خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Parmida_viola

مدیر آزمایشی تالار خانواده و زندگی
مدیر آزمایشی
گرافیست انجمن
  
عضویت
3/10/21
ارسال ها
1,756
امتیاز واکنش
6,701
امتیاز
233
محل سکونت
Sicily, italy
زمان حضور
29 روز 15 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
سالاد انار رژیمی، یکی از انواع سالادهای خوشمزه و متنوع پائیزی است که طعم بی نظیری دارد و خیلی راحت و سریع می‌توانید این سالاد پر طرفدار را آماده کنید و برای پذیرایی و مهمانی‌ها استفاده کنید.

مواد لازم برای ۴ نفر
انار دون شده۱ لیوان
کلم بنفش¼ یک بوته
گوجه فرنگی۱ عدد
پیاز قرمز کوچک۱ عدد
جعفری خرد شده۳ قاشق غذاخوری
مغز گردو¼ لیوان


مواد لازم برای سس
رب انار۳ قاشق غذاخوری
آب لیموترش تازه۱ عدد
نمک و فلفلبه مقدار لازم
سیر رنده شده۱ حبه
شکر۱ قاشق مربا خوری
گلپر۱ قاشق مربا خوری

مرحله اول
برای تهیه سالاد انار رژیمی ابتدا یک انار قرمز را برش دهید و دانه‌های آن را در ظرفی بریزید سپس کلم بنفش را تمیز بشورید و نازک برش بزنید و خرد کنید و به انارها اضافه کنید و هم بزنید، به دلخواه و سلیقه خودتان می‌توانید به جای کلم بنفش از کلم سفید یا گل کلم استفاده کنید.

مرحله دوم
بعد گوجه فرنگی را تمیز بشورید و نگینی خرد کنید و به ترکیب داخل ظرف اضافه کنید و سپس یک پیاز قرمز را هم پوست بگیرید و بشورید و نگینی خرد کنید و به مواد اضافه کنید، اگر پیاز قرمز در دسترس نبود از پیاز سفید هم می‌توانید استفاده کنید.

مرحله سوم
سپس مقداری جعفری را تمیز بشورید و بگذارید تا آب اضافی آن‌ها خارج شود و سپس در اندازه‌های کوچک خرد کنید و روی مواد داخل ظرف بریزید بعد مقداری مغز گردو را هم خرد کنید طوری که زیر دندان بیاید و به ترکیب مواد اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله چهارم
برای درست کردن سس ابتدا یک لیمو ترش تازه را تمیز بشورید و برش دهید و سپس آب آن را بگیرید، بعد سیر را با رنده ریز رنده کنید و در یک ظرف، سیر رنده شده و آب لیموی تازه، رب انار و شکر را بریزید و هم بزنید تا خوب با هم مخلوط شوند.

نکته: با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان می‌توانید از رب انار ترش، شیرین و یا ملس استفاده کنید.

مرحله پنجم
وقتی همه مواد سس کاملا با هم مخلوط شدند، به دلخواه و سلیقه خودتان مقداری گل‌پر را به مواد اضافه کنید تا عطر گل‌پر در سس آزاد شود و بعد مقداری نمک و فلفل سیاه و با سلیقه خودتان کمی فلفل قرمز را هم بریزید و هم بزنید تا به خورد مواد رود.

مرحله ششم
سپس سس را که خوب مخلوط کرده‌اید روی سالاد بریزید و کاملا با هم ترکیب کنید و بعد روی ظرف را سلفون بکشید و برای یک تا دو ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند و نرم و جا افتاده شود و عطر و مزه همه مواد سس خوب با هم مخلوط شوند.

مرحله هفتم
بعد از یخچال در بیاورید و دوباره هم بزنید تا اگر سس ته‌نشین شده است دوباره با مواد ترکیب شود و سپس سالاد انار رژیمی را در ظرف مناسب بریزید و به عنوان یک پیش غذای شیک و مجلسی برای پذیرایی و مهمانی یا یک وعده رژیمی مناسب استفاده کنید.

منبع: چیشی


طرز تهیه سالاد انار رژیمی

 
  • تشکر
Reactions: Tabassoum
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا