خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~MOHADESE~

مدیر تالار فرهنگ
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
ناظر کتاب
  
عضویت
21/4/21
ارسال ها
1,424
امتیاز واکنش
4,809
امتیاز
298
محل سکونت
دنیای خواب...
زمان حضور
126 روز 9 ساعت 40 دقیقه
نویسنده این موضوع
جزیره کیش مانند سایر شهرها، دارای سوغات منحصر به فردی است که ممکن است اکثر افراد به طور کامل با سوغات کیش آشنا نباشند. به همین دلیل در این مطلب ما این سوغات را در دو دسته خوراکی و غیر خوراکی قرار داده ایم تا شما هنگام بازدید از جاهای دیدنی کیش از آنها مطلع باشید و در صورت نیاز اقدام به خرید نمایید. در ادامه به بررسی هر یک از آنها، خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

خرما، بهترین سوغات کیش
کیش به سبب قرار گیری در یک منطقه گرمسیر، دارای آب و هوایی مناسب برای کاشت خرما و مرکبات است. در این جزیره انواع خرما چون خرمای خشک، معمولی، خارک و رطب، با بهترین کیفیت کشت می شود که باعث می شود، دست شما برای خرید بهترین نوع آن باز باشد. تنوع و کیفیت بالای این خرما ها در کیش، یکی از دلایل جذب و همچنین رضایت مسافران از خرید این سوغات شده است. چیپس خرما، شیره خرما، عسل خرما و… از دیگر محصولاتی هستند که در این جزیره تولید می شوند و می توانند انتخاب مناسبی به عنوان سوغات کیش باشند.

ماهی و میگو، سوغات دریایی کیش
بیشتر ساکنان و بومیان در کیش به شغل ماهیگیری مشغول می باشند. به همین دلیل از بهترین و خوشمزه ترین سوغات خوراکی جزیره کیش، می توان از ماهی و میگو نام برد. ماهی تن، سنگسر، سرخور، میش ماهی، ساردین، مقوا و هامور از مشهور ترین و با کیفیت ترین ماهی های جزیره کیش محسوب می شوند. همچنین در این جزیره علاوه بر ماهی، میگو هم وجود دارد که در 10 نوع مختلف عرضه می شوند.

از معروف ترین میگو های جزیره می توان به شاه میگو یا لابستر اشاره کرد. این میگو ها که جزء میگو های کمیاب هستند، در جزیره کیش سالانه حدود 200 هزار عدد از آن ها تولید می شود. پیشنهاد می کنیم در سفر به کیش، حتما به رستوران های آن بروید و از غذا های دریایی آن چون ماهی کبابی نوش جان کنید.


آشنایی با سوغات مردم کیش

 
  • تشکر
Reactions: Sotøødeh

~MOHADESE~

مدیر تالار فرهنگ
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
ناظر کتاب
  
عضویت
21/4/21
ارسال ها
1,424
امتیاز واکنش
4,809
امتیاز
298
محل سکونت
دنیای خواب...
زمان حضور
126 روز 9 ساعت 40 دقیقه
نویسنده این موضوع
ادویه، معروف ترین سوغات کیش
ادویه ها، یکی از معروف ترین سوغات کیش به شمار می روند که محال است به جنوب کشور سفر کنید و از ادوبه های مختلف آن خرید نکنید. دراین جزیره ادویه های مختلفی وجود دارد که از ترکیب چند ادویه با هم تهیه می شوند. برخی از این ادویه ها مخلوطی از دارچین، فلفل سیاه، زیره، بادیان رومی، تخم گشنیز، گل محمدی، مرزه، جوز هندی، زنجبیل، آویشن، هل سبز، زعفران، جوزبویا، میخک، گرد لیمو و…می باشند که می توانید از آن ها برای طعم دهی انواع غذا ها استفاده کنید.

عسل، سوغاتی خاص از جزیره کیش
عسل کیش با طعم بی نظیری که دارد، یکی از سوغات خاص این جزیره معرفی شده است. این عسل با عسل های کوهستان با توجه به کیفیت و طعم و همچنین خواص، بسیار متفاوت می باشد.
قهوه، جذاب ترین سوغات کیش
اگر چه قهوه جزء تولیدات داخلی کیش به شمار نمی رود، اما چون این جزیره یکی از مناطق آزاد است، فروشگاه ها و مغازه های بسیاری در آن، به فروش قهوه مشغول می باشند که با کیفیت ترین نوع قهوه را عرضه می کنند. قهوه های اسپرسو، سبز، ترک از قهوه هایی می باشند که در این فروشگاه ها به فروش می رسند. همچنین می توانید در کنار قهوه انواع محصولات شرکتی چون نسکافه، کاپوچینو، کافی میکس و… را هم خرید کنید.


آشنایی با سوغات مردم کیش

 
  • تشکر
Reactions: Sotøødeh

~MOHADESE~

مدیر تالار فرهنگ
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
ناظر کتاب
  
عضویت
21/4/21
ارسال ها
1,424
امتیاز واکنش
4,809
امتیاز
298
محل سکونت
دنیای خواب...
زمان حضور
126 روز 9 ساعت 40 دقیقه
نویسنده این موضوع
شکلات، سوغاتی خوشمزه از جزیره کیش
از دیگر سوغات کیش، می توان به شکلات اشاره کرد. در جزیره کیش همانند قهوه، فروشگاه های متعددی وجود دارند که انواع شکلات با برند های معروف و متفاوتی چون نوتلا، الیت، لینت، نسکوئیک، تسیر، نستله و… را دارا می باشند که می توانید با خرید هر کدام، سوغات متفاوتی را به دوستانتان هدیه کنید. لازم است بدانید قیمت شکلات در کیش بسیار مناسب است و می توانید به راحتی آن را خرید کنید.

(سوغات غیر خوراکی کیش)


حنا، سوغات زینتی کیش
از مرسوم ترین رسم های جنوب کشور، برگزاری مراسم حنابندان است که معمولا همه خانم ها با دستانی که با حنا زینت داده شده است، در این مراسم شرکت می کنند. از همین رو یکی از سوغات کیش که می تواند در بین خانم ها بسیار محبوب باشد، حنا است. با توجه به استفاده زیاد افراد از حنا، در این منطقه می توانید انواع حنا های آماده و نیمه آماده را برای دوستانتان خریداری کنید.

پوشاک، پرطرفدار ترین سوغات کیش
جزیره کیش با برخورداری از مراکز خرید و فروشگاه های بزرگ، یکی از بزرگ ترین منابع خرید پوشاک در ایران به شمار می رود. قرار گیری در بهترین موقعیت و دسترسی آسان، این امکان را به وجود آورده است تا همه مسافران بتوانند به راحتی از آن ها بازدید کنند. با سفر به کیش می توانید علاوه بر انواع مراکز خرید ایرانی، انواع فروشگاه های پوشاک با برند های اصل را پیدا کنید. اما باید بدانید که برای رفتن به این فروشگاه باید جیبی پر داشته باشید. مرکز خرید دامون، سارینا، بازار مریم، مرکز خرید زیتون و… از بهترین مراکز خرید کیش می باشند که می توانید برای هر نوع پوشاکی به آن مراجعه کنید.


منبع: رسپینا


آشنایی با سوغات مردم کیش

 
  • تشکر
Reactions: Sotøødeh
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا