خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Parmida_viola

مدیر آزمایشی تالار خانواده و زندگی
مدیر آزمایشی
گرافیست انجمن
  
عضویت
3/10/21
ارسال ها
1,756
امتیاز واکنش
6,701
امتیاز
233
محل سکونت
Sicily, italy
زمان حضور
29 روز 15 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
اگر شما و همسرتان مشکلات باروری را تجربه می‌کنید بدانید که تنها نیستید. سالانه بیش از ۶ میلیون نفر برای باردار شدن مشکل دارند و این تعداد همچنان در حال افزایش است. اگر ناباروری مردانه را تجربه می‌کنید که معمولاً به دلیل تعداد کم اسپرم و یا تولید غیرطبیعی اسپرم ایجاد می‌شود کار‌هایی وجود دارد که می‌توانید برای افزایش باروری خود انجام دهید که شامل:

غذا‌های حاوی آهن بیشتری بخورید:

طبق یک مطالعه افرادی که سطوح پایین‌تری از اسید فولیک در رژیم غذایی خود داشتند میزان کروموزوم‌های غیرطبیعی بیشتری در اسپرمشان مشاهده شد. هنگامی که اسپرم با کروموزوم‌های غیر طبیعی تخمک را بارور می‌کند ممکن است منجر به سقط جنین یا نقص مادرزادی شود. (بیش از نیمی از سقط‌های جنین در سه ماهه اول به دلیل ناهنجاری‌های کروموزومی در جنین ایجاد می‌شود). در حالی که مکمل‌ها یک گزینه هستند اما افزودن غذا‌های حاوی آهن بالا مانند لوبیا، سبزیجات سبز برگ، غلات کامل، مرکبات و غلات، نان و پاستا‌های غنی شده با فولات بهترین گزینه هستند.



خواب کافی داشته باشید:

در یک مطالعه دانشمندان زمان خواب زودتر را با بهبود کیفیت اسپرم مرتبط کردند. به نظر می‌رسد راه حل این است که قبل از ساعت 10:30 شب به رختخواب بروید. محققان همچنین ارتباطی بین خواب کافی بین هفت و نیم تا هشت ساعت در شب با بهبود باروری پیدا کردند.

سیگار را ترک کنید:

حداقل سه ماه قبل از اقدام به بارداری سیگار را ترک کنید. تولید اسپرم حدود سه ماه طول می‌کشد بنابراین تغییراتی که امروز ایجاد می‌کنید حداقل تا سه ماه در مایع منی ظاهر نمی‌شوند. احتمال سقط جنین نیز زمانی افزایش می‌یابد که شریک زندگی از مواد مخدر تفریحی مانند کوکائین، ماری‌جوانا و هر یک از آمفتأمین‌های معمولی استفاده می‌کنند.

نسبت به معاینه اقدام کنید:

بهتر است قبل از اقدام به بارداری یک معاینه کامل انجام دهید زیرا با این کار یک دید کلی از وضعیت سلامت و باروری شما ارائه می‌شود. همچنین ممکن است برای جلوگیری از انتقال بیماری‌هایی مانند آبله مرغان و آنفولانزای فصلی واکسیناسیون دریافت کنید.

مصرف کافئین را کاهش دهید:

مطالعه‌ای روی مردان نشان داد که تعداد و غلظت اسپرم در مردانی که نوشابه و یا کافئین زیادی مصرف می‌کردند اندکی کاهش می‌یابد.

استرس را کاهش دهید:

استرس می‌تواند اسپرم غیرطبیعی را افزایش داده و غلظت آن را کاهش دهد. خوب خوابیدن و غذا خوردن، ورزش منظم و انجام فعالیت‌های دیگری که برایتان لـ*ـذت بخش است می‌تواند به کنترل استرس شما کمک کند.

مطمئن شوید که دارو‌های شما برای باروری مناسب هستند:

قبل از شروع تلاش برای بارداری باید فهرستی از تمام دارو‌هایی که مصرف می‌کنید از جمله نسخه‌ها، دارو‌های بدون نسخه، ویتأمین‌ها و مکمل‌های گیاهی تهیه کنید و با پزشک خود مشورت کنید. برخی از دارو‌ها می‌توانند بر کیفیت یا کمیت اسپرم شما تاثیر بگذارند.

منبع: نی‌نی سایت


راه‌هایی برای افزایش باروری در آقایان

 
  • تشکر
Reactions: Tabassoum

Parmida_viola

مدیر آزمایشی تالار خانواده و زندگی
مدیر آزمایشی
گرافیست انجمن
  
عضویت
3/10/21
ارسال ها
1,756
امتیاز واکنش
6,701
امتیاز
233
محل سکونت
Sicily, italy
زمان حضور
29 روز 15 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
تأثیر محیط کار بر باروری مردان
یک مطالعه‌ی کوچک راجع به مردانی که از لپ‌تاپ استفاده می‌کنند انجام شد و بازتاب رسانه‌ای آن به این صورت بود که در مردانی که از لپ‌تاپ در نزدیکی بدن خود استفاده می‌کنند، احتمال آسیب به اسپرم و کاهش تحرک اسپرم بیشتر است. اما اینکه استفاده از لپ‌تاپ در نزدیکی بیضه در چه مدت زمانی سبب این مشکلات می‌شود و اینکه علت این مشکل حرارت ناشی از لپ‌تاپ است یا استفاده از اینترنت بی‌سیم هنوز مشخص نیست.

برخی تحقیقات نشان داده نگهداری مداوم گوشی موبایل در جیب شلوار می‌تواند سبب کاهش تعداد اسپرم شود، اما برای اثبات این موضوع نیاز به تحقیقات بیشتری است. مؤسسه‌ی ملی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای اعلام کرده قرار گرفتن مداوم در معرض عوامل خاصی مانند آفت‌کش‌ها، کودهای شیمیایی، سرب، نیکل، جیوه، کروم، استرها، اتیلن گلیکول، پتروشیمی، بنزن، پرکلراتیلن، و اشعه‌ها می‌تواند کیفیت و کمیت اسپرم را کاهش داده و احتمالاً منجر به ناباروری و یا سقط جنین شود.

تأثیر اضافه‌وزن بر باروری مردان

مطالعات نشان داده زوجینی که مرد اضافه وزن دارد یا چاق است و زن دارای وزن طبیعی است، نسبت به زوجینی که هر دو وزن طبیعی دارند دیرتر باردار می‌شوند. برخی تحقیقات نشان داده که اضافه‌وزن و چاقی بر کیفیت اسپرم مرد تأثیر گذاشته و تعداد اسپرم‌ها و توانایی حرکت‌شان را کاهش و احتمال آسیب به ماده‌ی ژنتیکی (DNA) را افزایش می‌دهد.

در مطالعه‌ی دیگری به این نتیجه رسیده‌اند که مردان چاق و دارای اضافه‌وزن در مقایسه با مردانی که وزن طبیعی دارند، دارای اسپرم زنده‌ی کمتر و به طور کلی دارای تعداد اسپرم کمتر هستند. این امر پدر شدن را برای این مردان سخت می‌کند. محققان گمان می‌کنند که چربی زیاد بدن ممکن است با تغییراتی درسطح تستوسترون و سایر هورمون‌های مردانه در ارتباط باشد.


راه‌هایی برای افزایش باروری در آقایان

 
  • تشکر
Reactions: Tabassoum

Parmida_viola

مدیر آزمایشی تالار خانواده و زندگی
مدیر آزمایشی
گرافیست انجمن
  
عضویت
3/10/21
ارسال ها
1,756
امتیاز واکنش
6,701
امتیاز
233
محل سکونت
Sicily, italy
زمان حضور
29 روز 15 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
تأثیر تغذیه بر باروری مردان
مطالعات نشان داده برخی از مردان که تعداد اسپرم پایین دارند، دارای کمبود روی نیز هستند. مواد غذایی زیر غنی از روی بوده و می‌توانند قدرت باروری مردان را افزایش دهند:

• گوشت قرمز؛

• غلات سبوس‌دار؛

• غذاهای دریایی؛

• تخم‌مرغ؛

• سلنیوم؛

• قارچ.

اضافه کردن مقدار زیادی ویتامین E نیز ممکن است به این روند کمک کند. مکمل‌های باروری مردان که حاوی ویتامین، مواد معدنی و سایر ترکیبات هستند، می‌توانند به بهبود کلی باروری کمک کنند. هم‌چنین به خاطر داشته باشید استراحت کافی در کیفیت و تعداد اسپرم کمک‌کننده است.

تأثیر ورزش بر باروری مردان
ورزش منظم به کاهش استرس کمک کرده و باعث افزایش اعتماد به نفس و در دراز مدت فواید بسیاری برای سلامتی هر فرد دارد. در حالی که فعالیت فیزیکی فواید بی‌شماری دارد، برخی مطالعات نشان داده که فعالیت فیزیکی و تمرینات ورزشی بسیار شدید مانند ورزش‌های سه گانه و دو ماراتون ممکن است تأثیر منفی بر باروری مردان بگذارد.

محققان در پی یافتن تأثیر دوچرخه‌سواری بر اسپرم هستند، زیرا ورزش‌هایی که با نشستن‌های طولانی در یک وضعیت همراه هستند می‌توانند درجه‌ی حرارت کیسه‌ی بیضه را افزایش داده و با ارتعاشات زیاد باعث آسیب به بیضه‌ها شود. چندین مطالعه نشان داده که راننده‌های کامیون که مسافت‌های طولانی رانندگی می‌کنند نیز ممکن است دچار مشکلات مشابه دوچرخه‌سواران شوند.

در یک مطالعه نشان داده شد، مردانی که برای درمان به مراکز درمان ناباروری مراجعه کرده بودند و سابقه‌ی حداقل 5 ساعت دوچرخه سواری در هفته داشتند، با احتمال بیشتری دارای تعداد اسپرم کمتر و حرکت ضعیف‌تر اسپرم نسبت به مردانی بودند که سایر ورزش‌ها را انجام می‌دادند و یا ورزش نمی‌کردند. به طور کلی تحقیقات کمی در مورد تأثیر دوچرخه‌سواری بر عملکرد اسپرم انجام شده است.


راه‌هایی برای افزایش باروری در آقایان

 
  • تشکر
Reactions: Tabassoum

Parmida_viola

مدیر آزمایشی تالار خانواده و زندگی
مدیر آزمایشی
گرافیست انجمن
  
عضویت
3/10/21
ارسال ها
1,756
امتیاز واکنش
6,701
امتیاز
233
محل سکونت
Sicily, italy
زمان حضور
29 روز 15 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
تأثیر بیماری‌ها بر باروری مردان
بر اساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها، مدیریت و درمان مؤثر بیماری‌های مزمن مانند فشارخون بالا و دیابت ممکن است باعث افزایش شانس بارداری مردان شود. سایر شرایط پزشکی مانند سیستیک فیبروزیز یا واریکوسل (تورم وریدهای کیسه‌ی بیضه که باعث گرم شدن بیش از حد آن‌ها می‌شود) ممکن است در باروری یک مرد تأثیر داشته باشند.

علاوه بر این برخی داروها که در درمان فشار خون بالا، افسردگی و اضطراب، تسکین درد و بزرگی پروستات استفاده می‌شوند نیز می‌توانند تأثیر منفی بر باروری یک مرد بگذارند. مکمل تستوسترون نیز می‌تواند تولید اسپرم را کاهش دهد. بهتر است با پزشک خود راجع به داروهای مصرفی مشورت کنید تا از تأثیر آن‌ها بر باروری‌تان مطمئن شوید. تا حد ممکن بسیاری از داروهایی که به صورت روتین استفاده می‌کنید را کنار بگذارید.

برخی داروهایی که تأثیر آن‌ها بر باروری مردان شناخته شده است:

• تاگامت (سایمتیدین)، سولفاسالازین و نیتروفورانتوئین که در درمان زخم‌معده و مشکلات گوارشی و عفونت‌های دستگاه ادراری استفاده می‌شوند. این داروها احتمالاً بر تولید و تعداد اسپرم ها تأثیر می‌گذارند.

ن استروئیدها، مانند پردنیزون و کورتیزون که در درمان آسم، آرتریت و مشکلات پوستی استفاده می‌شوند بر باروری مردان تأثیر می‌گذارند.

• شیمی‌درمانی و رادیوتراپی می‌توانند منجر به نازایی یا یک تغییر مهم در کمیت و کیفیت اسپرم شوند. برخی داروهای شیمی‌درمانی و پرتودرمانی که در درمان سرطان استفاده می‌شوند، می‌توانند باعث ناباروری دائمی شوند.


راه‌هایی برای افزایش باروری در آقایان

 
  • تشکر
Reactions: Tabassoum

Parmida_viola

مدیر آزمایشی تالار خانواده و زندگی
مدیر آزمایشی
گرافیست انجمن
  
عضویت
3/10/21
ارسال ها
1,756
امتیاز واکنش
6,701
امتیاز
233
محل سکونت
Sicily, italy
زمان حضور
29 روز 15 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
سلامت اسپرم با خنک نگه‌داشتن بیضه‌ها
در دوران اقدام به بارداری به این نکته توجه داشته باشید که حرارت ناشی از وان آب داغ، سونا، اتاق‌های بخار، دوش طولانی (بیشتر از 30 دقیقه)، لایه گرم‌ساز، پتو برقی و لباس‌های تنگ مانند لباس شنا و غیره می‌توانند سبب افزایش دمای بیضه‌ها شوند، این امر منجر به کاهش تعداد و کیفیت اسپرم می‌شود. البته این قرار گرفتن در معرض دمای بالا تأثیر دائمی بر اسپرم‌ها نداشته و کاهش تعداد اسپرم بر اثر گرما موقتی بوده و پس از چند ماه از آخرین سونا و موارد مشابه به حد طبیعی بازمی‌گردد.

اگر تصمیم به پدر شدن دارید می‌بایست الکل، تنباکو، ماری‌جوانا و هر نوع ماده‌ی مخدر را کنار بگذارید. محققان می‌گویند زمانی که یک زوج تصمیم به بارداری می‌گیرند، مرد باید مصرف نوشیدنی‌های معتاد را به حداقل مقدار ممکن برساند.
محیط ممکن است تأثیرات منفی بر باروری مردان داشته باشد. بر اساس اعلام جامعه‌ی پزشکی باروری آمریکا، تماس با برخی مواد شیمیایی سمی در محیط کار مانند آفات سمی در کشاورزی و فلزات سنگین در مشاغل صنعتی ممکن است توان باروری مردان را کاهش دهد. مردانی که نگران مواد شیمیایی در محیط کار خود هستند، باید با مشورت کارفرما و پزشک راهکارهایی برای کاهش تماس با این مواد داشته باشند.


نقش رژیم غذایی در باروری مرد مشخص نشده است. هرچند هنوز علم به این ارتباط پی نبرده، اما حس می‌شود که مصرف رژیم غذایی متنوع شامل میوه و سبزیجات فراوان که منبع غنی از آنتی‌اکسیدان هستند، ممکن است به تولید اسپرم سالم در مردان کمک کند.

مردان نیز باید غذاهای غنی از فیبر، چربی‌های اشباع‌نشده و سالم و مقدار متوسط پروتئین بدون چربی مصرف کنند. هنوز مدرکی دال بر تأثیر مصرف کافئین بر باروری مردان یافت نشده است. در سبک زندگی خود تغییرات مثبت ایجاد کنید. تغییراتی نظیر رعایت رژیم غذایی و ورزش را اعمال کنید که منجر به حفظ وزن مناسب می‌شوند.

منبع: مام


راه‌هایی برای افزایش باروری در آقایان

 
  • تشکر
Reactions: Tabassoum
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا