خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Z.a.H.r.A☆

نویسنده‌ی برتر رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
  
عضویت
19/7/21
ارسال ها
1,349
امتیاز واکنش
9,311
امتیاز
333
محل سکونت
Otherworld
زمان حضور
166 روز 11 ساعت 8 دقیقه
نویسنده این موضوع
چشم سوم یا چشم معرفت بین شاهراه حیاتی عبور به جهانهای ماوراء است و یکی از ابزارهای فیزیکی انسان است که به مدد جسم فیزیکی خود می تواند سرآغاز ارتباط او با جهانهای معنوی باشد.
((اگر شما مایل به آموختن سفر روح هستید، فردی استثنایی می باشید و اگر از آموختن چیز جدیدی نمی ترسید و مایل هستید همه چیز را شخصا” تجربه کنید پس از دسته شاگردانی هستید که اساتید درونی مایل هستند سفر روح را به شما آموزش دهند.
جایگاه روح هر کجا که باشد در ابتدا باید توجه خود را به یک نقطه متمرکز کنید. یکی از روشهای تجمع تمرکز شما این است که چشمان خود بسته و نفس عمیقی بکشید تا ذهن و جسم شما کاملا” آرامش یابند.سپس توجه خود را در مرکز پیشانی و درست بالای ابروان خود قرار دهید . به این محل که چشم سوم یا تیسراتیل TISRATIL اطلاق میشود نگاه کنید و بگویید چه می بینید؟))

چگونه مراقبه کنیم؟

شما باید چشمانتان را ببندید بطوریکه توجه شما به بیرون نرود. هنگامیکه چشمان خود را می بیندید ، شما بطور طبیعی همانجایی هستید که باید باشید و شما چشمان خود را می بندید و در مرکز چشم سوم خود قرار می گیرید. سپس توجه خود را در آنجا نگه دارید و سعی کنید سمیران(تکرار اسامی مقدس الهی ) انجام دهید. هدف این است که توجه شما به بیرون نرود و درست در مرکز چشمان معنوی ،جایگاه روح شما باشد.

آیا هنگامیکه بشکل جنین در رحم مادر مان قرار گرفته ایم چشم شوم ما باز است و بعدها وقتی که واصل میشویم از موقعیت و مراتب آن آگاه می شویم؟ آیا این واقعیت دارد با اینکه مرکز چشم سوم پیش از واصل شدن باز نمی باشد؟
نتیجه باز شدن چشم سوم، دیدن تصاویر و کسب تجربیات معنوی است. وقتی که مابین رنگها ، نورها و رویاهایی را درون خود می بینیم در واقع از طریق چشم سوم است که اینگونه تجربیات را داریم. لازم است در اینجا این تذکر داده شود که ما عادت داریم با چشمان فیزیکی خود نگاه کنیم در نتیجه این سوال پیش می آید که آیا ما هنگام تجربه کردن نگاه می کنیم؟ با روشهای مختلفی می توان این سوال را پاسخ داد و ساده ترین شکل آن این است که وقتی شما وارد منزل می شوید حتما” باید دری وجود داشته باشد تا با استفاده از آن بتوانید وارد شوید.پس چشم سوم در واقع دریچه ورود ما به جهانهای ماوراء فیزیکی می باشد.

محل چشم سوم واقعا کجاست؟

هنگامیکه ما چشمان خود را می بندیم در منطقه تاریکی قرار می گیریم که در پیشانی و مابین ابروان قرار گرفته است.

وقتی ما در تاریکی نگاه می کنیم و سمیران انجام می دهیم آیا مطمئن خواهیم بود که در مرکز چشم سوم خود قرار گرفته ایم؟
تا وقتی که توجه شما در تاریکی است شما در آنجا قرار دارید ولی وقتی شروع به فکر کردن در مورد مشکلات دنیوی می کنید . شما دیگر در آن نقطه نخواهید بود چه به تاریکی نگاه کنید و چه به چیز دیگر.

آیا هنگامی که در انزوا هستیم ، به سادگی می توانیم توجه خود را در چشم سوم نگه داریم؟

ذهن هیچگاه آرام نمی گیرد حتی وقتی که شما خودتان را در یک اطاق تاریک قفل کنید و از دنیای خارج کناره بگیرید بنابراین ذهن شما هرگز در آنجا نخواهید بود. ذهن دوست دارد بکارهای دنیوی مشغول باشد و چیزهای مختلفی را تصور کند.


چشم سوم یا تیسراتیل

 
  • تشکر
Reactions: MaRjAn

Z.a.H.r.A☆

نویسنده‌ی برتر رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
  
عضویت
19/7/21
ارسال ها
1,349
امتیاز واکنش
9,311
امتیاز
333
محل سکونت
Otherworld
زمان حضور
166 روز 11 ساعت 8 دقیقه
نویسنده این موضوع
آیا این اشتباه است که چشمان فیزیکی خود را وادار به انجام عملی کنیم و یا اینکه بدنبال نقطه ای خاص باشیم؟
چشمان فیزیکی شما ارتباطی به چشم سوم معنوی ما ندارد و تنها باید چشمان فیزیکی خود را بسته و آنها را فراموش کنید و نتیجه همین لحظه در مرکز چشم سوم خواهید بود. سپس سمیران انجام دهید و توجه خود را در این نقطه نگه دارید. وقتی قادر بودید توجه خود را در این قسمت نگه دارید، قادر به شنیدن صوت خواهید بود و صوت شما را به سمت بالا کشیده و شما در نور خواهید بود.

آیا هنگام مراقبه در چشم سوم ، روح ما جسم فیزیکی را ترک می کند؟

خیر، همه چیز دورن شما رخ می دهد و تنها سطح آگاهی شما تا منطقه چشم سوم گسترش می یابد. جریان سطح آگاهی درای آغاز و پایانی نیست. آگاهی هیچ وقت بشکل فیزیکی از منطقه چشمان شما آغاز نمی شود و بشکل فیزیکی هم در سر شما به پایان نمی رسد. از هر کجا که سطح آگاهی شما شروع به حرکت کند از همان جا به سمت بالاتر می روید این مفهوم چشم سوم است.

در بين مواد غذايي نيز، خوراكي‎هايي به رنگ نيلي مانند انگور سياه، آلوسياه و شاه توت مفيد است. هم‌چنين مصرف آبي كه به مدت چهار ساعت در ليوان نيلي رنگ در معرض آفتاب بوده و يا مصرف آبي كه به مدت چهار ساعت از پشت شيشه نيلي رنگ نور آفتاب به آن تابيده، مفيد و مؤثر است.
كم خوردن و نخوردن، كم خوابيدن و نخوابيدن، كم حرف‌زدن و سكوت و خلوت و تنهايي نيز اثرات بسيار خوبي بر تحريك و فعال سازي آجنا دارند، مشروط بر اين‌كه اين عوامل را به خوبي شناخته و زير نظر استاد عمل شود. مشروح موارد مذكور در فصل «متافيزيك و پرورش نيروهاي درون» از كتاب «رخنه در اسرار متافيزيك» آمده است. اين عبارت زيبا را به‌خاطر بسپاريد: بخوريد تا زنده بمانيد نه زنده بمانيد تا بخوريد.
عبادات از جمله قرائت قرآن، تفكّر و تدبّر در آيات قرآن ، نماز و به‌خصوص نماز شب، ذكر و گريه كردن به بهانه‌هاي معنوي نيز تأثيرات بسيار عالي بر چشم دل مي‌گذارند. پيامبر گرامي اسلام نماز را نور ديده‌ي خود معرفي مي‌نمايند: «خداوند جلّ ثناؤه نور ديدة مرا در نماز قرار داد و نماز را محبوب من گردانيد، همچنان كه غذا را محبوب گرسنه و آب را محبوب تشنه. گرسنه هرگاه غذا بخورد سير مي‌شود و تشنه هرگاه آب بنوشد سيراب مي‌شود، اما من از نماز سير نمي‌شوم.» (ترجمه ميزان الحكمه، ح ۱۰۵۳۵)
قرآن كريم به تعبير حضرت امام راحل ـ كه از عارف‌ترينِ عارفان به قرآن بود ـ بزرگ‌ترين نسخه‌ي نجات دهنده‌ي بشر از جميع قيودي كه بر پاي و دست و قلب و عقل او پيچيده است، مي‌باشد. ايشان هم‌چنين قرآن كريم را كتاب تحرّك از طبيعت به غيب و تحرّك از ماديّت به معنويّت مي‌دانند. حضرت امام قرآن كريم را مركز همه‌ي عرفان‌ها و مبداء همه‌ي معرفت‌ها مي‌دانند و معتقدند كه اگر قرآن نبود باب معرفت الله، الي‌الابد بسته مي‌بود. ايشان در بيان زيبايي مي‌فرمايند: «بدان كه اين كتاب شريف چنانچه خود بدان تصريح فرموده كتاب هدايت و راهنماي سلوك انسانيت و مربّي نفوس و شفاي امراض قلبيه و نوربخش سير الي الله است.» (قرآن باب معرفت الله، ص۱۰، ص ۲۰، ص ۳۳ و ص ۴۹)


چشم سوم یا تیسراتیل

 
  • تشکر
Reactions: MaRjAn

Z.a.H.r.A☆

نویسنده‌ی برتر رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
  
عضویت
19/7/21
ارسال ها
1,349
امتیاز واکنش
9,311
امتیاز
333
محل سکونت
Otherworld
زمان حضور
166 روز 11 ساعت 8 دقیقه
نویسنده این موضوع
قرائت قرآن كريم و گوش سپردن به تلاوت آيات اين لطيفه‌ي الهي از بهترين و عالي‌ترين و مطمئن‌ترين عواملي است كه بر چشم دل اثرات مثبت فراوان اعمال مي‌كند. در كتاب «قرآن باب معرفت الله» از حضرت امام راحل چنين نقل شده است: «و چون شخص قاري مقصد را يافت در تحصيل آن بينا شود و راه استفاده از قرآن شريف بر او گشوده و ابواب رحمت حق بر او مفتوح گردد و عمر كوتاه عزيز خود و سرمايه تحصيل سعادت خويش را صرف در اموري كه مقصود به رسالت نيست نكند و از فضول بحث و كلام در چنين امر مهمي خودداري كند و چون مدتي چشم دل را بر اين مقصود افكند و از ديگر امور صرف نظر كرد چشم دل بينا گردد و حديد شود و تفكر در قرآن براي نفس عادي شود و طريق استفاده باز گردد و ابوابي بر او مفتوح شود كه تا كنون نبوده و مطالب و معارفي از قرآن استفاده كند كه تا كنون به هيچ وجه نمي‌كرد، آن وقت شفا بودن قرآن را براي امراض قلبيه مي‌فهد.» (قرآن باب معرفت الله، ص ۷۸)
صد چو عالم در نظر پيدا كند چون كه چشمت را به خود بينا كند
تدبّر و تفكّر در آيات قرآن كريم نيز بهترين اثرات مثبت را بر چشم دل اعمال مي‌نمايد. چنانچه در كتاب شريف كافي از صادق آل محمد عليه‌السلام نقل شده است كه فرمودند: «اين قرآن راهنماي هدايت و چراغ شب تاريك است، پس جولان دهد صاحبنظر چشم خود را در آن و بگشايد نظر خود را براي استفاده از نور آن، زيرا كه تفكّر در آن زندگانيِ دلِ بيننده است، چنانچه در ظلمات و تاريكي‌ها به نور استعانت كنند، در ظلمات جهل و تاريكي‌هاي ضلالت به نور هدايت قرآن بايد هدايت جست.» (قرآن باب معرفت الله، ص ۶۵)

سجده‌هاي طولاني نيز اثرات بسيار خوبي بر تحريك و متعادل نمودن چشم دل مي‌گذارد. براي اين منظور انسان بايد به دستوراتي كه پيرامون ظاهر و باطن سجده آمده آگاه باشد و آنها را رعايت نمايد. براي اثرگذاري بهتر سجده به اين موارد توجه فرماييد: از مهر بزرگ (حدوداً به اندازه‌ي كف دست) استفاده نماييد، مهر تربت كربلا باشد، هنگام سجده توجه و تمركز بر پيشاني باشد، هر دو چشم (سمت نگاه) به نوك بيني باشد، فقط هفت موضع (پيشاني، كف دو دست، دو زانو، دو انگشت شصت پا) بر زمين باشد، (از انداختن شكم، سينه، ساعد دست‌ها و ساير قسمت‌هاي بدن بر روي زمين خودداري شود)، در بانوان دست‌ها به بدن چسبيده باشد، در آقايان دست‌ها از بدن جدا باشد، در سجده از ذكر يونسيه استفاده شود، سجده به نيّت رضاي حق‌تعالي باشد. در شروع، سجده‌ها كوتاه مدت بوده، سپس به تدريج بر زمان آن افزوده شود. ترجيحاً بين الطلوعين (فاصله‌ي اذان صبح تا طلوع آفتاب) را براي سجده در نظر بگيريد. توجه فرماييد اين سجده غير از سجده نماز مي‌باشد.


چشم سوم یا تیسراتیل

 
  • تشکر
Reactions: MaRjAn

Z.a.H.r.A☆

نویسنده‌ی برتر رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
  
عضویت
19/7/21
ارسال ها
1,349
امتیاز واکنش
9,311
امتیاز
333
محل سکونت
Otherworld
زمان حضور
166 روز 11 ساعت 8 دقیقه
نویسنده این موضوع
وقتی نور آجنا بیدار می‎شود، درخششی فزآینده پیدا می‎کند، تا حدی که درخششی برابر با هزاران خورشید می‎یابد. نور سفید چاکرای آجنا بی‎نهایت قدرتمند است. انسان می‎تواند با قدرت اراده، آگاهی خود را به جاهای دور بفرستد و اطلاعاتی کسب کند. به واسطه‌ی همین نور الهی است که جویندگان معنویت نسبت به خدای خود بصیرت پیدا می‎کنند. صادق آل محمد علیه‌السلام می‌فرمایند: «نور را جستم، آن را در گریه و سجده یافتم.»
نورِ نورِ چشم، خود نورِ دل است نور چشم از نور دل‌‌‌‌ها، حاصل است
باز نورِ نور دل، نور خداست کو زرنگ و عقل و حس، پاک و جداست
«در کتاب ـ اثبات الوصیه مسعودی ـ خطبه‌ای از امیرالمؤمنین علیه‌السلام نقل شده که قسمتی از آن، این است: ای خداوندی که سبحان و پاکی، کدام چشم توانایی مشاهده روشنائی نورت را دارد و صعود به سوی نور تابناک قدرتت را می‌یابد و کدام فهم و درک را چه امکانی است جز چشمانی که تو خود از آنها پرده‌برداری فرموده‌ای و حجاب‌های کوری را از آنها برگرفته‌ای؛ پس ارواح آنها در حال صعود به اطراف بالهای آن ارواح هستند؛ پس آنها تو را در ارکان وجودت می‌خوانند و در انوار عظمتت فرورفته‌اند و از این عالم خاکی بالا آمده و به کبریای تو نگریسته‌اند…» (طریق عرفان، ص۱۳۵)
گر نکشم به چشم تو، نور زکحل خویشتن
چشم تو درک کی کند، حضرت کبریای من
با بیدار کردن چاکرای آجنا، می‎توان شکل واقعی کالبد اختری را درک کرد. با مراقبه روی چشم سوم می‎توان قدرت به‌دست آوردن همه‌ی خواسته‎ها را کسب نمود، چون فرمانی که از آجنا صادر شود، باید به اجرا درآید، به همین دلیل است که این چاکرا را آجنا به معنی «دستور» نامیده‎اند.
نوری که ضمن مراقبه از چاکرای آجنا ساطع می‎شود، از نیروی ذهن منشاء می‎گیرد و از طریق آجنا متمرکز می‎شود. خواسته‎های ذهن از طریق آجنا عمل می‎کنند، بنابراین کسانی که با بیدار کردن آجنا، این گذرگاه را گشوده‎اند، انسان‌های بزرگی هستند که می‎توانند کارهای بزرگ انجام دهند. آجنا مجرای قدرت اراده انسان است. از این مجرا می‎توان دعای خیر خود را نثار بشریت کرد و پیام‎هایی برای اهداف خیرخواهانه و برقراری صلح در جهان فرستاد. پس آجنای فعال مجرایی برای عملکرد اراده در جهان می‎سازد، این قدرت می‎تواند به دو گونه سازنده یا مخرب به کار گرفته شود. فرم مخرب آن همان جادوی سیاه است، که افراد شیطانی از آن استفاده می‎کنند.


چشم سوم یا تیسراتیل

 
  • تشکر
Reactions: MaRjAn

Z.a.H.r.A☆

نویسنده‌ی برتر رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
  
عضویت
19/7/21
ارسال ها
1,349
امتیاز واکنش
9,311
امتیاز
333
محل سکونت
Otherworld
زمان حضور
166 روز 11 ساعت 8 دقیقه
نویسنده این موضوع
با آرامش و تحمل سختی‎ها، با قدرت ریاضت و با کار سخت می‎توان چشم سوم را بیدار کرد و سطوح و ابعاد جدیدی از آگاهی را در برابر خود گشود. توجه نمایید که ریاضات به دو نوع شرعی و باطله تقسیم می‌شوند. ریاضات شرعی آنهایی است که با فرهنگ اسلامی سازگار بوده و عرفای شیعی نیز بدان عمل می‌نموده‌اند. ریاضات باطله با احکام شریعت تضاد داشته و از طرف بزرگان دینی مردود شمرده شده‌اند.
یگانه فیلسوف عصر، عارف بالله، علامه، آیت الله سید محمد حسین طباطبایی در کتاب «رساله الولایه» ـ که به تعبیر آیت الله جوادی آملی بهترین اثر علامه است ـ دست برداشتن از ریاضت‌های شرعی و روی آوردن به ریاضت‌های سختِ غیرشرعی را یک نوع فرار از سخت‌تر به آسان‌تر می‌دانند. از نظر ایشان تبعیّت و فرمان‌برداری از شرع، نفس کُشی دایمی و تدریجی است و مادام که نفس موجود باشد، ریاضت‌های شرعی نیز باید انجام گیرد. اما ریاضت‌های سختِ غیرشرعی، قتل دفعی و غیر تدریجی نفس به شمار می‌آید و برای همین این ریاضت‌های سختِِ غیرشرعی در اصل آسان‌تر و کم‌ایثارتر است. (طریق عرفان، ص۸۰)
تا چشم بر ندوزی از آنچه در جهان است
در چشم دل نیاید چیزی که مغز جان است
هنگامی که دست‌هایتان را در برابر چشم‌هایتان نگه می‎دارید یا به سادگی چشم‌هایتان را می‎بندید و از ناحیه اطراف مرکز پیشانی آگاه می‎شوید، جرقه‎هایی از نور مانند چشمک زدن ستارگان می‎بینید، یا شاید نوری سفید و ضربان‎دار یا حلقه‎ای از نور رنگین ببینید. همان طور که در حالت خواب، رؤیا می‎بینید در حالت مراقبه نیز می‎توانید به چنین بصیرتی دست پیدا کنید.
گاهی شگفت انگیزترین اشعار، ناگهان در ذهن جاری می‎شود یا وقتی که روی مسئله‌ای به‌طور مداوم کار می‎کنید تا کاملاً خسته می‌شوید و عقب نشینی می‎کنید، در یک چشم برهم زدن راه حل مانند جرقه‎ای خورشید‎سان در ذهن شما پدیدار می‎شود. همه‌ی این پدیده‎ها مربوط به فعالیت نامحسوس ذهن در سطح ناخودآگاه است. ارتباط بین ضمیر آگاه و این گونه پدیده‎ها از طریق آجنا برقرار می‎شود.

فعال نمودن آجنا به علم، آگاهی و ظرفیت احتیاج دارد. بدیهی است که فعال شدن چشم سوم قبل از حصول این موارد، می‌تواند فاجعه ایجاد کند. برخی از جویندگان و طالبان به دنبال شیوه‌های فوری و آنی برای فعال سازی چشم سوم می‌باشند. اینان غافل‌اند که در صورت دستیابی به این شیوه‌ها، بزرگ‌ترین ضررها و آسیب‌ها را به خود وارد خواهند نمود.


چشم سوم یا تیسراتیل

 
  • تشکر
Reactions: MaRjAn

Z.a.H.r.A☆

نویسنده‌ی برتر رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
  
عضویت
19/7/21
ارسال ها
1,349
امتیاز واکنش
9,311
امتیاز
333
محل سکونت
Otherworld
زمان حضور
166 روز 11 ساعت 8 دقیقه
نویسنده این موضوع
نجام تمرین‌های منظم و مستمر، زیر نظر مربی آگاه و ورزیده، می‌تواند آجنا را بیدار نماید. دقت نمایید انجام تمرین بدون داشتن و نظارت مربی عالم و عامل، تبعات و مشکلات فراوان به دنبال خواهد داشت.
با عنایت به موارد مذکور، در ادامه بحث به بعضی از تمرین‌های مفید برای علاقه‌مند آجنا اشاره می‌گردد:

۱ ـ شست‎وشوی حفرات و سینوس‎های بینی که باید زیر نظر استاد و طبق اصول خاصی انجام گردد. این عمل باعث علاقه‌مند اعصاب اطراف آجنا می‎شود. سینوس‌ها و سلامت آنها با عملکرد چشم سوم ارتباط دارد.

۲ ـ تنفس سایشی که باید در حضور استاد انجام شود. در این حالت انتهای گلو و کام نرم توسط هوای دم و بازدم به ارتعاش درمی‌آید و این خود باعث ارتعاش غده‌ی صنوبری و غده‌ی هیپوفیز می‎گردد. در تنفس سایشی با تنگ کردن مجرای حلق، دم و بازدم انجام می‎شود، به‌طوری که هوا به سختی وارد و خارج شده و ضمن ایجاد صدا، دیواره‌ی حلق را به ارتعاش درمی‎آورد. این حالت مانند خرخر کردن در خواب می‎باشد و در افرادی که خوابشان سنگین است دیده می‎شود. در تنفس سایشی دم از طریق بینی و بازدم از راه دهان انجام می‎شود. این تمرین بسیار حساس و خطرناک است.

۳ ـ ماساژ دادن و ضربه زدن به پیشانی در حالت آرامش و خلسه باعث علاقه‌مند چشم سوم می‌شود. این کار باید با توجه و تمرکز کامل صورت گیرد. با عنایت به ارتباط کالبد فیزیکی با کالبد اثیری، اثرات ماساژ و ضربه بر پیشانی به چشم سوم منتقل می‌شود. این تمرین ابتدا به صورت فیزیکی و سپس به شکل ذهنی انجام می‌شود.

۴ ـ حرکت کره چشم به سمت بالا، پایین، چپ و راست به صورت فیزیکی و ذهنی بر علاقه‌مند آجنا مؤثر است. این تمرین نیز در حالت آرامش و خلسه با تمرکز و آگاهی کامل انجام می‌شود.

۵ ـ بالا کشیدن پلک‌ها، ابروها و پوست پیشانی به صورت فیزیکی و ذهنی، در حالت آرامش و خلسه، با توجه و تمرکز نیز تمرین دیگر می‌باشد.

۶ ـ برداشتن پرده‌ی خیالی از جلوی چشمان در حالت مراقبه که به صورت تجسم در ذهن صورت می‌گیرد، هم بر فعال سازی آجنا مؤثر است.


چشم سوم یا تیسراتیل

 
  • تشکر
Reactions: MaRjAn

Z.a.H.r.A☆

نویسنده‌ی برتر رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
  
عضویت
19/7/21
ارسال ها
1,349
امتیاز واکنش
9,311
امتیاز
333
محل سکونت
Otherworld
زمان حضور
166 روز 11 ساعت 8 دقیقه
نویسنده این موضوع
۷ ـ تجسم یک نقطه بر پیشانی، تبدیل آن به یک دایره‌ی کوچک و سپس بزرگ نمودن این دایره تا زمانی که تبدیل به یک دایره با قطر حدود بیست سانتی‌متر شود، هم به عنوان یک تمرین توصیه می‌گردد. این تمرین نیز در حالت آرامش و خلسه انجام می‌شود.

۸ ـ پالایش بیرونی و درونی هم برای علاقه‌مند آجنا لازم و ضروری است. پالایش بیرونی به معنای حذف وسایل و چیزهای زاید و اضافی از محیط کار و سکونت می‌باشد. پالایش درونی نیز به معنای حذف افکار زاید و اضافی از مغز و ذهن است.

۹ ـ ذکر گفتن به خصوص در حالت‎های خاص، برای مثال ذکر گفتن در حال سجده و یا ذکر گفتن در حال مراقبه بسیار مفید و مؤثر است. آرام بودن جسم و ذهن، تمرکز داشتن بر آجنا و انتخاب ذکر مناسب از جمله عوامل مهم در این شیوه است. لااله‎الاالله یکی از بهترین ذکرها برای این کار می‎باشد و در منابع دینی نیز توصیه شده است.

۱۰ ـ سجده با آگاهی کامل به آداب ظاهری و باطنی آن و رعایت این آداب، بر فعال شدن چشم دل اثرات بسیار خوبی دارد. در سجده می‌توان همان ذکر معروف سجده‌ی نماز و یا ذکر یونسیه (لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین) را تکرار نمود.

۱۱ ـ گریه کردن به خصوص به بهانه‌ها و نیّات معنوی بر چشم سوم اثرات بسیار عالی می‌گذارد. می‌توان ذکر، سجده و گریه را با هم توأم نمود. این ترکیب یکی از بهترین و قوی‌ترین تمرین‌های مؤثر بر چشم سوم می‌باشد.

۱۲ ـ تجسم آسمان در شب در حالت مراقبه و یا مراقبه‌ی دیداری بر آسمان و قرص کامل ماه در شب نیز از جمله تمرین‌های مفید است. هم‌چنین تجسم چاکرای شماره‌ی شش به صورت ایده‎آل و مراقبه بر آن نیز مؤثر می‎باشد. در این حالت باید فرم، اندازه، رنگ و چرخش این چاکرا به صورت طبیعی و ایده‎آل تجسم گردد.

۱۳ ـ تجسم نهری از نور طلایی که از ناحیه‌‌ی پسین لگن به سمت نخاع و مغز می‎آید و نهری از نور صورتی که از ناحیه‌ی پیشین لگن به سمت نخاع و مغز در حرکت است، به‌طوری که این دو نهر در بالا به هم‌دیگر رسیده، به صورت قوس یکدیگر را قطع می‎کنند. این تمرین نیز باید در حالت مراقبه انجام شود.

۱۴ ـ صرف مراقبه بر چشم سوم نیز مفید است. در این حالت سطح آگاهی تا منطقه‌ی چشم سوم گسترش می‎یابد. برای این منظور پس از آرام نمودن جسم و ذهن، چشم‌ها را بسته، در این حالت به‌طور طبیعی در مرکز چشم سوم قرار می‎گیرید، به شرط آن‌که توجه‌تان فقط بر تاریکی پشت چشم‌ها باشد.


چشم سوم یا تیسراتیل

 
  • تشکر
Reactions: MaRjAn

Z.a.H.r.A☆

نویسنده‌ی برتر رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
  
عضویت
19/7/21
ارسال ها
1,349
امتیاز واکنش
9,311
امتیاز
333
محل سکونت
Otherworld
زمان حضور
166 روز 11 ساعت 8 دقیقه
نویسنده این موضوع
عوامل زیادی از جنس طبیعی و یا فوق‌طبیعی می‌توانند بر چشم سوم اثر بگذارند. این اثرات می‌توانند مثبت یا منفی، دایم یا موقت، مطلق یا نسبی و کمّی یا کیفی باشند. مهم‌ترین عوامل اثر گذار بر چشم سوم عبارتند از: سن، جنسیت، سلامت و بیماریِ جسم، روان و روح، علم، ایمان، گنـ*ـاه و معصیت، عوامل محیطی مانند رنگ، نور، صوت و درجه حرارت، کار و شغل، موسیقی، دوست و همنشین، ارتباطاتِ فیزیکی، عاطفی و ذهنی، تنفس، ورزش، دودِ ماشین، کارخانجات، سیگار و مواد مخدر، مشروبات معتاد، آب شرب، خوراکی و میوه‌ها، افکار، اعمال و گفتار انسان، خواب و استراحت، سنگ‌ها و بلورها، جواهرات، فلزات، عطرها، روغن‌ها، استاد، مربی و معلم، ستارگان و سیاره‌ها، زمین و ماه، امور فردی، اخلاقیات، تحریکات ذهنی و عاطفی، امور هنری، تلقینات و …

عوامل اثرگذار مثبت:

برخی عوامل بر چشم سوم اثرات مثبت داشته، باعث فعال‎سازی آن می‌شوند و یا باعث ایجاد تعادل در آن می‎گردند. برخی عوامل دیگر نیز بسته به شرایط و یا نحوه‌ی استفاده می‌توانند اثرات مثبت بر آجنا اعمال کنند.
موسیقی می‎تواند تیغ دو لبه باشد و بر هاله و چاکراها تأثیرات مثبت و یا منفی بگذارد. موسیقی‎های آرام، موسیقی‎های سنتی و در کُل موسیقی‎هایی که با ریتم کیهان در هماهنگی‎اند، بر چاکراها و چشم سوم تأثیر مثبت می‎گذارند. آنچه نویسنده این کتاب به کرات آزمایش و تجربه کرده است، تأثیرات مثبت موسیقی‎های سنتی استاد علیرضا افتخاری، خواننده‌ی اهل دل می‎باشد. برخی از آثار بتهوون و یانی نیز این تأثیرات را دارد. «ریچارد وبستر» در کتاب «هاله نورانی» به برخی از موسیقی‎هایی که این اثر را دارند، اشاره می‎کند. نُت موسیقی «لا» نیز باعث علاقه‌مند آجنا می‌شود.
بلورها می‎توانند سبب برقراری تعادل در چاکراها شوند. بلورها قدرت زیادی برای جذب و انتقال سریع انرژی‌های مثبت و منفی دارند، هم‌چنین در جذب و انتقال سریع احساسات نیز نقش دارند. پس هنگام استفاده از بلور باید دقت نمایید، که در محیط‎های دارای انرژی منفی و در کنار اشخاص با انرژی منفی قرار نگیرد، چون بلورها سریعاً انرژی منفی آنها را جذب کرده، به شما منتقل می‎کنند. در صورتی که از بلور برای برقراری تعادل در چاکراها استفاده می‎کنید، باید در زیر لباس و در تماس مستقیم با پوست بدن قرار گیرند.
رنگ بلور عامل مهمی برای انتخاب آن با توجه به چاکرای مورد نظر می‎باشد. در این راستا بهتر است رنگ بلور با رنگ چاکرا متناسب باشد. «بلور شفاف کوارتز» معروف به «دُرّ کوهی» برای تمام چاکراها مفید است. برای چشم سوم علاوه بر کوارتز می‎توان از سنگ‌های لاجورد، یاقوت آبی، یاقوت ارغوانی، یاقوت کبود، چشم شاهین، سنگ ماه و یشم استفاده نمود. هم‌چنین بلور فلوریت، سودالیت، سلینیت، آزوریت، سوگولیت و پریدوت از جمله بلورهای مفید برای چشم سوم می‎باشند.


چشم سوم یا تیسراتیل

 
  • تشکر
Reactions: MaRjAn

Z.a.H.r.A☆

نویسنده‌ی برتر رمان ۹۸
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
  
  
عضویت
19/7/21
ارسال ها
1,349
امتیاز واکنش
9,311
امتیاز
333
محل سکونت
Otherworld
زمان حضور
166 روز 11 ساعت 8 دقیقه
نویسنده این موضوع
آجنا با ستاره‌ی زهره در ارتباط است، هم‌چنین با فلز مس علاقه‌مند میشود. مس با متعادل کردن انرژی‌های چشم سوم، آرامش خاصی را در انسان ایجاد می‌کند.
استفاده از عطر در اسلام بسیار توصیه شده است. در سیره‌ی عملی پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار علیهم‌السلام نیز دیده می‌شود، که به عطر علاقه‌ی فراوان داشته‌اند و از آن استفاده می‌نمودند. مولای مؤمنان و عابدان و زاهدان و عارفان حضرت علی علیه‌السلام از بوی خوش با نام افسون یاد فرموده‌اند. هم‌چنین نبی مکرم اسلام ـ که سلام و صلوات بر او و خاندانش باد ـ بوی خوش را تقویت کننده‌ی قلب می‌دانند. صادق آل محمد علیه‌السلام می‌فرمایند که: «رسول خدا برای عطر بیشتر از غذا خرج می کرد.» (ترجمه میزان الحکمه، ح۱۱۳۱۷، ۱۱۳۲۲ و ۱۱۳۲۱)
شیخ جلیل القدر، عارف بالله، حاج میرزا جواد آقا ملکی تبریزی (قدس سره) در کتاب ارزشمند «اسرار الصلوه» می‌فرمایند: «… فضیلتی که برای بوی خوش بیان شده به‌خاطر شرافت عقل است زیرا عطر مغر را تقویت می‌کند و آن را از فساد حفظ می‌نماید…» (ص ۱۱۱). در بین مواد معطر، عود تأثیر مثبت بر آجنا دارد. سایر ترکیبات مفید برای فعال سازی آجنا شامل ریحان، چوب سدر، کافور و اُکالیپتوس می‎باشد.
در بین مواد غذایی نیز، خوراکی‎هایی به رنگ نیلی مانند انگور سیاه، آلوسیاه و شاه توت مفید است. هم‌چنین مصرف آبی که به مدت چهار ساعت در لیوان نیلی رنگ در معرض آفتاب بوده و یا مصرف آبی که به مدت چهار ساعت از پشت شیشه نیلی رنگ نور آفتاب به آن تابیده، مفید و مؤثر است.
کم خوردن و نخوردن، کم خوابیدن و نخوابیدن، کم حرف‌زدن و سکوت و خلوت و تنهایی نیز اثرات بسیار خوبی بر علاقه‌مند و فعال سازی آجنا دارند، مشروط بر این‌که این عوامل را به خوبی شناخته و زیر نظر استاد عمل شود. مشروح موارد مذکور در فصل «متافیزیک و پرورش نیروهای درون» از کتاب «رخنه در اسرار متافیزیک» آمده است. این عبارت زیبا را به‌خاطر بسپارید: بخورید تا زنده بمانید نه زنده بمانید تا بخورید.
منبع: poornajaf


چشم سوم یا تیسراتیل

 
  • تشکر
Reactions: MaRjAn و Saghár✿
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا