خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MĀŘÝM

مدیر آزمایشی تالار دین و مذهب
ناظر کتاب
مدیر آزمایشی
  
عضویت
23/8/20
ارسال ها
764
امتیاز واکنش
7,567
امتیاز
263
محل سکونت
خونه ام :/
زمان حضور
44 روز 3 ساعت 53 دقیقه
نویسنده این موضوع
این روزها کتاب ها آنقدر زیاد و متنوع شده اند که شما در هر زمینه ای که قصد مطالعه داشته باشید، می توانید کتاب های متنوع و جالبی را پیدا کنید. گاهی آنقدر در برخی از زمینه ها تنوع کتاب وجود دارد، که انتخاب و خواندن همه این کتاب ها می تواند سخت بوده و باعث سردرگمی مان شود. اگر به خواندن کتاب های مذهبی علاقمند هستید، در این مقاله از وبسایت سلام دنیا قصد داریم بهترین و پرفروش ترین کتاب های مذهبی را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

معرفی 10 تا از بهترین و پرفروش ترین کتاب های مذهبی

1. کتاب مذهبی قرآن و مثنوی

کتاب «قرآن و مثنوی» نوشته بهاء الدین خرمشاهی و سیامک مختاری و از نشر «قطره» است. «قرآن و مثنوی» کتابی است مرجع و راهنما که نفوذ و اثرگذاری بیش از دو هزار آیه و عبارت قرآنی را در ابیات مثنوی مولوی نشان می دهد. این اثرگذاری ها به پنج وجه تضمین، برگرفتن، اقتباس، الهام و اشاره تقسیم شده است. هر یک از وجوه پنج گانه در مقدمه کتاب با مثال ذکر شده است. ساختار متن نیز ساده و برای همگان قابل فهم است. بنابراین، اگر به این زمینه علاقمند هستید، حتما این کتاب جالب و زیبا را مطالعه کنید.


61308ngdt.jpeg


بهترین کتاب های مذهبی که باید خواند

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

MĀŘÝM

مدیر آزمایشی تالار دین و مذهب
ناظر کتاب
مدیر آزمایشی
  
عضویت
23/8/20
ارسال ها
764
امتیاز واکنش
7,567
امتیاز
263
محل سکونت
خونه ام :/
زمان حضور
44 روز 3 ساعت 53 دقیقه
نویسنده این موضوع
۲. کتاب مذهبی سیصد و شصت و پنج روز در صحبت قرآن

کتاب « سیصد و شصت و پنج روز در صحبت قرآن» چهارمین کتاب از مجموعه جوانان و فرهنگ جهانی است و سه جلد دیگر، در مورد سعدی، مولانا و ادبیات انگلیسی هستند. جناب آقای الهی قمشه ای برای هر روز سال آیه ای از قرآن را انتخاب کرده و علاوه بر ترجمه به زبان فارسی و انگلیسی، آیه را شرح داده است. این شرح ها همراه با گلچینی از اشعار شاعران ایرانی، گزیده گفتارهای ادیبان ایرانی و غیرایرانی است. در واقع این کتاب تلفیقی از ادبیات عرفانی با آیات قرآن است. بنابراین، اگر به آثار دکتر الهی قمشه ای علاقمند هستید، مطالعه این کتاب زیبا را از دست ندهید.


45821hsp0.jpeg


۳. کتاب مذهبی جلوه تاریخ در شرح نهج البلاغه

کتاب « جلوه تاریخ در شرح نهج البلاغه» نوشته عبدالحمید بن هبه الله مداینی است که به «ابن ابی الحدید» شناخته می شود. وی از دانشمندان بسیار نامور و برجسته ی سده ی هفتم هجری است. او را فقیه، مورخ، ادیب، متکلم و شاعری اهل نظر دانسته اند. میان آثار علمی او شرح بیست جلدی نهج البلاغه را برگزیده تر از دیگر کتاب هایش دانسته اند و خوشبختانه بدون هیچ کاستی در گذر روزگار پابرجای مانده و بارها در کشورهای اسلامی چاپ شده است. اگر به مطالعه تفسیر نهج البلاغه علاقمند هستید، این کتاب فوق العاده را مطالعه کنید.


بهترین کتاب های مذهبی که باید خواند

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

MĀŘÝM

مدیر آزمایشی تالار دین و مذهب
ناظر کتاب
مدیر آزمایشی
  
عضویت
23/8/20
ارسال ها
764
امتیاز واکنش
7,567
امتیاز
263
محل سکونت
خونه ام :/
زمان حضور
44 روز 3 ساعت 53 دقیقه
نویسنده این موضوع
۴. کتاب مذهبی دل به عشقت مبتلا شد

کتاب «دل به عشقت مبتلا شد» از انتشارت «نیستان» نوشته «محمد آقاسی» است. این کتاب شامل سفرنامه ای است که از پیاده روی اربعین در سال 1396 توسط آقای محمد آقاسی انجام و تهیه شده است. آقاسی در متن این کتاب شرحی مختصر و خواندنی از سفر خود به کشور عراق بازگو کرده است. در این سفر، بیش از هر چیز از شوق و شگفتی سفر به این سرزمین و شوق حضور در کربلا صحبت شده است. اگر به خواندن کتاب سفرنامه مذهبی علاقمند هستید، مطالعه این کتاب زیبا را از دست ندهید.
۵. کتاب مذهبی فرهنگ موضوعی احادیث امام مهدی (عج)

کتاب «فرهنگ موضوعی احادیث امام مهدی (عج)» از انتشارات «جمکران» و نویسنده آن «علی کورانی» است. در این کتاب، نویسنده به ابعاد و موضوعات جدیدی در ارتباط با مهدویت و موعود پرداخته است. این کتاب شامل 40 فصل است و دسته بندی منظم و کاربردی دارد. مثلا یک فصل را به نقش عراق در آخرالزمان و یک فصل را به موضوع شام و احادیث و مطالب مرتبط با آن پرداخته است. این کتاب بر مبنای احادیث شیعی بود و از احادیث اهل سنت به عنوان موید و مکمل مباحث استفاده شده است. حتما این کتاب فوق العاده را مطالعه کنید.
6. کتاب مذهبی روضه الشهدا

کتاب «روضه الشهدا» از انتشارات «معین» و «علمی و فرهنگی» اثر حسین واعظ کاشفی است. این کتاب، از مهم ترین، مشهورترین، پرخواننده ترین و قدیم ترین کتاب های فارسی نوشته «ملاحسین واعظ کاشفی» از نویسندگان و سخنوران برجسته هرات در قرن نهم و دهم است. این کتاب سنت روضه خوانی را در ایران بنیان نهاد و منشأ روایی تعزیه شد. شاعران و نویسندگان و داستان سرایان متعددی با الهام از این کتاب آثار ادبی و هنری خلق کردند. تا کنون ده ها اثر به تقلید از این کتاب منتشر شده است. پیشنهاد می کنم حتما این کتاب فوق العاده را مطالعه کنید.


بهترین کتاب های مذهبی که باید خواند

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

MĀŘÝM

مدیر آزمایشی تالار دین و مذهب
ناظر کتاب
مدیر آزمایشی
  
عضویت
23/8/20
ارسال ها
764
امتیاز واکنش
7,567
امتیاز
263
محل سکونت
خونه ام :/
زمان حضور
44 روز 3 ساعت 53 دقیقه
نویسنده این موضوع
7. کتاب مذهبی تاملی در نهضت عاشورا

کتاب «تاملی در نهضت عاشورا» از انتشارات «علم» و به نویسندگی «رسول جعفریان» است. واقعه عاشورا به حدی بزرگ و عظیم است، که تاکنون کتاب های متعددی در خصوص این واقعه نوشته شده و از این پس نیز نوشته خواهد شد. رویداد کربلا، روشنگر مرزهای عدالت و ظلم، انسانیت و سبعیت، پاکی و پلیدی و در یک کلام، منادی ارزش های اخلاقی و سـ*ـیاسی است. این کتاب یکی از کتاب های فوق العاده ای است که واقعه کربلا را به خوبی شرح داده و جزئیات آن را به خوبی بیان کرده است. حتما این کتاب فوق العاده را مطالعه کنید.

8. کتاب مذهبی فهم قرآن حکیم

کتاب «فهم قران حکیم» از انتشارات «نشر نی» و نویسندگی «محمد عابر الجابری» است. این کتاب یکی از ارزشمندترین تفاسیر ارائه شده از قرآن کریم توسط یکی از روشنفکران بزرگ معاصر «محمد عابر الجابری» است. این تفسیردان بزرگ مراکشی و اهل سنت، با شیوه ای نوین تفسیر سوره ها را بر حسب شان نزول آن ها مرتب کرده و این امر سبب شده تا برخلاف دیگر تفاسیر که با سوره ی حمد شروع می شوند، این تفسیر با سوره ی علق آغاز شود. مفاهیم پیامبری، بعثت، ربوبیت و مقام الهی، باصل بودن شرک و بت پرستی و معاد و رستاخیز در فصل اول کتاب ارائه شده و در جلد دوم نیز به ضرورت پایداری در اجرای احکام، ارتباط با قبایل، حصر پیامبر در شعب ابی طالب و هجرت به حبشه و جریانات پس از محاصره و آماده سازی مسلمانان برای هجرت به مدینه پرداخته شده است. اگر به دنبال کتابی برای تفسیر دقیق آیات قرآن هستید، حتما این کتاب فوق العاده را مطالعه کنید.

9. کتاب مذهبی زندگی پس از مرگ

کتاب «زندگی پس از مرگ» از انتشارات «سایه گستر» و به نویسندگی «سیلویا براون» است. نگارنده در کتاب حاضر بر اساس سال ها مطالعه، تجربه و نتایج مشاهدات و مشاوره هایش در جلسات هیپنوتیزم، خواننده را با ابعاد شگرف سفر به دنیای دیگر و آغاز زندگی جدید آشنا می کند؛ تجربه ای که شناخت، آرامش و لـ*ـذت معنوی خاصی به دنبال دارد.
کتاب حاضر پیش تر تحت عنوان «زندگی در دنیای دیگر: یک سفر روشن بینانه به زندگی پس از مرگ» به چاپ رسیده است. اگر به مطالعه کتاب هایی در خصوص زندگی پس از مرگ علاقه دارید، این کتاب زیبا را مطالعه کنید.

10. کتاب مذهبی مناجات

کتاب «مناجات» از انتشارات «سوره مهر» و به نویسندگی «عباس حسین نژاد» است. حسین نژاد در این کتاب، با زبانی ساده و بی آلایش با خدا درددل کرده و به مخاطبش نشان داده که می شود خیلی ساده حرف های زیادی را با پروردگار جهانیان در میان گذاشت. به همین دلیل مخاطب می تواند ارتباط خوبی با مناجات های این کتاب برقرار کند. پینشهاد می کنم حتما این کتاب فوق العاده را مطالعه کنید.

منبع: سلام دنیا


بهترین کتاب های مذهبی که باید خواند

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا