خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

YaSnA_NHT๛

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
میکسر انجمن
کاربر V.I.P انجمن
  
  
عضویت
21/2/22
ارسال ها
2,773
امتیاز واکنش
13,810
امتیاز
373
محل سکونت
کنار موتورم!
زمان حضور
130 روز 4 ساعت 11 دقیقه
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم اختتامیه سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر به پرسش های خبرنگاران درباره چند اتفاق موسیقایی پاسخ داد.
به گزارش خبرنگار مهر، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه روزشنبه بیست و هشتم بهمن در حاشیه مراسم اختتامیه سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر به تعدادی از پرسش‌های خبرنگاران درباره حواشی حوزه موسیقی پاسخ داد.
اسماعیلی در بخشی از صحبت‌های خود و در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر مبنی بر انعکاس برخی از صحبت‌هایش درباره موسیقی در فضای مجازی مبنی بر اینکه وزارت فرهنگ قصد ترویج موسیقی را ندارد، توضیح داد: ما به ابتکار دوستان بسیار خوبمان چهارمین همایش فقه و هنر را در مشهد داشتیم. دوست دارم همکاران رسانه‌ای مجموعه مقالاتی که اینجا ارائه شد و پاسخی که از منظر فقهی به بسیاری از سوالات و مسائل در این همایش داده شده، ببینند. این یک گام بزرگ است. من آنجا به محدودیت‌هایی اشاره کردم که در حوزه فعالیت‌های هنری به دلیل برخی ابهامات ممکن است وجود داشته باشد؛ از موضوع نشان دادن چهره معصومین تا بحث‌هایی مانند برخی محدودیت‌هایی که در این زمینه وجود دارد مثال‌هایی زدم.
وی تصریح کرد: اتفاقاً در همین چند سال اخیر ۴۰۰ آموزشگاه موسیقی مجوز فعالیت گرفته‌اند که این امر سـ*ـیاست ما در موسیقی را نشان می‌دهد. من در آن صحبت‌ها به محدودیت‌هایی که ناشی از زیرساخت‌ها و ابهامات وجود دارد، اشاره کردم. ادامه بحث این بود که با این سند موسیقی دیگر این ابهامات را نخواهیم داشت حال اینکه دیگران در نقل قول کوتاهی کنند. دقیق این بود که محدودیت‌ها وجود دارد و در گسترش موسیقی دچار مشکل بوده‌ایم.
رئیس شورای عالی هنر درباره بهبود وضعیت آکوستیک سالن‌های موسیقی و برگزاری بخش پاپ به صورت رقابتی گفت: برای سال آینده همکاران بنده پیش بینی کردند که بخش‌های مستقلی اضافه شود، مثل بخش پاپ که امیدوارم بتوانیم سال آینده شاهدش باشیم. درباره بحث آکوستیک به معاونت هنری و سایر دوستان از همین جا اعلام می‌کنم نواقصی را که در این زمینه وجود دارد، اعلام کنند تا در اسرع وقت رسیدگی کنیم.

اسماعیلی همچنین درباره سند ملی موسیقی گفت: ۴۵ سال بود که در حوزه تقنینی جمهوری اسلامی سند روشنی و قانون بالادستی در موضوع موسیقی نداشتیم. شرایطی که که هم باعث اختلاف دیدگاه‌هایی بود و هم موجب ایجاد ابهاماتی در کارها می‌شد. به همین جهت اتفاقاتی رخ می‌داد که موجب خوشایند اهالی موسیقی نبود یا اتفاقی می‌افتاد که با عموم باورهای جامعه دینی ما ناسازگار بود. اینها باید حل می‌شدند. نبود سند بالادستی در این حوزه موجب بروز اختلاف دیدگاه‌ها و ابهاماتی شده بود و اتفاقاتی رخ می‌داد که خوش آیند اصحاب هنر نبود و یا با عموم باورهای جامعه ایمانی ما متضاد بود. با دیدن همه اقتضائات جدید، آرای فقهی رهبر انقلاب، توجه به ریل‌گذاری‌های جدید در هنر موسیقی و توجه به ذایقه جوانان، این سند تدوین شده است.


اطلاعیه اخبار موسیقی ایران | ویژه‌ی انجمن‌ رمان ۹۸

 

YaSnA_NHT๛

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
میکسر انجمن
کاربر V.I.P انجمن
  
  
عضویت
21/2/22
ارسال ها
2,773
امتیاز واکنش
13,810
امتیاز
373
محل سکونت
کنار موتورم!
زمان حضور
130 روز 4 ساعت 11 دقیقه
وی با بیان اینکه موسیقی را شاخه‌ای از حکمت می‌دانیم، افزود: مؤسس موسیقی در اندیشه اسلامی، فارابی است که کار بی نظیری در این حوزه انجام داده و به همین دلیل موسیقی در اندیشه اسلامی با حکمت گره خورده است. مشکلاتی در سده‌های اخیر پیش آمده است که باید متناسب ریشه‌های قدیمی و سنتی اصلاحات لازم را برای حل آن انجام دهیم. من روزهای بسیار خوبی را برای موسیقی مقامی و سایر شاخه‌های موسیقی پیش‌بینی می‌کنم و این سند یک ریل‌گذاری جدید برای ارتقای کیفی حوزه موسیقی است.
وی ادامه داد: سند ملی موسیقی حاصل یک کار جمعی است. من باید از همه دوستان به ویژه صنف موسیقی مانند خانه موسیقی تشکر کنم که خود آقای نوربخش به پیشنهاد بنده به شورای هنر کشور پیوستند و این سند با بررسی‌های همه جانبه از ترانه گرفته تا مشورت با فقها شکل گرفت تا دیگر دغدغه‌ای در زمینه اجرای برنامه‌های موسیقی نداشته باشیم.
اسماعیلی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره وضعیت جشنواره موسیقی فجر دوره سی و نهم گفت: الحمدالله امسال جشنواره موسیقی هم شب‌های باشکوهی را پشت سر گذاشت و امشب در مراسم اختتامیه اشاره کردم که در راستای اجرای راهبرد عدالت فرهنگی در گوشه کنار شهر با کاهش محسوس قیمت‌ها، افراد گوناگون توانستند با درآمدهای مختلف در این جشن ملی موسیقی شرکت کنند. ان‌شاءالله همکاران من تمهیداتی خواهند اندیشید تا در فواصلی از سال این اقدام تکرار شود تا بتوانیم برنامه‌های فاخر موسیقی را به شکلی آسان‌تر در اختیار مردم قرار دهیم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به حضور بانوان در این دوره از جشنواره موسیقی فجر و بخش مستقل موسیقی، تصریح کرد: بر اساس آمارها بانوان در این عرصه فعال هستند. برای سال آینده دوستان من پیش بینی کردند بخش‌های مستقلی مثل بخش پاپ به بخش رقابتی اضافه شود.
اسماعیلی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به پرسشی مبنی بر معرفی سه فیلم پرفروش جشنواره فیلم فجر گفت: این لیست را اعلام نمی‌کنم چون نمی‌خواهم تبلیغ شود به هر حال همه ما می‌دانیم از کدام فیلم‌ها استقبال شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ابتدا ۲۸۵ هزار بلیت برای فیلم فجر پیش بینی کرده بودیم ولی به دلیل استقبال مردمی سیصد هزار بلیت جشنواره فیلم فجر فروخته شد. در مشهد مجبور شدیم علاوه بر سهمیه استان، فیلم بیشتری خریداری کنیم و ان‌شاءالله سال آینده سالی پررونق برای فرهنگ باشد.
اسماعیلی در پاسخ به پرسشی درباره امکان ارتقای دفتر موسیقی به سازمان موسیقی، گفت: برخی از دوستان در اصلاح ساختار تشکیلاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد ایجاد سازمان هنر اعم از موسیقی و تئاتر را مطرح کردند که در حال بررسی است.

وی افزود: از همین سخن‌گاه اعلام می‌کنم در مرکز روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فردا برای جمع آوری نظرات نخبگان بخشی را فعال خواهیم کرد. همه هنرمندان، خبرنگاران و مخاطبان نقدشان از جشنواره‌ها را با استفاده از این بسـ*ـتر اعلام کنند و ما هم به نقدهای برتر جایزه ویژه‌ای خواهیم داد و با رویی‌گشاده از همه نقدها استقبال می‌کنیم. ان‌شاءالله این بخش در پایگاه اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از فردا فعال خواهد شد.
منبع: خبرگزاری مهر


اطلاعیه اخبار موسیقی ایران | ویژه‌ی انجمن‌ رمان ۹۸

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا