خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع

فرهنگ تاجیک
۱) اخلاق و عادات:تاجیک‌ها مردمانی سخت کوش، پاک اندیش، میهمان نواز، وطن دوست وبا ایمان می‌باشد. باورشان به قول وقرار ازهمه مردم استوارتر و بر مبنای درستی و پاک دلی است، در درستی سرشناس‌اند. موسیقی و رقص سنتی از پایه‌های زندگی آنان می‌باشد.
۲) دین و مذهب:دین اکثریت مردم تاجیکستان اسلام است، براساس آخرین آمار موجود مسلمانان ۹۰درصد جمعیت تاجیکستان را تشکیل می‌دهند، ۸۵درصد این جمعیت سنی و بیشتر آن‌ها پیرو مذهب حنفی هستند. شیعیان ۵درصد جمعیت مسلمان این کشور را تشکیل داده و بیشتر آن‌ها نیز پیرو مذهب اسماعیلیه هستند، ازدیگر اقلیت‌های دینی می‌توان به یهودیان و بهاییان اشاره کردکه درصد بسیار کمی از جمعیت تاجیکستان را تشکیل می‌دهند یهودیان بیشتر در شهر دوشنبه سکنی گزیده‌اند.

۳)دین و سـ*ـیاست:طبق قانون اساسی تاجیکستان، تشکیلات وگروه‌های دینی حق دخالت در امور سـ*ـیاسی کشور را ندارد و از ورود به حیطه کارهای دولتی منع شده‌اند. با وجود این امر گروه‌های دینی در اوضاع سـ*ـیاسی تاجیکستان بخصوص بعد از استقلال این کشور تأثیر فراوان داشته‌اند، تمامی امور دینی مسلمانان این کشور توسط اداره قاضیات اداره می‌شود که زمان تأسیس آن به سال ۱۹۸۸میلادی و حکومت اتحاد جماهیر شوروی بازمی‌گردد. بعد از جنگ‌های داخلی و به قدرت رسیدن رحمان اف از حضور نیروهای دینی در قدرت سـ*ـیاسی کاسته شده و سـ*ـیاست جدایی دین از سـ*ـیاست به شدت پیگیری می‌شود.
به دلیل کمتر توسعه‌یافتگی و تأثیرپذیری کم تاجیکستان از فرهنگ غربی، این کشور بسیاری از رسوم و ویژگی‌های فرهنگی خاص خود را حفظ کرده‌است؛ که از جملهٔ آن‌ها پوشاک مردم تاجیک است. قصه‌خوانی، توجه به آداب نیاکان، غذاهای محلی و هنرهای نمایشی از دیگر ویژگی‌های فرهنگی تاجیکستان است.
منبع: ویکی پدیا


فرهنگ تاجیکستان

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا