خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Sotøødeh

دستیار تالار هنر
دستیار مدیر
گوینده انجمن
میکسر انجمن
هنرمند انجمن
  
عضویت
17/9/22
ارسال ها
342
امتیاز واکنش
985
امتیاز
203
زمان حضور
13 روز 12 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع

بیماری های مربوط به گلبول های سفید

برخی از بیماری های خون مربوط به اختلالات گلبول‌های سفید خون است. در ادامه بیماری‌های مربوط به گلبول‌های سفید را توضیح می‌دهیم.

۱. لنفوم

لنفوم نوعی سرطان خون است. این سرطان سیستم لنفاوی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در نتیجه گلبول‌های سفید بدخیم می‌شوند. لنفوم باعث می‌شود که گلبول‌های سفید بیش از حد تکثیر شده و به طور غیرطبیعی پخش شوند. این بیماری به دودسته لنفوم هوچکین و لنفوم غیر هوچکین تقسیم می‌شوند. برای درمان این بیماری معمولا شیمی‌درمانی و پرتودرمانی پیشنهاد می‌شود. گاهی هم با پیشرفت سرطان تنها برای تسکین علائم اقدامات درمانی کاربرد دارد.

۲. لوسمی

در بیماری لوسمی تکثیر و رشد گلبول‌های سفید خون بیش از حد طبیعی افزایش پیدا می‌کند. لوسمی نوعی سرطان خون است که از مغز استخوان شروع می‌شود. این بیماری می‌تواند حاد یا مزمن باشد. در حالت حاد لوسمی سریع پیشرفت کرده و علائم بیماری شدید است. اما در لوسمی مزمن، بیماری به آهستگی پیشرفت می‌کند.

برای درمان این نوع سرطان خون از شیمی‌درمانی استفاده می‌شود. گاهی لازم است همراه با این درمان، پیوند سلول‌های بنیادی (پیوند مغز استخوان) هم انجام شود.

لوسمی نوعی سرطان خون است. این بیماری بسیار خطرناک بوده و برای درمان آن معمولا از شیمی‌درمانی استفاده می‌شود. این سرطان از مغز استخوان شروع شده و می‌تواند به بخش‌های دیگر سرایت کند.

لوسمی نوعی سرطان خون است و از مغز استخوان شروع می‌شود.

۳. سندروم میلو دیسپلاستیک

سندروم میلودیسپلاستیک نوعی سرطان خون است. این سرطان از مغز استخوان شروع می‌شود. معمولا این بیماری بسیار آهسته پیشرفت می‌کند. اما در صورت پیشرفت سریع، می‌تواند به لوسمی شدید تبدیل شود. در مراحل اولیه معمولا علامتی نداشته و ممکن است شخص فقط احساس خستگی و تنگی نفس کند.

معمولا برای درمان این بیماری راهی به جز پیوند سلول‌های بنیادی وجود ندارد. اما گاهی برای تسکین علائم و کمک به درمان از روش‌های دیگر مانند انتقال خون و شیمی‌درمانی هم استفاده می‌شود.

منبع: دکتر تو


بیماری های مربوط به گلبول سفید

 
  • تشکر
Reactions: Morad
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا