .

مهم ترین مکاتب هنری
دادائيسم (پوچ گرايي): مكتبي است كه بعد از جنگ جهاني اول و در دوران هرج و مرج كشورهاي اروپايي بوجود آمد و كانون تشكيل آن كشور سوئيس بود. مبناي آن هرج و مرج،‌ نااميدي،‌ پريشاني، پوچ گرايي، بي شكلي مطلق، نابودگرايي خودآفرينندگي است. در این مکتب هيچ چيز دنيا مورد قبول نیست و حتي خودش را. حرف اساسي آن در زندگي طغيان بر عليه سه عنصر اجتماع ،‌ اخلاق و هنر است. مي خواهد در گام اول ادبيات و در گام بعدي انسان را از زير سلطه ي عقل و منطق و زبان خارج كند . ضد خردورزي است. مكتبي است كه در سال 1916 تشكيل شد و به دليل ديدگاهي كه به جهان اطراف خود داشت ، خيلي زود و در سال 1922 نابود شد. از پيروان اصلي اين مكتب مي توان مارشال دوشان و ماكس ارنست را نام برد. البته ماكس ارنست بعدها با الهام از مكتب دادائيسم، مكتب ديگرا به نام سورناليسم بوجود آورد. اين مكتب بيشتر در شعر ، موسيقي و گرافيك وارد شد و در حقيقت انقلابي براي تغيير و ساختارشكني مفاهيم هنري محسوب مي شود.


جزوه | درس هنر در روابط عمومي

 
  • تشکر
Reactions: Mobina.85

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,242
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
رئاليسم (واقع گرايي): مبناي آن بيان واقعيت مطلق است ، واقعيتي كه بدون خوشايندگري و احساسات گرایي بيان مي شود. تولستوي و چارلز ديكنز را مي توان از پيروان اين مكتب به حساب آورد. موضوعاتي كه رخ داده را عين واقعيت بيان مي كند بدون كم و كاست. پيروان اين مكتب با مکاتب ايدئاليسم و رومانتيسم مشكل دارند.
سورئاليسم (فرا واقع گرايي ، یا وهم گرايي): فعاليت خود بخودي رواني كه مي توان بـ*ـو*سيله آن فعاليت واقعي و حقيقي فكر را بيان و عرضه كرد . ديكته كردن فكر وراي عقل و خارج از هرگونه تقليد هنري و اخلاقي. از پیروان اصلی آن ماكس ارنست، رنه مارگريت، برتون، پل الوار و آندره ماسون به شمار مي روند.
ایده آلیسم(آرمان گرایی): این مکتب می گوید اگر انسانهایی که الان هستند وجود نداشتند پس هیچ چیز در این دنیا وجود نخواهد داشت. واقعیت تنها به عنوان وجود روحی محض وجود دارد و جسم چیزی جز شکل تظاهر این وجود نیست.
رمانتیسم (تخیل گرایی پراحساس): رمانتیک ها زشتی و زیبایی ، خوبی و بدی را با هم نشان می دهند ، پس به تضادها توجه دارند. در این مکتب سعی در به تصویر کشیدن آرزوها و رویاها دارد.
ناتورالیسم (طبیعت گرایی): بازنمایی جهان عینی و مادی با احساس گرایی و خوشایند گری است و البته با محوریت طبیعت. در هنر اعتقاد دارند باید خلاقیت هنری (هنرمند) فقط به کپی کردن اشیاء و پدیده های تصادفی و انفرادی از واقعیت بپردازد. امیل زولا از طرفداران این مکتب به حساب می آید.
کوبیسم ( حجم گرایی): تصاویر با خطوط هندسی کشیده می شود و سایه ها از بین می روند ، بدین ترتیب اشیاء معنای طبیعی خود را از دست می دهند و معنای هنری می یابند ، پاپلو پیکاسو و ژرژ براک را می توان از پیروان این مکتب به حساب آورد.
هنر جنبشی : این هنر توصیفگرحرکت مجازی با حرکت واقعی میباشد . هدف هنرمندان این سبک بیرون آوردن هنرمنداز گالری ها و موزه ها به فضای باز است . مثل پیکره های متحرک که در درون ساعتها طراحی می شد و یا آثاری که با جریان هوا بحرکت در می آمد . اثر جنبش سیاه و قرمز از الکساندرکالدر از این نمونه است .
هنر مفهومی : به هنری که در آن مفهوم و ایده اهمیت بیشتری داشته باشد . هنر مفهومی میگویند در این شیوه از عکس ، متن ، نوار صوتی ، به عنوان رسانه ارتباطی استفاده میشود تا ایده و فکر به بیننه انتقال پیدا کند مشهورترین اثر مفهومی یک و سه صندلی از جزف کازوت میباشد . که در این اثر یک صندلی واقعی ، عکسی از یک صندلی و تعریف واژه نامه ای صندلی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند .
هنر آخال کاری : هنری که از مواد بی مصرف ، دورریزها و ضایعات بی ارزش ساخته شده باشد هنر آخال کاری میگویند. این شیوه واکنشی است شورشی در برابر مواد زیبایی که در آثار هنری تا قبل از دهه 1950 ساخته میشد . در این سبک از کلاج استفاده میشود . رابرت روزنبرگ در آثار خود اقدام به چسباندن گلیم و پارجه های دورریز در بوم نقاشی کرد. در ژاپن نیز زباله ها و ضایعات بجا مانده از جنگ گاهی به آثار هنری تبدیل میشود .
هنر بیزانس : این سبک هنری یک سبک هنری مذهب است که در آن آموزهای دینی با بیان هنرمندانه در کلیسا به تصویر کشیده میشد ، در این سبک اگر هنرمند تلاش میکرد ، به نو آوری دست پیدا کند خطر اتمام به کفر را بجان میخرید . چوپان مقدس و اروج مسیح نمونه هایی از این نوع هنر است .
مدرنیسم : ساختاری است که اخیرا وارد جوامع انسانی شده و تلاش میکند تا نهادهای سنتی بشر را با پیشرفت علوم و تمدن هماهنگ نماید ، رمان به عنوان یک پدیده ادبی محصول نو گرایی و مدرنیسم است .
اين نكته ضروري به نظر مي رسد كه مكاتب و سبك هاي هنري به طور گسترده متأثر از مكاتب و جهان بيني هايي است كه هنرمند پيرو آن بوده و به تبع آن هنري را نيز كه خلق كرده در آن مكتب مي گنجد. از اينرو ابتدا لازم است كه مكتب را بشناسيم سپس به بررسي هنر در آن مكتب بپردازيم. مكاتب متعددي وجود دارد که تنها به چند مورد آن اشاره می شود.

3.کاربرد هنر در روابط عمومی
كارشناسان روابط عمومي و هنرمندان در راستاي وظايف اجتماعي سازمان‌ها وظيفه دارند به تقويت مباني اجتماعي كمك كنند.‌ سازمان‌هاي مختلف بايد بصورت مستقيم و غيرمستقيم امكانات و ابزار لازم را در اختيار هنرمندان قرار دهند و با ايجاد جلسات و گردهمايي و سمينارها،‌ موضوع خود و شرايط بهتر اجتماعي را در دل و ذهن هنرمند نهادينه كنند.


جزوه | درس هنر در روابط عمومي

 
  • تشکر
Reactions: Mobina.85

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,242
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
هيچ فيلمي ساخته نمي‌شود كه در آن نكاتي براي تربيت اجتماعي وجود نداشته باشد. اگر قرار باشد مثلاً در مبارزه با استعمال دخانيات حركت اجتماعي آغاز شود. بايد همه تهيه‌كنندگان و كارگردانان تلاش كنند تا در آثار سينمايي و تلويزيوني (حداقل در تصوير)‌،‌ سيگار را از دست بازيگران خود بگيرند.
اگر موسيقي مي‌تواند جايگاهي ويژه در آرام‌بخشي جامعه ايجاد كند. بايد كار تحقيقي انجام داد. در طول شبانه‌روز هر انساني از طريق راديو و تلويزيون و پخش صوت‌ها و ساير ابزارها و ... چند ساعت موسيقي بصورتي مستقيم و غيرمستقيم مي‌شنود. اگر اين چندساعت را ضرب در تعداد مردم يعني شصت ميليون ايراني كنيم به اعداد عجيبي مثل دويست سيصد ميليون ساعت در شبانه‌روز مي‌رسيم. براي چنين زمان عجيبي ما چقدر برنامه‌ريزي كرده‌ايم. چه تلاشي كرده‌ايم،‌ چه آثار خلاقه‌اي ارائه كرده‌ايم و به همين دليل است كه آثار موسيقي آنچناني جاي خود را در ميان نسل جوان باز مي‌كند.
با بهره بردن از هنر كاريكاتور و طنز،‌ هنرمندان باید بتوانند انتقادهاي خود را به سازمان‌ها ابراز دارند. براي هر انتقادي كه در هر نشريه و مجله‌اي چاپ مي‌شود،‌ فوراً وكيل خود را به دادگاه نفرستيد و از مطبوعات شكايت نكنيد. بگذاريد مطبوعات در جايگاه خود، به صورت آزاد حرف‌ها و درد دل‌هاي خود و مردم را به اطلاع شما برسانند. جريمه و تنبيه آخرين راه‌حل باشد. وظيفه ارشادي و اطلاع‌رساني مطبوعات و روابط عمومی را فراموش نشود. مردم را از خود بدانیم و گرفتاري‌هاي آنها را درك کنیم. نمي‌توان همه شهر را تابلوي توقف ممنوع زد. اول براي پارك اتومبيل‌هاي مردم فكر كنيم و بعد بگوييم اينجا نايستيد.
روابط عمومي سازمان‌ها بايد ابتدا موانع ارتباطي بين خود و مردم را بردارند، روابط عمومي ها بايد به فكر خانه‌تكاني تفكر انزوايي خويش بيفتند. بگذاريد مردم صميمانه گل‌هايشان را در درون ذهن شما،‌ لوله‌هاي تفنگ شما و سازمان‌هاي شما قرار دهند و براي چنين ارتباط صميمانه‌اي هيچ ابزاري مناسبتر از هنر روابط عمومي در اختيار شما نخواهد بود. بدانيد كارشناس روابط عمومي موفق‌،‌ خود یک هنرمند است.

کاربرد هنر در بخش های مختلف روابط عمومی[7] :
1- امور اداری و پشتیبانی
فعالیت: نامه نگاری - تهیه و تنظیم گزارش مکتوب و شفاهی ( گزارش تصویری برعهده آنان نیست ) - آرشیو - چیدمان لوازم آن واحد وتهیه لوازم مورد نیاز این کار – ( طراحی فضاها و دکوراسیون )
هنر : طراحی حروف ( خطوط و گرافیست ( نقاش ) – صفحه آرایی – عکاسی و تهیه عکس و گاهی نقاشی – فن بیان – طراحی داخلی و معماری داخلی ( در امور اداری به دلیل رسمی بودن گزارشات از قلم های فانتزی زیاد استفاده نمی شود مگر در تیترهای خاص )
2- انتشارات
فعالیت : چاپ ( کتاب، بروشور، کاتالوگ، پوستر، تراکت، تقویم ، سررسید، کارتهای شناسایی – نشریه داخلی، کارتهای دعوت و تبریک و ویزیت ، لیبل
هنر : طراحی حروف ( گرافیست ، عکاس، نقاشی و کاریکاتوریست، طرح های گرافیکی، صفحه آرایی، ایلوستراسیون ( تصویرسازی )
3- تبلیغات
فعالیت : تیزر – زیرنویس – آگهی های مطبوعاتی، رادیویی، تلویزیونی، اینترنتی و محیطی – کلیپ – برنامه های مستند- SMS-MMS – آنونس ) فیلم های کوتاه 4 الی 5 دقیقه از مهیج ترین و بهترین قسمت های آن با روایت فیلم(. تیزرها برای پخش از تلویزیون هزینه زیاد دارد. در مقابل در برنامه های فرهنگی تلویزیونی تا هشت دقیقه از فیلم ها را بدون پرداخت پول قابل پخش است.
4- فعالیت های فرهنگی و تشریفات
فعالیت : برگزاری سمینارها – جشنواره – نمایشگاه – جلسات و مراسم مختلف – برگزاری مهمانی ها – بازدید – ارسال گل – برنامه اوقات فراغت کارکنان – استقبال و بدرقه و برنامه سفر مهمانان – تهیه هدایا – تودیع و معارفه
هنر : تاتر – موسیقی – سرود – فیلم - معماری داخلی – معماری یا طراحی صحنه – عکاسی – نقاشی – فن بیان – نورپردازی – صدا – مجسمه سازی – حرکات موزون
5- جعبه ابزار روابط عمومی
وسایل و تجهیزات که در روابط عمومی مورد استفاده قرار می گیرد.
فعالیت : وسایل و تجهیزات از قاشق و چنگال تا دوربینها و حتی ماشین رئیس – کامپیوتر – پیجر(Pager) – { همه ابزار و کلیه فعالیت ها }
هنر: طراحی صنعتی – گرافیک و نقاشی و معماری و معماری داخلی
6- واحد سمعی و بصری
فعالیت : تمام فعالیت های مربوطه سمعی و بصری اعم از عکس – فیلم – تصاویر ویدئویی – تولید برنامه های مختلف رادیو و تلویزیونی


جزوه | درس هنر در روابط عمومي

 
  • تشکر
Reactions: Mobina.85

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,242
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
پوستر[8]
پوستر رسانه اي است كه همراه با طرح، تصوير و نوشته علاوه بر ذهن و منطق مخاطب، احساسات و عواطف او را تحت تاثير قرار مي دهد. با ویژگی های زیر:
- پوستر رسانه اي ارتباطی است از نوع چاپي )الكترونيكي و ليزري( همواره با بيان هنري براي انعكاس موضوع هاي مختلف با استفاده از شكل ها، عكس ها، نمودارها، ارقام و كلمات و مطالب خلاصه و مختصر و ديگر عناصر تزييني در روي يك سطح صاف.
- پوستر گزينشي آزاد و اغلب طرح هنري مزيني است كه به عنوان ابزاري براي بيان مفهومي روي يك سطح عمودي و افقي در شمارگان انبوه منتشر شود.·
- پوستر تركيبي از تصاوير و متن است با استفاده از رنگ ها.·
- پوستر مفهومي بسيار رايج از بيان هنري است كه ابزاري را براي انعكاس موضوع هاي فرهنگي، هنري، اجتماعي، اقتصادي، سياسي و تقدير از شخصيتهاي پيشرو تاريخ در تمام زمينه ها به وسيله طرح، كاريكاتور يا تنها يك عكس زيبا فراهم مي كند.
نکاتی که قبل از طرح پوستر باید در نظر داشت:
- مطالعه دقيق در مورد موضوع
- آگاهي از نقطه نظرات مسئول تبليغات، مدير بازاريابي، مدير مسئول و مدير روابط عمومي
- آگاهي از هدف
- بازديد از كالا
- مطالعه و شناخت عواملي كه مي تواند در طراحي پوستر مفيد و مؤثر باشد
.- ديدن طرحهاي قبلي
- مطالعه روي مخاطبان و گروه سني مورد نظر
- آشنايي كامل با امكانات چاپ و انواع كاغذ و كاربرد آن
- آشنايي با هارموني هاي رنگها
- آشنايي با تمهيدات و كاربرد كامپيوتر
- همكاري با عكاس، خوشنويس، مدير هنري و سفارش دهنده
- تهيه اتودهاي مختلف- مونيتورينگ اتودها- اجراي نهايي
آنچه در طراحي پوستر مهم است:
توازن : ايجاد ارتباط بصري ميان عناصر متشكله يك پوستر
وحدت : ايجاد وحدت و يگانگي در بخش هاي پيام رساني با استفاده از زمينه پشت
حركت : ايجاد حركت و هدايت به سوي نقطه نظر طراح به طرف موضوع مورد نظر با استفاده از خطوط جهت دهنده كه چشم را هدايت كند.
تاكيد : اختصاص درجات متغير از اهميت نسبت به عوامل متعدد تشكيل دهنده پوستر را تاكيد گويند.
انــــواع پوســتر:
1. پوستر افقي: مناسب براي مخاطبان در حال حركت، داراي بافت دراز مدت،روايتگرانه است، مناسب برای موضوعات و آگهی های با دوام، مناسب برای آگهي هايي كه نياز به تعمق دارد.
2. پوستر عمودي: مناسب براي آگهي هاي كم و بادوام، برای زمان مشخص و محدود، براي موضوع هاي كوچك و مناسب براي كارهاي خبري
كاربرد پوستر: پوستر ها در موارد زیر کاربرد دارند:
تبليغات سياسي، تجاري، فرهنگي و هنري، جهانگردي، اقتصادي، اجتماعي، رفاهي و بازرگاني
همچون فروش محصولات، آموزش و بهداشت، ايجاد امنيت در جامعه، اطلاع رساني،معرفي و تبليغ خدمات و توسعه دادن خدمات (بيمه مسافرت و جهانگردي، خدمات بانكي و..) و نیزكاربرد تزئيني دارد.
محسنات و مزاياي پوستر از دید مخاطبان:
مخاطب را مستقيماً درگير موضوع مي كند.، باعث ايجاد كنجكاوي مي شود، براي مدت زيادي در دسترس و ديد مخاطبان است، محدوديت زمان ندارد، براي درك آن مخاطب مي تواند روي آن مكث و دقت كند، مخاطب زیاد دارد، رايگان است، مخاطب اختیار تصميم گيري دارد) که به او مربوط است يا نه )، كاربرد جهاني دارد.
بعضی از نكات مهم در استفاده از پوستر:
در محل هاي خاص و مناسب بايد نصب شود به دور از رسانه هاي ديداري
- نور كافي داشته باشد.:جايي نصب شود كه به راحتي و بدون مزاحمت آفتاب، سرما، گرما، باد، باران ، برف، حركت و تجمع مردم، مخاطبان بتوانند دقايقي را در ان جا صرف ديدن و درك پوستر كنند.
- پوسترها بايد تميز و سالم باشند.
- براي جلب توجه در يك محل چند پوستر نصب شود.
-اندازه و ابعاد. پوستر بايد به قدري بزرگ باشد كه از محل نصب شده به خوبي قابل ديدن و خواندن باشد.
- مدت نصب بايد مشخص و محدود باشد. پس از مدتی بايد برداشته شود.
-بين پوستر قبلي و جديد بايد آن فضا چند روز خالي باشد تا پوستر جديد نظر بينندگان را جلب نمايد.
- وضعيت ديوار و محلي كه پوستر روي آن نصب مي شود بايد مناسب باشد.
- ميدان ديد و زاويه مکانی كه پوستر در آن نصب مي شود با ديد مخاطب و زاويه حركت او متناسب باشد.


جزوه | درس هنر در روابط عمومي

 
  • تشکر
Reactions: Mobina.85

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,242
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
بـــروشـــور
بروشور نشريه اي تك برگي يا چند برگي معمولاً رنگي همراه با تصوير و نمودار در قالبي شكيل و چاپي زيبا، حاوي اطلاعات كلي درباره يك كالا، يك موسسه، يك كارخانه، يك خدمت و فعاليت است كه رايگان توزيع مي شود. توليدكنندگان و ناشران. معمولا روابط عمومي ها، بخش بازاريابي و تبليغات سازمانها از بروشور استفاده می کنند.
انواع بروشور: تك برگي ( لت )، دو برگي ( دو لتي )، آكاردئوني و چند برگي مفتولي يا سيمي
هـــــدف : تبليغ و معرفي كالا، خدمات و فعاليتها و همچنين تبليغ و معرفي موسسه، كارخانه، شركت، سازمان و هر تشكيلات ديگر و ارائه مطالب و اطلاعات لازم به مخاطب در جهت معرفي كالا و خدمات.
اطلاعات مندرج در بروشور:
شرح عملكرد، عنوان كلي فعاليتها و توليدات، محصولات و خدمات؛
معرفي اجمالي توليدات و فعاليتها،
اطلاعاتي در مورد مواد اوليه محصولات، مشخصات كامل محصول، شيوه هاي مصرف و نگهداري، خدمات پس از فروش و محل تعميرات، آموزش هاي لازم، نشاني كامل موسسه، فروشگاهها، مراكز خدمات پس از فروش، تلفن و فكس، وب سايت و پست الكترونيكي
اطلاعات مي تواند اقتصادي، تجاري، صنعتي، اجتماعي، فرهنگي و هنري، دارويي، بهداشتي، پزشكي، سياسي و حزبي باشد.
ويژگي هاي يك بروشور:
بستگي به موضوع و نوع كار و خدمات و فرم و طرح گرافيست دارد. باید شكيل، زيبا و در عين حال ساده بر اساس تناسب با موضوع و مخاطب كه در مورد خدمات و محصولات باشد. از ويژگي بروشور، جذاب براي جلب خواننده، ايجاد رغبت بيشتر در مخاطب، استفاده از عكس و طرحهاي جالب و ديدني.- بروشور، جلد سرخود است كه بايد ساده، گويا، قابل درك براي مخاطبان و هم آهنگ و در ارتباط با موضوع و مخاطب و معرف محتوا باشد. بروشور معمولاًعطف ندارد.

كاتـــالـــوگ
كاتالوگ يعني كالانما، كارنما، يعني دفتر راهنماي كالا ها و فعاليت ها و مشاغل مختلف،
یعنی فهرست نامه و صورت كالاها و خدمات
يعني اطلاعات ارائه شده جزئي و ريزتر و حاوي شرح مختصات و ظرايف مطرح موضوع و كالاهاي مورد نظر و معرفي آن
- كاتالوگ در واقع راهنماي كالا و كالانامه محسوب مي شود و حاوي فهرست كالاهاي توليدي توسط يك موسسه و كارخانه است و مي تواند حاوي معرفي مشاغل و موسسه هاي خدماتي، اجتماعي و فرهنگي تيز باشد.
در يك كاتالوگ نام هر كالا، مدل، شماره يا شكل و تصوير مشخصات فني و توضيحات ضروري است تا خريدار را كمك كند. بعضي كاتالوگها براي سفارش خريد در دسترس مردم قرار داده مي شوند تا اجناس مورد نياز خود را مطابق ليست كاتالوگ از فروشگاههاي مورد نظر درخواست كنند.
هدف بروشور و كاتالوگ دادن آگاهيهاي لازم و ضروري به مخاطب است كه ضمن معرفي كالا و خدمات، نقش و هدف تبليغ هم دارد كه باعث تصميم گيري مي شود. اثر تبليغاتي و تاثير كاتالوگ و بروشور بسيار است و در انتخاب و تغيير سليقه مخاطب نقش بسيار دارد.
آگاهي و اطلاع حاصل كردن از وجود موسسات، سازمانها و توليدات و خدمات آنها، آشنايي با احزاب، نهادها، جمعيت ها و فعاليت هاي آنها، ميزان تحولات اجتماعي، سياسي و تكنولوژيكي و نوع زندگي را براي مخاطب روشن مي كنند و در انجام فعاليت ها و تصميم گيري ها كمك مي كنند همراه با اطلاعاتي كه در روزنامه ها و مجله ها ممكن نيست ولي شباهتي با هم دارندكه به شيوه اي مرغوبتر، بهتر و لوكس تر از نظر كاغذ، مقوا و چاپ ارائه مي شوند. كاتالوگ ها حاوي اطلاعاتي از قبيل اندازه، رنگ، وزن، قيمت، شيوه نگهداري و ويژگي هاي مورد نياز مخاطبان است و جواب سوالهاي مخاطبان را مي دهد.

تقويم و سررسيد
تقويم :حساب زمانی، تقسيم اوقات به دوره ها و مقياس هاي معين دفترچه يا ورقه اي كه در آن حساب روزها و ماهها را چاپ مي كنند.. دفتري كه در آن حساب روزها و ماهها را درج مي كنند.
انواع تقويم:ديواري _ جيبي _ تك برگ _ روميزي و . . .
مطالب استاندارد سررسيد: جدول تبديل مقياس ها – اوزان – نقشه كشورها – سالروزها – تعطيلات وقايع مهم – شماره كد تلفن- فاصله كشورها - شماره تلفن هاي ضروري – روزهاي مهم تاريخي - تعطيلات هر ماه؛ معرفي سازمان؛ معرفي انواع محصولات سازمان و كاربد برنامه هاي آينده
ويژگي سررسيد: شكيل ، زيبا ، كم وزن ، مدون ، با فضاي كار و نوشتاري كافي با اطلاعات لازم و جامع ، با ذكر روزهاي ويژه و اعياد، با چاپ و صحافي مناسب، با جلد گالينگور و جلد ويژه با چوق الف صفحه ها، با آگهي مربوط به شركت با طرحي ويژه و نو. با اطلاعاتي درباره ناشر و معرفي فعاليتهاي سازمان مربوطه.


جزوه | درس هنر در روابط عمومي

 
  • تشکر
Reactions: Mobina.85

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,242
امتیاز واکنش
64,121
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
آرم
ويژگي هاي آرم يا نشانه:
1- ساده و گويا بودن. 2- خوانا بودن . 3 - منحصر به فرد بودن . 4- آرم بايد در ارتباط با موضوع باشد. 5- آرم بايد با مخاطب ارتباط برقرار كند. 6- قابل اجرا بودن با هر نوع مصالح .7- چشمگير بودن و جذابيت بصري داشتن .8 - در طراحي آن بايد اصول زيبا شناسي رعايت شود. 9- رعايت ايجاز و اختصار و سادگي كه به راحتي در ذهن حك شود. 10- نوآوري در تركيب آن .[9]
پيكتوگرام
بايد ساده باشد. حاوي خصوصيات يك علامت باشد نه يك تصوير، مستقل از يك فرهنگ خاص باشد، بايد در سراسر جهان قابل درك باشد، نبايد بر عليه يا نهي عقيده و مذهبي به كار رود، بايد خوانا و قابل درك باشد، بطوري كه مردم عادي هم بتوانند آنرا درك كنند، بايد مطابق قوانين متحدالشكل به وجود آيد، و بايد كاربرد جهاني داشته باشد.

عکس
عکس حاصل ترکیب نور و ماده حساس به نور میباشد . نخستین کسی که موفق شد یک تصویر را از طریق عکاسی ثبت کند جزف نبس بود که در سال 1826 پس از 8 ساعت نوردهی تصویری از بالکن یک منزل را ثبت کرد سپس در سال 1833 داگر روش جدیدی ثبت کرد که تصویر بر روی یک فلز که به ماده حساس آغشته شده بود ثبت میشد ولی این عکس قابل تکثیر نبود ، از شیوه داگر برای عکاسی با موضوعات ثابت استفاده میشود .در سال 1840 تالبوت انگلیسی توانست نگاتیو و ماده حساس به نور را بر روی کاغذ مخصوصی حک کند . سپس در سال 1884 کارخانه کداک نخستین نگاتیوها را به صورت رل وارد بازار کرد .
انواع لنز
لنز واید :این لنز فاصله کانونی کمتری دارد و برای عکاسی از نماهای باز از آن استفاده میشود .
لنز نرمال: این لنز زاویه دیدش شبیه زاویه دید چشم انسان است .
لنز تله :لنز تله هر چقدر فاصله عدسی ها از همدیگر بیشتر شود زاویه دید کمتر اما عمق میدان یا فاصله کانونی بیشتر میشود که در این لنز موجب عکس برداری از فاصله دور میشود .
لنز زوم: این لنز قابلیت تبدیل شدن به حالت لنز واید و لنز نرمال و لنز تله را دارد .
فاصله کانونی: فاصله ای از محل شکست نور تا نقطه ای که تصویر در پشت لنز تشکیل میشود را گویند .
شاتر :سرعت نور ورودی را تنظیم میکند ، هر چقدر زمان شاتر کمتر باشد تصاویر متحرک به صورت فریز شده ضبط میشوند . هر چقدر عدد شاتر بیشتر باشد میزان نور ورودی کمتر و سرعت آن بیشتر است .
دیافراگم: در دوربین میزان نور ورودی را تنظیم میکند . در دیافراگم هر چقدر عدد دیافراگم بزرگتر باشد میزان نور ورودی کمتر است .
شاخه های عکاسی :شامل دو شاخه عکاسی کاربردی و عکاسی هنری است.
عکاسی کاربردی :دارای زیر مجموعه های: 1- عکاسی خبری یا مستند خبری 2- عکاسی اجتماعی 3- عکاسی صنعتی 4- عکاسی تبلیغاتی 5- عکاسی پورتری یا چهره است .
عکاسی هنری :معمولا عکاس استفاده و کاربرد عکس را تنها برای هدف شخصی و هنری خود می داند .
نکاتی که در عکاسی یا بهتر عکس گرفتن به ما کمک میکند ؟
هیچ وقت با لنز واید از نزدیک عکس نگیرید .تا حد امکان از نور طبیعی محیط استفاده کنید و از استفاده از فلاش پرهیز کنید . راهکارهایی در نظر بگیرید تا قرمزی چشم حذف شود:
1- گزینه دوربین را فعال کنید 2- سوژه مستقیم به دوربین نگاه نکند . 3- جهت فلاش عوض شود و یا از یک صاف کننده نور استفاده شود . 4- در مواقعی که نیاز به نور داریم از رفلکتور یا پر کننده استفاده کنید . 5- جهت تابش نور همیشه بالای سر عکاس باشد.
در روزهای ابری آسمان را در کادر خود نیاوریم . و از روزهای ابری برای عکاسی پرتره استفاده کنیم . سعی کنیم از بازتاب سوژه ها در آب و آینه عکس بگیریم .
در عکاسی از بچه ها دوربین را موازی چشم آنها قرار دهیم با استفاده از شاتر در سرعتهای بالا حرکت را در عکاسی منجمد کنید .
با استفاده از رنگ کنتراست ایجاد کنید. سوژه را از پس زمینه جدا کنید ( با عمق میدان کمتر ) در مناظری که عظمت یک بنا را می خواهید نشان دهید با آوردن یک سوژه مقیاس را مشخص کنید . از اشتباهات بصری بپرهیزید . دیدن از نگاه دوربین را یا بگیرید


جزوه | درس هنر در روابط عمومي

 
  • تشکر
Reactions: Mobina.85
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا