خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Sotøødeh

دستیار تالار هنر
دستیار مدیر
گوینده انجمن
میکسر انجمن
هنرمند انجمن
  
عضویت
17/9/22
ارسال ها
342
امتیاز واکنش
986
امتیاز
203
زمان حضور
13 روز 12 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
بیماری های خون چیست؟

خون بافت زنده‌ای است که از چهار بخش اصلی پلاسما، گلبول‌های قرمز، گلبول‌های سفید و پلاکت‌ها تشکیل شده است. پلاسما بخش مایع خون است. این بخش شامل آب، پروتئین و نمک می‌شود. بیماری های خون باعث اختلال در هرکدام از این بخش‌ها می‌شوند. برخی از بیماری‌ها نیز ممکن است چندین بخش خون را تحت تاثیر قرار دهند. بیشتر این بیماری های خونی مربوط به اختلالات ژنتیکی هستند. اما گاهی بیماری‌های دیگر، مصرف برخی داروها و رژیم غذایی با مواد مغذی بسیار کم می‌توانند چنین اختلالاتی را ایجاد کنند.

هر نوع اختلال در سلول های خونی می‌تواند روی سلامتی کلی بدن شما تاثیر داشته باشد. به همین دلیل باید به علائم و عوامل خطر این بیماری‌ها توجه داشت. اگر احتمال بروز چنین بیماری‌هایی را می‌دهید، حتما برای تشخیص بیماری به پزشک مراجعه کنید.
برای تشخیص و درمان بیماری های خونی باید به متخصص هماتولوژی مراجعه کنید. هماتولوژی مطالعه خون در سلامت و بیماری است. این تخصص شامل بررسی مشکلات گلبول‌های قرمز، گلبول‌های سفید، پلاکت‌ها، رگ‌های خونی، مغز استخوان، غدد لنفاوی، طحال و پروتئین‌های دخیل در خونریزی و لـ*ـخته شدن خون (هموستاز و ترومبوز) است. هماتولوژیست پزشکی است که از این دانش تخصصی برای درمان بیماران مبتلا به بیماری های خونی استفاده می‌کند.
منبع: دکتر تو


بیماری های خون چیست؟

 
  • تشکر
Reactions: Tabassoum
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا