خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

SelmA

مدیر تالار بیوگرافی
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
11/2/22
ارسال ها
2,285
امتیاز واکنش
41,747
امتیاز
418
سن
17
محل سکونت
خب که چی
زمان حضور
110 روز 21 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع
طبق مجله فوربز، آلیس والتون با ۴۶ میلیارد دلار ثروت خالص، شانزدهمین شخص ثروتمند دنیا و سیزدهمین میلیاردر آمریکا است. در ادامه همراه ما باشید تا نگاهی به داستان زندگی تنها دختر خانواده والتون داشته باشیم.


آلیس لوئیس یا آلیس والتون در هفتم اکتبر سال ۱۹۴۹ میلادی در نیوپورت ایالت آرکانزاس به دنیا آمد. پدرش سم والتون بود که در سال ۱۹۶۲ میلادی شرکت وال مارت را تأسیس کرد و مادرش هلن رابسون بود. آلیس تنها دختر خانواده والتون بوده و سه برادر به نام های رابسون و جیم و جان دارد که جان والتون در سال ۲۰۰۵ براثر حادثه هواپیما جان خود را از دست داد.

پدر آلیس، سم والتون کارمند سابق شرکت J. C. Penney در سال ۱۹۴۵ میلادی یکی از شعبات فروشگاه Ben Franklin را از برادران Butler اجاره کرد تا بتواند محصولات بیشتری را با سود کمتر به فروش برساند و توانست بعد از گذشت پنج سال روند افزایش فروش را حفظ کند. اما بعد از عدم توافق با مالکان بر تمدید قرارداد اجاره، او مغازه جدیدی را بانام Walton’s Five and Dime راه‌اندازی کرد که امروزه این مغازه تبدیل به موزه وال مارت شده است. او در سال ۱۹۶۲ میلادی اولین فروشگاه تخفیف‌دار وال مارت را در شهر راجرز ایالت آرکانزاس راه‌اندازی کرد و در ۵ سال اول فعالیت تعداد شعبه‌های وال مارت را به ۲۴ عدد در سراسر ایالت آرکانزاس افزایش یافت.


سم والتون شرکت وال مارت را در تاریخ ۳۱ اکتبر سال ۱۹۶۹ میلادی به ثبت رساند. هدف او از پیشی گرفتن از رقبا این بود که برای تأمین محصولات فروشگاه خود، تولیدکنندگان آمریکایی باقیمت ارزان‌تر پیدا کند. سم والتون در تاریخ ۵ آوریل سال ۱۹۹۲ میلادی در اثر ابتلا به‌نوعی سرطان خون درگذشت و مالکیت فروشگاه‌های وال مارت به همسر و فرزندانش سپرده شد.

آلیس فارغ‌التحصیل رشته مدیریت مالی و اقتصادی از دانشگاه ترینیتی سان آنتونیوی ایالت تگزاس است. او بعد از اتمام تحصیلاتش کار خود را به‌عنوان مدیر مالی شرکت “فرست کامرس” شروع کرد. او سپس به‌عنوان نایب‌رئیس و سرپرست تمام فعالیت‌های مربوط به سرمایه‌گذاری گروه بانک آروست مشغول به کار شد.


بیوگرافی آلیس والتون | وارث کمپانی والمارت

 
  • تشکر
Reactions: MaRjAn، YeGaNeH، ~narges.f~ و یک کاربر دیگر

SelmA

مدیر تالار بیوگرافی
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
11/2/22
ارسال ها
2,285
امتیاز واکنش
41,747
امتیاز
418
سن
17
محل سکونت
خب که چی
زمان حضور
110 روز 21 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع
آلیس در سال ۱۹۹۸ میلادی، یک بانک سرمایه‌گذاری فعال در بخش‌های مدیریت مالی شرکت، مدیریت مالی ساختار یافته و عمومی، مدیریت مالی املاک و فروش و تجارت را با نام شرکت Llama تأسیس کرد و خود نیز به‌عنوان مدیرعامل، رئیس هیئت‌مدیره و سرپرست مشغول به کار شد.

آلیس والتون همچنین از نخستین اعضای رسمی شورای نورث وست (NWACouncil) است که اقدامات گسترده‌ای در جهت توسعه فرودگاه منطقه‌ای نورت وست آرکانزاس انجام داد. خانم والتون سرمایه اولیه برای ساخت این فرودگاه را فراهم کرد و به‌پاس این خدمت، نام ترمینال فرودگاه به ترمینال آلیس والتون تغییر نام داد.

آلیس والتون از اعضای هیئت‌مدیره بنیاد خانواده والتون است که توسط سم و هلن والتون در شهر کوچکی در آرکانزاس پایه‌گذاری شد. آلیس از طریق این موسسه به انجام فعالیت‌های بشردوستانه می‌پردازد به‌طوری‌که او ۳٫۷ میلیون دلار از سهام خود در وال مارت را به این بنیاد اهدا کرده است. همچنین بنیاد خانواده والتون در کنار دیگر فعالیت‌های خیرخواهانه تاکنون ۳۰۰ میلیون دلار به دانشگاه آرکانزاس کمک مالی کرده است.

وی همچنین در هیئت‌مدیره دانشگاه علوم پزشکی آرکانزاس و هیئت‌علمی مدرسه تجارت و مدیریت دانشگاه آرکانزاس نیز فعالیت می‌کند.

آلیس والتون علاقه فراوانی به هنر دارد به‌طوری‌که اولین اثر هنری خود را در سن ۱۰ سالگی خریداری کرد. این علاقه شدید به هنر باعث شده که او دامنه فعالیت‌های بنیاد خانواده را با تأسیس موزه هنر آمریکا، “کریستال بریج” به بخش هنر نیز گسترش دهد. او همچنین از اعضای هیئت‌مدیره موزه آمون کارتر تگزاس (Amon Carter Museum) است که در سال ۱۹۶۱ میلادی تأسیس شده است.

آلیس در سال ۲۰۰۵ میلادی، اثر هنری Kindred Spirits آشر دوراند را به قیمت ۳۵ میلیون دلار خریداری کرد. خرید تابلو نقاشی پرتره جرج واشنگتن اثر چارلز ویلسون پیل به همراه چند اثر از نقاشان معروفی چون وینسلو هومر ازجمله خریدهای او به‌حساب می‌آید که در حال حاضر در موزه هنر کریستال بریج بنتون‌ویل آرکانزاس به نمایش گذاشته می‌شوند.

آلیس والتون چندین بار دچار سانحه رانندگی شده است. دریکی از آن‌ها و در آوریل ۱۹۸۹ میلادی او با یک خانم ۵۰ ساله تصادف کرد که بعداً آن خانم بر اثر جراحات شدید از دنیا رفت.

آلیس تاکنون دو بار ازدواج‌کرده است که هر دو ازدواجش دوام زیادی نداشته و به جدایی ختم شده است. با وجود اینکه آلیس والتون ثروتمندترین زن دنیا است ولی بسیار انسان متواضعی است و در حال حاضر تمام انرژی و زمانش را به پرورش اسب‌های مسابقه‌ای گذاشته است. او در شهر فورت وورث ایالت تگزاس زندگی می‌کند.

منبع: داستانا


بیوگرافی آلیس والتون | وارث کمپانی والمارت

 
آخرین ویرایش:
  • تشکر
Reactions: MaRjAn و YeGaNeH

SelmA

مدیر تالار بیوگرافی
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
11/2/22
ارسال ها
2,285
امتیاز واکنش
41,747
امتیاز
418
سن
17
محل سکونت
خب که چی
زمان حضور
110 روز 21 ساعت 50 دقیقه
نویسنده این موضوع




بیوگرافی آلیس والتون | وارث کمپانی والمارت

 
  • تشکر
Reactions: MaRjAn، YeGaNeH و ~narges.f~
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا