خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Morad

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
15/12/22
ارسال ها
271
امتیاز واکنش
1,481
امتیاز
133
محل سکونت
شیراز
زمان حضور
9 روز 18 ساعت 56 دقیقه
نویسنده این موضوع
گیلین فلین ، نویسنده ی به نام آمریکایی ، به تاریخ ۲۴ فوریه ی سال ۱۹۷۱ در میزوری آمریکا دیده به جهان گشوده است .
گیلین فلین تا به کنون سه رمان به انتشار رسانده است که نام های آنان : ” چیزهای تیز ” ، ” جاهای تاریک ” و ” دختر گمشده ” می باشد. مشهور ترین رمان او تا به کنون رمان دختر گمشده می باشد .

از تمامی سه رمان او ، اقتباس های سینمایی صورت گرفته است . همانطور که گفتیم رمان دختر گمشده توانست یکی از پر فروش ترین رمان های آمریکا شود و این قضیه کارگردان مشهور سینمای هالیوود ، دیوید فینچر را مجاب بر آن کرد که از این اثر یک فیلم سینمایی بسازد .

فلین برای نوشتنِ فیلم‌نامهٔ دختر گم‌شده چندین جایزه برده است و برای گرفتنِ گلدن گلوب نامزد شده‌است.

زندگینامه گیلین فلین

فیلم نامه ی این اثر را نیز خود گیلین فلین به ثمر رساند . همچنین کمپانی بزرگ HBO سریالی را تحت عنوان چیزهای تیز به نوشته ی خود گیلین فلین را ساخته و آن را پخش جهانی کرده است .

هر سه رمان گیلین فلین از رمان های پرفروش دنیای کتاب می باشند و فیلم های اقتباسی از رمان های او نیز با اقبال گسترده ای در سطح جهان روبرو شده اند. اما بعد اگر بخواهیم کمی بیشتر به زندگی شخصی خانم گیلین فلین بپردازیم ، باید به این امر اشاره کنیم که گیلین فلین در کانزاس سیتی ، میزوری دیده به جهان گشود و در این شهر دوران کودکی و نوجوانی خود را به ثمر رساند .
والدین او هر دو استاد دانشگاه کالج متروپولیتن بودند و این امر بسیار در رشد فرهنگی فلین موثر بوده است. مادر او خانم جودیت آن ، استاد درس مطالعات متون بوده و پدرش نیز ادوین فلین ، در رشته ی فیلم سازی در دانشگاه تدریس می کرده است. از این رو می توان گفت که وی در خانواده ای بزرگ شد که از یک سو هنر و از سوی دیگر ادبیات بر روی او تاثیر ویژه گذاشته بود او یک برادر بزرگ تر نیز دارد که مهندس راه آهن می باشد .

گیلین فلین از دوران کودکی بسیار خجالتی بود و این امر باعث شد که از همان دوران کودکی تنها راه فرار از این خجالتی بودن و نبودن در جمع را در خواندن و نوشتن بیابد .

گیلین فلین بسیار مطالعه می کرد و همزمان با مطالعه کردن نیز به نوشتن روزمره های زندگی خویش می پرداخت و به گونه ای ناخود آگاه نویسندگی را تمرین می کرد. زمانی که او بزرگ تر شد ، پدرش او را به تماشای فیلم های ترسناک می برد و این قضیه بر روی ضمیر ناخودآگاه فلین در نوشتن رمان هایش در سال های آتی بسیار تاثیر گذاشت .


بیوگرافی گیلین فلین | نویسنده

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: SelmA

Morad

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
15/12/22
ارسال ها
271
امتیاز واکنش
1,481
امتیاز
133
محل سکونت
شیراز
زمان حضور
9 روز 18 ساعت 56 دقیقه
نویسنده این موضوع
گیلین فلین برای تحصیلات دبیرستان خود به دبیرستان بیشاب میگن رفت و از آنجا در سال ۱۹۸۹ فارغ التحصیل شد. از دوره ی نوجوانی به کارهای عجیب و غریب می پرداخت و شغل های بسیاری را پشت سر گذاشت. اما بعد ، وی برای تحصیلات دانشگاهی به دانشگاه کانزاس رفت و در رشته ی روزنامه نگاری به تحصیل پرداخت. بعد از فارغ التحصیلی به مدت دو سال به کالیفرنیا رفت و در آنجا برای مجله های تجاری مطلب نوشت و کارشناس منابع انسانی گردید. بعد از آن به شیکاگو رفت و در مدرسه ی روزنامه نگاری مدیل ، ارشد روزنامه نگاری گرفت و در سال ۱۹۹۷ از آنجا فارغ التحصیل گردید .

بعد از آن فلین میل بسیاری به آن داشت که به اداره ی پلیس برود و در آنجا مشغول کار گزارشات جنایی و پلیسی بشود ، اما ترجیح داد که به جای این کار به سراغ نوشته هایش برود و در کار نوشتن تمرکز کند. البته باید به این امر هم اشاره کرد که او صلاحیت دریافت این مقام در اداره ی پلیس را نداشت و این مسئله بی تاثیر در انتخاب نویسندگی به عنوان شغل نبود .
در واقع اگر ما نقطه ی شروع نویسندگی حرفه ای او را بعد از دریافت مدرک ارشد در نظر بگیریم ، باید به این امر اشاره کنیم که این پروسه مدتی پیش تر آغاز شده بوده و در آن زمان به اوج خود رسیده بوده است. بعد از آن که فلین مدرک دانشگاهی اش را می گیرد ، بطور مستقل شروع به روزنامه نگاری و نوشتن متونی برای روزنامه ها و مجلات می کند. اما بعد در سال ۱۹۹۸ در مجله ی سرگرمی هفته ای استخدام می شود و بطور رسمی کار روزنامه نگاری را در پی می گیرد .

بعد از آن بعنوان منتقد تلویزیونی به تلویزیون راه پیدا می کند و کار نقد فیلم را به عهده می گیرد. اما هیچ کدام از این کارها آنچنان که باید و شاید او را راضی نمی کردند و او چیز دیگری از دنیای نویسندگی و کاری خود انتظار داشت. از این رو به نویسندگی روی آورد و سعی کرد که نخستین رمان خودش را به انتشار برساند. او در این باب می گوید که : ” من بارها و بارها گفته ام که نویسندگی برای من از روزنامه نگاری شروع شد .

در واقع من اگر روزنامه نگار نبودم ، هیچگاه نمی توانستم حتی یک خط از رمانم را نیز بنویسم. در واقع روزنامه نگاری مرا دغدغه مند به نوشتن ساخت و به من این درک را داد که برای نویسنده شدن نیاز به توانایی خاصی نیست. بلکه باید فقط آن را انجام داد تا به نتیجه رسید. ” . فلین یک نویسنده ی فمنیست است .
همین امر نیز باعث شده است که بسیاری از منتقدین ادبی از او به عنوان یک عقده ای یاد کنند. اما فلین معتقد به آن است که شخصیت های زنی که وارد داستان هایش می کند ، همگی دارای شخصیتی هستند که به تفکرات ذهنی او بسیار نزدیک است و مفهوم فمنیست را به خوبی می رسانند. او در این باب می گوید که فمنیسم به زنان این اجازه را میدهد که بد باشند و به ان ها کمک می کند که چهره ی خودشان را همانطور که هست در ادبیات نشان دهند .

گیلین فلین تقریبا تمام شخصیت های زن داستانش را به صورت های عجیب و غریبی زنانی بسیار ناخوشایند توصیف کرده است. او در این باب می گوید که :

” تنها چیزی که بسیار مرا نا امید می کند ، ذکر این نکته است که مردم فکر می کنند که زنان به طور فطری انسان های دلسوز و مهربان و فداکاری هستند. در حالی که این اصن درست نیست . آن ها انسان هستند و مثل همه ی انسان ها حق دارند که بد هم باشند. ” . او در ادامه در این باب می گوید که :” من زنانی را تصویر می کنم که همه می بیند اما هیچ کس از آن ها صحبتی نمی کند. در واقع آن ها هم زن هستند. من نه ضد زن هستم و نه هیچ چیز دیگر ، من تنها از حقوق زنانی که در ادبیات و جامعه نادیده گرفته شده اند ، حمایت می کنم . “


بیوگرافی گیلین فلین | نویسنده

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: SelmA

Morad

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
15/12/22
ارسال ها
271
امتیاز واکنش
1,481
امتیاز
133
محل سکونت
شیراز
زمان حضور
9 روز 18 ساعت 56 دقیقه
نویسنده این موضوع
زندگی مشترک

فلین در سال ۲۰۰۷ با یک وکیل نامی به نام برت نولان ازدواج می کند و حاصل این ازدواج تا کنون دو فرزند بوده است. فرزند اول آن ها پسر است و در سال ۲۰۱۰ متولد شده و دیگری دختر است که در سال ۲۰۱۴ متولد شده است. نام دختر او ورونیکا است . آن ها هم اکنون در شیکاگو زندگی می کنند و زندگی سراسر آرامشی دارند. کتاب های فلین در ایران و جهان ترجمه شده است و از پر فروش ترین های بازار کتاب دنیا بوده است .
آثار گیلین فلین

  • چیزهای تیز
  • جاهای تاریک
  • دختر گمشده


مروری بر آثار گیلین فلین

۱) جاهای تاریک

داستان این رمان، در مورد لیبی دَی است. دختری هفت ساله که خانواده اش را در اثر یک قتل عام وحشتناک از دست داده است.

۲)چیزهای تیز


چیزهای تیز داستان خبرنگاری به نام کامیل پریکر را روایت می‌کند که مدتی به دلیل خودآزاری در آسایشگاه روانی بسـ*ـتری بوده است. زمانی که کامیل دوباره سر کارش برمی‌گردد، مأموریتی را به عهده‌اش می‌گذارند که چندان هم ساده نیست. او باید به زادگاهش برود و رازهای هولناک پشت ‌پردۀ قتل دو دختر نوجوان را کشف کند. رویارویی کامیل با مادر و خواهر ناتنی‌اش و تلاشش برای کشف راز این جنایت، او را در موقعیت پیچیده‌ای قرار می‌دهد؛ درحالی‌که رازهای تاریک و پنهان خود کامیل هم لحظه‌ای او را رها نمی‌کنند... گیلیان فلین برای این اثر برندۀ چندین جایزه از سوی انجمن نویسندگان داستان‌های جنایی شده است.

جوایز

  • خنجر داستان خونین جدید از طرف انجمن نویسندگان جنایی (۲۰۰۷، برنده)
  • خنجر فولادی ایان فلمینگ از طرف انجمن نویسندگان جنایی (۲۰۰۷، برنده)
  • خنجر دانسان لاری از طرف انجمن نویسندگان جنایی (۲۰۰۷، نامزدشده)


بیوگرافی گیلین فلین | نویسنده

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: SelmA

Morad

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
15/12/22
ارسال ها
271
امتیاز واکنش
1,481
امتیاز
133
محل سکونت
شیراز
زمان حضور
9 روز 18 ساعت 56 دقیقه
نویسنده این موضوع
۳) دختر گمشده

گیلین فلین با دختر گمشده به همه ی دنیا اثبات کرد که نویسنده ای به شدت توانمند است. این کتاب هم اکنون یکی از ارزشمند ترین کتاب های ادبیات آمریکا و جهان است و فروش بسیاری نیز داشته است. بهترین ترجمه ی این اثر در ایران متعلق به آقای آرش خیروی است
این کتاب داستان زن و شوهری را به تصویر می‌کشد که هر کدام به گونه‌ای با زندگی مشترکشان که سال‌هاست دچار روزمرگی شده، در ستیزند؛ یکی با خیـ*ـانت و دیگری با انتقام.
هر فصل داستان از نگاه یکی از شخصیت‌های اصلی کتاب دختر گمشده (Gone Girl)، به نام‌های نیک دان و ایمی دان، روایت می‌شود و همین موضوع شما را در تعلیق نگه می‌دارد تا زمانی که حقایق فاش شود.

جوایز و افتخارات کتاب دختر گمشده:

- پرفروش کتاب در نیویورک تایمز
- برنده جایزه بهترین کتاب گودریدز
- پرفروش‌ترین کتاب سال 2013 و 2014

نکوداشت‌های کتاب دختر گمشده:

- تریلری خوش ساخت درباره‌ی ماهیت هویت. (Time)
- تریلری هوشمندانه و زهرآگین. (Entertainment Weekly)
- اثری چندوجهی و پر از کاراکترهایی آن قدر قابل باور که به سختی می‌توان از آن‌ها جدا شد. (New York Times)

منابع :

  • سایت کتابراه
  • سایت تیم مطالعاتی تیموری
  • سایت فیدیبو
  • وکی پیدیا
  • سایت کافه بوک
  • سایت ویکی بیو


بیوگرافی گیلین فلین | نویسنده

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: SelmA
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا