خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Parmida_viola

مدیر آزمایشی تالار خانواده و زندگی
مدیر آزمایشی
گرافیست انجمن
  
عضویت
3/10/21
ارسال ها
1,756
امتیاز واکنش
6,695
امتیاز
233
محل سکونت
Sicily, italy
زمان حضور
29 روز 15 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
به طور متوسط از هر 10 کودک 1 کودک در طول شب خروپف می‌کند. خروپف زمانی اتفاق می‌افتد که تنفس شما در طول خواب تا حدودی مسدود شود. همانطور که هوا در مسیر خود حرکت می‌کند باعث می‌شود بافت‌های نرم دهان، بینی و گلو به یکدیگر برخورد کرده و به لرزش درآیند. با افزایش سن این غرش شبانه رایج‌تر می‌شود و صدا افزایش می‌یابد. کاهش تون عضلانی نقش مهمی در این امر ایفا می‌کند زیرا می‌تواند منجر به انقباض بیشتر راه‌های هوایی شود.

به چه علت کودکان خروپف می‌کنند؟

لوزه‌های بزرگ و آدنوئید:

معمول‌ترین علت خروپف در کودکان مربوط به بافت اضافی (یا انسدادی) در گلو است. لوزه‌های بزرگ و آدنوئید‌ها اغلب منبع بافت‌های حجیم در گلو و خروپف ناشی از آن هستند. لوزه‌ها یا آدنوئید‌ها را می‌توان با جراحی خارج کرد اگر به شدت بر خواب تاثیر بگذارند. این روش‌ها به ترتیب به عنوان برداشتن لوزه و آدنوئیدکتومی شناخته می‌شوند.

آلرژی:

التهاب و احتقان بینی ناشی از آلرژی ممکن است انسداد تنفسی ایجاد کند که باعث خروپف شود. کنه‌های گرد و غبار، شوره حیوانات خانگی، گرده گل و سایر محرک‌های موجود در هوا می‌توانند علائم رینیت آلرژیک را ایجاد کنند. دارو‌های ضد آلرژی بدون نسخه می‌توانند به رام کردن آلرژی کمک کنند. با پزشک خود مشورت کنید تا ببینید چه چیزی ممکن است بهترین کار را انجام دهد. ملافه‌های ضد حساسیت نیز ممکن است به کاهش قرار گرفتن در معرض آلرژن‌های خانگی کمک کند.


خر و پف در فرزندان

 

Parmida_viola

مدیر آزمایشی تالار خانواده و زندگی
مدیر آزمایشی
گرافیست انجمن
  
عضویت
3/10/21
ارسال ها
1,756
امتیاز واکنش
6,695
امتیاز
233
محل سکونت
Sicily, italy
زمان حضور
29 روز 15 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
آسم:

آسم می‌تواند مجاری تنفسی را منقبض و متورم کند و تولید مخاط را افزایش دهد همه عواملی که می‌توانند منجر به مشکلات تنفسی و خروپف شوند.

انحراف سپتوم:

غضروف و استخوان معروف به تیغه بینی شما را به دو قسمت چپ و راست تقسیم می‌کند که اگر سپتوم ناهموار یا کج باشد می‌تواند تنفس را کمی دشوارتر کند و باعث خروپف شود. انحراف سپتوم بسیار شایع است و حدود 80 درصد افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این عارضه می‌تواند در بدو تولد وجود داشته باشد، در مراحل رشد ایجاد شود یا به دلیل آسیب رخ دهد. اکثر آن‌ها با توجه به حداقل علائم یا مشکلات به درمان برای انحراف سپتوم نیازی ندارند. اما اگر این بیماری باعث مشکلات تنفسی یا خوابی شود می‌توان از طریق روشی به نام سپتوپلاستی ترمیم را انجام داد.

اضافه وزن:

اضافه وزن در کودکان با بسیاری از مشکلات سلامتی مرتبط است. بافت چربی در گردن می‌تواند هنگام خواب روی گلوی شما فشار بیاورد. این فشار اغلب منجر به انقباض راه هوایی می‌شود که زمینه را برای خروپف در طول شب فراهم می‌کند. حفظ وزن مناسب می‌تواند این فشار را از بین ببرد و خروپف را کاهش دهد. حتی تحقیقاتی وجود دارد که نشان می‌دهد ورزش هوازی می‌تواند به خاموش کردن خروپف کمک کند.

چه زمانی خروپف نگران‌کننده است؟

کودک شما بیشتر شب‌های هفته خروپف می‌کند
شما اغلب در طول شب خروپف می‌شنوید
خروپف بسیار پر سر و صدا است
کودک شما به طور معمول با دهان باز و چانه یا گردن کشیده می‌خوابد
هنگام خواب مکث یا نفس نفس زدن کودکتان را می‌شنوید.

منبع: نی‌نی سایت


خر و پف در فرزندان

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا