خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Parmida_viola

مدیر آزمایشی تالار خانواده و زندگی
مدیر آزمایشی
گرافیست انجمن
  
عضویت
3/10/21
ارسال ها
1,756
امتیاز واکنش
6,701
امتیاز
233
محل سکونت
Sicily, italy
زمان حضور
29 روز 15 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
جگر آرناووت یکی از انواع غذاهای خوشمزه و رایج کشورهای ترکیه ای است که با رسپی های متنوعی درست می شود.

مواد لازم برای ۴ نفر
جگر گوسفند یا گاو۷۰۰ گرم
آرد۱ پیمانه
سیب زمینی۴ عدد
زیره، سماق و پاپریکااز هر کدام ½ قاشق چایخوری
روغن زیتون۳ قاشق غذاخوری
کره۱ قاشق غذاخوری
نمکبه مقدار کافی
مواد لازم برای سالاد پیاز
پیاز۲ عدد
جعفری۱ دسته
فلفل قرمز و سماقاز هر کدام ۱ قاشق چایخوری
نمکبه مقدار کافی


طرز تهیه جگر آرناووت

مرحله اول
برای تهیه جیگر آرناووت خوشمزه در ابتدای کار پوست روی جگر را جدا کرده و تمیز می شوییم، سپس به صورت مکعبی به اندازه یک بند انگشت از پهنا خرد می کنیم. حالا خون اضافی جگر را با یک دستمال تمیز می کنیم

مرحله دوم
در ادامه جگر را درون یک ظرف مناسب ریخته و سماق را به همراه روغن زیتون به آن می افزاییم، سپس به خوبی مخلوط می کنیم تا جگر به مواد طعم دهنده آغشته شود. حالا روی کاسه را با سلفون پوشانده و به یخچال منتقل می کنیم.

مرحله سوم
حالا اجازه می دهیم جگر به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون یخچال استراحت کند تا مزه دار شود. پس از گذشت این زمان پوست سیب زمینی ها را جدا می کنیم و به صورت نگینی خرد کرده و با آب سرد به خوبی می شوییم.

مرحله چهارم
زمانی که نشاسته سیب زمینی شسته شد، آنرا درون آبکش می ریزیم تا کاملا خشک شوند، سپس یک تابه مناسب روی حرارت متوسط گذاشته و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم و اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود.

مرحله پنجم
حالا سیب زمینی را به خوبی سرخ کرده تا طلایی شود، سپس کنار می گذاریم. در ادامه به سراغ درست کردن سالاد پیاز می رویم، برای این منظور پیاز را به صورت خلالی نازک خرد کرده و به همراه مقداری نمک درون یک کاسه می ریزیم.

مرحله ششم
در ادامه جعفری را به صورت ریز خرد می کنیم و به همراه سماق به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم. حالا جگر مزه دار شده را از یخچال خارج کرده و همراه آرد درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم
زمانی که جگر به آرد آغشته شد، آنرا درون آبکش ریخته و کمی تکان می دهیم تا آرد اضافی ریخته شود. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت گذاشته و مقداری روغن به آن می افزاییم و اجازه می دهیم روغن کمی داغ شود

مرحله هشتم
حالا جگر را به تابه اضافه کرده و به مدت ۴ تا ۵ دقیقه به خوبی تفت می دهیم تا سرخ و پخته شود. پس از سرخ شدن جگر آنرا از تابه خارج کرده و درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مقداری نمک، فلفل قرمز و سماق روی آن می پاشیم.

مرحله نهم
حالا جگر را به خوبی مخلوط می کنیم تا ادویه ها به خورد آنها برود، سپس کره را به همان تابه که جگر را سرخ کردیم افزوده و اجازه می دهیم کره ذوب شود. در ادامه فلفل قرمز را به تابه اضافه کرده و بلافاصله از روی حرارت بر می داریم.

مرحله دهم
در این مرحله جگر و سیب زمینی سرخ شده را به تابه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا کره به خورد مواد برود. حالا یک ظرف مناسب انتخاب کرده و جگر آرناووت را درون آن می ریزیم، سپس اطراف آنرا با سالاد پیاز تزیین می کنیم. نوش جان.

منبع: چی‌شی


طرز تهیه جگر آرناووت

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا