خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MaSuMeH_M

کاربر فوق حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
4/1/21
ارسال ها
3,057
امتیاز واکنش
9,024
امتیاز
308
زمان حضور
25 روز 10 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع

رسوب‌ زدایی سردوش حمام از آن دست کارهایی است که هرکسی باید بلد باشد! فرقی ندارد که از چه نوع دوش دستی یا سردوشی و با چه کیفیتی استفاده می‌کنید؛ به‌هرحال تمام سردوش‌ها دچار رسوب‌گرفتگی می‌شوند. فقط دوره‌های زمانی‌شان با یک‌دیگر متفاوت است.
با خواندن این مقاله با بهترین روش‌های رسوب‌ زدایی سردوش حمام آشنا می‌شوید. مقاله ما در خصوص علت رسوب آب در لوله را بخوانبد. در ادامه به روش های تمیز کردن رسوب سردوش حمام (تمیز کردن دوش حمام) می پردازیم.

محتوا پنهان
1 علائم رسوب‌ گرفتگی سردوش حمام
2 دلایل رسوب گرفتن سردوش حمام و شیرآلات بهداشتی
3 ترفند رسوب‌ زدایی سردوش حمام در خانه
4 هیچ‌ وقت برای جرمگیری دوش حمام از این موارد استفاده نکنید!
5 بهترین زمان برای رسوب‌ زدایی سردوش حمام و دوش دستی
6 بهترین روش رسوب‌ زدایی انواع سردوش و دوش دستی حمام کدام است؟
7 بهترین سردوش ضد رسوب


علائم رسوب‌ گرفتگی سردوش حمام
قبل از آشنایی با روش‌های مختلف رسوب‌ زدایی بهتر است بدانیم که همیشه فشار کم آب یا نامنظم بودن ریزش آن از نازل‌ها، دلیل بر رسوب‌گرفتگی سردوش نیست.


رسوب‌ گرفتگی انواع دوش دستی یا سردوش حمام می‌تواند علائم مختلفی داشته‌باشد؛ از مهم‌ترین و واضح‌ترین این علائم می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • فشار کم جریان آب
  • جریان نامنظم آب از نازل‌های سردوش حمام
  • مشاهده تکه‌های رسوب آب بعد از باز کردن شیر حمام
که تمامی این‌ها می‌تواند دلایل مختلفی داشته‌باشد.

دوش حمام هوشمند چیست و چه مزایایی دارد؟
دلایل رسوب گرفتن سردوش حمام و شیرآلات بهداشتی
4 مورد از عمده‌ترین دلایل رسوب‌ گرفتگی سردوش حمام و دوش‌های دستی، می‌تواند موارد زیر باشد:

درجه سختی بالای آب
به آبی که دارای مقادیر زیادی از عناصر منیزیم و کلسیم باشد، آب سخت می‌گویند. درصورتی‌که سختی آب منزل شما زیاد باشد، این دو حالت را مشاهده می‌کنید:
1. اگر صابون را خیس کنید به سختی کف می‌کند.
2. تجمع ذرات سفیدرنگ روی شیرآلات بهداشتی که اصطلاحا به آن شوره‌زدن شیرآلات نیز می‌گویند.

2. فرسودگی داخلی لوله‌ های ساختمانی
درصورتی‌که لوله‌های آب ساختمان شما از جنس مس باشند، در طولانی مدت ممکن است براثر عبور جریان آب دچار خوردگی شوند؛ و به مرور زمان ذرات آن وارد جریان آب شده و به شکل ذرات رسوبی در سردوش‌ها و شیرآلات ایجاد مشکل کنند.

3. خرابی و پوسیدگی واشر داخل سردوش
واشرها حلقه‌هایی در ابعاد و قطر مختلف هستند که درون سردوش‌ها تعبیه شده‌اند. معمولا جنس این حلقه‌ها از پلاستیک است. زمانی‌که واشرها به هردلیلی دچار فرسودگی می‌شوند، ذرات آن‌ها ممکن است مانند ذرات رسوبی، وارد جریان آب شود و روند ریزش آب از سردوش را دچار اختلال کند.

ترفند رسوب‌ زدایی سردوش حمام در خانه
نحوه رسوب زدایی سردوش چگونه است؟ تا این‌جا متوجه شدیم که رسوب‌گرفتگی سردوش حمام و یا دوش‌دستی چه دلایلی می‌تواند داشته‌باشد. حالا می‌خواهیم 4 ترفند ساده برای رسوب‌ زدایی سردوش حمام در خانه را به ‎‌شما آموزش دهیم؛ طوری‌که نه نیاز به خدمات پس از فروش برند سردوش خانه‎‌تان داشته‌باشید و نه مواد صنعتی برای رسوب‌زدایی آن‌ها!

شاید بپرسید چگونه سردوش را تمیز کنیم ؟ برای یافتن پاسخ با ما همراه باشید
0 تا 100 نصب شیر حمام: آموزش (نصب دوش حمام)

این چهار ترفند عبارت‌اند از:
1. بهترین روش رسوب‌ زدایی سردوش حمام با سرکه
روش استفاده از سرکه برای رسوب زدایی چگونه است؟ یکی از بهترین روش‌های خانگی برای رسوب‌ زدایی سردوش حمام، استفاده از سرکه است. از بین بردن رسوب دوش با این روش علاوه‌بر قدرت بالا برای رسوب‌زدایی، به سلامت انسان و دیگر موجودات آسیبی نمی‌زند. برای انجام این کار لازم است به ترتیب زیر عمل کنید:

  1. 1با توجه به اندازه سردوش حمام‌تان مقداری سرکه را درون یک نایلون تمیز بریزید؛ طوری‌که بخش مربوط به نازل‌های سردوش کاملا درون سرکه قرار بگیرد.
  2. سپس با یک کش یا بند نایلون را دور سردوش محکم کنید.
  3. حدود 8 تا 10 ساعت زمان لازم است تا سردوش حمام به همان حالت درون سرکه بماند.
  4. بعد از گذشت زمان لازم، نایلون سرکه را از دور سردوش حمام باز کنید؛ و آن‌را به کمک یک برس نرم و به کمک جریان آب شست‌وشو دهید. در این مرحله باید رسوبات آن به‌طور کامل خارج شوند.


0 تا 100 آموزش بهترین روش رسوب زدایی سر دوش حمام

 

MaSuMeH_M

کاربر فوق حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
4/1/21
ارسال ها
3,057
امتیاز واکنش
9,024
امتیاز
308
زمان حضور
25 روز 10 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع

برای استفاده از این روش، بهتر است از سرکه سفید استفاد نمایید؛ هرچند که درصورت در دسترس نبودن آن از دیگر انواع سرکه هم می‌توان استفاده کرد.
هشدار برای استفاده از سرکه جهت رسوب‌ زدایی سردوش حمام یا دوش دستی!
به‌طور کلی ترکیبات سرکه به‌گونه‌ای است که نه تنها آسیبی به آبکاری بدنه شیرآلات و سردوش نمی‌زند، بلکه آن‌ها را تمیز و درخشان هم می‌کند. اما بهتر است قبل از زدن سرکه به بدنه سردوش حمام یا انواع شیرآلات، درباره کیفیت و دوام آبکاری بدنه آن‌ها از نمایندگی‌شان سوال بپرسید؛ تا با آسودگی خاطر به رسوب‌زدایی آن‌ها بپردازید.

2. روش رسوب‌ زدایی انواع سر دوش حمام و دوش دستی با مسواک
در این این روش علاوه‌بر بازکردن سردوش از محل نصبش، می‌بایست اجزا و قطعات داخلی آن را نیز از یک‌دیگر جدا کنید. و به ترتیب زیر عمل نمایید:

  • در ابتدا با استفاده از یک مسواک نرم به رسوب‌زدایی اجزای مختلف سردوش بپردازید. این کار را با دقت زیاد انجام دهید تا روی بدنه اجزای بیرونی سردوش خراشیده نشود.
  • در مرحله بعد باید قطعاتی را که با مسواک نرم جرم‌گیری کرده‌اید را آب‌کشی نمایید.
  • برای خشک کردن قطعات، از یک حوله یا دستمال نرم استفاده کنید. در این مرحله اگر فکر می‌کنید که هنوز درون قطعات سردوش، جرم و رسوب باقی مانده، می‌توانید ضربه‌های آهسته روی حوله یا دستمال بزنید؛ تا ذرات باقی‌مامده نیز به خوبی خارج شوند.

جرم‌ گیری نازل‌های سر دوش حمام با خلال دندان یا سنجاق
برای خارج کردن رسوب از سوراخ‌های سردوش می‌توانید از یک خلال دندان نازک یا سنجاق استفاده کنید. توجه داشته‌باشید که درصورت استفاده از خلال دندان، فشار زیادی به آن وارد نکنید که منجربه شکستن و جاماندن تکه‌اش داخل نازل‌های سردوش شود.

3. جرم گیری دوش حمام به روش جوشاندن!
از همین ابتدا باید بگوییم که اگر نمی‌توانید سردوش حمام‌تان را از محل نصبش جدا کنید، این روش مناسب شما نیست! درغیراین‌صورت، مطابق با مراحل زیر برای جرم گیری دوش آب عمل کنید:

  1. ابتدا سردوش حمام را باز کرده و از محل نصب آن جدا کنید.
  2. سردوش را درون یک ظرف مناسب قرارداده و به نسبت مساوی درون ظرف آب و سرکه بریزید. مثلا اگر 2 پیمانه آب ریختید، حتما 2 پیمانه هم سرکه بریزید.
  3. لازم است بین 10 تا 15 دقیقه سردوش حمام‌تان را درون این محلول بجوشانید.
  4. سپس اجازه دهید سردوش خنک شود، تا بعد آن‌را کاملا شسته و در محل خودش نصب کنید
مهم‌ ترین نکات جرم گیری دوش‌ حمام به روش جوشاندن
اگر جنس سردوش‌تان غیر فلز است، پیش از قراردادن آن در دمای بالا، از مقاومتش در برابر دمای نقطه جوش آب اطمینان حاصل کنید؛ تا دچار تغییر شکل نشود.

4. نحوه رسوب‌ زدایی سردوش حمام با شوینده‌ های خانگی و مجاز
برای استفاده از محلول‌ها و شوینده‌ های صنعتی جهت جرم‌ گیری سردوش حمام، بهتر است آن‌ها را مطابق با دستورالعملی که رویشان درج شده، مصرف کنید. چون ممکن است ترکیبات هریک با دیگری متفاوت باشد. بنابراین نمی‌توان برای همه آن‌ها یک روش مصرف عمومی را پیشنهاد کرد.
تنها نکته‌ ای که در این زمینه باید رعایت کنید، این است که هنگام مصرف این‌گونه مواد شیمیایی، در فضای باز از آن‌ها استفاده نمایید؛ تا از بروز هرگونه حساسیت یا مسمومیت جلوگیری کرده‌باشید.
هم‌چنین توجه داشته‌باشید که هیچ‌وقت مواد شیمیایی را با یک‌دیگر مخلوط نکنید؛ این کار نه تنها سردوش شما را تمیزتر نمی‌کند، بلکه بسیار هم خطرناک است.
هیچ‌ وقت برای جرمگیری دوش حمام از این موارد استفاده نکنید!

  • جوهر نمک یا دیگر مواد اسیدی
  • مایع سفیدکننده (وایتکس)
  • برس یا مسواک زبر و خشن
  • ضربه‌ های محکم و پی‌درپی به سردوش
  • مواد نفتی مانند بنزین و …
بهترین زمان برای رسوب‌ زدایی سردوش حمام و دوش دستی
بهترین بازه زمانی برای رسوب‌ زدایی انواع سردوش حمام و دوش دستی، تقریبا هر 1 تا 2 ماه (یکبار) است. اما اگر مدت زمان بیش‌تری سردوش حمام شما تمیز و بدون رسوب می‌ماند، می‌توانید این بازه زمانی را طولانی‌تر درنظر بگیرید.

بهترین روش رسوب‌ زدایی انواع سردوش و دوش دستی حمام کدام است؟
با توجه به چهار روش رایجی که در این مقاله یاد گرفتید، باید بنا به سطح کیفیت سردوش حمام خودتان و روشی که برایتان آسان‎‌تر به نظر می‌رسد، یکی را انتخاب کنید. اما به‌ طور کلی روش اول که همان روش استفاده از سرکه می‌باشد، روشی مناسب و بدون ریسک برای جرم‌ گیری سردوش حمام (جرم گیری دوش حمام) به‌نظر می‌رسد.

معرفی انواع دوش و شیر حمام + راهنمای خرید دوش حمام و شیر
بهترین سردوش ضد رسوب
اگر کیفیت سردوش حمام‌تان پایین است و نمی‌توانید هیچ‌یک از چهار روش بالا را برای رسوب گیری سردوش استفاده کنید، پیشنهاد می‌کنیم حتما آن را با یک سردوش باکیفیت و مناسب عوض کنید. چرا که می‌ توانید بهترین سردوش و دوش دستی حمام ضد رسوب به همراه متعلقات نصب آن را همراه با 5 سال گارانتی از فروشگاه اینترنتی گلزارهوم تهیه کنید. به‌این‌ترتیب با آسودگی خاطر بیش‌تری می‌توانید از سردوش استفاده نمایید.
ما دراین مقاله به طور مفصل درباره نحوه رسوب زدایی دوش حمام توضیح دادیم. نظرات و تجربیات خود را پیرامون رسوب زدایی سردوش پلاستیکی و غیره با ما به اشتراک بگذارید.

برخی از سوالات متداول
دلایل رسوب گرفتن سردوش حمام و شیرآلات بهداشتی چیست؟
درجه سختی بالای آب - فرسودگی داخلی لوله‌های ساختمانی - خرابی و پوسیدگی واشر داخل سردوش.
بهترین روش رسوب‌ زدایی انواع سردوش و دوش دستی حمام کدام است؟
با توجه به چهار روش رایجی که در این مقاله یاد گرفتید، باید بنا به سطح کیفیت سردوش حمام خودتان و روشی که برایتان آسان‎‌تر به نظر می‌رسد، یکی را انتخاب کنید. اما به‌ طور کلی روش اول که همان روش استفاده از سرکه می‌باشد، روشی مناسب و بدون ریسک برای جرم‌گیری سردوش حمام به‌نظر می‌رسد.
منبع: گلزر


0 تا 100 آموزش بهترین روش رسوب زدایی سر دوش حمام

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا