خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Tabassoum

دستیار تالار هنر
دستیار مدیر
گوینده انجمن
میکسر انجمن
  
عضویت
31/3/22
ارسال ها
1,148
امتیاز واکنش
5,506
امتیاز
258
محل سکونت
کنج اتاق:)
زمان حضور
25 روز 12 ساعت 0 دقیقه
نویسنده این موضوع
مداد شمعی چیست؟ مداد شمعی ترکیبی چسبنده از موم، رنگدانه و سایر مواد می‌باشد که برای طراحی و رنگ آمیزی استفاده می‌شود. اگر در ساختار مداد شمعی از ترکیب‌های روغنی استفاده شود پاستل روغنی نامیده می‌شود، بقیه مواردی که صرفا از رنگدانه و موم و اتصال دهنده خشک ساخته می‌شود پاستل نامیده می‌شود.

مداد شمعی‌ها کاربرد بهتری در طراحی دارند و نسبت به مداد رنگی کمتر خراب می‌شوند. مداد شمعی‌ها به علت نرم بودن و تنوع رنگ بالا و استفاده آسانتر، توسط کودکان، دانش آموزان و طراحان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پاستل یا مداد شمعی
مداد شمعی چیست؟ تصویر پاستل‌های امروزی
مواد سازنده مداد شمعی
مداد شمعی یا پاستل از چی درست شده؟ مواد تشکیل دهند مداد شمعی دو ماده اساسی موم پارافین و مقداری رنگدانه هست. این مواد در تمام مداد شمعی‌ها به جز برخی از محصولات تخصصی شرکت ها موجود هستند. موم پارافین قبل از سرد شدن با رنگدانه ذوب شده و مخلوط می شود تا ماده اولیه مداد شمعی ایجاد شود. مخلوط موم داغ در دستگاه های قالب گیری ریخته می شود. در حدود چهار تا هفت دقیقه، مداد شمعی‌ها خنک شده و جامد می شوند. علاوه بر این، موم پارافین از نفت، زغال سنگ یا نفت شیل بدست می‌آید. فرآیند ایجاد موم پارافین ممکن است آن را در معرض تعدادی از مواد سمی دیگر قرار دهد که در فرآیند ذوب خالص نشده اند.

خط تولید مداد شمعی
قسمتی از خط تولید مداد شمعی یا پاستل
اولین مداد شمعی
کلمه مداد شمعی برای اولین بار در سال 1644 میلادی استفاده شد، اما قبل از آن ترکیب موم و رنگ توسط مصریان باستان استفاده می‌شد. این روش ساخت مداد شمعی نبود، اما می‌شد از این ترکیب برای تثبیت رنگ استفاده کرد. آن‌ها از موم گرم زنبور عسل و رنگدانه برای ساخت استفاده می‌کردند.

پاستل در سال 1495 میلادی نیز توسط لئوناردو داوینچی استفاده شده است. در قرن نوزدهم انواع مداد شمعی ها ساخته شد در همان زمان اروپایی ها توانستند یک روش جایگزین پیدا کنند و موم و روغن را با هم مخلوط کردند که مداد شمعی های سخت تر و دیر ذوب تر بسازند.

هنرمندانی نیز در فرانسه از جمله فرانکوس کلوئنس و نیکولاس ناگلئو نیز از از مداد شمعی های مومی استفاده می‌کردند.


مداد شمعی

 
  • تشکر
Reactions: SelmA و MaRjAn

Tabassoum

دستیار تالار هنر
دستیار مدیر
گوینده انجمن
میکسر انجمن
  
عضویت
31/3/22
ارسال ها
1,148
امتیاز واکنش
5,506
امتیاز
258
محل سکونت
کنج اتاق:)
زمان حضور
25 روز 12 ساعت 0 دقیقه
نویسنده این موضوع
مداد رنگی مدادی است که یک مغزی متشکل از گرافیت، کائولین ( نوعی خاک رس) و رنگدانه های مختلف و یک بدنه یا پوششی از جنس چوب دارد. بد نیست بدانید برخی شرکت ها برای مغزی تولیدات خود از رنگدانه، موم و ... استفاده می کنند.

اما تاریخ دقیقی برای کشف و اولین استفاده از مداد رنگی وجود ندارد. اینطور که پیداست رومیان باستان در زمان های دور از مدادهای رنگی بر پایه موم استفاده میکردند. اوایل قرن 19 نیز به منظور علامت گذاری کاربرد پیدا کرد تا اینکه در سال 1834، یک فرد آلمانی به نام یوهان سباستین استدلر مدادهای رنگی بر پایه روغن را ساخت. پس از آن تولید مداد رنگی های مختص برای فعالیت های هنری، در قرن بیستم توسعه یافت. این بین، فابرکاستل و کارن داش اولین مدادرنگی های هنری را در سال 1924 تولید کردند و برول نیز در سال 1938 با شروع تولید مداد رنگی به آنها پیوست. پس از آنها تولیدکنندگانی همچون دیروونت، پروگریسو، لیرا، ریمبرانت و بلیک استودیو نیز در دهه 30 یا 40 شروع به تولید مداد رنگی کردند که برخی از آنها مدعی اند که سازنده اولین آبرنگ ها نیز هستند.

مداد رنگی ها معمولا بسته به کاربردی که از آن انتظار می رود، در انواع مختلفی ساخته میشود. به عنوان مثال مداد رنگی های هنرمندان از کیفیت بهتری ساخته شده که دارای رنگدانه های مناسب و با غلظت بالا، رنگ با کیفیت، مقاوم در برابر اشعه خورشید، مقاوم در برابر شکست و… است. اما مدادرنگی های مورد استفاده برای دانش آموزان از کیفیت متفاوتی برخوردار است و راحتتر توسط پاک کن، پاک می شود. برخی از مدادرنگی ها نیز به صورت مداد نوکی ساخته میشوند.

ساخت آبرنگ ها نیز بر پایه ساخت مداد رنگی است و از قلمو برای طراحی و ترکیب رنگ استفاده میشود.

تاریخچه مدادرنگی

مداد شمعی ترکیبی است چسبنده از موم رنگی، زغال، گچ و ... که برای طراحی و رنگ آمیزی استفاده میشود و بر دو نوع هستند:

اگر در ترکیب اولیه آن از گچ روغنی استفاده شود، پاستل روغنی نامیده میشود و در سایر مواردی که تنها از رنگدانه، موم و اتصال دهنده خشک استفاده می شود پاستل. مداد شمعی ها برای طراحی کاربردی تر هستد و نسبت به مداد رنگی کمتر خراب میشوند. همچنین به علت نرم بودن، تنوع رنگ بالا و سهولت استفاده، طرفدار بیشتری بین کودکان، دانش آموزان و طراحان دارند.

مطابق تاریخ، پاستل در سال 1495 توسط لئوناردو داوینچی استفاده شده است. اما کلمه مداد شمعی برای اولین بار در سال 1644 استفاده شد. پیش از آن نیز ترکیب موم و رنگ توسط مصریان باستان استفاده شده بود. این روش، روش ساخت مداد شمعی نبود، اما می شد از آن برای تثبیت رنگ استفاده کرد. آنها از موم گرم زنبور عسل و رنگدانه برای ساخت استفاده میکردند.

در قرن نوزدهم انواع مختلفی از مداد شمعی ساخته شد. در همان زمان اروپایی ها موفق به کشف یک روش جایگزین شدند که با ترکیب موم و روغن، مداد شمعی های سخت تر و دیر ذوب تر بسازند.

اما در نهایت یک تاجر آمریکایی در سال 1881، مداد شمعی ها را در بسته بندی های 6، 12 و 18 عددی تولید کرد و به فروش رساند. شرکت جوزف دیکسون کریستال نیز در سال 1887 شروع به ساخت مداد شمعی کرد و پس از ادغام با شرکت آمریکایی کریون در سال 1983، شرکت دیکسون تیکندرگو را ساخت و همچنان تولید و فروش مداد شمعی ها را انجام میدهند. شرکت میلتون براتلی نیز مداد شمعی هایی را از سال 1895 تا 1984 ساخته و به فروش رساند. در سال 1903 اما بینی و اسمیت شروع به فروش مداد شمعی کردند که بعدها تولیدات خود را به 19 نوع 30 رنگی رساندند.

بد نیست بدانید هنرمندان بسیاری در فرانسه نظیر فرانکوس کلوئنس و نیکولاس ناگلئو نیز از از مداد شمعی های مومی استفاده میکردند.


مداد شمعی

 
  • تشکر
Reactions: SelmA و MaRjAn

Tabassoum

دستیار تالار هنر
دستیار مدیر
گوینده انجمن
میکسر انجمن
  
عضویت
31/3/22
ارسال ها
1,148
امتیاز واکنش
5,506
امتیاز
258
محل سکونت
کنج اتاق:)
زمان حضور
25 روز 12 ساعت 0 دقیقه
نویسنده این موضوع
رنگ آمیزی از کودکی یک فعالیت مورد علاقه دوران کودکی است. حتی بزرگسالان نیز با جدیدترین کتابهای رنگ آمیزی بزرگسالان وارد عمل می شوند. اما آیا تا به حال فکر کرده اید که همزمان با رنگ آمیزی با فرزندتان ، مداد شمعی چیست و چگونه ساخته می شود ؟ حتی ممکن است مداد شمعی های خودتان را با ذوب کردن قدیمی ها و قرار دادن آنها در قالب های جدید ساخته باشید. روند تولید مداد شمعی از همان مفهوم ذوب و قالب گیری موم پیروی می کند ، اما در مقیاس بسیار بزرگتر!

قبل از بررسی مراحل ساخت مداد شمعی ، بیایید نگاهی به نحوه ایجاد مداد شمعی بیندازیم. مداد شمعی مدتی قبل از ورود مارک بسیار محبوب کرایولا به صحنه هنری بچه ها وجود داشت. مداد شمعی های قبلی عمدتاً برای هنرمندان مورد استفاده قرار می گرفت و اغلب برای دستیابی به رنگ های خاص با مواد سمی ساخته می شدند. مداد شمعی سیاه با استفاده از زغال چوب و سایر مواد سمی نیز برای استفاده در تولید به عنوان راهی برای علامت گذاری محصولات محبوب بود.

چه کسی Crayons را اختراع کرد
شرکتی به نام Binney and Smith در صنعت رنگدانه سازی شروع به کار کرد و انقلابی در گزینه های رنگدانه سازی در دهه 1800 ایجاد کرد. بیشتر این نوآوری حول استفاده از زباله های حاصل از حفاری و استخراج معادن برای ایجاد رنگدانه ها بود. این شرکت سرانجام در پنسیلوانیا در حوالی یک معدن سنگ مستقر شد. مداد شمعی غیر سمی درخواست مشترک بسیاری از معلمان بود ، زیرا آنها می خواستند راهی مطمئن برای نقاشی و رنگ آمیزی دانش آموزان باشد.

این شرکت سرانجام از تولید رنگدانه ها به تولید مداد شمعی با استفاده از مواد غیر سمی گسترش یافت تا نیازهای آن زمان را برآورده کند. در سال 1903 ، بین و اسمیت مداد شمعی های خود را که برای کودکان طراحی شده بود ، به طور رسمی پخش کردند. اولین محصول یک جعبه هشت رنگ بود: قرمز ، نارنجی ، زرد ، سبز ، آبی ، بنفش ، قهوه ای و سیاه. اندازه بسته در سال 1949 به 48 رنگ و در 1958 به 64 رنگ گسترش یافت. جعبه بزرگ با 96 رنگ در سال 1993 معرفی شد. Crayola امروزه هنوز تولید کننده عمده مداد شمعی است ، اما از زمانی که بیش از یک قرن پیش تولید مداد شمعی را آغاز کرده ، تولید و انتخاب رنگ را گسترش داده است.

مداد شمعی چیست
در سطح پایه ، مداد شمعی از موم، پارافین و رنگدانه های رنگی غیر سمی تشکیل شده است. رنگدانه ها معمولاً به صورت پودر شده ، با رنگ و مقدار مشخصی که با رنگ نهایی مداد شمعی تولید می شود ، تعیین می شوند. مداد شمعی همچنین ممکن است یک ماده افزودنی برای بهبود مقاومت مداد شمعی داشته باشد.

هیچ کس مداد شمعی را که به سختی رنگی روی صفحه باقی می گذارد یا تحت کمترین فشار می شکند دوست ندارد. تولیدکنندگان مداد شمعی فرمول های بسیار خاصی برای تولید محصولات خود برای مقابله با این مسائل دارند. این فرمول به شرکت این امکان را می دهد تا بهترین تعادل را بین بافتی به اندازه کافی نرم که اثر بگذارد و به اندازه کافی سخت باشد تا به راحتی شکسته نشود. مواد افزودنی غالباً به این منظور تعادل بین این صفات را تأمین می کنند. تفاوت جزئی در فرمول ها و مواد افزودنی باعث تفاوت های کوچکی می شود که در عملکرد خاص مارک های مداد شمعی مشاهده می کنید.

تولیدکنندگان مداد شمعی با خلاقیت بیشتر ، با افزودنیهای دیگری آزمایش می کنند تا به مداد شمعی ظاهری منحصر به فرد یا جلوه ای تمام شده بدهند. به عنوان مثال ، بعضی از مداد شمعی ها مقدار کمی زرق و برق را در موم قرار می دهند ، که اثر درخشان بر روی کاغذ می گذارد. بقیه عطرهایی اضافه کرده اند که بوی مداد شمعی مانند بوی غذایی خاص یا سایر اقلام است. هنگام خرید لوازم تحریر هنری فرزندتان ، احتمالاً این انواع مختلف را دیده اید.


مداد شمعی

 
  • تشکر
Reactions: SelmA و MaRjAn

Tabassoum

دستیار تالار هنر
دستیار مدیر
گوینده انجمن
میکسر انجمن
  
عضویت
31/3/22
ارسال ها
1,148
امتیاز واکنش
5,506
امتیاز
258
محل سکونت
کنج اتاق:)
زمان حضور
25 روز 12 ساعت 0 دقیقه
نویسنده این موضوع
از دسته وسایل و ابزارهای پرکاربردی که معمولاً برای نقاشی در بین کودکان و حتی بزرگسالان استفاده می‌ شود می ‌تواند مداد شمعی تهران تبریز مشهد باشد اولین سوالی که ممکن است برای هر فردی پیش بیاید این است که ترکیبات تشکیل‌ دهنده مداد شمی چه چیزهایی می‌ تواند باشد جالب است بدانید که در تهیه مداد شمعی استفاده از یک ترکیب چسبنده که شامل موم و انواع رنگ‌ دانه می‌ باشد استفاده می ‌شود.

از این مداد شمعیها نه ‌تنها برای طراحی و رنگ‌ آمیزی بلکه حتی برای طراحیهای دقیق نیز استفاده می‌ شود جالب است بدانید که در ساختار مداد شمعیها از برخی ترکیبات روغنی استفاده می ‌شود به‌ همین دلیل است که به آن می‌ توان پاستل روغنی نیز گفت مداد شمعیها نسبت به مداد رنگی طول عمر بالاتری دارند به‌ علت این‌ که نرم هستند و همچنین تنوع بالایی در انواع رنگ دارند

استفاده از آن توسط کودکان، دانش ‌آموزان و حتی طراحان بیشتر مورد استقبال قرار گرفته ‌است اگر بخواهیم راجع‌ به مواد تشکیل ‌دهنده مداد شمعی سخن بگوییم لازم است تا آن را به ‌طور کامل برای شما گسترده کنیم.


منبع: طرحستان


مداد شمعی

 
آخرین ویرایش:
  • تشکر
Reactions: SelmA و MaRjAn
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا