خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Parmida_viola

مدیر آزمایشی تالار خانواده و زندگی
مدیر آزمایشی
گرافیست انجمن
  
عضویت
3/10/21
ارسال ها
1,756
امتیاز واکنش
6,695
امتیاز
233
محل سکونت
Sicily, italy
زمان حضور
29 روز 15 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
اسباب بازی‌ها گنجینه ارزشمند کودکان به شمار می‌آیند به طوری که آنها را با هیچ چیز دیگری عوض نمی‌کنند. اما همین گنجینه زیبا در صورت عدم دقت در خریداری، به عاملی خطرناک برای سلامت کودک تبدیل می‌شود. همواره آمار و ارقام نگران کننده‌ای درباره جراحات برجای مانده از اسباب بازی‌ها بر بدن کودکان منتشر می‌شود که نشان می‌دهد این وسایل در عین حال که تا این حد برای رشد فیزیکی و فکری کودک اثر گذار هستند، می‌توانند خطراتی نیز به همراه داشته باشند. کمیسیون ایمنی محصولات مصرفی آمریکا چندی پیش گزارشی منتشر کرد که نشان می‌داد تنها در سال 2010 حدود 250 هزار کودک به علت آسیب‌های ناشی از بازی با اسباب بازی (که عمدتا اسباب بازی های خطرناک بوده‌اند) در بیمارستان‌های این کشور تحت درمان قرار گرفته‌اند و حتی بسیاری از آنها سر از اتاق عمل جراحی در آورده‌اند. براساس این آمار حدود یک سوم از این کودکان زیر 5 سال سن داشتند.

کارشناسان توصیه‌هایی را در زمینه خرید اسباب بازی و توجه به سلامت کودک مطرح میکنند:
توجه به برچسب رده سنی: تقریبا بر روی تمامی اسباب بازی‌های استاندارد برچسب هایی درج شده که گروه سنی مناسب برای استفاده از آن را نشان می‌دهد. در واقع با توجه به این برچسب می‌توان بهترین اسباب بازی‌ها را انتخاب کرد. همواره نسبت به توانایی کودکتان واقع بین باشید و با توجه به سنی که در آن قرار دارد اقدام به خرید اسباب بازی مناسب کنید. وقتی برای کودک اسباب بازی خریداری می‌‍کنید به این فکر کنید که ذهنش تا چه میزان توانایی درک محیط اطراف و وسایل آن را دارد مثلا اگر قصد دارید برای کودک زیر 4 سال اسباب بازی خریداری کنید انتخاب وسایلی که قابل پرتاب باشند و یا چیزی از آنها پرتاب شود توصیه نمی‌شود. حتی به عقیده برخی از کارشناسان این دسته از وسایل بازی برای کودکان زیر 6 سال هم توصیه نمی‌شود زیرا آنها هنوز توانایی لازم برای کنترل و هدایت این نوع اسباب بازی‌ها را پیدا نکرده‌اند. در عین حال توصیه می‌شود برای کودک نوپایی که هنوز به 3 سالگی نرسیده است و معمولا هر چیزی را در دهان قرار می‌دهد در خرید اسباب بازی باید دقت بیشتری به خرج داده و وسایلی که دارای اجزای کوچک هستند از فهرست خرید خارج شود.


توصیه‌هایی برای خرید اسباب بازی برای کودکان

 

Parmida_viola

مدیر آزمایشی تالار خانواده و زندگی
مدیر آزمایشی
گرافیست انجمن
  
عضویت
3/10/21
ارسال ها
1,756
امتیاز واکنش
6,695
امتیاز
233
محل سکونت
Sicily, italy
زمان حضور
29 روز 15 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
انتخاب اسباب بازی‌های با جنس مرغوب: هیچ گاه توصیه نمی‌شود برای کودک اسباب بازی‌هایی خریداری شود که از مواد درجه دو و سه تهیه شده‌اند. این دسته از اسباب بازی‌ها ارزان قیمت‌تر هستند اما از آنجا که ساختار کیفی مناسبی ندارند به راحتی تکه شده و خود می‌توانند عاملی خطرناک برای سلامت کودک باشند. در عین حال همواره اسباب بازی‌های کودک را به خوبی بررسی کنید تا مطمئن شوید اجزای کوچک جدا شدنی نظیر دکمه و چرخ نداشته باشند. همچنین زمانی که برای کودک اسباب بازی تهیه می‌کنید مطمئن شوید که لبه‌های تیز و برنده در آنها وجود ندارد.

بزرگ فکر کنید : توصیه می‌شود اگر قصد خرید اسباب بازی برای کودکان تا سه سال دارید، آنهایی را انتخاب کنید که قطعات تشکیل دهندشان بزرگتر از دهان کودک باشد. بدین تریبت احتمال قورت داده شدن آنها و یا انسداد مجرای تنفسی کودک به حداقل می‌رسد.

مطمئن شدن از آمادگی فیزیکی کودک برای بازی با اسباب بازی: بسیاری از والدین بدون آنکه متوجه باشند کودکشان هنوز برای بازی با اسباب بازی آمادگی فیزیکی مناسبی پیدا نکرده است اقدام به خرید چنین وسایل بازی می‌کنند. به عنوان مثال مشاهده شده برخی از والدین برای کودک خردسال خود وسایل بازی نظیر دوچرخه بزرگ خریداری می‌کنند بدین ترتیب آنها آنچه را که باید در سال آینده برای کودک خود خریداری کنند اکنون خریداری کرده‌اند، حال آنکه استفاده آن برای کودک خطرات بسیاری در پی خواهد داشت. از آنجا که مهارت‌های فیزیکی کودک هنوز رشد مناسبی پیدا نکرده، چنین تاکتیک‌هایی در خرید اسباب بازی و وسایل سرگرمی اشتباهی بزرگ است.


توصیه‌هایی برای خرید اسباب بازی برای کودکان

 

Parmida_viola

مدیر آزمایشی تالار خانواده و زندگی
مدیر آزمایشی
گرافیست انجمن
  
عضویت
3/10/21
ارسال ها
1,756
امتیاز واکنش
6,695
امتیاز
233
محل سکونت
Sicily, italy
زمان حضور
29 روز 15 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
اسباب بازی‌های خیلی بزرگ انتخاب نکنید: تنها کافی است به این نکته توجه کنید که اگر کودکتان از یک اسباب بازی بزرگ خاص استفاده کند به احتمال زیاد دچار آسیب‌های فیزیکی می‌شود. همین نکته قطعا برای والدین کافی خواهد بود که سراغ چنین اسباب بازی‌هایی نروند.

سراغ اسباب بازی‌هایی که طناب یا دنباله دارند نروید: اسباب بازی‌هایی که دارای طناب و یا چیزی شبیه دنبال هستند همواره خطر بالقوه‌ای برای سلامتی کودک به شمار می‌آیند. به عنوان مثال تلفن‌های پلاستیکی که در آن سیم پلاستیکی فنری شکلی گوشی را به تلفن متصل می‌کنند از آن جمله هستند. چنین اسباب بازی‌هایی احتمال مسدود کردن مجرای تنفسی و بروز مشکلاتی برای سلامت کودک را به همراه دارد.

مراقب مگنت ها باشید: در بسیاری از اسباب بازی‌ها از مگنت‌های کوچکی استفاده می‌شود که احتمال جدا شدن آن از وسایل بازی وجود دارد. در این مواقع هر لحظه امکان دارد که کودک مگنت را به ببلعد. در صورتی که دو یا چند مگنت کوچک بدین ترتیب بلعیده شود، در سیستم هاضمه به یکدیگر چسبیده و ضمن شکل‌گیری عفونت های شدید درد زیادی را موجب می‌شود.

مراقب اسباب بازی‌های سمی باشید: حتی اگر اسباب بازی که خریداری می‌کنید برای سلامت کودک بی‌خطر باشد، باید مطمئن شوید که هیچ ماده شیمیایی خطرناکی که سلامت کودک را به خطر بیندازد در ساختار آن وجود ندارد. معمولا در بسیاری از عروسک‌های غیر استاندارد از عناصیری نظیری کادمیوم، جیوه و ارسنیک به همراه سایر موارد شیمیایی خطرناک دیگر استفاده می‌شود و این در حالی است که نوزاد با فروبرد آنها در دهان عملا ضمینه ابطلای به بسیاری از عوارض را فراهم می‌کنند.

منبع: نی‌نی سایت


توصیه‌هایی برای خرید اسباب بازی برای کودکان

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا