خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~MOHADESE~

مدیر تالار فرهنگ
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
ناظر کتاب
  
عضویت
21/4/21
ارسال ها
1,426
امتیاز واکنش
4,896
امتیاز
298
محل سکونت
دنیای خواب...
زمان حضور
126 روز 14 ساعت 31 دقیقه
نویسنده این موضوع
غنا کشوری باستانی با آداب و رسوم و سنن مختلف است. غَنا با نام رسمی جمهوری غنا کشوری در غرب آفریقا است. این کشور از جنوب به خلیج گینه و اقیانوس اطلس نزدیک است و با ساحل عاج در غرب، بورکینافاسو در شمال، و توگو در شرق مرز مشترک دارد. غنا مساحتی بالغ بر ۲۳۸٬۵۳۵ کیلومتر مربع (۹۲٬۰۹۹ مایل مربع) دارد که زیست بوم های متنوعی را در بَر می گیرد که از ساوان های ساحلی تا جنگل های بارانی استوایی را شامل می شود. با بیش از ۳۱ میلیون نفر، غنا پس از نیجریه دومین کشور پرجمعیت در غرب آفریقا است. پایتخت و بزرگ ترین شهر این کشور آکرا است. شهرهای بزرگ دیگر عبارتند از کوماسی، تامالی، سکوندی و تاکورادی.

زبان و دین مردم غنا
در حال حاضر هم زبان رسمی کشور انگلیسی است و تقریبا همه بلدند انگلیسی صحبت کنند. البته زبان مخصوص هر قوم و قبیله هم بین مردمش رواج دارد. وضعیت دین در غنا به این صورت است که در حدود 11 میلیون نفر در این کشور مسلمان هستند و بیش از 30 میلیون نفر نیز جمعیت در این کشور زندگی می کنند.

فرهنگ مردم غنا
مردم غنا همیشه امیدوار هستند و ناامیدی در این کشور بسیار کم و در قشر خاصی دیده می شود به طوری که امید به زندگی حتی در بیماران نیز وجود دارد. مردمی بسیار خونگرم هستند یعنی همیشه سعی می کنند با مسافران مهربان باشند. در این کشور هرکس باید مسئولیت کار خود را هر چند خوب یا بد به عهده بگیرد. مشخص است که فرهنگ تاریخی و شهرنشینی در غنا بخشی از زندگی افراد محسوب می شود. مردم غنا علاقه ای به ولخرجی ندارند و نیاز است که مسیر دخل و خرج در این کشور مشخص شود. در غنا اگر کسی بخواهد زندگی خود را وقف یک غریبه کند هیچ ایرادی به کار او وارد نخواهد بود.


آداب و رسوم مردم غنا

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

~MOHADESE~

مدیر تالار فرهنگ
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
ناظر کتاب
  
عضویت
21/4/21
ارسال ها
1,426
امتیاز واکنش
4,896
امتیاز
298
محل سکونت
دنیای خواب...
زمان حضور
126 روز 14 ساعت 31 دقیقه
نویسنده این موضوع
خرافات در غنا
مردم کشور غنا مردمی با ایمان هستند، ایمان در آنها آنقدر قوی است که گاه تبدیل به خرافات شده است. برخی از مردم این کشور همیشه نگران هستند که از سوی خدا مورد نظاره قرار می گیرند این نگرانی از دید آنها خیلی زیاد است که زندگی را بر خود تلخ می کنند، سعی می کنند در بین خواب ساعت خود را تنظیم کنند، بیدار شوند و از خدا طلب بخشش نمایند. یکی از خرافاتی که در کشور غنا دیده می شود در زمینه ساخت و ساز است، پیش از اینکه زمینی برای ساخت و ساز آماده شود منتظر شیطان می نشینند، در صورتی که در طول یک هفته بارندگی بر روی آن زمین صورت نگرفت حدس این است که شیطان بر روی زمین خانه سازی کرده است و زندگی در آن منطقه بد یمن است.

هدیه دادن در غنا
مردم غنا با دادن وگرفتن اين هدايا، ضمن اينكه يكديگر را گرامي مي دارند، همچنين آنان بي توجهي خود به ارزش هاي مادي را اثبات مي كنند. هدايا بعنوان يك نماد و مظهري از مظاهر صلح و دوستي رد وبدل مي شود و به همين جهت است اگر كسي كه براي مدتي جهت امرار معاش به شهر ديگري مهاجرت كند و هنگاميكه برمي گردد براي همه اعضاء خانواده هدايايي هرچند كوچك تهيه و به هريك از افراد خانواده خود اهداء مي نمايد. رد وطرد يك هديه بدون ارائه هيچ دليل منطقي وعمده، ممكن است به عنوان يك ندايي از دشمني وبياني از تحقير واهانت را در پي داشته باشد.


آداب و رسوم مردم غنا

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

~MOHADESE~

مدیر تالار فرهنگ
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
ناظر کتاب
  
عضویت
21/4/21
ارسال ها
1,426
امتیاز واکنش
4,896
امتیاز
298
محل سکونت
دنیای خواب...
زمان حضور
126 روز 14 ساعت 31 دقیقه
نویسنده این موضوع
احترام به سن و سال
درغنا مثل ساير بخش هاي آفريقا، سن وسال از اهميت بسيار بالائي برخوردار است. ديدگاه عموم مردم غنا اين است كه افراد كهنسال به جهت ارتباطي كه با ارواح نياكان وطبيعت اطراف خود دارند، لذا قادرند تا از نيروهاي شرور و پلید جلوگيري كرده و سبب استحكام، دوام وقوام زندگي وحيات مادي شوند. و بدين جهت است كه مردم آفريقا، براي سالمندان خود احترام خاصي قائل اند و مردم اين جوامع كهنسالان را موجب رحمت و بركت درميان خود مي دانند و آنان معتقدند كه سالمندان به جهت تجربه ارزشمند وگرانقدري كه درطي ساليان متمادي از طبيعت وروزگار كسب كرده اند، براي نسل جوان از ارزش ويژه اي برخوردار مي باشد و لذا همين تجربه، موجب احترام وقدرت معنوي سالمندان درجامعه مي شود. پديده سن و سال درجوامع آفريقايي از اهميت بسزائي برخوردار است، تا جائيكه حتي يك روز اختلاف درسن گاهي مي تواند بعنوان يك عامل سرنوشت ساز در يك روابط خويشاوندي عمل نمايد.

پوشش مردم غنا
حجاب کشور غنا آزاد است و ممنوعیت بی حجابی دیده نمی شود، بانوان لباس های سنتی به تن می کنند، لباس هایی که پارچه های زیادی نیاز دارد و برای دوخت آن نیز زمان زیادی در نظر گرفته می شود. آقایان در این کشور از لباس های رسمی تر استفاده می کنند لباس هایی که اغلب جنبه مردانه را حفظ کند. کودکان آزاد هستند هر آنچه دوست دارند به تن می کنند و سعی می کنند همیشه مرتب باشند در این کشور هرگز هیچ کودکی بدون لباس رفت و آمد نمی کند.

منبع: ساعد نیوز


آداب و رسوم مردم غنا

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا