خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Tabassoum

دستیار تالار هنر
دستیار مدیر
گوینده انجمن
میکسر انجمن
  
عضویت
31/3/22
ارسال ها
1,149
امتیاز واکنش
5,520
امتیاز
283
محل سکونت
کنج اتاق:)
زمان حضور
25 روز 12 ساعت 1 دقیقه
نویسنده این موضوع
مداد رنگی پلی کروم چیست؟ هر آنچه که باید درباره مدادرنگی پلی کروم بدانید
رنگ‌های زیبا و زنده در یک نقاشی بیش از هرچیز چشم‌ها را مجذوب خود می‌کند و این راز محبوبیت مداد رنگی پلی کروم نزد هنرمندان است. در این مقاله بادپرک به شما می‌گوید مداد رنگی پلی کروم چیست و چه تأثیر و کاربردی در نقاشی شما خواهد داشت؟

تاریخچه، ویژگی‌ها، قیمت، برندها و هرچه باید درباره این مدادرنگی فانتزی و خاص بدانید، همین‌جا است.



تاریخچه مداد رنگی پلی کروم
مداد رنگی پلی کروم محصول شرکت فابرکاستل است که در سال 1908 آن را تولید و معرفی کرد. این شرکت سابقه‌ای 250 ساله دارد و کار خود را با تولید انواع مداد و نوشت‌افزار آغاز کرده است.

فابرکاستل در تولید انواع مداد رنگی پیشگام بوده است و تحسین محصولاتش از سوی ونسان ونگوک در تاریخچة آن می‌درخشد. محصولات این برند مورد استفادة کودک تا بزرگسال و مبتدی تا هنرمند حرفه‌ای است


مداد پلی کروم

 
  • تشکر
Reactions: SelmA و MaRjAn

Tabassoum

دستیار تالار هنر
دستیار مدیر
گوینده انجمن
میکسر انجمن
  
عضویت
31/3/22
ارسال ها
1,149
امتیاز واکنش
5,520
امتیاز
283
محل سکونت
کنج اتاق:)
زمان حضور
25 روز 12 ساعت 1 دقیقه
نویسنده این موضوع
ویژگی‌های مداد رنگی پلی کروم چیست؟
این همه محبوبیت برای یک مداد رنگی نمی‌تواند بیهوده باشد و بی‌پایه باشد. مداد رنگی پلی کروم با ویژگی‌های خاص و بی‌نظیرش به نقاشی‌ها جان می‌بخشد. استفاده از این مداد رنگی سبب بالارفتن کیفیت آثار هنری می‌شود. ببینیم ویژگی‌ها و وجوه تمایز مداد رنگی پلی کروم چیست؟



رنگدانه‌های مرغوب
اگر بخواهیم بگوییم اصلی‌ترین و مهم‍ترین ویژگی مداد رنگی پلی کروم چیست، آن برخورداری از رنگدانه‌های مرغوب است. این رنگدانه‌های مرغوب سبب شده است بافت نوک این مداد رنگی ها نرم و تقریبا شبیه به پاستل روغنی باشد. به همین دلیل اثری زنده و زیبا برجای می‌گذارد.



مدادی مناسب تکنیک‌های خاص
به دلیل کیفیت بالا و نرمی نوک مداد رنگی پلی کروم، این نوع مداد رنگی برای اجرای تکنیک‌های خاص نقاشی از قبیل هاشور زدن، محو کردن و سایه روشن ایده‌آل محسوب می‌شود. مداد رنگی‌های پلی کروم با مغز مرغوبی که دارند، بسیار خوب و حرفه ای عمل می کند.

این کارکرد حرفه‌ای در همة شرایط هنگام کشیدن انواع خطوط نازک یا ضخیم بهترین ابزار است. همچنین در ایجاد سایه‌روشن، چه ملایم و چه شدید و پر کنتراست عالی عمل می‌کند.

مداد رنگی پلی کروم برای دیگر تکنیک‌های خاص مانند شیار‌اندازی، خراش و شیوه سفید کردن، عملکردی عالی دارد.

سایه‌پردازی‌های حرفه‌ای
در تکنیک‌های سایه‌پردازی در نقاشی نیاز است خطوط مرز مشخصی نداشته باشند تا سایه یکنواخت ایجاد شود. اگر خطوط و سایه‌ها با مداد رنگی پلی کروم ایجاد شوند، می‌بینید که قابلیت عجیبی برای روی هم قرار گرفتن و در هم محو شدن دارند.

حاصل کار، رنگ‌آمیزی پیوسته و یکنواختی خواهد بود که جلوه نقاشی شما را دوچندان می‌کند.

درجات تیرگی و روشنایی و نیز حجم‌ها را می‌توان با کمک این ابزار حرفه‌ای و نیرومند نقاشی کرد. در واقع عملکرد بسیار مناسب مداد رنگی پلی کروم هنگام اضافه کردن لایه های متعدد رنگ اساسی‌ترین تفاوت این مداد با سایر انواع مداد رنگی است.

با کمک این مداد رنگی می‌توانید با خیال راحت و بی آن‌که نگران خراب شدن یا به هم ریختن لایه‌های زیرین باشید، لایه‌های رنگ (تا 8 و گاهی تا 12 لایه) را اضافه کنید تا به عمق رنگ مدنظرتان برسید.

با استفاده از این سری مدادرنگی می‌توانید به راحتی تا ۸ رنگ و گاهی تا ۱۲ رنگ را به صورت لایه لایه روی هم قرار دهید و حجم و کنتراست رنگ موردنظر خود را ایجاد کنید. همچنین قادر خواهید بود با بهره‌گیری از نوک و پهنای مداد رنگی‌های پلی‌کروم و کم و زیاد کردن فشار دست عمق و تیرگی رنگ مورد نظر خود را شکل دهید.

مدادهای پلی کروم مقاومت بالایی در برابر آب دارند. به همین دلیل نقاشی‌هایی که با مداد رنگی پلی کروم می‌کشید، دوام بیشتری دارند. این مدادها فاقد سموم و مواد شیمیایی مضر هستند.


مداد پلی کروم

 
  • تشکر
Reactions: SelmA و MaRjAn

Tabassoum

دستیار تالار هنر
دستیار مدیر
گوینده انجمن
میکسر انجمن
  
عضویت
31/3/22
ارسال ها
1,149
امتیاز واکنش
5,520
امتیاز
283
محل سکونت
کنج اتاق:)
زمان حضور
25 روز 12 ساعت 1 دقیقه
نویسنده این موضوع
بهترین مارک مداد رنگی پلی کروم
اگرچه معرفی کننده مدادرنگی پلی کروم و تولید کننده انواع مداد رنگی فابرکاستل بوده و سابقه‌ای دیرینه در تولید آن دارد، اکنون پریسماکالر رقیب جدی این برند در تولید مداد رنگی پلی کروم به شمار می‌رود.

این دو برند اکنون با اختلاف زیادی نسبت به سایر برندها باهم رقابت دارند و بهترین مارک مدادرنگی پلی کروم شناخته می‌شوند. فابرکاستل برندی آلمانی و پریسماکالر برندی آمریکایی است که واحد تولید آن در کشور مکزیک استقرار دارد.

هنرمندان عرصه نقاشی غالبا هردوی این برندها را خوب و عالی معرفی کرده‌اند. در مقایسه مداد رنگی پلی کروم فابر کاستل و پریسماکالر به برخی تفاوت‌های جزئی اشاره می‌شود:

نرمی بیشتر مغز پریسماکالر
شفافیت بیشتر رنگ‌های پریسماکالر و عمق بیشتر رنگ‌های تیرة فابرکاستل
مناسب‌تر بودن فابرکاستل برای کارهای رئال و پریسماکالر برای فانتزی
محو شوندگی بیشتر پریسماکالر نسبت به فابرکاستل
پاک شوندگی راحت‌تر فابرکاستل نسبت به پریسماکالر
قدرت فابرکاستل در ایجاد لایه‌های بیشتر
ماندگاری بیشتر فابرکاستل


مداد پلی کروم



قیمت مداد رنگی پلی کروم
با نظر به تمام آن‌چه در ویژگی‌های مداد رنگی پلی کروم گفتیم می‌توان دریافت مداد رنگی پلی کروم قیمت بالایی دارد. این مداد رنگی در دستة ابزارهای حرفه‌ای و گران‌قیمت قرار دارد. در قیمت دلاری محصول بیرون آمده از کمپانی، فابرکاستل از پریسماکالر گران‌تر است.

البته فابرکاستل توزیع مناسب‌تر و گسترده‌تری دارد. قیمت مداد رنگی پلی کروم پریسماکالر به این دلیل که به اندازة فابرکاستل در دسترس نیست و دسترسی به آن ممکن است هزینه‌های جانبی حمل و نقل را داشته باشد، تقریبا با فابرکاستل یکسان می‌شود.

اساسا نمی‌توان از یک ابزار حرفه‌ای و بسیار مرغوب انتظار قیمت پایین و ارزان داشت. به همین دلیل اگر به دنبال مداد رنگی پلی کروم قیمت پایین و ارزان هستید، احتمال موفقیت شما کم است.

با این حال راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید خریدی به صرفه و اقتصادی داشته باشید:

خرید مداد رنگی پلی کروم تکی یکی از راه‌هایی است که سازندگان پیش روی شما گذاشته‌اند. با توجه به فوق حرفه‌ای بودن این محصول، نیازی نیست حتما آن را به صورت بسته‌بندی و در تعداد بالا بخرید.

شما می‌توانید رنگ‌های مورد نیاز خود را به صورت دانه‌ای خریداری کنید. همچنین اگر در بسته‌بندی از قبل خریداری شده، رنگی را بیشتر استفاده کردید و زودتر تمام شد می‌توانید همان یک رنگ را تجدید کنید.

راه دیگر این است که از میان دو نوع بسته‌بندی فلزی و چوبی، نوع فلزی را انتخاب کنید زیرا جعبه‌های چوبی قیمت بالاتری دارند.

چطور از مداد رنگی های پلی کروم فابر کاستل استفاده کنیم؟

مداد رنگی های پلی کروم فابر کستل یک مداد منحصر به فرد در دنیای طراحی است. مغز این مداد ها روغنی هستند که بر پایه موم مانند سایر مدادها قرار می‌گیرند و به آن‌ها اجازه می‌دهند که با حلال‌ها ترکیب شوند ، مثل شیره سقز یا روشی مشابه با این همانند رقیق حکردن رنگ روغن

این مداد رنگی ها رنگ ملایم و زنده ای دارند و در برابر آب مقاوم هستند.

هنرمندان از اینها به خاطر رنگدانه‌های درجه بالا و سرعت نشانگری نور استفاده می‌کنند و به این معنی است که سال‌ها دوام خواهند آورد. همواره مدادهایی که برتر هستند در برابر خم شدن مقاومند و به این معنی است که آن‌ها آنقدر قوی هستند که می‌توانند از ضربه و افتادن جان سالم به در ببرند و از مداد رنگی متوسط شما محکم‌تر باشند.


مداد پلی کروم

 
  • تشکر
Reactions: SelmA و MaRjAn

Tabassoum

دستیار تالار هنر
دستیار مدیر
گوینده انجمن
میکسر انجمن
  
عضویت
31/3/22
ارسال ها
1,149
امتیاز واکنش
5,520
امتیاز
283
محل سکونت
کنج اتاق:)
زمان حضور
25 روز 12 ساعت 1 دقیقه
نویسنده این موضوع
یکی از تفاوت های عمده مداد رنگی های پلی کروموس در امکان لایه لایه رنگ کردن آنهاست، یعنی این مداد رنگی به شما این امکان را میدهد که بر روی رنگ های قبلی بدون به هم ریخته شدن رنگ قبلی رنگ جدید را اضافه کنید

البته استفاده از این تکنیک و رنگها نیاز به آموزش و دانش استفاده مناسب دارد

بعنوان مثال فرض کنید شما قصد کشیدن چشم عقاب را دارید ، وقتی بخشی از مردمک چشم را سیاه میکنید ، با مداد رنگی معمولی امکان گذاشتن دایره کوچک به رنگ سفید را روی رنگ سیاه نخواهید داشت

ولی با مداد رنگی پلی کروم شما میتوانید روی رنگ سیاه یک لایه با رنگ سفید اضافه کنید

مداد پلی کروم به معنای “بسیاری از رنگ‌ها ” در سال ۱۹۰۸ تولید شد.

آن‌ها به سرعت در سراسر جهان شناخته شدند و امروز با جرات می توان گفت بهترین مداد با کیفیت را ارائه می‌دهند. آن‌ها سرعت نور بینظیر دارند که به ۱۲۰ درجه می‌رسد. این مدادها مقاوم و ضد آب نیز هستند. فابر کاستل یکی از قدیمی‌ترین سازنده های مداد چوبی جهان است و مشتریان آن‌ها گستره‌ای از هنرمندان تا کودکان را از سال ۱۷۶۱ در بر می‌گیرند.

آن‌ها تحسین بسیاری از هنرمندان برتر جهان از جمله وینسنت وان گوگ را به دست آورده‌اند. امروزه شرکت فابر با استفاده از جنگل‌های حفاظت‌شده مخصوص خود مداد های خود را میسازد

بررسی
یکی از پیشنهادهای اولیه فابر کاستل، مداد رنگی ای است که براساس روغن است که دارای کیفیت فوق‌العاده‌ای است و انتظاری که ما از این شرکت داریم دقیقا همین است. طراحی هسته ی داخلیه منحصر به فرد منجر به کاربرد ضخیم رنگدانه ها می‌شود که درست در خانه با ترکیب تهاجمی و سایه سایه است و باعث می‌شود که رنگ نرم و ضخیم باشد و در عین حال کار کردن با آن آسان است.

انتخاب رنگ های بسیار زیاد از بین ۱۲۰ مجموعه موجود، فقط در مورد هربخش رنگی که بتوان از آن مداد ها استفاده کرد آدم را هیجان زده میکند

رنگ روی کاغذ این مداد ها اغلب دقیقا همان چیزی است که در خارج از مداد می‌بینید. بسته به کاربردشان، شما می‌توانید رنگ‌های عمیق با شدت فوق‌العاده‌ای به دست آورید. اگر چه ترکیب رنگها نیز بسیار خوب است، با این حال یک مداد بر پایه روغن است که نیازی به ظریف کاری نیست.
هسته ی روغنی مداد رنگی فابر کاستل همگی رنگی است که به طور کامل قوی است در حالی که هنوز احساس نرم بودن آن وجود دارد. این تعادل شاد چیزی است که فابر کاستل در اینجا بسیار خوب عمل کرده است و تقریباً در اینجا این مزیت کامل شده‌ است.

با این حال، ترکیب کردن با کمک یک لایه نازک‌تر به میزان زیادی به شما کمک خواهد کرد، ولی شما باید قبل از شروع کار با آن‌ها، این را در نظر بگیرید.

ولی فراموش نکنید شما می‌توانید با تعداد رنگ های بیشتر و ترکیب آنها رنگهای خاص و جدید تری را تولید کنید که کاملا با کیفیت بالا این اتفاق خواهد افتاد

برای جدا کردن مواد اصلی، فقط یک تکه کوچک از یک نوع حلال نیاز است

هم چنین آن به پخش کردن رنگ در یک منطقه کاملاً بزرگ کمک می‌کند. این برای خطوط آسمان و یا توناژ پوستی لطیف بر روی یک انسان ،ایده‌آل است. این هسته‌ها همچنین می‌توانند به خاطر قدرت خود در یک نقطه مناسب تیزتر شوند.

این به این معنی است که شما می‌توانید جنبه‌های مفصل آن را به همان اندازه نیز مدیریت کنید.



بسته‌بندی و ارائه
مجموعه‌های کوچک‌تر مانند ۱۲ ، ۲۴ ، ۳۶ ، ۶۰ رنگ در جعبه فلزی محکم با محفظه‌های جداگانه برای هر مداد وجود دارند.

مجموعه‌های بزرگ‌تر ( ۱۲۰ رنگ ) نیز می‌توانند در جعبه های چوبی با شکوه وجود داشته باشند. خود مداد یک نمای رنگی گرد با برچسب براق طلا و یک نوار روی پایه خود دارند. این یک نگاه بسیار استاندارد برای فابر کاستل است که در طی سال‌ها، ما با کیفیت آن تعامل داریم.



نقاشی با مداد رنگی پلی کروم
هزینه :
قطعاً این مداد در گروه ویژه پیشنهادها قرار دارند و البته قیمت بالای آن‌ها نشان‌دهنده این موضوع است.

قیمت هر مداد به خوبی در محدوده قیمت ویژه، به خصوص در مورد چوب انتخابی، به خوبی پیش می‌رود. برای برخی افراد، این هزینه برای چیزی ممکن است بیش از حد گران برای یک سرگرمی معمولی باشد، اما برای افرادی که بهترین‌ها را می‌خواهند، شما باید پول یک بازی را بپردازید.

قیمت هر مداد با توجه به مواد مصرفی جهت ساخت و تولید آن قیمت گذاری می شود

برای برخی افراد ممکن است قیمت مداد رنگی پلی کروم فابر کاستل بعنوان مدادی برای سرگرمی و نقاشی گران باشد

اما برای افرادی که دنبال بهترین ها هستند ، پرداخت این مبلغ برای لـ*ـذت بردن از نقاشی مبلغ زیادی نیست !

منبع: شاپ تحریر


مداد پلی کروم

 
آخرین ویرایش:
  • تشکر
Reactions: SelmA و MaRjAn
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا