خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MaSuMeH_M

کاربر فوق حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
4/1/21
ارسال ها
3,057
امتیاز واکنش
9,024
امتیاز
308
زمان حضور
25 روز 10 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع

پلو شوید با نخود فرنگی از غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که معمولا در کنار مرغ یا ماهیچه سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پلو شوید با نخود فرنگی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.
طرز تهیه شوید پلو با تن ماهی خوشمزه و سریع به روش بندری
شوید پلو با تن ماهی یکی از انواع غذاهای فوری و خوشمزه ایرانی است که خیلی سریع اماده می شود


مواد لازم برای ۴ نفر
برنج۳ پیمانه
نخود فرنگی۲ پیمانه
شوید خرد شدهیک و نیم پیمانه
شوید خشک۲ قاشق غذا خوری
زعفران غلیظ۴قاشق غذا خوری
کره۵۰ گرم
آرد نخودچی۱ قاشق مربا خوری سر پر
آبلیمو۳ قاشق غذا خوری
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
طرز تهیه پلو شوید با نخود فرنگی
مرحله اول

برای تهیه پلو شوید با نخود فرنگی در ابتدای کار، برنج را شسته و با کمی آب و نمک درون یک کاسه خیس می کنیم. خیس کردن برنج حدود ۱ تا دو ساعت طول می کشد. سپس نخود فرنگی ها را شسته و با کمی آب درون قابلمه ای می ریزیم و می گذاریم تا بپزد.

مرحله دوم
شوید ها را شسته و بعد از این که آب اضافه آن خارج شد، ریز خرد می کنیم و کنار می گذاریم. پیاز را شسته و پوست می کنیم و رنده می کنیم. در یک کاسه گوشت چرخ کرده و پیاز را اضافه می کنیم.

مرحله سوم
سپس نمک و فلفل سیاه و دارچین و آرد نخودچی به آن اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم تا یکدست شوند. وقتی که گوشت کامل مخلوط شد و مزه ها به خورد گوشت رفت، آن را به اندازه فندق برداشته و قلقلی می کنیم.
طرز تهیه شوید پلو با مرغ خوشمزه و مجلسی به روش رستورانی
شوید پلو با مرغ یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود

مرحله چهارم
در این مرحله یک تابه برداشته و با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سپس گوشت های قلقلی را درون تابه سرخ می کنیم. سرخ کردن گوشت ها باید در دمای بالا انجام شود تا شکل آن از دست نرود.

مرحله پنجم
همچنین سعی شود که خیلی هم نزنیم که ظاهر گوشت خراب شود. درون یک قابلمه آب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا به جوش آید. وقتی که آب جوش آمد، آب لیمو را اضافه کرده و سپس برنج را درون آن می ریزیم و می گذاریم تا بپزد.

مرحله ششم
در این مرحله وقتی که برنج نیم پز شد، در سه دقیقه آخر، نخود فرنگی ها و شوید را اضافه کرده و می گذاریم سه دقیقه دیگر بجوشد و با هم ترکیب شود. سپس مخلوط برنج را آب کش می کنیم و کنار می گذاریم.


مرحله هفتم
حالا یک قابلمه دیگر برداشته و کف آن را روغن می ریزیم و می گذاریم تا داغ شود. ته دیگ دلخواه را کف قابلمه می چینیم. برای این که سیب زمینی ته دیگ شود، ابتدا سیب زمینی ها را شسته و پوست کنده و به صورت ورقه ای خرد می کنیم.

مرحله هشتم
سپس کنجد روی هر ورق می پاشیم و از همان طرف درون قابلمه می چینیم. در ادامه یک لایه برنج روی سیب زمینی ها می ریزیم. سپس نصف مقدار گوشت را روی برنج ریخته و شوید خشک روی آن می پاشیم.

مرحله نهم
سپس یک لایه دیگر برنج روی گوشت ها می ریزیم و باقی مانده شوید و گوشت قلقلی را روی برنج ریخته و در آخر یک لایه دیگر برنج می ریزیم. سپس روی شعله پخش کن قرار می دهیم. این غذا را با ماهیچه و مرغ هم می توانیم درست کنیم.

مرحله دهم
وقتی که بخار برنج بلند شد، زعفران و کره آب شده را روی آن ریخته و شعله گاز را کم می کنیم و اجازه می دهیم ۴۵ دقیقه دم بکشد. سپس در ظرف مناسب سرو می ریزیم و آن را با ته دیگ های کنجدی تزیین کرده و سرو می کنیم.

  • منبع: چی‌شی


طرز تهیه پلو شوید با نخود فرنگی

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • عالی
Reactions: Parmida_viola
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا