خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ZaHRa

سرپرست بخش جهانی دیگر
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
ویراستار انجمن
  
عضویت
12/5/21
ارسال ها
1,673
امتیاز واکنش
18,561
امتیاز
373
زمان حضور
71 روز 20 ساعت 40 دقیقه
نویسنده این موضوع
فرارو- با واحد ضد جادوگری پلیس مذهبی تماس بگیرید تا آنها در یک عملیات نیش، به همه چیز خاتمه دهند. وزارت کشور عربستان در یک یادآوری دیگر که عبارت «شکار ساحره» این روزها تنها یک اصطلاح مجازی نیست، روز دوشنبه اعلام کرد که زنی به نام امینه بنت عبدالحلیم بن سلیم ناصر به جرم جادوگری در این کشور اعدام شده است.

به گزارش سرویس بین الملل فرارو به نقل از فارن پالسی، رسانه های عربی به نقل از رئیس پلیس مذهبی که پس از دریافت گزارشی از یک محقق زن با ادعای اینکه ناصر با فریفتن مردم آنها را مجبور به پرداخت 800 دلار برای هر جلسه درمان بیماری شان اقدام به بازداشت وی کرد، این گزارش را منتشر کردند.

حال این سوال مطرح است که مقامات سعودی چطور ثابت کردند که ناصر یک جادوگر است؟ دولت جزئیات چندانی ازاین اقدام منتشر نکرده اما نگاهی به پرونده های مربوط به جادوگری این پادشاهی در گذشته نشان می دهد که میل به اثبات گناهکار بودن یک فرد در عربستان چندان بالا نیست. شکار جادوگر در عربستان تقریباً نهادینه شده و پلیس مذهبی این کشور با راه اندازی واحد ضد جادوگری و آموزش جادوگری به مبارزه با مسائلی مانند طالع بینی و پیش گویی پرداخته است.

اما نهادیه شدن یک امر به معنای قانونی بودن آن نیست. یکی از مقامات ارشد وزارت دادگستری عربستان در سال 2008 به دیده بان حقوق بشر گفت که در این کشور هیچ تعریف قانونی برای جادوگری (عربستان دارای مجموعه حقوق کیفری نیست) یا شواهد خاصی که دال بر اثبات جرم در محاکمه یک جادوگر باشد، ندارد.


[شکار ساحره در عربستان]

 
آخرین ویرایش:
  • تشکر
Reactions: SelmA، Tabassoum و Mahla_Bagheri

ZaHRa

سرپرست بخش جهانی دیگر
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
ویراستار انجمن
  
عضویت
12/5/21
ارسال ها
1,673
امتیاز واکنش
18,561
امتیاز
373
زمان حضور
71 روز 20 ساعت 40 دقیقه
نویسنده این موضوع
در عوض، قضات سعودی آزادی عمل وسیعی در تفسیر قانون شریعت و صدورحکم برای افراد مشکوک به گناهکار بودن دارند. و سازمان عفو بین الملل مدعی است که این قضات از اتهام جادوگری برای مجازات خودسرانه مردم استفاده می کنند؛ به خصوص پس از محاکمات ناعادلانه تا از این طریق بر حق آزادی بیان و مذهبی خود تاکید کنند.

یک محقق دیده بان حقوق بشر معتقد است که خارجیان اغلب به دلیل آموزه های سنتی خود هدف اتهامات جادوگری قرار می گیرند. در کشوری که هنوز موهوم پرستی در آن بسیار شایع است، شواهدی که علیه افراد مشکوک به جادوگر بودن ارائه می شود معمولاً حول اظهارات مدعی و اموال شخصی مشکوکی که به نظر مربوط به ماوراء الطبیعه می رسند می چرخد. برای نمونه در سال 2006 یک فرد اهل اریتره (کشوری در شمال شرقی آفریقا) پس از آنکه دادستان عنوان کرد جلد چرمی دفترچه تلفن شخصی وی مزین به نوشته هایی با الفبای تیگرینیا (از اقوام کشور اریتره) جادوگرانه است، زندانی و محکوم به صدها ضربه شلاق به جرم شارلاتان بودن شد.

یک سال بعد بود که مقامات سعودی یک داروساز مصری که از سوی همسایگان متهم به خواندن جادو برای جدا کردن یک مرد از همسرش و قرار دادن قرآن در دستشویی مساجد بود را گردن زدند. آژانس خبری سعودی گزارش داد که این فرد به بی احترامی به یک زن و بی حرمت کردن قرآن با قرار دادن آن در دستشویی اعتراف کرده و اضافه کرد که کتاب هایی با جادوی سیاه، یک شمع با یک طلسم برای احضار شیاطین و گیاهان بدبو را در منزل این داروساز یافته اند.


[شکار ساحره در عربستان]

 
آخرین ویرایش:
  • تشکر
Reactions: SelmA، Tabassoum و Mahla_Bagheri

ZaHRa

سرپرست بخش جهانی دیگر
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
ویراستار انجمن
  
عضویت
12/5/21
ارسال ها
1,673
امتیاز واکنش
18,561
امتیاز
373
زمان حضور
71 روز 20 ساعت 40 دقیقه
نویسنده این موضوع
موارد مربوط به ادعای جادوگری غالباً شامل عملیات هایی موسوم به «عملیات نیش» از سوی پلیس مذهبی می شود. بر اساس گزارش سازمان عفو بین الملل یک مهاجر سودانی به نام عبدالحمید بن حسین مصطفی الفاکی در سپتامبر سال جاری به جرم جادوگری در مدینه اعدام شد.

گزارشات دیده بان حقوق بشر در مورد چنین پرونده هایی در عربستان کم نیست؛ این سازمان از مخمصه ای گزارش می دهد که در آن یک زن بی سواد سعودی که مورد ضرب و شتم هم قرار گرفته بود، مجبور به انگشت زدن زیر اعتراف نامه ای شد که نمی توانست آن را بخواند و بدون هیچ وکیلی به جرم «جادوگری، توسل به جن و کشتن حیوانات» که پس از یافتن یک شیء بدبو و لباسی سفید با مقداری پول در آن ماموران به مورد کشتن حیوانات پی بردند، محکوم به مرگ شد.

برجسته ترین پرونده جادوگری عربستان در سال 2008 مطرح شد، زمانیکه دادگاه این کشور حکم اعدام علی سباط، مجری یک برنامه محبوب تلویزیونی در لبنان که در آن آینده را پیش بینی می کرد را صادر کرد. وی در سفر زیارتی خود به مدینه به اتهام جادوگری توسط پلیس مذهبی عربستان دستگیر شد و به گفته وکیل سباط، پلیس مذهبی پس از شناسایی وی اقدام به دستگیری سباط کرده و وی را تحت فشار قرار داده بود که در صورت اعتراف به جرم، به لبنان بازگردانده خواهد شد. (با این حال اعتراف وی منجر به صدور حکم اعدامش شد اما دادگاه عالی عربستان در نهایت پس از اعلام اینکه اقدامات سباط به کسی آسیب نرسانده، او را آزاد کرد.)

سباط با دخالت مقامات عالی رتبه لبنانی و راه اندازی کمپین بین المللی طولانی مدت توانست حکم آزادی خود را دریافت کند. اما امینه بنت عبدالحلیم بن سلیم ناصر چندان خوش شانس نبود. روز دوشنبه بی بی سی اعلام کرد با وجود اینکه ناصر در سال 2009 دستگیر شده بود، سازمان عفو بین الملل تا زمان اجرای حکم اطلاعی از پرونده وی نداشته است.
منبع: فرارو


[شکار ساحره در عربستان]

 
آخرین ویرایش:
  • تشکر
Reactions: SelmA، Tabassoum و Mahla_Bagheri
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا