خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

SelmA

مدیر تالار بیوگرافی
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
11/2/22
ارسال ها
2,310
امتیاز واکنش
42,272
امتیاز
418
سن
17
محل سکونت
خب که چی
زمان حضور
111 روز 18 ساعت 19 دقیقه
نویسنده این موضوع
اجتناب از مصرف الکل یکی از مواردی که باید در دوران بارداری رعایت شود, عدم مصرف الکل و مشروبات معتاد می باشد. چراکه این موارد رابـ*ـطه مستقیم با رشد کودک داشته و باعث افزایش احتمال امکان تولد نوزادی مبتلا به سندرم جنینی الکل (FAS) نیز می شود. اجتناب از استعمال دخانیات اصلی ترین و مهم ترین موردی که مادر باید در این نه ماه رعایت کند، عدم استعمال دخانیات می باشد. استعمال دخانیات منجر به ایجاد عوارضی چون زایمان زودرس، سقط جنین و… می شود.

اجتناب از استعمال دخانیات اصلی ترین و مهم ترین موردی که مادر باید در این نه ماه رعایت کند، عدم استعمال دخانیات می باشد. استعمال دخانیات منجر به ایجاد عوارضی چون زایمان زودرس، سقط جنین و… می شود.

گوشت خام ممنوع! مصرف هرگونه گوشت و مرف و تخم مرغ و یا حتی ماهی خام در دوران بارداری ممنوع است و مادر باید در این دوران از مصرف این موارد اجتناب کند. زیرا خطر ابتلا به بیماری های غذایی چون لیستریوز و توکسوپلاسموز را بالا می برد. انجام تمرینات یوگا انجام برخی از تمرینات یوگا در دوران بارداری هم برای مادر و هم برای جنین مفید است و از مزایای بسیاری برخوردار است. شما می توانید پیش از زایمان با پزشک خود مشورت کنید و در صورتی که شرایط خاصی برای شما وجود نداشت در کلاس های یوگا شرکت کنید و از بارداری خود به مربیتان اطلاع دهید تا مطابق با این دوران به شما تمرین دهد. نشستن در سونا ممنوع به طور کلی طبق آخرین تحقیقات مشخص شده نشستن در سونا و یا آب داغ، خصوصا در سه ماه اول بارداری مناسب نیست و امکان دارد جنین سقط شود. علاوه بر این نشستن در آب داغ باعث ایجاد نقص مادرزادی در نوزاد خواهد بود.

از بلند کردن اجسام سنگین دوری کنید بلند کردن اجسام سنگین در دوران بارداری می تواند منجر به بروز مشکلات جدی چون سقط جنین، داشتن وزن کم نوزاد در هنگام زایمان، زایمان زودرس و مواردی مشابه اینها شود.


کارهای ممنوعه در دوره بارداری

 
  • تشکر
Reactions: Parmida_viola

SelmA

مدیر تالار بیوگرافی
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
11/2/22
ارسال ها
2,310
امتیاز واکنش
42,272
امتیاز
418
سن
17
محل سکونت
خب که چی
زمان حضور
111 روز 18 ساعت 19 دقیقه
نویسنده این موضوع
باورهای غلط در دوران بارداری در ادامه شما را با یک سری از اشتباهات رایجی که بیشتر افراد تصور می کنند باید در دوران بارداری انجام دهند آشنا خواهیم کرد. در بارداری به اندازه دو نفر غذا بخورید! بسیار شنیده اید که اطرافیان یک خانم باردار می گویند: تو باید به اندازه دو نفر غذا بخوری و افزایش وزن زیادی داشته باشی! این جمله به هیچ وجه صحیح نیست. بلکه یک خانم باردار باید رژیم غذایی را در دوران بارداری نیز رعایت کند که متشکل از تمام گروه های غذایی است، همینطور افزایش وزن در دوران بارداری یک پروتوکل و جدولی دارد که بر اساس شاخصه ی توده بدنی شما که در ابتدای بارداری اندازه گیری می شود، تعیین خواهد شد و این جدول برای هر کسی متفاوت بوده و باید طبق آن چه برای وی تعیین شده، افزایش وزن داشته باشد، نه بیشتر و نه کمتر! گرفتن رژیم غذایی در دوران بارداری مجاز است؟ بسیاری از خانم ها سوال می کند که آیا در دوران بارداری گرفتن رژیم غذایی مجاز است یا خیر؟ خیر، در دوران بارداری کاهش وزن ممنوع است. کم کردن وزن در دوران بارداری با افزایش عوارض بارداری و کاهش وزن نوزاد در حین تولد همراه است و توصیه نمی شود در دوران بارداری رژیمی بگیرید که باعث کاهش وزن شود و اما همانطور که گفته شد باید تغذیه در دوران بارداری به اندازه و تحت کنترل باشد.

آیا مسافرت در دوران بارداری منعی دارد؟ به طور کلی مسافرت با هواپیما تا 36 هفته اول بارداری مجاز است و پس از آن به مادر اجازه سفر با هواپیما داده نمی شود. در دوران مجاز که در حال سفر با هواپیما هستید، هر یک الی دو ساعت از جای خود بلند شده و راه بروید. مسافرت با ماشین در دوران بارداری اگر دردوران بارداری تمایل دارید با ماشین به سفر بروید، توصیه می شود حتما درهر یک الی دو ساعت از ماشین پیاده شده و قدمی بزنید. علت منع مسافرت در دوران بارداری چیست؟ تنها منع مسافرت در دوران بارداری، خطر زایمان زودرس است و در باقی موارد با رعایت نکات ایمنی و توصیه هایی که متخصص زنان به مادر کرده است تا دوره مجاز، منعی وجود ندارد.


کارهای ممنوعه در دوره بارداری

 
  • تشکر
Reactions: Parmida_viola

SelmA

مدیر تالار بیوگرافی
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
عضویت
11/2/22
ارسال ها
2,310
امتیاز واکنش
42,272
امتیاز
418
سن
17
محل سکونت
خب که چی
زمان حضور
111 روز 18 ساعت 19 دقیقه
نویسنده این موضوع
تاثیر آلودگی هوا بر زنان باردار آلودگی هوا می تواند سبب کاهش اکسیژن رسانی به جنین شود. مواد سمی موجود در آلاینده ها می توانند سبب نقص ساختاری و اسکلتی جنین و گاهی سقط جنین شوند.خطر تولد نوزاد با وزن کم و زایمان زودرس در مناطقی که هوای آلوده تری دارند بیشتر است. همچنین خطر مرگ و میر نوزادان در این مناطق بیشتر است. توصیه های لازم به زنان باردار در شرایطی که آلودگی هوا بیشتر است: در روزهایی که هوا آلوده تر از منزل خارج نشوید. در صورت لزوم خروج از منزل از ماسک استفاده کنید. در این روزها شیر، میوه، سبزیجات تازه بیشتر مصرف کنید. نمک و شکر و کمتر مصرف کنید امگا 3 (ماهی، میوه تازه) ، ویتامین C (مرکبات، گل کلم، فلفل دلمه ای، کیوی، آناناس و گوجه فرنگی) ، ویتامین E (اجیا، ماهی سالمون، قزل الا) ، ویتامین B(سـ*ـینه بوقلمون و مرغ، گوشت گاو، پسته، لوبیاچیتی، نخود) ، ویتامین B12 (جگر گاو و مرغ، ماهی سالمون، قزل آلا، ماست، شیر، گوشت قرمز) فولیک اسید(سبزیجات، مرکبات، موز، حبوبات، نخود، لوبیا و قارچ) و ویتامین D بیشتر مصرف کنید. دیابت در دوران بارداری بهترین راه تشخیص دیابت و تشخیص و درمان آن ان است که قبل از بارداری فرد آزمایش قند خون را انجام دهد. اگر شخص به دیابت مبتلا باشد قبل از بارداری دیابتش درمان خواهد شد و زمانی که تحت کنترل رسید اجازه بارداری خواهد داشت. اما اگر آزمایشات قبل از بارداری فرد نرمال باشد و مبتلا به قند خون نباشد، بعد از مثبت اعلام شدن تست بارداری احتیاج به برخی از آزمایشات ضروری بارداری است. یکی از این آزمایشات، آزمایش قند خون ناشتا است. عددی که در این آزمایش نشان داده می شود نباید از ۹۳ کمتر باشد تست های بیشتر برای دیابت به هفته ۲۶ تا ۲۸ بارداری موکول می کنیم.اما اگر این عدد ۹۳ یا بالاتر باشد در همان زمان تست گلوکلز انجام میشود اگر فرد به دیابت مبتلا باشد توسط رژیم یا توسط داروها درمان خواهد شد.

کمر درد در بارداری در ۷۰ درصد زنان باردار به علت تاثیرات فیزیکی و هورمونی بارداری بر روی مفاصل، عضلات و ربات ها کمر درد ایجاد می شود. این کمر درد در بارداری ممکن است که به علت خود بارداری باشد و یا به علت سایر موارد مانند دیسک کمر، پوکی استخوان یا ساییدگ مفاصل در آن دخیل باشند. تا زمانی که معانه ارتوپدی کامل صورت گیرد و این مشکلات رد شوند، نمی توان کمر درد را به بارداری نسبت داد. اگر کمر درد ناشی از بارداری بود چه اقداماتی باید انجام شود؟ پرهیز از ایستادن طولانی مدت نشستن در هنگام برداشتن اشیا به جای خم شدن چمباتمه نزدن پرهیز از پوشیدن کفش های پاشنه بلند پوشیدن کفش هایی با کفه طبی استفاده از کیسه آب گرم و استراحت از جمله اقدامات موثر در تسکین کمر درد در بارداری هستند. آیا رابـ*ـطه **** در دوران بارداری خطرناک است؟ معمولا رابـ*ـطه **** در طی دوران بارداری بی خطر هست مگر اینکه خانم در معرض خطر مواردی مثل : سقط، زایمان زودرس، ویا جفت سرراهی قرار داشته باشد و تازمانی که این خطر ها مرتفع نشده باشد نزدیکی **** مجاز نیست . تعداد دفعات رابـ*ـطه **** در طول دوران بارداری: در این مورد محدودیتی وجود ندارد و براساس راحتی طرفین و خصوصاً خانم باردار تصمیم گرفته می شود . قطعا با افزایش سن بارداری و سنگین تر شدن خانم تعداد موارد رابـ*ـطه **** معمولاً محدودتر می‌شود.
منبع: دکتر کیمیا قاسمی



کارهای ممنوعه در دوره بارداری

 
  • تشکر
Reactions: P.E.G.A.H و Parmida_viola
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا