خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Z.a.H.r.A☆

مدیر تالار ماورا
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
  
عضویت
19/7/21
ارسال ها
1,343
امتیاز واکنش
9,227
امتیاز
333
محل سکونت
Otherworld
زمان حضور
164 روز 8 ساعت 1 دقیقه
نویسنده این موضوع
آنچه مسلم است این است که خداوند مخلوقات دیگری غیر از انسان نیز دارد. خداوند در قرآن به وجود مخلوقات ماورائی مثل ملائکه و فرشتگان، جنّیان و شیاطین بارها اشاره کرده است.
2. جنّیان بر خلاف انسان كه موجوداتي خاكي هستند، موجوداتي ناري هستند، آنان موجوداتی هستند كه مانند انسان داراي شعور و اراده اند، ولي از نظر خلقت به گونه‏اي دیگر می باشند كه معمولاً از ديدگان، مخفي و پوشيده هستند و به همين مناسبت اين موجود را جنّ گفته‏اند كه مفهوم آن حاكي از استتار و پوشش است. ولي از اين روي كه مي‏تواند به اشكالي گوناگون در آيد، گاه مي‏توان آنها را ديد. جنّ از اين لحاظ كه داراي شعور و اختيار است، مانند انسان مكلّف است و از آن جا كه جنيّان مكلّف‏اند، ثواب و عقاب نيز دارند و مؤمنان آنان به بهشت و كافرانشان به دوزخ مي‏روند.
علامه مجلسي دربارهء حقيقت جن و شيطان مي فرمايد: اختلافي بين مسلمانان نيست كه شيطان و جنّ از اجسام لطيفي هستند كه در برخي از جاها ديده مي شوند و داراي حركات سريعي مي باشند. علامهء طباطبايي نيز مي نويسد: جنّيان مانند انسان ها توالد و تناسل دارند. آنان داراي تكليف الهي هستند و مؤمن و كافر و منافق دارند. شيطان از طائفه جن بوده است كه به او ابليس گفته مي شود. جن ها چون از انسان لطيف تر هستند، كارهاي عجيب و غريب از آنها صادر مي شود و قدرت عمل بيش تري نسبت به انسان دارند.(1)
به طور كلّي بايد بدانيم كه جنّيان دو دسته اند: مسلمان و كافر، در بسياري از روايات به طور صراحت آمده است كه گروهي از آنها علاوه بر مسلمان بودن شيعه نیز هستند.
تا آنجايي كه اطلاع داريم از طرف جنيان مؤمن به خصوص شيعیان آنها، آزار و مزاحمتي براي انسان هاي مؤمن ايجاد نمي شود، امّا از ناحيه جنيان كفّار و غير مؤمن، اگر چه به صراحت در قرآن و روايات نيامده است كه ايجاد مزاحمت براي انسان ها مي شود، ولي مي توان از برخي آيات و روايات استنباط كرد كه آن ها مزاحم انسان ها نیز مي شوند، مثلاً در آيه 275سورهء بقره آمده است که: كساني كه ربا مي خورند، بر نمي خيزند مگر مانند برخاستن كسي كه شيطان او را با لمس و برخورد شديد خود، زده باشد. از اين آيه مي توان استفاده كرد كه ممكن است برخي از انسان ها مورد هجوم جن و شيطان قرار بگيرند و براي او ايجاد مزاحمت كنند و به اصطلاح جن زده اش كنند.


موجودات ماوراالطبيعه

 
  • تشکر
Reactions: MaRjAn

Z.a.H.r.A☆

مدیر تالار ماورا
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
  
عضویت
19/7/21
ارسال ها
1,343
امتیاز واکنش
9,227
امتیاز
333
محل سکونت
Otherworld
زمان حضور
164 روز 8 ساعت 1 دقیقه
نویسنده این موضوع
گاهی حالات به وجود آمده، خيالات، پندارها و توهماتی بیش نیست که می تواند بر اثر عوامل متعددی مانند افسردگی، اسکیزوفرنی و برخی دیگر از اختلالات روانی به وجود آمده باشد. به همین خاطر از منظر روانشناختی، توصیه می شود که برای درمان آن به روانشناس و روانپزشک معتبر مراجعه کنید و داروهای خاص آن را زیر نظر روانپزشک، مصرف کنید. اگر بعد از مصرف دارو خصوصاً داروهای ضد توهم، این گونه توهمات از بین رفت و دیگر سراغ شما نیامد، معلوم می گردد که این حالات، تصورات و توهماتی بیش نبوده و معلول آشفتگی روانی بوده است ولی اگر همچنان این توهمات به قوت خود باقی باشند در این صورت احتمال نفوذ جنّیان و شیاطین و القائات آنان تقویت می گردد که در این صورت برای خلاصی از شرّ آنان راهکارهای زیر را توصیه می کنیم.
3. برای اینکه از این حالات فاصله بگیرید و از آزار و اذیت محفوظ بمانید، توصیه های زیر را عملی سازید:
1- همیشه قبل از انجام هر کاری «بسم الله» بگویید. بر اساس روایات، گفتن «بسم الله» براي هر كاري خوب است و گاهي موجب دور شدن موجودات شرور يا رفع شر مي شود.
2- همواره استعاذه به خداوند داشته باشید و به یاد خدا بوده و در هنگام بروز این حالات و ترس از آن براي پناه بردن از شر شيطان و جن «اعوذ بالله من الشیطان الرجیم» بگویید.
3- سوره های معوذتين (قل أعوذ برب الفلق و أعوذ برب الناس) و سوره هاى قل يا ايّها الكافرون، قل هو الله احد و آیت الکرسی را هر روز بخوانيد و همراه خود داشته باشید و خويشتن را به خدا بسپارد كه در اين صورت از هر گزندى به دور خواهید ماند.
4- از تنهایی بپرهیزید و سعی کنید در منزل تنها نباشید.
5- نسبت به حالات پیش آمده در گذشته و چه در آینده، بی تفاوت باشید و توجهی به آن نکنید.
6- مقیّد باشید که هر روز صدقه اندکی کنار بگذارید و به فقیر بدهید.

منبع:مرکز پاسخگویی به سوالات دینی


موجودات ماوراالطبيعه

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: MaRjAn
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا