خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~MOHADESE~

مدیر تالار فرهنگ
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
ناظر کتاب
  
عضویت
21/4/21
ارسال ها
1,426
امتیاز واکنش
4,896
امتیاز
298
محل سکونت
دنیای خواب...
زمان حضور
126 روز 14 ساعت 31 دقیقه
نویسنده این موضوع
کشور پاناما بسیار سرسبز و دیدنی است. این کشور زیبا در آمریکای مرکزی قرار دارد و پایتخت آن شهر بسیار دیدنی و جذاب به اسم پاناماسیتی است. کشور پاناما از نظر جغرافیایی در آمریکای مرکزی قرار دارد و از بخش شمالی به دریای کارائیب نزدیک است. از سمت شرق به کشور کلمبیا و از سمت غرب نیز با کاستاریکا مرز مشترک دارد. این کشور مشهور به سرزمین چند حزبی است. پاناما بخشی از گرانادای جدید اسپانیا است. در دوره ۱۸۸۰ به تلاش گروهی از فرانسویان در این شهر کانالی تأسیس شد که در سال ۱۹۹ میلادی مسیر کوتاه تری برای عبور کشتی های زیادی از ساحل شکل گرفت. کشتی های آمریکایی این منطقه را مورد اشغال قرار دادند. در ابتدا پاناما بخشی از خاک کشور کلمبیا محسوب می شود. در سال ۱۹۱۴ پاناما نقش بسیار مهمی در اقتصاد کشور کلمبیا ایجاد نمود.

فرهنگ و هنر مردم پاناما
در کشور پاناما فرهنگ شادی در بین مردم دیده می شود. مردم از رنگ های روشن و شاد استفاده می کنند، سعی می کنند همیشه لبخند داشته باشند. در فرهنگ کشور پاناما داشتن لبخند یک فرهنگ همیشگی است کودکان از سنین کم به شاد زیستن مشغول هستند. در فرهنگ کشور پاناما بسیار دیده شده است که مردم سعی می کنند در کنار هم زندگی خوبی داشته باشند و حسادت در این کشور هیچ معنایی ندارد. فرهنگ شهرنشینی و آپارتمان نشینی در پاناما بسیار ارزشمند است. به طور کلی در فرهنگ این کشور عذرخواهی بسیار دیده می شود. مردم پاناما علاقه زیادی به ورزش دارند و ورزش های گروهی در این کشور یک تفریح بسیار عالی محسوب می شود. حجاب کشور پاناما آزاد است.


آداب و رسوم مردم پاناما

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

~MOHADESE~

مدیر تالار فرهنگ
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
ناظر کتاب
  
عضویت
21/4/21
ارسال ها
1,426
امتیاز واکنش
4,896
امتیاز
298
محل سکونت
دنیای خواب...
زمان حضور
126 روز 14 ساعت 31 دقیقه
نویسنده این موضوع
فرهنگ پاناما از سنت ها، موسیقی، و هنر اروپایی مشتق شده و به همراه اسپانیایی ها به این منطقه آمده است. در عین حال بر اثر آمیـ*ـزش این فرهنگ با فرهنگ های آفریقایی و سرخ پوستی فرهنگ هایی دورگه نیز در پاناما پدید آمده اند. برای نمونه تامبوریتو نوعی رقص اسپانیایی است که با ضرب آهنگ های آفریقایی آمیخته است. فرهنگ عامه این کشور در جشنواره های متعدد و مراسم رقص که نسل به نسل برگزار شده بازتاب یافته است. شهرهای پاناما شاهد برگزاری جشنواره های موسیقی در سبک های رگی، رگی آن اسپانیول، رگتون، هائیتیانو، جاز، بلوز، سالسا، و راک هستند.

فرهنگ پاناما تأکید زیادی بر خانواده دارد. به طوری که بسیاری از نسل ها در یک خانه و در کنار هم زندگی می کنند و همگی به اداره خانه و مراقبت از کودکان کمک می کنند. لباس سنتی زنان در پاناما، یک لباس پنبه ای سفیدبلند با یک دامن بلند به نام Pollera است که با گلدوزی های رنگارنگ پوشانده شده است. مردان هم یک لباس سنتی به نام ocueno montuno دارند، که یک پیراهن پنبه ای سفید رنگ نقاشی شده و گلدوزی شده است و با شلوار کوتاه پوشیده می شود. از جمله فستیوال هایی که در پاناما برگزار می شود می توان، کارناوال پاناما، فستیوال پولارا، فستیوال شیاطین و کنگو ها، فستیوال مجورانا، فستیوال کورپوس کریستی را نام برد.

قوانین عمومی در پاناما
مردم کشور پاناما قوانین خوبی در زمینه دوچرخه سواری دارند. در این کشور استفاده از دوچرخه های رنگی یک قانون شاد زیستن است. دختران در پاناما سعی به شرکت در کلاس های رقص دارند و فعالیت های گروهی از علاقه این دسته افراد محسوب می شود. در قوانین کشور پاناما حق ندارید از کسی سوالی در مورد شرایط مالی یا خانوادگی وی بپرسید. این حق به شما داده نمی شود که در زمینه کاری در مسیر های غیرقانونی ورود داشته باشید.


آداب و رسوم مردم پاناما

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

~MOHADESE~

مدیر تالار فرهنگ
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
ناظر کتاب
  
عضویت
21/4/21
ارسال ها
1,426
امتیاز واکنش
4,896
امتیاز
298
محل سکونت
دنیای خواب...
زمان حضور
126 روز 14 ساعت 31 دقیقه
نویسنده این موضوع
زبان و دین مردم پاناما
۷۰ درصد از مردم پاناما از تبار مستیزو (دورگه سرخ پوست و سفیدپوست)، ۱۴ درصد سیاه پوست، ۱۰ درصد سفیدپوست و ۶ درصد سرخ پوست هستند. جمهوری پاناما کم جمعیت ترین کشور اسپانیایی زبان در آمریکای لاتین است. مذهب مردم این کشور به این صورت است که 85 درصد کاتولیک رومی، 5درصد اسلام سنی و 5 درصد کلیساهای مختلف انجیل گرای پروتستان هستند.

غذاهای پاناما
هر کشوری غذاهای محلی و سنتی مخصوص به خود را دارد. کشور پاناما نیز غذاهای معروفی دارد که از جمله از آنها می توان به این موارد زیر اشاره کرد: گواچو د مارکوس که در واقع سوپ غلیظ برنج است، غذای ترکیبی از برنج و نارگیل که به همراه گوشت گوساله می پزند، سانکوچو که ترکیب مرغ و سیب زمنی به همراه سبزیجات و ادویه های مخصوص است، دسر بنمساب که ریشه اسپانیایی دارد، غذای ترکیبی برنج و لوبیا ومرغ که غذای بسیار لذیذی است و در سفره های پاناماییایی ها همیشه دیده می شود، پارگو فریتو که ماهی سرخ شده است و در کنار آن موز سبز نیز به صورت سرخ شه قرار دارد.

سخن آخر
پاناما کشوری سرسبز با حیات وحش و فرهنگ خاص خود است. بنابراین اگر به این کشور سفر میکنید، به دنبال کشف زیبایی ها باشید، در مراسمات مردم بومی شرکت کنید و غذاهای سنتی را امتحان کنید. خوشحال می شویم اگر تجربیات و اطلاعاتتان از سفر به پاناما را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: ساعد نیوز


آداب و رسوم مردم پاناما

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا