خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~MOHADESE~

مدیر تالار فرهنگ
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
ناظر کتاب
  
عضویت
21/4/21
ارسال ها
1,375
امتیاز واکنش
4,971
امتیاز
298
محل سکونت
دنیای خواب...
زمان حضور
131 روز 21 ساعت 32 دقیقه
نویسنده این موضوع
کشور جیبوتی در شاخ آفریقا قرار دارد و جمعیت ۸۰۰ هزار نفری را در دل خود جا داده است. جیبوتی کوچک ترین و کم جمعیت ترین کشور آفریقایی محسوب می شود. این کشور از سمت شمال با اریتره و از سمت غرب و جنوب با اتیوپی همسایه است همینطور از سمت جنوب شرقی با سومالی هم مرز است. پایتخت جیبوتی شهری هم نام با خودش است. دسترسی آسان جیبوتی به آب های بین المللی از یکسو، و ارتباط زمینی آن با کشورهای مرکزی قاره آفریقا از سوی دیگر، بر اهمیت راهبردی آن افزوده اند.

تاریخ جیبوتی
آنچه در تاریخ کشور جیبوتی دیده می شود شعر و آوازه های عشایری است و تداعی واقعی از فرهنگ زندگی مردان نخست در جیبوتی خواهد بود. مردم این کشور هزاران سال پیش دریاها و همینطور خشکی ها را برای تجارت انتخاب کرده و بسیار مهاجرت به چین صورت گرفته است. حتی مصر نیز از کشورهای مهمی است که در تاریخ جیبوتی بسیار دیده می شود. جیبوتی به شبه جزیره عربستان نزدیک است و به طورکلی مردم این کشور اولین مردمی هستند که در آفریقا دین اسلام را انتخاب کردند. خوشبختانه جیبوتی از نظر تاریخی سختی های کمی را پشت سر گذاشته است.


فرهنگ مردم جیبوتی
مردم جیبوتی بسیار مهربان هستند و محبت و مهربانی بخشی از زندگی مردم این کشور است. در جیبوتی هیچ کس به دنبال فخرفروشی نیست و کلام نامناسب رد و بدل نمی شود. در فرهنگ مردم این کشور سلام گفتن به بزرگ و کوچک صورت می گیرد و سن نمی شناسد. حقیقت این است که سیستم فرهنگ اقتصادی در جیبوتی در سال های اخیر تغییرات زیادی داشته است و مشخص است که تعریف و تمجید در این راستا رویکرد مشخصی دارد. تشویق در جیبوتی بسیار مهم است و کودکان برای انجام هر کاری می بایست تشویق شوند. بسیار مهم است که در فرهنگ این کشور زندگی بسیار آسان گرفته می شود و خبری از تجملات نیست. تحصیل در جیبوتی روز به روز بیشتر از قبل شده است و فرهنگ تحصیل نیز به درجه مشخصی رسیده است. افراد تحصیل کرده سعی به ایجاد اشتغال در جیبوتی دارند و در این زمینه ثابت قدم هستند. وضعیت حجاب کشور جیبوتی آزاد است اما چون این کشور اسلامی است پوشش های نامناسب کمتر دیده می شود اگر به پوشش هر یک از شهرهای کشور جیبوتی دقت کنید مشخص می شود که هنوز استفاده از لباس های سنتی بسیار زیاد است.


آداب و رسوم مردم جیبوتی

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

~MOHADESE~

مدیر تالار فرهنگ
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
ناظر کتاب
  
عضویت
21/4/21
ارسال ها
1,375
امتیاز واکنش
4,971
امتیاز
298
محل سکونت
دنیای خواب...
زمان حضور
131 روز 21 ساعت 32 دقیقه
نویسنده این موضوع
قوانین عمومی در جیبوتی
در کشور جیبوتی اگر بخواهید از کسی پول قرض بگیرید باید آداب مشخصی را رعایت نمایید به طوری که فرد مطمئن شود قصد بازپرداخت قرض خود را دارید. در قوانین جیبوتی زندگی جریان مشخصی دارد یعنی افراد برای داشتن یک سیستم زندگی صحیح می بایست قوانین درستی را دنبال نمایند مشخص است که سیستم زندگی در این کشور بر اساس امنیت و ثبات اقتصادی دنبال می شود. قوانین کسب و کار در جیبوتی جدی است و کسی نمی تواند در این زمینه سهل انگاری داشته باشد مشخص است که مردم نیز در این راستا بسیار جدی هستند. تنبیه کودکان در جیبوتی به صورت کلامی صورت می گیرد و زمان زیادی می بایست برای کودکان در نظر گرفته شود. مشخص است که به طور کلی قوانین این کشور به نسبت ایران تغییرات مشخصی دارد. مردم این منطقه به پرچم کشور جیبوتی بسیار احترام می گذارند و حتی معتقد هستند که زبان کشور جیبوتی نیز باید به طور دقیق استفاده شود.

دین و زبان مردم جیبوتی
حدود ۹۴٪ مردم این کشور مسلمان و ۶٪ مسیحی می باشند. ۴۶ ٪ نژاد مردم جیبوتی را ایساس یا سومالیایی تبارها، ۳۵ ٪ را عفار و ۱۱ ٪ را نیز عرب تشکیل می دهند، غالب مسلمانان این کشور مسلمان سنی (شافعی) و درصدی هم اهل فرقه صوفیه هستند. زبان های رسمی آن عربی و فرانسوی است اما بیشتر مردم به دو زبان عفاری و سومالی صحبت می کنند. دو قوم اصلی ساکن این کشور عفارها و سومالی ها هستند بقیهٔ جمعیت هم اروپایی (عمدتاً فرانسوی و ایتالیایی)، عرب و اتیوپیایی می باشند. هم اینک نزدیک به ۸۳٫۱ درصد از جمعیت جیبوتی در مناطق شهری ساکن هستند.

فرهنگ غذایی در جیبوتی
محصولات لبنی و گوشت و همچنین غذاهای غلاتی از غذاهای سنتی هستند. در شهر، رژیم غذایی تحت تأثیر غذاهای ایتالیایی و دیگر غذاهای اروپایی است. یکی از ویژگی های قابل توجه رژیم غذایی، مصرف برگ در سبد دارویی شیرین، وارد شده از اتیوپی است. تقریباً همه مردان چرخ دستی ها را برای اوقات فراغت استفاده می کنند، ترجیحاً بعد از ناهار وقتی دفاتر دولتی و کار در گرمای ظهر متوقف می شود. عادات غذایی در طول مراسم کورت، در مراسم مذهبی، برای بهبود تمرکز، تاخیر در خواب و کاهش اشتها استفاده می شود.

سخن آخر
کشور جیبوتی در سال ۱۸۴۳ میلادی تحت استعمار فرانسه قرار گرفت، ولی مردم در سال ۱۹۷۷ میلادی در پی رأی گیری به استقلال کشور خود رأی دادند و مستقل شدند و به عضویت سازمان ملل درآمدند. قانون اساسی آن چهار سال بعد تصویب شد و رئیس جمهور با رأی مستقیم مردم به مدت شش سال و حداکثر دو دوره انتخاب می شود. جنگ های قومی بین عفار و ایساس (سومالیایی نژادها) بعد از استقلال نیز در جیبوتی ادامه داشت، تا اینکه بالاخره در سال ۱۹۹۴ موافقتنامه صلح میان اقوام درگیر جیبوتی به امضا رسید

منبع: ساعد نیوز


آداب و رسوم مردم جیبوتی

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا