خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

YeGaNeH

معاونت کل سایت رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
معاونت سایت
کاربر ویژه انجمن
  
عضویت
9/1/22
ارسال ها
6,888
امتیاز واکنش
33,830
امتیاز
473
زمان حضور
256 روز 5 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع
آلفرد برندل

متولد 5 ژانویه 1931 در ویزنبرگ/موراوی شمالی (جمهوری چک فعلی). پسر آلبرت (مهندس معماری و بعداً کارآفرین) و آیدا (ویلتشنیگ) برندل. ازدواج با آیریس هیمن-گونزالا ، 1960 (ازدواج به پایان رسید، 1972). با ایرن (رنی) سملر، 1975 ازدواج کرد. فرزندان دوریس (ازدواج اول)؛ پسر و دختر (ازدواج دوم). تحصیلات: در آکادمی موسیقی گراتس (اتریش) پیانو تحصیل کرد، در سال 1947 فارغ التحصیل شد.

در دهه 1990، آلفرد برندل به عنوان برجسته ترین پیانیست کلاسیک زنده در جهان شناخته می شد. برندل، نامی که عمدتاً فقط برای طرفداران موسیقی کلاسیک آشناست، از کلیشه پیانیست عجیب و غریب و پر زرق و برق به سبک آرتور روبینشتاین یا دیوید هلفگوت فاصله دارد. علاوه بر این، رپرتوار اجرای او در آثار کلاسیک محبوب‌تر که به عنوان «جمعیت راضی کننده» در نظر گرفته می‌شوند، کم است و برندل روی صحنه کاملاً در رفتار خودداری می‌کند. برنارد هالند در مقاله ای در نیویورک تایمز در سال 1977 می نویسد: «شاید هیچ پیانیست دیگری در زمان ما تا این حد آگاهانه از کانال های معمولی موفقیت و فرمول های ستاره شدن دوری نکرده باشد و همچنان در صدر حرفه خود قرار داشته باشد. اسکات کانترل، که یک دهه بعد برای وفاداری بالا می نویسد، موافق بود: "در عصری که ظاهراً وقف مدیاژنیک است، برندل همه قوانین را زیر پا گذاشته است."

برندل اصالتاً اتریشی است. او در سال 1931 در ویزنبرگ، محلی در موراویا که اکنون به جمهوری چک تعلق دارد، به دنیا آمد، اما در زمان تولدش خانه بسیاری از مردم آلمانی زبان بود. وقتی سه ساله بود، پدرش حرفه خود را به عنوان یک معمار رها کرد و خانواده را به سواحل آدریاتیک یوگسلاوی برد. او در یک جزیره تفریحی به نام کرک هتلی را اداره می کرد. در آنجا، برندل جوان دوست داشت از مهمانان با استفاده از صفحات گرامافون هتل پذیرایی کند. او همراه با اپراها می خواند که بدون شک مهمانان را به وجد آورد. برندل همچنین به یاد می آورد که در کودکی به موسیقی کاباره آلمانی آن دوران علاقه زیادی داشت.

پس از چند سال در کرک، خانواده به شهر زاگرب نقل مکان کردند، جایی که پدرش سپس یک سینما را اداره کرد. در اینجا بود که برندل در سن شش سالگی آموزش پیانو را آغاز کرد، همانطور که اکثر بچه های طبقه متوسط او در آن زمان انجام می دادند. در سن یازده سالگی، مشخص شد که او استعداد زیادی در ساز دارد. اما جنگ جهانی دوم با مشکلاتی همراه بود و در سال 1943 خانواده بار دیگر به گراتس، اتریش نقل مکان کردند. در نوجوانی، برندل برای حفر خندق برای تلاش های جنگی استخدام شد، اما دچار سرمازدگی شد و در نتیجه تلاش های مادرش توانست امنیت خانه را بازگرداند. او فقط تا سن شانزده سالگی به طور رسمی تحصیل کرد و در سال 1947 از آکادمی موسیقی گراتس مدرک دولتی در موسیقی دریافت کرد. تحصیلات او نیز با دوره های آهنگسازی و رهبری به پایان رسید و مانند بسیاری دیگر از اعجوبه های موسیقی آثار خود را نوشت. برای پیانو یکی از اینها در اولین رسیتال او در سال 1948 در گراتس اجرا شد. او همچنین منتخبی از باخ، لیست و برامس را بازی کرد.


آلفرد برندل | پیانیست

 
  • تشکر
Reactions: SelmA

YeGaNeH

معاونت کل سایت رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
معاونت سایت
کاربر ویژه انجمن
  
عضویت
9/1/22
ارسال ها
6,888
امتیاز واکنش
33,830
امتیاز
473
زمان حضور
256 روز 5 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع
آموزش رسمی کوچک
با این حال، استعدادهای برندل به موسیقی محدود نمی شد: در زمان اولین رسیتال خود، او همچنین از نمایش انفرادی آبرنگ های خود در گالری گراتس در چند بلوک دورتر لـ*ـذت می برد. با این حال، حرفه او به عنوان نوازنده پیانو به طور جدی در سال 1949 آغاز شد، زمانی که او در یک مسابقه سخت اروپایی برای پیانیست ها به نام کنکورسو بـ*ـو*سونی در بولزانو، ایتالیا برنده شد. در چند سال بعد، برندل کلاس‌های کارشناسی ارشد متناوب را با نوازندگان مشهور زمان خود، مانند پل بامگارتنر، ادوارد استیورمن، و ادوین فیشر، با مقدار زیادی خودآموزی و تمرین جایگزین کرد. او بعداً فیشر را به عنوان بزرگترین تأثیر بر سبک او نامید. او در سال‌های 1949، 1950 و 1956 برای ادامه تحصیل در لوسرن سوئیس اقامت طولانی‌تری داشت.

اما مهارت برندل بلافاصله سالن‌های کنسرت را پر نکرد و کارگزارانش هم در این سال‌های اولیه به راحتی برای او قرارداد رزرو نکردند. شاید بخشی از تقصیر در سبک بازی او بود، زمانی که برندل خود را در تلویزیون دید، و از اینکه دید رفتار او در مقایسه با سبک بازی اش، چیزی جز محدود بود، متعجب شد. او یاد گرفت که با تمرین با آینه، لک ها و گریم های صحنه خود را رام کند.

و با این حال، همان تفسیر آرام و جدی از آثار آهنگسازان بزرگ نیز مانع موفقیت برندل خواهد شد. تماشاگران پیانیست پر زرق و برق کلاسیک، دیوید هلفگوت، به عنوان مثال، موضوع فیلم درخشش در سال 1996، یا ایگناتیوس پادروسکی، یک شخصیت بین المللی محبوب در سال های بین دو جنگ که در تبعید نیز ریاست دولت لهستان را بر عهده داشت، می ستایند، زیرا تماشای آنها سرگرم کننده است. شناخته شده بودند که آزادی زیادی در تفسیر آثار کلاسیک دارند. با این حال، برندل به اجرای سونات های لودویگ ون بتهوون، یا فرانتس شوبرت یا یوهانس برامس، با وفاداری هر چه بیشتر به هدف اصلی آهنگساز اختصاص داشت.

به خاطر تسلط بر بتهوون شهرت یافت

برندل که در نهایت نوشتن موسیقی خود را رها کرد، گفته است که هرگز واقعاً انتظار نداشت که به عنوان یک پیانیست مشهور کار کند. او در ژانویه 1958 در لندن و در 1961 در مونترال در آمریکای شمالی شروع به کار کرد. سه سال بعد، او برای اولین بار در کالج هانتر در شهر نیویورک بازی کرد. در طول چند سال بعد، او در چندین کنسرت در سال ظاهر شد، اغلب با ارکسترهای مشهور در وین، برلین، لندن، و نیویورک، در میان شهرهای برتر. در این سال ها او با سونات هامرکلاویر از بتهوون، قطعه ای بسیار دشوار همراه شد. اما این کار ضبط شده او بود که برندل برای اولین بار برای خود نامی دست و پا کرد: او اولین پیانیستی شد که کل مجموعه آثار بتهوون را برای پیانو ضبط کرد. این سونات ها بین سال های 1962 تا 1965 در لیبل Vox ظاهر شدند.

برندل بعداً چرخه کامل را دوباره در دهه 1970 برای فیلیپس ضبط کرد، که در بیشتر دوران حرفه‌ای او برچسب او بوده است. او همچنین در چند نوبت تمام بدنه سونات ها را اجرا کرده است. او همچنین برای فیلیپس آثار شوبرت و موتزارت را ضبط کرده است، و یک بار دیگر آثار بتهوون را ضبط کرده است، که احتمالاً او را به تنها مجری تبدیل کرده است که تا به حال این کار را سه بار در زندگی حرفه ای خود انجام داده است. این مجموعه 10 سی دی در سال 1996 در فیلیپس ظاهر شد. در برخی موارد به دلیل پیشرفت های بزرگ در فناوری ضبط، چنین آثاری دوباره ضبط شدند، موضوعی که برندل در مصاحبه ای با استفان پلیستو در سال 1996 برای مجله بریتانیایی گرامافون به آن پرداخت. برندل گفت: "مواردی وجود دارد که من متوجه شده ام که نوارهای قدیمی با صدای کمی غبارآلودشان طبیعی تر از صداهای ضبط شده دیجیتالی و کاملاً تمیز هستند که واقعی تر در نظر گرفته می شدند." "دیوارهای یک سالن کنسرت خوب نیز دارای مقدار مشخصی پتینه، کثیفی است، که باعث ایجاد حس لـ*ـذت بخش می شود.

در اواسط دوران حرفه ای، برندل اغلب در طول فصل به طور گسترده اجرا می کرد و به طور مرتب سالن هایی مانند تالار کارنگی نیویورک را به فروش می رساند. در طول تقویم اجراهای 1982-1983، او 77 رسیتال در یازده شهر در دو قاره اجرا کرد. کارنامه او، علاوه بر سونات‌های بتهوون، عموماً به آهنگسازان قرن نوزدهم اروپای مرکزی محدود می‌شد. با توجه به این موضوع، یکی از برجسته ترین دستاوردهای برندل، تلاش های او برای احیای علاقه به سونات های پیانوی شوبرت است که در دهه 1820 نوشته شد و سپس در کانن کلاسیک تا حد زیادی نادیده گرفته شد. برندل بسیاری از این آثار را در تور خود از اتحاد جماهیر شوروی و ژاپن در سال 1988 گنجاند. فوگهای پیچیده جی. اس. باخ نیز مورد علاقه بوده است. چند باری که برندل به خارج از این رپرتوار جسارت کرده است، اجرای آثار درخشان‌تر فرانتس لیست و ساخته‌های قرن بیستمی یکی از هموطنان اتریشی، مدرنیست آرنولد شوئنبرگ بوده است.


آلفرد برندل | پیانیست

 
  • تشکر
Reactions: SelmA

YeGaNeH

معاونت کل سایت رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
معاونت سایت
کاربر ویژه انجمن
  
عضویت
9/1/22
ارسال ها
6,888
امتیاز واکنش
33,830
امتیاز
473
زمان حضور
256 روز 5 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع
به برندل یک رکورد طلا اهدا شد که پس از عبور از مرز فروش میلیونی در سال 1978 به او اعطا شد. او تا سال 1972 در وین زندگی می کرد و گهگاه کلاس استادی را هم در آنجا و هم در دوره های استاد مدعو در خارج از کشور برگزار می کرد. در سال 1972 به لندن نقل مکان کرد و انرژی خود را به جای تدریس بر موسیقی متمرکز کرد. او ترجیح می‌دهد بیشتر وقت خود را صرف مطالعه موسیقی موسیقی کند، که هم برای رسیتال‌های کنسرت و هم ساعت‌ها در استودیو ضبط موسیقی لازم است. دقت در موسیقی به او کمک می‌کند منظور آهنگساز را مشخص کند و برای این رویکرد آکادمیک، به دلیل تزریق نکردن شخصیت خودش به اثر، مورد انتقاد قرار گرفته است. همانطور که مقاله ای در مورد برندل در پیانیست های برجسته قرن بیستم توضیح داد: «اختلافات در مورد نوازندگی جدی و جدی او افزایش می یابد، سبکی که از یک طرف فرقه بسیار بزرگ و فداکار برندل را به خود جلب کرده است و از سوی دیگر بدنه آوازی را به خود جلب کرده است. از منتقدانی که شکایت می کنند که چیزی در بازی او کم است.

از سوی دیگر، همتایان او بسیار بخشنده‌تر هستند: "وقتی با برندل هستم، می‌دانم که در حضور مردی نابغه هستم." نمایه یوکر در پیانیست. آلوارز سبک برندل را نمونه ای از "ایثار" نامید... او درک شگفت انگیزی از ساختار هر قطعه دارد، از نحوه رشد عاطفی و همچنین فکری آن، و این باعث می شود که نوازندگی او به طرز عجیبی به درون خود تبدیل شود، گویی که دارد دنباله رو می کند. این مقاله‌نویس در نیویورکر نوشت.

برندل که هنوز هم عاشق هنر است، در اوقات فراغت خود از گالری ها و موزه ها بازدید می کند و به طور شگفت انگیزی مطالعه می کند. او در بخش همپستد لندن زندگی می‌کند و خانه‌ای در دورست نیز دارد که دارای استخر شنا است که از آن برای رفع مشکلات کمرش استفاده می‌کند، یک خطر شغلی رایج برای پیانیست‌ها در سال‌های بعد، به‌ویژه پیانیست‌هایی با قد متوسط. برندل. او آثار هنری را از سراسر جهان جمع‌آوری می‌کند، و به ویژه به آثار قوم‌نگاری علاقه دارد، اما عاشق کارتون‌های بیمارگونه نیز است، به‌ویژه کارهای ادوارد گوری و گری لارسون. او دو مجموعه مقاله به نام‌های اندیشه‌های موسیقی و اندیشه‌های پس از آن (1977) و موسیقی به صدا درآمده (1990) منتشر کرده است.

برندل برای سوابق خود جوایز گرمی متعددی را دریافت کرده و جوایز بین‌المللی متعددی نیز دریافت کرده است. او مدارک افتخاری را از دانشگاه‌های لندن، ساسکس، آکسفورد و ییل دریافت کرده است و در سال 1989 به عنوان شوالیه امپراتوری بریتانیا مفتخر شد. در لندن نیز به عنوان بنچر افتخاری معبد میانی کاروانسراها انتخاب شده است. دادگاه، لندن، انگلستان، که تعداد بسیار کمی خارج از حرفه حقوقی هرگز دریافت می کنند. به افتخار شصت و پنجمین سالگرد تولد برندل در سال 1996، لیبل او یک نسخه محدود 25 سی دی لوکس به نام «هنر آلفرد برندل» را منتشر کرد که نگاهی جامع به حرفه او ارائه می کرد و شامل گزیده هایی از آثار بتهوون، برامس، هایدن، لیست، موتزارت بود. ، شوبرت و شومان. برندل به برنارد هالند در نیویورک تایمز گفت: «آنچه که من را در مورد این دستاوردها راضی می کند این است که شهرت خود را مدیون رسانه ها یا قدرت شرکت های ضبط نیست، بلکه مدیون نوازندگی خودم هستم.

منبع: صبا


آلفرد برندل | پیانیست

 
  • تشکر
Reactions: SelmA

YeGaNeH

معاونت کل سایت رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
معاونت سایت
کاربر ویژه انجمن
  
عضویت
9/1/22
ارسال ها
6,888
امتیاز واکنش
33,830
امتیاز
473
زمان حضور
256 روز 5 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع
  • تشکر
Reactions: SelmA
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا