خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~MOHADESE~

مدیر تالار فرهنگ
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
ناظر کتاب
  
عضویت
21/4/21
ارسال ها
1,424
امتیاز واکنش
4,809
امتیاز
298
محل سکونت
دنیای خواب...
زمان حضور
126 روز 9 ساعت 25 دقیقه
نویسنده این موضوع
تووالو (Tuvalu) کشوری جزیره ای در اقیانوس آرام است و پایتخت آن فونافوتی است. این جزیره که در گروه جزایر پلی نزی قرار دارد، سابقاً جزایر الیس نامیده می شده است. این کشور شامل سه جزیرهٔ صخره ای و شش جزیره مرجانی است. از نزدیک ترین همسایگان این کشور می توان از کیریباتی، نائورو، ساموآ و فیجی نام برد. تووالو ۱۱۱۹۲ نفر جمعیت دارد. مساحت جزایر تووالو ۲۶ کیلومتر مربع (۱۰ مایل) است. اولین ساکنان تووالو پولینزی ها بودند. اعتقاد بر این است که پولینزی های از جزایر ساموآ و تونگا به تووالو آمده اند.

فرهنگ مردم تووالو
در فرهنگ کشور تووالو مردم سعی خود را می کنند همیشه شاد باشند اگر دقت به حجاب کشور تووالو و لباس هایی که به تن دارند دقت داشته باشید مشخص می شود که بسیاری از مردم این کشور علاقه زیادی به رنگ های شاد دارند و استفاده از رنگ های شاد در این کشور یک موضوع بسیار ارزشمند محسوب می شود. لباس هایی که رنگ های شاد دارند بیشتر به صورت چند بخشی طراحی می شود. مشخص است که مردم این کشور فرهنگ زندگی خود را بهبود داده اند و البته که استفاده از لباس هایی با رنگ های روشن در این کشور خود یک فرهنگ بزرگ است. از دیگر فرهنگ مردم کشور تووالو می توان به رقصیدن و آیین های رقص محلی اشاره کرد. مردم این کشور رقص های محلی را به صورت دقیق دنبال می کنند سعی می کنند همیشه از لباس های مخصوص استفاده کنند آیین رقص های محلی در این کشور به صورت گروهی و دسته جمعی نیز دنبال می شود. در فرهنگ زندگی مردم این کشور بسیاری از افراد هستند که رقصیدن را به صورت دقیق و درست دنبال می کنند. فرهنگ مردم بیشتر در زمینه رقص و ورزش ارزیابی می شود. مردم سعی می کنند زمان زیادی برای رقصیدن، در نظر بگیرند. فرهنگ مردم کشور تووالو به طور کلی وابسته به اصول حرفه ای است مثلاً در زمان صرف غذا با هم حرف نمیزنند و این روال به صورت همه گیر دنبال می شود. مردم کشور تووالو مردمی بسیار کار بلد هستند سعی می کنند همیشه با هم در زمینه کاری کمک نمایند به صورت جدی با هم در ارتباط بوده و به هم کمک می کنند در این کشور استفاده از ارزش گذاری های علمی بسیار دیده می شود. تووالو هیچ حزب سـ*ـیاسی ندارد. 96 % نژاد تووالو را تووالویی، 1 % را دورگه و 1 % را هم اروپایی تشکیل می دهند، همچنین دین 85 % مردم تووالو کاتولیک و 3 % ادونتیست روز هفتم است.


فرهنگ جزیره تووالو

 
  • تشکر
Reactions: Tabassoum

~MOHADESE~

مدیر تالار فرهنگ
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
ناظر کتاب
  
عضویت
21/4/21
ارسال ها
1,424
امتیاز واکنش
4,809
امتیاز
298
محل سکونت
دنیای خواب...
زمان حضور
126 روز 9 ساعت 25 دقیقه
نویسنده این موضوع
زبان مردم تووالو
اکثریت مردم تووالو، یک زبان پلینزی صحبت می کنند، به جز ساکنان نویی که با یک گویش عمدتا گیلبرزی (میکرونزیایی) صحبت می کنند. اگرچه همه انواع تووالوان از یکدیگر قابل درک هستند، اما هر جامعه جزیره ای یک لهجه مجزا دارند. Nanumea، Nanumaga و Niutao یک زیر گروه سست تشکیل می دهند، در حالی که ساکنان چهار جزیره جنوبی با لهجه های نزدیک به هم صحبت می کنند. تووالو از لحاظ تاریخی به زبان های پولیسین مالزی در مالانزیا مربوط می شود و خویشاوندان دورتر ساموآن و توکلوا است. بسیاری از تووالوالی ها در ساموآ صلاحیت دارند، که تا همین اواخر به عنوان زبان کلیسا و (تا حدی کمتر) دولت نیز عمل می کردند، و همچنین گیلبرتزی، زبان غالب این مستعمره به مدت هفت دهه است. به طور خاص ساموآ تأثیر چشمگیری بر ساختار تووالو داشته است. از اواسط دهه 1970، ساموآن و گیلبرتزی از اهمیت كاهش یافته و زبان انگلیسی به زبان پرستیژ و واسطه ارتباط با جهان خارج تبدیل شده است.

غذاهای تووالو
غذاهای سنتی که در تووالو خورده می شود pulaka است، که یک “محصول باتلاق” شبیه به تارو است ،اما “با برگ های بزرگتر و ریشه های بزرگتر، درشت تر”، موز، نان و نارگیل. تووالوالی ها همچنین غذاهای دریایی، از جمله خرچنگ نارگیل، ماهی از تالاب و اقیانوس، غذاهای دریایی (تاک تیکه یا گره سیاه و آکیاکی یا تیره سفید) و همچنین گوشت خوک می خورند. غذاهای دریایی پروتئین را تأمین می کنند. موز و نان فرآورده های زراعی مکمل هستند. از نارگیل برای آب میوه آن، برای تهیه سایر نوشیدنی ها و بهبود طعم برخی از ظروف استفاده می شود. گوشت خوک را بیشتر در فتله ها (یا مهمانی هایی که برای جشن گرفتن برخی از مراسم ها رقص می کنند) خورده می شود.

کشاورزی در تووالو متمرکز بر درختان نارگیل و رشد پالاکا در چاله های بزرگ خاک کمپوست در زیر جدول آب است، پولاکا منبع اصلی کربوهیدرات ها است. پولاکا بخش عمده ای از رژیم های سنتی جزایر را تشکیل می دهد. معمولاً توسط ماهی تکمیل می شود از آنجا که کرم های غیرمستقیم سمی هستند، باید همیشه آنها را در اجاق زمین درست کنید. بسیاری از دستورالعمل ها خواستار اضافه کردن کرم نارگیل یا ریزه یا هر دو هستند.


فرهنگ جزیره تووالو

 
  • تشکر
Reactions: Tabassoum

~MOHADESE~

مدیر تالار فرهنگ
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
ناظر کتاب
  
عضویت
21/4/21
ارسال ها
1,424
امتیاز واکنش
4,809
امتیاز
298
محل سکونت
دنیای خواب...
زمان حضور
126 روز 9 ساعت 25 دقیقه
نویسنده این موضوع
تووالو در حال ناپدید شدن
تووالو کشوری دارای فرهنگ و مواضع سـ*ـیاسی صلح آمیز است. در واقع، این کشور حتی نیروی ارتش هم ندارد. با این حال، اگر شرایط دشواری در تووالو پیش آید، ممکن است بقای فرهنگ این کشور نیز به خطر افتد. کمبود آب و غذا در تووالو موجب بروز خطرات دیگری نظیر ابتلا به بیماری های گوناگون در پی تغذیه ی ضعیف یا آب آلوده نیز خواهد شد. دور بودن جزیره ی تووالو و موقعیت جغرافیایی آن، مانع از فرار به هنگام و نیز دریافت بدون دردسر کمک های بین المللی می شود. احتمال وقوع فجایعی مانند سونامی و طوفان های دریایی که ممکن است در پی تغییرات آب و هوایی در تووالو به وجود آید نیز بسیار بالا است. تعداد کسانی که هر روز از تووالو به نیوزلند مهاجرت می کنند، بیشتر و بیشتر می شود. مهاجران، رفته رفته با آداب و رسوم کشور جدیدشان آمیخته شده و فرهنگ خود را از یاد خواهند برد. با فرو رفتن کامل تووالو در آب، مردم این کشور مجبور به ترک آن شده و به کشورهای دیگر مهاجرت خواهند کرد.

کاهش سطح بهداشت همگانی و نیز در آب فرو رفتن تووالو، نگرانی هایی در زمینه ی از بین رفتن فرهنگ جمعیت ۱۰,۷۸۲ نفری این جزیره ایجاد می کند. بیشتر مردم این کشور ریشه ی پلی نزی داشته و تعداد اندکی نیز از نوادگان ساکنان میکرونزی هستند. فرهنگ مردم تووالو، در پی کمبود منابع، در معرض خطرات دریایی بودن و مهاجرت به دیگر کشورها، ممکن است به کلی از بین برود.

تووالو متاورسی
کشور جزیره ای تووالو (Tuvalu) در اقیانوس آرام، به عنوان پاسخی به تهدید افزایش سطح آب دریاها، قصد دارد نسخه ای از خود را در متاورس ایجاد کند. متاورس آینده ای رو به رشد را نشان می دهد که در آن واقعیت افزوده و مجازی بخشی از زندگی روزمره هستند. دیدگاه های زیادی درباره متاورس وجود دارد که شناخته شده ترین آن ها به «مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا مربوط می شود. وجه اشتراک بیشتر این دیدگاه ها درباره متاورس، جهان های سه بعدی قابل تعامل و غوطه ور هستند. یک آواتار، به همان راحتی حرکت در بین اتاق ها در دنیای فیزیکی، در این دنیا می تواند از یک دنیای مجازی به دنیایی دیگر حرکت کند.

سخن آخر
سازمان ملل متحد، جلساتی در زمینه ی تغییرات آب و هوایی برگزار کرده است که تمرکز آن بر کاهش میزان گازهای گلخانه ای تولید شده توسط کشورهایی است که بیشترین استفاده از سوخت های فسیلی را دارند. کاسته شدن میزان گازهای گلخانه ای در جو زمین، موجب کاهش گرمای بیش از حد و اسیدی تر شدن آب اقیانوس ها می شود؛ همان دلایلی که موجب وقوع شرایط دشوار در تووالو و دیگر جزایر مشابه آن شده است.

منبع: ساعد نیوز


فرهنگ جزیره تووالو

 
  • تشکر
Reactions: Tabassoum
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا