خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Parmida_viola

مدیر آزمایشی تالار خانواده و زندگی
مدیر آزمایشی
گرافیست انجمن
  
عضویت
3/10/21
ارسال ها
1,751
امتیاز واکنش
6,701
امتیاز
233
محل سکونت
Sicily, italy
زمان حضور
29 روز 15 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
شما عزیزان باید در نظر داشته باشید که اگر می خواهید امنیت فرزند خود را تامین کنید باید کلی کار انجام دهید. فرزند زیبای شما باید با حس امنیت کامل بزرگ شود. و این را هم می دانیم که ما همه کاری برای اینکه فرزندمون در آرامش باشد انجام می دهیم در واقع جون خود را برای آن ها فدا می کنیم. با ما همراه باشید تا راجب این نکات امنیتی صحبت کنیم.



6 نکته محافظتی از فرزند در خانه


۱.همراه فرزند
اگر تمامی مواردی که جلوتر به آن می پردازیم را کنار بگذاریم مهم ترین نکته این بوده که شما باید همیشه در کنار فرزند خود باشید. همین بودن در کنار فرزند باعث می شود که آرامش واقعی را به کودک خود بدهید. پس حضور شما می تواند مهم ترین نکته باشد. شما با حضور داشتن در کنارش می توانید خصوصیات اخلاقی فرزند خود را بشناسید، ترسش هایش را بدانید و همین نکات امنیتی را به آن نیز یاد دهید.



۲.راه رفتن
زمانی که کودک شروع می کند به راه رفتن، می خواهند به طور غریزی با همه چی آشنا شده، دست به وسایل زده، قفسه ها را گشته و می خواهد همه چیز را کشف کند. پس وظیفه مادر این بوده کودک خود را زیر نظر گرفته و تمامی وسایلی که ممکن است به کودک وی آسیب وارد کند را دور کرده.

در این مرحله نیز شما می توانید به کودک خود خیلی آموزش ها داده، یکی از این آموزش ها این بوده وقتی به خانه شخص دیگری می روید کودک شما شروع به راه رفتن کرده و ممکن است با لمس چیزی آسیبی به خود بزند پس از این رو شما می توانید به فرزند یاد دهید که به چه وسایلی دست زده یا دست نزد. یا زمانی که وارد جایی می شود باید بداند که نزدیک کدام وسایل نشود


چگونه از کودکمان محافظت کنیم؟

 

Parmida_viola

مدیر آزمایشی تالار خانواده و زندگی
مدیر آزمایشی
گرافیست انجمن
  
عضویت
3/10/21
ارسال ها
1,751
امتیاز واکنش
6,701
امتیاز
233
محل سکونت
Sicily, italy
زمان حضور
29 روز 15 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
۳.مهمانی
وقتی به مهمانی می روید سعی کنید وسایل محبوب فرزند خود را بیاورید که با آن ها بازی کند. زیرا فرزند شما کنجکاو بوده و شروع به گشتن می کند در این حین ممکن است به خود آسیبی وارد کند، پس شما می توانید لوازم محبوب را آورده که با آن ها مشغول شود.



۴.سیستم امنیتی
با توجه به شرایط پیش رو ممکن است که هم مادر و هم پدر نیاز به کار کردن داشته باشند تا بتوانند چرخ زندگی خود را بچرخانند، پس ممکن است برای فرزند خود پرستار بگیرید. حال بهتر است در خانه خود دوربین گذاشته، زیرا شما از نیت پرستار گرفته شده با خبر نیستید پس می توانید با نصب کردن دوربین خیال خود را راحت کنید.

حال که راجب دوربین صحبت کردیم لازم است یکی از سیستم های امنیتی که امروزه شناخته شده را نیز برایتان بازگو کنیم،



دزدگیر فایروال : این دزدگیر جزو بهترین دزدگیر های اماکن ایرانی شناخته شده، یعنی شما می توانید برای منزل خود از این سیستم استفاده کرده. کار دزدگیر اماکن فایروال این بوده که از ورود افراد غیر مجاز جلوگیری می کند و در صورتی که سنسور های آن علاقه‌مند شوند فرکانسی به دزدگیر ارسال می شود که در همین حین کسانی که دزدگیر f10 فایروال را خریداری کرده باشند با صاحب دستگاه تماس گرفته شده و پیامکی برایش می رود. حال اگر تلفن همراه شما در دسترس نباشد با شماره هایی که از قبل در نرم افزار وارد کردید تماس می گیرد و خطر را هشدار می دهد.


چگونه از کودکمان محافظت کنیم؟

 

Parmida_viola

مدیر آزمایشی تالار خانواده و زندگی
مدیر آزمایشی
گرافیست انجمن
  
عضویت
3/10/21
ارسال ها
1,751
امتیاز واکنش
6,701
امتیاز
233
محل سکونت
Sicily, italy
زمان حضور
29 روز 15 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
۵.حمام کودک
اولین نکته که همه می دانند این بوده هرگز تاکید می کنیم هرگز کودک را در حمام تنها نگذارید، آماری که از موسسه انگلستان بدست آمده نشان می دهد بیشترین خطر برای فرزند در حمام وجود دارد. پس کودک را تنها در حمام نگذارید، زیرا فرزند شما شاد و با طروات است و دائم دوست دارد شیطنت کند و تکان بخورد.

تمامی محصولات مانند : تیغ، لوازم های حمام و... را از کودک دور کنید.

بعد از اینکه کودک خود را از حمام بیرون آوردید حتما پای آن را خشک کنید.



۶.اتاق نشیمن
حتما باید مطمئن شوید که کودک نتواند رادیاتور و یا شوفاژ را لمس کند. پس سوال این است که چه کار کنیم کودک دست به شوفاژ نزند، می توانید با پوشاندن آن توسط مبل، پرده و... از لمس آن جلوگیری کنید.
تمامی سیم های برق را جمع کنید و مطمئن شوید که هیچ سیمی در منزل شما آزاد نیست.
تلویزیون خود را سعی کنید روی دیوار محکمی نصب کنید که اگر کودک چیزی پرت کرد و به تلویزیون آسیبی وارد نشود.


شما می توانید با آموزش های تصویری یا ویدیویی به کودکان خود یاد بدهید که باید چگونه رفتار کنند. مثلا زمانی که می خواهید فرزند را از دست زدن به چاقو منع کنید باید یک زخم را به آن نشان دهید سعی کنید خیلی صریح و واضح صحبت کنید.



چگونه به کودک خود نکات امنیتی را توضیح دهیم؟
همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، فرزندان ما کنجکاو هستند پس قدم اول این بوده که به کودکان آموزش دهیم، با وسایل خطرناکی مانند، پریز برق، کبریت، چاقو، وسایل برقی و... بازی نکنند. در این مواقع باید صبر خود را بالا برده و با آرامش به آن ها توضیح دهید. اطلاعاتی که به کودک خود یاد می دهید باید متناسب با سن او با باشد. اما لازم است که از توضیحات غیر واقعی استقاده نکنید. چون کودکان امروزی بسیار باهوش هستند.

لازم به ذکر بوده که شما باید فقط کودکان را از خطر آگاه سازید، نه اینکه حس ترس را به آنها القا کنید. همچنین شما می توانید با نصب کردن دزدگیر در منرل خود یک مقدار کوچکی از ترس های کودک را کم کنید.


چگونه از کودکمان محافظت کنیم؟

 

Parmida_viola

مدیر آزمایشی تالار خانواده و زندگی
مدیر آزمایشی
گرافیست انجمن
  
عضویت
3/10/21
ارسال ها
1,751
امتیاز واکنش
6,701
امتیاز
233
محل سکونت
Sicily, italy
زمان حضور
29 روز 15 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
3 حس بدی که می توانید کودک خود را در برابر آن محافظت کنید.
احساس خشم
اگر بخواهید دقیق به احساس خشم دقت کنیم باید بگوییم واقعا این حسی که به تمام انسان ها دست می دهد به خودی خود بد نیست بلکه واکنش هایی که به این حس از خود نشام می دهیم می تواند بد یا خوب باشد.

پس شما باید از کودکی به فرزند خود راه کنار آمدن با این حس را یاد بدهید. باید بداند زمانی که ناراحت است نباید رفتار خشنی را از خود نشان دهد. باید به کودک یاد دهید که چگونه بدن خود را آروم کند و با آرامش با ناراحتی خود کنار بیاید.

اگر همه ما آدم بزرگ ها از بچگی می دانستیم که می توانیم خشم خود را با کشیدن نفس عمیق کنترل کنیم شاید خیلی کارها را انجام نمی دادیم و یا از بعضی از مسائل ناراحت نبودیم. پس این می تواند یک تکنیک عالی برای مدیریت خشم باشد.



احساس گنـ*ـاه
همه ما کلماتی مانند معذرت می خوام، ببخشید و... را به کودک خود آموزش داده ایم، اما باید این را نیز به کودک آموزش دهیم که با یک معذرت خواهی نمی تواند از زیر کار و یا حرفی که زده در برود، بلکه باید بداند با کار خود چه تاثیری روی بقیه افراد گذاشته.

پس هر وقت که کودک شما کاری می کند شما به او نگویید "عیبی ندارد" یا "سریع معذرت خواهی کن" زیرا کودک به این باور می رسد که نیازی نیست احساس گنـ*ـاه کند با معذرت خواهی همه چی حل می شود. اما اگر فرزند بعد از ناراحت کردن شما احساس گنـ*ـاه کند، برای بار بعدی فکر کرده و دیگر کار خود را انجام نمی دهد.



احساس اضطراب
داشتن اضطراب به خودی خود باعث آسیب رساندن به انسان ها می شود پس فکر کنید بر سر کودک مظلوم شما چه میاورد. پس باید به کودک خود کارهایی که باعث اضطراب آن ها می شود را بیاموزید تا بتوانید راه مدیریت را نیز به آن ها یاد دهید. مثلا زمانی که می خواهد با مدرسه برود، شما باید آن را تشویق کنید که علاوه بر استرسی که دارد به کار خود ادامه بدهد. پس بگذارید کودک با ترس هایش روبه رو بشود. وقتی که به مدرسه رفت و جمعی از دوستان را پیدا کرد و لـ*ـذت برد متوجه می شود که علارغم استرسی که دارد



سخن پایانی
در این مطلب به چنتا حس بدی که کودکان باید راه مقابله به آن را بیاموزند و چند نکته امنیتی به فرزند پرداختیم و متوجه شدیم که باید کودکان خود را از خیلی مسائل دور نگه داشته و خیلی مسائل را نیز به آن ها یاد دهیم. حسی هایی که کودکان دچار آن ها می شوند را اگر مدیریت کرد می توانیم یک شخصیت کاملی را برای کودک خود بسازیم. کودکی که بتواند در اجتماع باشخصیت و متفکر باشد. پس متوجه شدید که آموزش نکات امنیتی به فرزند بسیار مهم می باشد.

منبع: نی‌نی سایت


چگونه از کودکمان محافظت کنیم؟

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا