خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Parmida_viola

مدیر آزمایشی تالار خانواده و زندگی
مدیر آزمایشی
گرافیست انجمن
  
عضویت
3/10/21
ارسال ها
1,756
امتیاز واکنش
6,695
امتیاز
233
محل سکونت
Sicily, italy
زمان حضور
29 روز 15 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
شکم شما تنها چیزی نیست که این روزها متورم شده است. در دوران بارداری ممکن است تورم خفیفی در سرتاسر بدن خود داشته باشید به خصوص در پاها و مچ پا. میزان تورمی که تجربه می‌کنید می‌تواند بر حسب ساعت (در عصر افزایش می‌یابد) و بر اساس آب و هوا (درجه حرارت‌های گرم‌تر تورم بیشتری را پیش‌بینی می‌کند) متفاوت باشد.



چه زمانی پاها در بارداری متورم می شوند؟
ادم حدود سه چهارم زنان باردار را تحت تاثیر قرار می دهد. این می تواند از هفته 22 تا هفته 27 بارداری شروع شود و احتمالاً تا زمانی که شما زایمان کنید باقی خواهد ماند.

علت تورم مچ پا در بارداری چیست؟

در دوران بارداری ادم زمانی اتفاق می‌افتد که مایعات بدن برای تغذیه شما و کودکتان افزایش می‌یابد و در بافت‌های شما تجمع می‌یابد در نتیجه افزایش جریان خون و فشار رحم در حال رشد شما بر روی سیاهرگ‌های لگن و ورید اجوف شما (ورید بزرگ سمت راست). از بدن شما که خون را از انـ*ـدام تحتانی به قلب شما باز می گرداند).

آیا خطرات مرتبط با تورم مچ پا و پا وجود دارد؟

اگرچه مطمئناً ورم نمی کند (مخصوصاً وقتی سعی می کنید در پایان روز کفش های خود را بفشارید زمانی که پف کردگی در اوج است)، ورم خفیف مچ پا و پا ناشی از ادم بی ضرر و کاملاً طبیعی است. تورم بیش از حد می تواند یکی از نشانه های پره اکلامپسی باشد اما در صورت وجود، با علائم مختلف دیگری (مانند افزایش فشار خون، افزایش وزن سریع و پروتئین در ادرار) همراه است. اگر فشار خون و ادرار شما نرمال است (در هر ویزیت قبل از تولد بررسی می شود)، جای نگرانی وجود ندارد.



چگونه از ورم پا در دوران بارداری جلوگیری کنیم؟

از ایستادن یا نشستن طولانی مدت خودداری کنید:

اگر زیاد روی پا هستید، استراحت کنید و بنشینید. اگر زیاد می نشینید حداقل ساعتی یک بار 5 دقیقه قدم بزنید.

به پهلو بخوابید:

اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید سعی کنید به پهلو بخوابید (ترجیحاً به سمت چپ). این کار به زمزمه کردن کلیه‌ها کمک می‌کند، که به از بین بردن مواد زائد و کاهش تورم کمک می‌کند.

کفش راحت بپوشید:

به خصوص زمانی که بیرون هستید کفش‌های تـ*ـخت وراحت می‌توانند به پاهای شما احساس بهتری بدهند و درد پا و کمر در دوران بارداری را نیز کاهش دهند.



آب زیاد بنوشید:

نوشیدن 8 تا 10 لیوان آب در روز به خلاص شدن از شر سدیم اضافی و سایر مواد زائد سیستم شما کمک می کند و تورم را به حداقل می رساند.

منبع: نی‌نی سایت


تورم مچ پا در دوران بارداری

 
  • تشکر
Reactions: . faRiBa .
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا