خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~MOHADESE~

مدیر تالار فرهنگ
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
ناظر کتاب
  
عضویت
21/4/21
ارسال ها
1,424
امتیاز واکنش
4,809
امتیاز
298
محل سکونت
دنیای خواب...
زمان حضور
126 روز 9 ساعت 40 دقیقه
نویسنده این موضوع
مردم پرتغال، سنتی و محافظه کار هستند و به سختی زیر بار نوآوری و تغییرات افراطی در جامعه می‌روند و زندگیشان بر محوریت خانواده استوار است. برای پرتغالی‌ها، وفاداری خانوادگی قبل از روابط اجتماعی دیگر، حتی کسب و کار قرار می‌گیرد.

آداب معاشرت
در موقعیت‌های رسمی افراد با هم دست می‌دهند که این به معنا است که آنها از قبل همدیگر را ندیده‌اند. دست دادن چه در جلسات کسب و کار یا دورهمی اجتماعی باید با تماس مستقیم چشمی و احوالپرسی مناسب همراه باشد. در نهایت نیز مجدداً دست داده و خداحافظی می‌کنند. زن‌ها وقتی کسی را اصلاً نمی‌شناسند یا در مناسبت‌های خیلی رسمی به هم دست می‌دهند، اما هنگام ملاقات دوستان و آشنایان، مردها نیز همدیگر را در آ*غو*ش گرفته و به پشت هم می‌زنند

پرتغالی‌ها افرادی صمیمی و خوش برخورد بوده و با آ*غو*ش گرم از شما استقبال کرده و سعی می‌کنند احساس غربت نکنید. رک و صریح و البته با رعایت ادب حرف خود را می‌زنند. مراودات افراد در مکان‌های عمومی، رسمی‌تر و بالطبع در جاهای خصوصی، خودمانی‌تر است. پرتغالی‌ها خیلی تند و تا حدودی با صدای بلند صحبت می‌کنند. این بروز احساسات کاملاً عادی و بخشی از شخصیت یک پرتغالی است پس آن را با خشم یا ناراحتی اشتباه نگیرید. مردم این کشور از اکثر ایما و اشاره‌ها استفاده نمی‌کنند. همانطور که در بسیاری از فرهنگ‌ها، اشاره با انگشت توهین‌آمیز تلقی می‌شود، در اینجا نیز حرکات زیاد دست و یا زبان بدن تاثیر منفی روی مخاطب می‌گذارد.


آداب و رسوم مردم پرتغال

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

~MOHADESE~

مدیر تالار فرهنگ
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
ناظر کتاب
  
عضویت
21/4/21
ارسال ها
1,424
امتیاز واکنش
4,809
امتیاز
298
محل سکونت
دنیای خواب...
زمان حضور
126 روز 9 ساعت 40 دقیقه
نویسنده این موضوع
مردهای پرتغالی به خاطر روحیه جوانمردی اجازه نمی‌دهند که یک زن پول غذا را حساب کند. در محل کار، مردها کت و شلوار رسمی یا غیررسمی و کروات می‌پوشند و زن‌ها پیراهن، کت و دامن یا کت و شلوار بر تن دارند. افراد دنباله‌روی مد بر این باورند که لباس نشان دهنده موفقیت افراد و جایگاه اجتماعی آنها بوده و به همین دلیل افتخار می‌کنند که لباس‌هایشان از پارچه‌های با کیفیت است و در نتیجه برای بهترین نوع پوشاک در حد امکان هزینه می‌کنند.

فاصله فردی مناسب در پرتغال برای زمان گفتگو معمولاً به اندازه طول یک دست است. در زمان صحبت با دوستان و خانواده این فاصله را رعایت نمی‌کنند و همدیگر را لمس می‌کنند اما همین رفتار در موقعیت‌های تجاری یا رسمی اصلاً مورد قبول نیست. بروز احساسات در مکان‌های عمومی تا مرزی مشخص، عادی و نرمال محسوب می‌شود.

هدیه دادن در پرتغال
هنگامی که شما را برای مهمانی دعوت می‌کنند برای میزبان گل یا شکلات هدیه ببرید. زمان سفارش گل فراموش نکنید که عدد 13 نشانه بدشانسی است و نباید تعداد گل‌ها 13 باشد و رنگ گل نیز قرمز نباشد چون این رنگ را به شریک زندگی خود هدیه می‌دهند. اگر به شما کادو دادند، بدانید که انتظار دارند آن را همان لحظه باز کنید. در جلسات کاری معمولاً هدیه‌ای رد و بدل نمی‌شود اما وقتی نتایج یک مذاکره با موفقیت همراه می‌شود اهدای کادویی کوچک مانعی ندارد.

آداب غذا خوردن
وقتی به جایی دعوت هستید باید به موقع به مهمانی برسید و سعی کنید از 15 دقیقه دیرتر نشود. برای مهمانی‌ها یا دورهمی‌های بزرگ‌تر تاخیر شما از نیم تا یک ساعت اشکالی ندارد. در جمع‌های اجتماعی درست نیست که حرفی از کار زده شود. بایستید تا از شما دعوت کنند سر میز یا روی یک صندلی خاص بنشینید. آداب غذا خوردن هم مانند سایر کشورهای اروپایی بوده پس چنگال را در دست چپ و چاقو را در دست راست بگیرید. حواستان باشد خوردن غذا را شروع نکنید تا میزبان «bom apetite» بگوید؛ یعنی «نوش جان»!


منبع: ایوار


آداب و رسوم مردم پرتغال

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا