خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Parmida_viola

مدیر آزمایشی تالار خانواده و زندگی
مدیر آزمایشی
گرافیست انجمن
  
عضویت
3/10/21
ارسال ها
1,756
امتیاز واکنش
6,701
امتیاز
233
محل سکونت
Sicily, italy
زمان حضور
29 روز 15 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
گوش درد که به آن اتالژی نیز گفته می‌شود بیماری ناشی از التهاب انـ*ـدام شنوایی است. از این نظر التهاب به عنوان اوتیت شناخته می‌شود و با توجه به محل بروز آن در گوش طبقه‌ بندی می‌شود:

اوتیت داخلی:

این التهاب به دلیل عفونت باکتریایی گوش داخلی بوده و ممکن است سرگیجه، حالت تهوع، وزوز گوش، کاهش شنوایی و سایر علائم وجود داشته باشد. تورم همچنین ممکن است در اثر تغییر عصب دهلیزی ایجاد شود. با این حال غیر معمول است.

اوتیت میانی:

این شایع‌ترین علت گوش درد در دوران بارداری است. زمانی رخ می‌دهد که بخشی از گوش در پشت پرده گوش که از طریق شیپور استاش با گلو ارتباط برقرار می‌کند ملتهب یا عفونی شود.

اوتیت خارجی:

این زمانی است که اوتیت در داخل مجرای شنوایی خارجی رخ می‌دهد. این بیماری می‌تواند ناشی از پلاک‌های جرم گوش یا به اصطلاح گوش شناگر باشد که محصول تجمع آب در این ناحیه هنگام استحمام است.

از نظر فیزیولوژیکی بدن زن باردار تحت تأثیر تغییرات هورمونی قرار می‌گیرد که به نوبه خود سیستم‌های دیگر مانند سیستم ایمنی را تغییر می‌دهد. این امر خطر ابتلا به عفونت‌هایی مانند عفونت گوش را افزایش می‌دهد که باعث ایجاد درد در این ناحیه می‌شود که می‌تواند از خفیف تا شدید متغیر باشد و ممکن است با علائم دیگری مانند گرفتگی، وزوز گوش یا کاهش قدرت شنوایی همراه باشد. البته بستگی به محل التهاب دارد


گوش درد در دوران بارداری

 
  • تشکر
Reactions: . faRiBa .

Parmida_viola

مدیر آزمایشی تالار خانواده و زندگی
مدیر آزمایشی
گرافیست انجمن
  
عضویت
3/10/21
ارسال ها
1,756
امتیاز واکنش
6,701
امتیاز
233
محل سکونت
Sicily, italy
زمان حضور
29 روز 15 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
علت گوش درد در بارداری چیست؟

عفونت گوش:

شایع‌ترین علت گوش درد در بارداری عفونت است. در دوران بارداری سیستم ایمنی بدن مادر برای جلوگیری از دفع جنین تغییر می‌کند. این بدان معناست که استعداد بیشتری برای ابتلا به عفونت وجود دارد. سپس میکروارگانیسم‌هایی مانند باکتری‌ها و قارچ‌ها می‌توانند از طریق استفاده از سواب یا آب وارد کانال گوش در حین استحمام وارد شوند. این وضعیت ممکن است با تب، گرفتگی، علاقه‌مند و درد متوسط تا شدید در ناحیه آسیب دیده همراه باشد.

افزایش حجم خون:

حجم گردش خون در دوران بارداری 30 تا 50 درصد افزایش می‌یابد. این منجر به مایعات بیشتر در بدن و میزان احتباس مایعات بیشتر می‌شود که می‌تواند منجر به تجمع مایع در گوش شود که به نوبه خود باعث ایجاد عفونت می‌شود.

آنفولانزا و سرماخوردگی:

در دوران بارداری معمولاً مادران به دلیل تغییر سیستم ایمنی از سرماخوردگی مکرر رنج می‌برند. این‌ها می‌توانند به دلیل تجمع مخاط در ناحیه به ویژه در شیپور استاش باعث عفونت در گوش میانی شوند و باعث درد و التهاب شوند.

رینیت:

رینیت با منشا آلرژیک، عفونی یا هورمونی که رینیت بارداری نامیده می‌شود و می‌تواند به طور غیر مستقیم باعث گوش درد شود. این‌ها باعث علاقه‌مند، احتقان بینی و افزایش تولید مخاط می‌شوند.


گوش درد در دوران بارداری

 
  • تشکر
Reactions: . faRiBa .

Parmida_viola

مدیر آزمایشی تالار خانواده و زندگی
مدیر آزمایشی
گرافیست انجمن
  
عضویت
3/10/21
ارسال ها
1,756
امتیاز واکنش
6,701
امتیاز
233
محل سکونت
Sicily, italy
زمان حضور
29 روز 15 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
آیا گوش درد و گرفتگی در دوران بارداری طبیعی است؟

مطمئناً بافت بینی به ویژه پوشش آن در دوران بارداری به دلیل افزایش جریان خون تمایل به تورم دارد. این باعث می‌شود مجرای متصل‌ کننده بینی به گوش که شیپور استاش نامیده می‌شود مسدود شود. این انسداد منجر به احساس ناراحت‌ کننده انسداد گوش می‌شود. این معمولاً با دارو‌های ضد احتقان بینی درمان می‌شود. همچنین می‌تواند به دلیل عفونت یا تجمع جرم گوش ایجاد شود.

گوش درد دوران بارداری چگونه درمان می‌شود؟

مهم‌ترین کاری که باید در هنگام مواجهه با گوش درد در بارداری انجام دهید مراجعه به متخصص و بررسی علت آن است. به طور کلی این یک بیماری خوش خیم است و پس از درمان فروکش می‌کند. با این حال سایر شرایطی که می‌توانند باعث ناراحتی شنوایی در این مرحله شوند را رد نکنید مانند فشار خون بالا که باعث وزوز گوش می‌شود. بنابراین گوش درد در بارداری به صورت روش‌های زیر درمان می‌شود:

مسکن‌های بدون نسخه که توسط متخصص تجویز می‌شود مانند پاراستامول

اگر منشا آن عفونت باشد متخصص گوش و حلق و بینی برای درمان آن قطره آنتی بیوتیک تجویز می‌کند. در صورت عفونت پیشرفته ممکن است درمان آنتی بیوتیکی خوراکی با دارو‌های مناسب برای بارداری مانند آموکسی سیلین تجویز شود

برای تسکین درد می‌توانید یک حوله گرم را برای چند دقیقه و چند بار در روز روی گوش آسیب دیده قرار دهید

اگر عفونت گوش و درد ناشی از احتقان ناشی از سرماخوردگی، آنفولانزا یا آلرژی باشد استنشاق بخار می‌تواند مخاط را شل کند و فشار و درد را کاهش دهد. دارو‌های ضد احتقان بینی و آنتی هیستامین‌های خوراکی نیز مفید هستند

نتیجه‌گیری:

در بسیاری از موارد درد گوش پس از چند روز خود به خود فروکش می‌کند. به طور کلی این زمانی اتفاق می‌افتد که به دلیل افزایش فشار ثانویه به احتقان بینی باشد. مهم است که خود درمانی نکنید و در صورت بروز ناراحتی در دوران بارداری به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید. متخصص تشخیص افتراقی را انجام می‌دهد و علل احتمالی و درمان مناسب را برای درمان موثر این بیماری نشان می‌دهد.

منبع: نی‌نی سایت


گوش درد در دوران بارداری

 
  • تشکر
Reactions: . faRiBa .
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا