خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Parmida_viola

مدیر آزمایشی تالار خانواده و زندگی
مدیر آزمایشی
گرافیست انجمن
  
عضویت
3/10/21
ارسال ها
1,756
امتیاز واکنش
6,701
امتیاز
233
محل سکونت
Sicily, italy
زمان حضور
29 روز 15 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
کادین بودو کوفته یکی از غذاهای سنتی و خوشمزه ترکیه‌ای است که به دلیل طعم فوق‌العاده‌ آن طرفداران زیادی دارد و با روشی آسان و سریع درست می‌شود. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کادین بودو کوفته در ادامه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده گوساله۵۰۰ گرم
برنج۳ قاشق غذاخوری
پیاز۱ عدد
تخم مرغ۱ عدد
سیر۱ حبه
جعفریبه مقدار لازم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
مواد لازم برای روی کوفته‌ها
تخم مرغ۳ عدد
آردبه مقدار لازم

مرحله اول
برای تهیه کادین بودو کوفته خوشمزه ابتدا برنج را در یک قابلمه بریزید و روی آن آب بگیرید و با کمی نمک و روغن روی حرارت ملایم بگذارید تا بپزد، بعد از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا سرد شود

مرحله دوم
سپس پیاز را نگینی خرد کنید و بعد در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن داغ شود، سپس پیازها را در آن تفت دهید تا سبک و طلایی رنگ شوند.

مرحله سوم
بعد از آن سیر را با رنده ریز، رنده کنید و به پیازها اضافه کنید و روی حرارت ملایم تفت دهید تا طلایی رنگ شوند و عطر سیر آزاد شود مراقب باشید که پیاز و سیر نسوزند.

مرحله چهارم
سپس نصف مقدار گوشت چرخ‌ کرده را در تابه بریزید و تفت دهید تا رنگ آن عوض شود و آب گوشت کشیده شود، بعد از روی حرارت بردارید و در یک ظرف دیگر بریزید و بگذارید تا سرد شود.

مرحله پنجم
بعد مقداری جعفری را تمیز بشورید و بگذارید تا آب اضافی آن خارج شود و سپس ریز خرد و ساطوری کنید، به دلخواه خودتان می‌توانید از سبزی‌های دیگر هم استفاده کنید.

مرحله ششم
سپس گوشت چرخ کرده تفت داده شده که سرد شده است و گوشت چرخ‌کرده خام را در ظرفی بریزید و با هم مخلوط کنید و بعد تخم مرغ را به آن‌ها اضافه کنید و ورز دهید.

مرحله هفتم
سپس برنج پخته شده و جعفری خرد شده را هم به مواد اضافه کنید و با هم مخلوط کنید، بعد نمک و فلفل سیاه را هم روی مواد بریزید و همه مواد را با هم خوب مخلوط کنید و ورز دهید.

مرحله هشتم
بعد روی ظرف را بپوشانید و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا عطر و طعم همه مواد با هم ترکیب شود و مخلوط استراحت کند تا بعد از آن راحت‌تر بتوانید به مواد شکل دهید.

مرحله نهم
سپس مقداری از مواد را بردارید و کمی ورز دهید و با دست به اندازه دلخواه فرم دهید، خیلی ضخیم نباشد تا داخل کوفته خوب بپزد و خیلی هم نازک نباشد چون زود میسوزد.

مرحله دهم
بعد برای روی کوفته‌ها در یک ظرف آرد بریزید و در ظرف دیگر تخم مرغ را بریزید و با چنگال بزنید تا از لـ*ـختگی خارج شود، سپس کوفته‌ها را ابتدا در آرد بـ*ـغلتانید و بعد در تخم مرغ بزنید.

مرحله یازدهم
سپس در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود و بعد کوفته‌ها را در روغن سرخ کنید و بعد از آن برگردانید تا همه قسمت‌های آن خوب سرخ شود. در آخر کادین بودو کوفته‌ها را در ظرف مناسب بکشید و همراه با سالاد، ترشی و زیتون و انواع دورچین سرو کنید.

منبع: چیشی


طرز تهیه کادین بودو کوفته‌ی ترکیه‌ای

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا