خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
هدف گرافیـک محیطی

  • مردم را به ساده ترین شکل راهنمایی می کند.
  • زیباسازی از طریق به کارگیری اصول فرم، طرح و هماهنگی آنها با یکدیگر و محیط پیرامون خود انجام می شود.
  • موجب شتابدهی در فعالیت اقتصادی می‌ شود.
  • افزایش سطح فرهنگ جامعه در قالب اهداف تبلیغاتی فرهنگی و تجاری از طریق دیوار آگهی ها، بنرها و غیره.
  • جامعه را از امکانات موجود در شهر آگاه می‌کنند.
  • طراح می کوشد تا بین طرح هایی که ارائه می دهد و هر آنچه از پیش در محیط وجود دارد هماهنگی ایجاد نماید.
  • باعث ایجاد تسهیل در ارتباطات اجتماعی می‌ شوند.
عوامل موثر در طراحی گرافیک محیطی

عوامل معینی چون جغرافیای محیط مانند آب و هوا، نور خورشید، میزان بارندگی، نوسان حرارتی، پوشش گیاهی و … به عنوان بخش های طبیعی و زیست محیطی و مجموعه عواملی چون نوع معماری و مواد و مصالح، فضا های آمد و شد، میزان تردد و… به عنوان بخش های ساخته شده ناشی از حضور انسان، عواملی است که طراح در جریان کار خود باید آن ها را بشناسد و مورد توجه قرار دهد.

تفاوت تبلیغات محیطی با گرافیک محیطی

مهمترین نکته ای که باید مدنظر داشت این است که امروزه تبلیغات از هنر گرافیک بهره می‌ گیرد تا به اهداف خود دست یابد. گرافیک یک حوزه بصری است که از دوران کهن با هدف انتقال مفهوم و زیبایی بصری از آن استفاده می‌ شود. هنر، زیبایی را در نهاد خود دارد. ما در اینجا به مفهوم اصیل هنر نزدیک می‌ شویم و از این نظر، هنر نازیبا دیگر هنر نیست. ایرانیان باستان قبل از هخامنشی این هنر را در اختیار داشتند و از آن استفاده می‌ نمودند. فرش ایرانی یکی از زیباترین گرافیک‌ های دنیا می باشد.
طراحان آن نهایت سلیقه را بکار می‌ برند تا اثری زیبا خلق کنند. تغییر و تحولات تاریخی جبرا شرایطی را ایجاد کرد که این شرایط لزوم اطلاع رسانی را در تمام زمینه های اجتماعی، سـ*ـیاسی، خبری، عبادی و تجاری افزایش داد و کاربرد ابزاری با نام گرافیک نوین مطرح شد. بنابراین، امروزه گرافیک نه تنها به عنوان یک هنر، بلکه به عنوان عامل رسانه ای عمل می‌ نماید
همانطور که گفته شد، گرافیک تبلیغات نیست. بحث تبلیغ مربوط به دانش دیگری است که طراح گرافیک از آن دانش بی بهره است. تفاوت تبلیغات و گرافیک از این عامل ناشی می‌شود که اطلاع‌رسانی تبلیغی با نوعی مبالغه همراه است. تبلیغات برای دستیابی به اهداف تجاری، سـ*ـیاسی و اجتماعی تمام ابزار ها را بکار گرفته است. در واقع ادبیات، موسیقی، نقاشی و شعر در ترکیب با یکدیگر و برای انتقال پیام به مخاطب مورد استفاده قرار می‌ گیرند.
منبع: انکادر


عوامل موثر در طراحی گرافیک محیطی

 
  • تشکر
  • عالی
Reactions: Tabassoum، *NiLOOFaR* و Mobina.85
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا