خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MaSuMeH_M

کاربر فوق حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
4/1/21
ارسال ها
3,057
امتیاز واکنش
9,030
امتیاز
308
زمان حضور
25 روز 10 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع
زندگینامه و دانلود بهترین کتاب‌های کازوئو ایشی گورو
۸ نوامبر ۱۹۵۴ - انگلیسی-ژاپنی
کازوئو ایشی گورو نویسنده‌ی انگلیسی ژاپنی‌تبار است که به واسطه‌ی برخی رمان‌هایش مثل «هنرمندی از جهان شناور» و «بازمانده‌ی روز» برنده‌ی جوایز وایت‌برد در سال 1986 و بوکر در سال 1989 شده و به شهرت زیادی دست یافته است. این نویسنده همچنین برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات در سال 2017 شد.

زندگینامه کازوئو ایشی گورو
کازوئو ایشی گورو (Kazuo Ishiguro) در سال 1954 در ژاپن به دنیا آمد، اما در کودکی و وقتی تنها 5 سال داشت، به همراه خانواده‌اش به انگلیس مهاجرت کرد و به نوعی یک فرد انگلیسی محسوب می‌شود. این نویسنده‌ی خلاق تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته‌ی زبان انگلیسی و فلسفه در دانشگاه کنت و همچنین تحصیلات تکمیلی‌اش را در رشته‌ی نویسندگی خلاقانه در دانشگاه شرق انگلستان به اتمام رساند و به دنیای پر رمز و راز نویسندگی پا گذاشت.
کازوئو ایشی گورو که به همراه همسرش در یک زیرزمین کوچک در لندن زندگی می‌کردند، اولین قدم‌های خود در راه نویسندگی را در همان زیرزمین برداشت و اولین رمان خود یعنی «منظر پریده‌رنگ تپه‌ها» را در آن روزها نوشت. این رمان به شکلی غیر قابل باور به موفقیت دست یافت و با استقبال زیادی روبه‌رو شد. همین موضوع باعث شد کازوئو ایشی گورو به صورت جدی‌تر نویسندگی را دنبال کند و رمان بعدی‌اش یعنی «هنرمندی از جهان شناور» را با انگیزه‌ی بیشتری به رشته‌ی تحریر درآورد. این اثر نیز با استقبال خوبی از سوی خوانندگان و ناشران مواجه شد و جایزه‌ی وایت‌برد را برای نویسنده‌اش به ارمغان آورد. مسیر نویسندگی کازوئو ایشی گورو از اینجا به بعد صعودی بود و رمان بعدی او به نام «بازمانده‌ی روز» نیز جایزه‌ی بوکر را در کارنامه‌ی او ثبت کرد.
از آنجایی که بخش اعظمی از زندگی کازوئو ایشی گورو در انگلستان گذشت، بسیار طبیعی است که این نویسنده به زبان انگلیسی مسلط‌تر باشد. ایشی گورو که داستان‌های خود را به زبان انگلیسی می‌نوشت، خیلی زود به چهره‌ای شناخته‌شده در ادبیات بریتانیا تبدیل شد. ذهن کازوئو ایشی گورو بیش از آنکه ژاپنی باشد، انگلیسی است و بیشتر به این زبان تفکر کرده و داستان نوشته است. به گفته‌ی خودش، تصور او از ژاپن یک تصور فانتزی و خیالی است و اگر کسی او را به نام نشناسد و صرفاً داستان‌های او را بخواند، تصورش از او یک فرد انگلیسی است تا یک شخص ژاپنی.

بهترین کتاب‌های کازوئو ایشی گورو
کازوئو ایشی گورو جزو نویسندگانی است که هم در قالب رمان و هم داستان کوتاه، دست به قلم برده و در هر دو آن‌ها موفق بوده است. بیشتر کارهای او در سبک رئالیسم و واقع‌گرایانه دسته‌بندی می‌شوند. با هم مروری بر بهترین کتاب‌های کازوئو ایشی گورو خواهیم داشت:
کتاب بازمانده‌ی روز (The Remains of the Day): این رمان که داستان ارتباط یک پیشخدمت با اربابش، آقای فارادی، است، با زبانی طنزگونه به انتقاد از کلیشه‌های رایج در فرهنگ انگلیسی می‌پردازد و با داستان چندلایه‌ی خود، روابط نوکرمآبانه و اداری در این کشور را به سخره می‌گیرد. این رمان در زمره‌ی 100 رمان برتر جهان قرار گرفته است.
کتاب کلارا و خورشید (Klara and the Sun): این رمان نیز مانند سایر آثار کازوئو ایشی گورو، مخاطب را به تفکر و تعمق وامی‌دارد و کلید پرسشگری درباره‌ی چیستی هستی را در ذهن او روشن می‌کند. این کتاب به تعریف رابـ*ـطه‌ی انسان با یک ماشین بی‌جان می‌پردازد که چطور ویژگی‌های عاطفی و انسانی می‌تواند به کالبد یک ربات نیز جان ببخشد.
کتاب هرگز رهایم مکن (Never Let Me Go): رمانی درباره‌ی روابط چند کودک در مدرسه که در خلال آن، به بررسی شخصیت هر یک از آن‌ها و روابط خالص انسانی در آن برهه از زندگی می‌پردازد. این اثر نامزد جایزه‌ی بوکر و جایزه‌ی آرتور سی کلارک شده است.
کتاب غول مدفون (The Buried Giant): اثری عاشقانه که به رابـ*ـطه‌ی زن و مردی سالخورده به نام بئاتریس و اکسل می‌پردازد و با سفر به گذشته و سرک کشیدن به عشق قدیمی آن‌ها، سعی در مطرح کردن چالش‌های یک رابـ*ـطه در بسـ*ـتر زمان دارد.

سبک نگارش و دیدگاه‌های کازوئو ایشی گورو
اولین خصوصیتی که در آثار کازوئو ایشی گورو به چشم می‌آید سبک مینیمالیستی او در ساختار داستان‌هاست. اغلب داستان‌های ایشی گورو بدون نتیجه‌ی مشخصی هستند. قهرمانان آثار او معمولاً در پذیرش کامل اتفاقات گذشته و حال زندگی خود به سر می‌برند و هر آنچه را بر آن‌ها رفته است با نوعی تسلیم و رضایت قبول می‌کنند، تسلیمی که برای آن‌ها آرامش و شادی به ارمغان آورده و موجب از بین رفتن آشفتگی‌های ذهنی‌شان شده است.
جوایز و افتخارات کازوئو ایشی گورو

  • جایزه‌ی وایت‌برد برای رمان هنرمندی از جهان شناور در سال 1986
  • جایزه‌ی بوکر برای رمان بازمانده‌ی روز در سال 1989
  • دریافت نشان شوالیه‌ی ادب و هنر فرانسه در سال 1998
  • دریافت جایزه‌ی نوبل ادبیات در سال 2017
کازوئو ایشی گورو از نگاه دیگران
  • اگر آثار جین آستن و فرانتس کافکا را با یکدیگر ترکیب کنید، نثر کازوئو ایشی‌ گورو به دست می‌آید، اما باید کمی هم مارسل پروست به این ترکیب بیفزایید. (سارا دانیوس، دبیر دائمی آکادمی سوئد)
  • در قرن بیستم، نویسندگان فراوانی از بیرون به فرهنگ انگلیسی پیوسته‌اند و برخی از شیرین‌کارترین نثرنویسان انگلیسی از این جمله بوده‌اند مانند جوزف کنراد لهستانی، ولادیمیر ناباکوف روس و آرتور کستلر مجار. بعضی از منتقدان ادبی عقیده دارند که راز شیوایی نثر این نویسندگان، همان خارجی بودنِ آن‌هاست؛ این‌ها توانسته‌اند از بیرون به زبان انگلیسی نگاه کنند و آن را به‌صورت یک ابزار ظریف به کار ببرند. ایشی‌ گورو را باید آخرین فرد این سلسله به شمار آورد. (نجف دریابندری)


بیوگرافی کازوئو ایشی گورو | نویسنده

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH و MĀŘÝM

MaSuMeH_M

کاربر فوق حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
4/1/21
ارسال ها
3,057
امتیاز واکنش
9,030
امتیاز
308
زمان حضور
25 روز 10 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از آثار کازوئو ایشی گورو

  • فیلم سینمایی «بازمانده‌ی روز» (1993) به کارگردانی جیمز آیوری و با بازی آنتونی هاپکینز و اما تامپسون. این فیلم نامزد 8 جایزه‌ی اسکار در شاخه‌های مختلف شد.
  • فیلم سینمایی «هرگز رهایم مکن» (2010) به کارگردانی مارک رومنک و با بازی کری مولیگان و کیرا نایتلی. در سال 2016 نیز یک مینی‌سریال ژاپنی در 10 قسمت بر اساس رمان هرگز رهایم مکن ساخته شد.
  • مینی‌سریالی به کارگردانی کازوکی واتانابه در سال 2019 با اقتباس از رمان هنرمندی از جهان شناور
جملات برگزیده کازوئو ایشی گورو
  • تصور بنده این است که نسل ما اولین نسلی بود که به نکته‌ای توجه کرد که از نظر همه‌ی نسل‌های پیش‌تر پنهان مانده بود، و آن اینکه تصمیمات مهم این دنیا در واقع در مجالس مقننه یا در ظرف چند روزِ اجلاس فلان کنفرانس بین‌المللی، آن هم در معرض دید عموم مردم و مطبوعات اتخاذ نمی‌شود؛ بلکه تبادل نظر و اتخاذ تصمیم واقعی در محیط آرام و خلوت بزرگ‌ترین خانه‌های این مملکت صورت می‌گیرد. (کتاب بازمانده‌ی روز)



  • معرفی کتاب شبانه‌‌ها: پنج داستان درباره موسیقی و شب

    • نویسنده: کازوئو ایشی گورو
    • مترجم: خجسته کیهان
    • ناشر: بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه




  • معرفی کتاب شبانه‌‌ها: پنج داستان درباره موسیقی و شب
    داستان‌های کتاب شبانه‌ها: پنج داستان درباره موسیقی و شب نوشتۀ کازوئو ایشی گورو، لزوما به قصه‌‌سرایی درباره موسیقی نمی‌پردازند، بلکه حسی عجیب و جادویی شاید هم حس اغواگر موسیقی را با زبان سحرآمیز کلمات به خواننده منتقل می‌کنند.
    کازوئو ایشی گورو در کتاب شبانه‌‌ها (Nocturnes)، بار دیگر قلمش را به دست می‌گیرد و با کلمات مخصوص خودش، سمفونی بی‌مانندی از هر آن‌ چه باید درباره موسیقی بدانیم به پا می‌کند. «شبانه‌ها» لبریز از نام افراد و مکان‌های معروفی از «کافه لاونا» در میدان «سن مارکو» وِنیز و «ژان راینهارت»، گیتاریست شهیر بلژیکی تا «جو پاس»، «جولی اندروز»، «فرانک سیناترا»، «گِلِن تراویس کمپل» و «رِی چارلز» است. نثر ایشی‌ گورو و موضوعاتی که برای داستان خود انتخاب کرده، آن‌قدر ناب‌اند که اگر سوژه موسیقی را هم از آن‌ها فاکتور بگیریم، باز خواندنی و تاثیرگذار خواهند بود.
    گویا از همان اول، موسیقی بهانه‌ای برای به تحریر درآمدن این داستان‌ها بوده است. مطمئنا داستان‌های کتاب شبانه‌ها، نشانه‌ای از موقعیت‌های فوق‌العاده‌ای است که اتفاقا تأثیرگذار هم هستند. این داستان‌ها شما را وادار می‌کنند تا دریابید انسان‌‌ها چقدر موجودات پیچیده و گرفتاری هستند، حتی اگر از هنر والایی چون موسیقی برخوردار باشند.
    کازوئو ایشی گورو (Kazuo Ishiguro) یکی از شناخته‌ شده‌ترین نویسندگان معاصر انگلستان است که برای کتاب هنرمندی از جهان شناور برنده جایزه وایت‌برد شد. از بین آثار او کتاب‌های وقتی یتیم بودیم و هرگز رهایم مکن هم به فهرست نهایی جایزهٔ بوکر راه یافتند. مجله تایمز او را در رده ۳۲ در بین ۵۰ نویسنده برتر انگلیسی قرار داده‌ است. ایشی‌ گورو جایزه نوبل ادبیات سال ۲۰۱۷ را نیز از آن خود کرده است.
    در بخشی از کتاب شبانه‌‌ها می‌خوانیم:
    ویتریو روی سکو بود، اما من و آقای گاردنر همچنان در تاریکی نشسته بودیم. منتظر بودم بیشتر بگوید و پس از چند لحظه گفت: «همان‌طور که گفتم در نگاه اول عاشق لیندی شدم. اما او هم از اول دوستم داشت؟ گمان نمی‌کنم به این فکر افتاده بود. تنها چیزی که برایش اهمیت داشت این بود که من ستاره بودم. همان کسی بودم که آرزویش را داشت، همان‌ که وقتی در آن رستوران کوچک کار می‌کرد، نقشه به دست آوردنش را می‌کشید. در این فکر نبود که مرا دوست دارد یا نه. اما بیست و هفت سال زناشویی می‌تواند تأثیر عجیبی داشته باشد.
    بسیاری از زوج‌ها با عشق شروع می‌کنند، بعد از همدیگر خسته می‌شوند و عاقبت کارشان به بیزاری می‌کشد. اما بعضی وقت‌ها کار برعکس می‌شود. چند سال طول کشید، اما رفته‌ رفته لیندی عاشق من شد. اوّل جرأت باور کردنش را نداشتم، ولی مدتی که گذشت، نتوانستم باور دیگری داشته باشم. لمس شانه‌ام وقتی از سر میز بر می‌خاستیم. لبخند کوچک عجیبی از آن سوی اتاق، وقتی لبخند زدن دلیلی نداشت. گمان می‌کنم خودش هم غافلگیر شده بود، اما پیش آمده بود. بعد از پنج شش سال دیدیم با هم احساس راحتی می‌کنیم و به یکدیگر علاقه داریم. همان‌طور که گفتم، عاشق هم بودیم و هنوز همدیگر را دوست داریم.»

    نفهمیدم، آقای گاردنر. پس چرا از خانم گاردنر جدا می‌شوید؟
    آه دیگری کشید. «دوست من، تو که از آن‌ طرف دنیا می‌آیی، چطور ممکن است بفهمی؟ اما امشب به من لطف زیادی کردی و سعی می‌کنم برایت توضیح بدهم. حقیقت این است که من دیگر مثل گذشته مشهور نیستم. البته می‌توانم این وضع را بپذیرم، ناپدید شوم و با خاطره شکوه گذشته زندگی کنم. یا اینکه برعکس، بگویم هنوز کارم تمام نشده. به عبارت دیگر، دوست من، می‌توانم ترتیب یک «بازگشت» را بدهم. بسیاری که در وضعیت من یا بد‌تر از آن بوده‌اند، همین کار را کرده‌اند. اما «بازگشت» کار آسانی نیست. آدم باید برای تغییرات زیادی آماده باشد که بعضی‌هاشان چندان آسان نیستند. باید نحوه بودنت را تغییر بدهی. حتی باید بعضی از چیزهایی را که دوست داری، از دست بدهی.»

    فهرست مطالب کتاب
    آوازخوان
    چه بارانی باشد، چه آفتابی
    شبانه
    نوازندگان ویولن‌ سل
    تپه‌های مالورن

    مشخصات کتاب الکترونیک

    نام کتابکتاب شبانه‌‌ها: پنج داستان درباره موسیقی و شب
    نویسندهکازوئو ایشی گورو
    مترجمخجسته کیهان
    ناشر چاپیبنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه
    سال انتشار۱۳۹۶
    فرمت کتابEPUB
    تعداد صفحات198
    زبانفارسی
    شابک978-600-573-306-8
    موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
    قیمت نسخه الکترونیک
    34500 ت - 6.49 یورو


بیوگرافی کازوئو ایشی گورو | نویسنده

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

MaSuMeH_M

کاربر فوق حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
4/1/21
ارسال ها
3,057
امتیاز واکنش
9,030
امتیاز
308
زمان حضور
25 روز 10 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع


معرفی و دانلود کتاب کلارا و خورشید

  • نویسنده: کازوئو ایشی گورو
  • مترجم: شیرین شکراللهی
  • ناشر: انتشارات کتاب کوله پشتی
قیمت:
41600 تومان - 7.99€
خرید کتاب الکترونیکنسخه نمونه رایگان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب کلارا و خورشید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب کلارا و خورشید
کازوئو ایشی گورو، برنده جایزه نوبل ادبیات در جدیدترین اثرش، کتاب کلارا و خورشید، داستان رباتی را روایت می‎‌کند که می‌خواهد رابـ*ـطه‌ای دوستانه با انسان‌ها برقرار کند. این اثر جذاب و خواندنی که یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز به شمار می‌آید، نگاهی نو به تغییر جهان امروزی و ماهیت بشر دارد.
درباره کتاب کلارا و خورشید:
اگر نماز را کارت پستالی با محتوای عشق و محبت در نظر بگیریم که به سوی خداوند رهسپار می‌‎شود، شاید رمان کلارا و خورشید (Klara and the Sun) پاسخ این کارت پستال‌ها به انسان باشد!
این اثر نخستین رمان تألیفی کازوئو ایشی گورو (Kazuo Ishiguro) پس از دریافت جایزه نوبل است و می‌توان گفت، میوه کامل و رسیده‌ای از سال‌ها تجربۀ داستان‌نویسی این استاد بزرگ است. کلارا و خورشید مانند سایر رمان‌های ایشی گورو عمیقا شما را به فکر فرو می‌برد و پیرامون چیستی بشر و ارتباطش با هم‌نوعان و خالقش سخن می‌گوید.
کتاب کلارا و خورشید روایتی مهیج از دوستی یک ماشین و انسان با تمام ویژگی‎‌های عاطفی‌اش است. این رمان به شما امکان سفر در کالبد یک ربات بی‌جان را می‌دهد که ناگهان تمامی قواعد خشک و آهنین را کنار می‌گذارد و به ایجاد رابـ*ـطه‌ای دوستانه با انسان‌ها علاقمند می‌گردد! او هفته‌ها در مغازه بود و روزهایش را در انتظار یک مشتری که خریدارش باشد می‌گذراند...
این داستان مهیج نگاهی به دنیای در حال تغییر ما از زبان یک راوی فراموش نشدنی دارد و در نهایت شما را با این پرسش اساسی که عشق به چه معناست رها می‌کند.
نکوداشت‌های کتاب کلارا و خورشید:
- یکی از لـ*ـذت‌بخش‌ترین ویژگی‌های داستان‌های ایشی گورو سوال‌های بنیادین و فلسفی‌ای است که ما از خود می‌پرسیم؛ انسان بودن به چه معناست؟ داشتن خود یعنی چه؟ و چقدر از آن خود را باید به دیگران بدهیم؟ (NPR)
- شما پس از خواندن این اثر خیره کننده به درجه‌ای بسیار بالا از خشنودی و رضایت درونی خواهید شد. (ناشران هفتگی)
- افسانه‌ای دلهره‌آور از دنیای تنها و آشفتۀ بشر امروزی. (بررسی‌های کرکوس)
خواندن کتاب کلارا و خورشید به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟
اگر در جستجوی داستانی متفاوت و با حال و هوایی امروزی هستید که احساسات‌تان را برانگیخته کند، این رمان شگفت‌انگیز را از دست ندهید. همچینین تمامی علاقمندان داستان‌های درام را به خواندن این اثر دعوت می‎‌کنیم.
با کازوئو ایشی گورو بیشتر آشنا شویم:
داستان‌نویس، ترانه‌سرا و فیلمنامه‌نویس موفق و محبوب ژاپنی تبار، کازوئو ایشی گورو، سال 1954 در ناگاساکی متولد شد. او 5 ساله بود که به همراه خانواده‌اش به انگلستان مهاجرت کردند. کازوئو خلاق و خوش‌استعداد، تحصیلاتش را در رشته زبان انگلیسی و فلسفه ادامه داد و توانست سال 1978 از دانشگاه کنت فارغ‌التحصیل شود. وی که در همان سال‌های جوانی علاقه و مهارتش در زمینه نویسندگی را کشف کرده بود، برای دوره کارشناسی ارشد، رشته نویسندگی خلاق را برگزید و در سال 1980 از دانشگاه از دانشگاه انگلیای شرقی فارغ‌التحصیل شد.
این نویسنده پرافتخار در سبک‌های گوناگون ادبی و در ژانرهای مختلف داستان همچون تخیلی، درام، تاریخی و... طبع‌آزمایی کرده است. از جمله آثار ماندگار و پرطرفدار کازوئو ایشی گورو می‌توان به هرگز رهایم نکن و بازماندۀ روز، هنرمندی در جهان شناور اشاره کرد. وی در سال 2017 افتخار دریافت جایزه نوبل ادبیات را از آن خود کرد. افتخاری بزرگ که هر نویسندۀ مطرحی آن را در سر می‌پروراند. از دیگر افتخارات او به صورت خلاصه می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:
- دریافت جایزه وایت‌برِد
- دریافت جایزه ادبی من بوکر
- دریافت نشان امپراتوری بریتانیا
- دریافت لقب شوالیه ادب و هنر فرانسه
- دریافت نشان خورشید فروزان
در بخشی از کتاب کلارا و خورشید می‌خوانیم:
همان‌طور که به ریک گفته بودم زمان‌بندی در سفرم به انبار آقای مک‌بین حیاتی بود و وقتی برای بار دوم در آن روز از روی سنگریزه‌ها گذشتم تا به دروازۀ قاب عکسی برسم، از اینکه اشتباه محاسبه کرده باشم ترسی وجودم را فرا گرفت.خورشید پایین آمده بود و نمی‌توانستم فرض را بر این بگذارم که مسیریابی زمین‌ دوم و سوم هم به آسانی اولی باشد.
آغاز سفرم با اطمینان از این بود که مسیر میانبرِ تا خانۀ ریک مثل صبح است. این بار می‌توانستم از هر دو دستم برای کنار زدن چمن‌ها استفاده کنم و با این کارم حشرات به پرواز درآمدند. حشرات بیشتری مقابلم در پرواز بودند و با اضطراب جایشان را با هم عوض می‌کردند ولی دوست نداشتند گروه دوستانه‌شان را ترک کنند.
ترسم از اینکه به موقع به انبار آقای مک‌بین نرسم باعث شد سر راهم فقط نیم‌نگاهی به خانۀ ریک بیندازم و بعد به مسیر میانبری رسیدم که پیش از این هرگز ندیده بودم. به یک دروازۀ قاب‌عکسی دیگر رسیدم و بعد چمن‌ها آن‌قدر بلند شدند که دیگر نمی‌توانستم انبار آقای مک‌بین را ببینم. زمین به چند کادر تقسیم شد، بعضی‌ها بزرگ‌تر از بقیه بودند و آگاه از اینکه فضای هر کادر با دیگری متفاوت است به راهم ادامه دادم. یک لحظه چمن نرم و منعطف بود و راه رفتن روی زمین آسان؛ بعد از مرز یک کادر می‌گذشتم و همه‌جا تاریک می‌شد، هرچقدر فشار می‌دادم، چمن تکان نمی‌خورد و اطرافم صداهای عجیب می‌شنیدم.
مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب کلارا و خورشید
نویسندهکازوئو ایشی گورو
مترجمشیرین شکراللهی
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات304
زبانفارسی
شابک978-600-461-460-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
41600 ت - 7.99 یورو


بیوگرافی کازوئو ایشی گورو | نویسنده

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

MaSuMeH_M

کاربر فوق حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
4/1/21
ارسال ها
3,057
امتیاز واکنش
9,030
امتیاز
308
زمان حضور
25 روز 10 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع

معرفی و دانلود کتاب غول مدفون

  • نویسنده: کازوئو ایشی گورو
  • مترجم: آرزو احمی
  • ناشر: انتشارات روزنه

معرفی کتاب غول مدفون
کتاب غول مدفون، رمانی است از کازوئو ایشی گورو نویسنده‌ی ژاپنی تبار که در سال ۲۰۱۷ برنده جایزه نوبل ادبیات شد. غول مدفون که متفاوت با باقی آثار ایشی گورو است ما را به دوران بعد از افول امپراتوری روم و خروج نیروهای این ابرقدرت از مرزهای تصرفی، من‌جمله بریتانیای امروزی می‌برد.
غول مدفون (The buried giant)، بیان‌گر زندگی، سفر و تلاش زن و مردی سالخورده بنام بئاتریس و اکسل است. آنچه در راه یافتن گذشته این دو نفر رخ می‌دهد، آنچه با هم می‌گویند و نمی‌گویند، اثری شگفت انگیز می‌سازد. ایشی گورو یکی از بزرگ‌ترین داستان نویسان امروز، از ما می‌پرسد در روزگاری که همه چیز فراموش می ‌شود، آیا عشق هم از یادها می‌رود؟
اولین نکته قابل توجه در کتاب غول مدفون، نوع زبان ایشی گورو است. کازوئو ایشی گورو (Kazuo Ishiguro) در انگلیس تحصیل کرده و تقریبا نویسنده‌ای بریتانیایی است. اما نباید فراموش کرد ریشه‌ی او شرقی است. نویسندگانی که زبان انگلیسی به معنای واقعی کلمه زبان مادری آن‌ها نیست معمولا در عرصه رمان نویسی خصلت‌های خود را دارند.
در رمان غول مدفون دیو به راستی با هیبت غریب خود وجود دارد. شوالیه وفادار و جنگجویی سلحشور نیز در متن توصیف می‌شوند که یادآور رمنس‌های قرون پیشین‌اند. در رمانی چون «نام گل سرخ» اثر «امبرتو اکو»، نویسنده ایتالیایی، با اینکه بسـ*ـتر رمان وقایعی در قرون وسطاست راوی داستان خردمحور و کاملا عقل گراست. در رمان غول مدفون نیز گاهی با صحنه‌هایی مواجه می‌شویم که یادآور این نوع رویکرد ادبی در روایتند.
اما این رمان از یک لحاظ از رمان‌های معمول کلاسیک و رمانس‌ها متمایز می‌شود؛ این خصلت منحصر به فرد راوی رمان است. در آغاز این راوی دانای کل را نمی‌شناسیم. تازه در اواخر رمان است که متوجه می‌شویم داستان به راستی از زبان چه کسی تعریف می‌شود. در جریان رمان با کاراکترهایی مواجه می‌شویم به اسم قایقرانان؛ اینان کسانی‌اند که با وعده بردن سالخوردگان یا کسانی که محتضرند به جزیره‌ای آرمانی، کنار ساحل از زنان و شوهران سوال‌هایی می‌پرسند تا مشخص شود که آیا این زوج‌ها به راستی عاشق یکدیگرند و شایستگی رفتن به جزیره را دارند یا نه. معمولا هم چنین نمی‌شود. شخصیت‌های اصلی داستان مردمان طبقه زیر دست‌اند. کسانی که در سیر تاریخ و جنگ هایش قربانی می‌دهند بی‌آنکه نامی از آن‌ها برجا بماند.
غول مدفون تمثیلی ادبی از روزگار است. مردان و زنان سالخورده‌ای که بی‌گنـ*ـاه می‌میرند و در سیر تاریخ هیچ نام و نشانی از آنان برجا نمی‌ماند. داستان کسانی که به نام ایده‌های بزرگ کشته می‌شوند بی‌آنکه حق تصمیم گیری داشته باشند، ماجرای جنگجویان قدرتمند بی‌انگیزه و شوالیه‌های خسته. غول مدفون داستان فراموشی گذشته و تکرار مکانیکی خصومت‌ها و کشتارهاست. از دوران آرتور تا گذشته‌های دورتر تا امروز و دوران ما. از این لحاظ تنها چیزی که عوض شده است جنگ افزارها هستند. کشنده تر و قدرتمندتر از قبل و کشتارها نیز فراگیرتر و گسترده‌تر.
کازوئو ایشی گورو یکی از شناخته‌شده‌ترین نویسندگان معاصر انگلستان است که برای کتاب هنرمندی از جهان شناور برنده جایزه وایت‌برد شد. از بین آثار او کتاب‌های وقتی یتیم بودیم و هرگز رهایم مکن هم به فهرست نهایی جایزهٔ بوکر راه یافتند. مجله تایمز او را در رده ۳۲ در بین ۵۰ نویسنده برتر انگلیسی قرار داده‌ است. ایشی‌گورو جایزه نوبل ادبیات سال ۲۰۱۷ را نیز از آن خود کرده است.
در بخشی از کتاب غول مدفون می‌خوانیم:
به هرحال، دیوها آن‌قدرها هم بد نبودند، به شرطی که آدم تحریکشان نمی‌کرد. آدم باید قبول می‌کرد که هر از چند گاه موجودی خشمگین، شاید به دنبال مشاجره‌ای بین همنوعانش، سهواً وارد دهکده‌ای می‌شد و با وجود فریادها و بالای سر بردن سلاح‌ها، می‌تاخت و هر کسی را که به موقع از سر راهش کنار نمی‌رفت مجروح می‌کرد. یا این‌که هر از گاهی ممکن بود دیوی بچه‌ای را بردارد و توی مه ببرد. مردم آن روزگار در مورد این فجایع کاری جز فلسفه‌بافی از دست‌شان ساخته نبود.
در چنین سرزمینی، در حاشیۀ باتلاقی وسیع، زیر سایۀ تپه‌هایی مضرس، زوج پیری زندگی می‌کردند؛ اکسل و بئاتریس. شاید این اسم دقیق یا کاملشان نبود، اما برای سهولت کار این‌طور صدایشان می‌کنیم. می‌خواهم بگویم این زوج تک‌و‌تنها زندگی می‌کردند، اما آن روزها تعداد اندکی از مردم به معنای امروزی کلمه «تک‌وتنها» بودند. روستایی‌ها برای گرما و امنیت در سرپناه‌هایی زندگی می‌کردند که بسیاری از آن‌ها در اعماق دامنۀ تپه کنده شده و با دهلیزهای زیرزمینی و راهروهای سرپوشیده به هم متصل بودند. زوج پیر ما، همراه با شصت روستایی دیگر، در یکی از این لانه‌های تو در تو زندگی می‌کردند (اسم «ساختمان» باشکوه‌تر از آن است که روی چنین جایی گذاشته شود). اگر از لانه‌شان بیرون می‌آمدید و بیست دقیقه دور تپه راه می‌رفتید، به اقامتگاه بعدی می‌رسیدید که به نظر شما این یکی هم درست شبیه اولی بود؛ اما در چشم خود ساکنان، جزئیات متفاوت بسیاری وجود داشتند که به آن افتخار می‌کردند یا بابتش شرمنده بودند.
مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب غول مدفون
نویسندهکازوئو ایشی گورو
مترجمآرزو احمی
ناشر چاپیانتشارات روزنه
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات462
زبانفارسی
شابک978-964-334-556-3
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
32500 ت - 5.99 یورو


بیوگرافی کازوئو ایشی گورو | نویسنده

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

MaSuMeH_M

کاربر فوق حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
4/1/21
ارسال ها
3,057
امتیاز واکنش
9,030
امتیاز
308
زمان حضور
25 روز 10 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع

معرفی کتاب صوتی هرگز رهایم مکن

کتاب صوتی هرگز رهایم مکن (بهترین رمان سال ۲۰۰۵) اثر کازوئو ایشی گورو (برنده جایزه نوبل ادبیات ۲۰۱۷) است که در آن کتی اچ پرستاری ۳۱ ساله، داستان زندگی خود را روایت می‌کند.
هرگز رهایم مکن رمانی علمی و تخیلی است اما نمی‌توان این رمان را در طبقه‌بندی‌های رایج قرار داد چرا که کازوئو ایشی گورو (Kazuo Ishiguro) در کنار همذات‌پنداری با کاراکترهای داستان درصدد پاسخگویی به سؤالات بسیاری است که نشان می‌دهد، این رمان یک کتاب سرگرم‌کننده است.
رمان هرگز رهایم مکن (Never Let Me Go) در سال ۲۰۰۵ نامزد جایزه بوکر و در سال ۲۰۰۶ نامزد جایزه آرتور سی کلارک شد. مجله تایم نیز آن را به عنوان بهترین رمان سال ۲۰۰۵ برگزید و آن را در لیست ۱۰۰ رمان برتر انگلیسی زبان، از سال ۱۹۲۳ تا ۲۰۰۵ قرار داد. در سال ۲۰۱۰ این رمان به کارگردانی مارک رومانک، با همین نام «هرگز رهایم مکن» از سوی هالیوود نیز دستمایه اقتباس سینمایی قرار گرفت.
کتی، روت و تومی قهرمانان رمان ایشی‌گورو، دانش‌آموزان مدرسهٔ شبانه‌روزی نامعمولی به نام هیلشم هستند. در هیلشم دانش‌آموزان فقط به یادگیری و آفرینش هنرهایی مثل سفال‌گری، نقاشی و کاردستی می‌پردازند و بر سلامتی بچه‌ها نظارت شدیدی اعمال می‌شود. آن‌ها برای اولین بار چیزی به نام عشق را درون خود حس می‌کنند. این عشق در هر یک از این سه نفر، اندازه و درجه خاصی دارد. تومی اگرچه سعی دارد آن را کنترل کند تا دیگران متوجه آن نشوند اما جریان داستان به مخاطب خلاف آن را ثابت می‌کند. تومی امیدوار است بتواند برای کتی و روت دوست خوبی باشد.
داستان از دوران کودکی و تحصیل کتی در مدرسه هیلشم آغاز می‌شود و کم‌کم با روت و تومی آشنا می‌شویم. شخصیت‌های این رمان رفته‌رفته به حقیقت دوران کودکی به ظاهر شاد و نیز آینده خود پی می‌برند. آن‌ها پس از سال‌ها در می‌یابند که چرا مؤسسه «هیلشم» آنان را از کودکی پناه داده است.
رمان هرگز رهایم مکن آن طور که از عنوانش بر می‌آید جزو قصه‌های عاشقانه آبکی نیست. اصلا عاشقانه نیست گرچه از عشق حرف می‌زند اما عاشقانه حرف نمی‌زند. نویسنده فضای داستان را به گونه‌ای طراحی کرده که مخاطب ابتدا شک می‌کند به این که قهرمانان داستان آوای عشق را می‌شنوند یا آوای هنر را و یا هر دو را؟ لذا نویسنده مخاطب رادر یک بحران قرار می‌دهد که حل آن نیازمند داشتن دید و نگاهی فلسفی به مقوله زندگی است.
کازوئو ایشی گورو در ناکازاکی ژاپن به دنیا آمد و در سال 1960 همراه خانواده به بریتانیا مهاجرت می‌کند. ادبیات انگلیسی و فلسفه از رشته‌هایی است که ایشی گورو در دانشگاه «کنت» به تحصیل در آن‌ها پرداخت. او یکی از شناخته‌شده‌ترین نویسندگان معاصر انگلستان است و در سال ۱۹۸۶ برای کتاب هنرمندی از جهان شناور برندهٔ جایزهٔ وایت‌برد و در سال ۱۹۸۹ برای کتاب بازماندهٔ روز برندهٔ جایزهٔ بوکر شد.
از بین آثار او کتاب‌های وقتی یتیم بودیم و هرگز رهایم مکن نیز به فهرست نهایی جایزهٔ بوکر راه یافتند. در سال ۲۰۰۸، مجله تایمز او را در رده ۳۲ در بین ۵۰ نویسنده برتر انگلیسی از سال ۱۹۴۵ قرار داده‌ است. ایشی‌گورو در سال ۲۰۱۷ برنده جایزه نوبل ادبیات شد. کارهای این نویسنده ژاپنی‌الاصل تاکنون به 30 زبان دنیا ترجمه شده است.

در بخشی از کتاب صوتی هرگز رهایم مکن می‌شنویم:
حالا که با ماشین در اطراف کشور پرسه می‌زنم، چیزهایی می‌بینم که مرا به یاد هیلشم می‌اندازد. گاه از گوشه مزرعه‌ای مه‌آلود می‌گذرم یا حین پایین آمدن از کنار دره‌ای، از دور، بخشی از خانه‌ای بزرگ و گاه حتی درختان سپیدار دامنه تپه را با نظم و آرایشی خاص می‌بینم، و با خود می‌گویم: «شاید خودش باشه! پیداش کردم! این واقعا فیلشمه!» بعد متوجه می‌شوم که محال است، و افکارم گرد جایی دیگر می‌چرخد و به رانندگی ادامه می‌دهم.

در قسمت ابتدایی کتاب صوتی هرگز رهایم مکن می‌شنویم:
اسمم کتی اچ است. سی و یک سال دارم و بیش از یازده سال است که پرستارم. می‌دانم، یک عمر است اما راستش می‌خواهند هشت ماه دیگر هم ادامه بدهم، یعنی تا آخر سال. با این حساب تقریبا می‌شود دوازده سال تمام. حالا می‌دانم که سابقۀ کار طولانی ام ضرورتا به این معنا نیست که از نظر آن‌ها محشر است. پرستاران خیلی خوبی را می‌شناسم که دو سه ساله عذرشان را خواسته‌اند و دست کم یک پرستار را می‌شناسم که به رغم بی‌مصرف بودن چهارده سال آزگار به کارش ادامه داد. پس قصدم لاف زدن نیست اما به هر حال حتم دارم که از کارم راضی بوده‌اند و در کل، خودم هم همین طور.
بهبود بیمارانم همیشه بیش از حد انتظار بوده، دورۀ نقاهتشان به نحوی قابل ملاحظه کوتاه بوده و تقریبا هیچ کدامشان ذیل گروه پریشان دسته‌بندی نشده‌اند، حتی تا قبل از اهدایی چهارم. قبول، حالا شاید دارم لاف می‌زنم اما همین که می‌توانم کارم را درست انجام دهم برایم خیلی مهم است، به خصوص خونسرد نگه داشتن بیمارانم.

فهرست مطالب کتاب صوتی
28 دقیقه
فصل اول - بخش اول

32 دقیقه
فصل اول - بخش دوم

32 دقیقه
فصل اول - بخش سوم

32 دقیقه
فصل اول - بخش چهارم

32 دقیقه
فصل اول - بخش پنجم

41 دقیقه
فصل اول - بخش ششم

32 دقیقه
فصل اول - بخش هفتم

26 دقیقه
فصل اول - بخش هشتم

32 دقیقه
فصل اول - بخش نهم

29 دقیقه
فصل دوم - بخش دهم

30 دقیقه
فصل دوم - بخش یازدهم

24 دقیقه
فصل دوم - بخش دوازدهم

27 دقیقه
فصل دوم - بخش سیزدهم

33 دقیقه
فصل دوم - بخش چهاردهم

42 دقیقه
فصل دوم - بخش پانزدهم

32 دقیقه
فصل دوم - بخش شانزدهم

17 دقیقه
فصل دوم - بخش هفدهم

30 دقیقه
فصل سوم - بخش هجدهم

28 دقیقه
فصل سوم - بخش نوزدهم - قسمت اول

24 دقیقه
فصل سوم - بخش نوزدهم - قسمت دوم

23 دقیقه
فصل سوم - بخش بیستم

27 دقیقه
فصل سوم - بخش بیست و یکم

30 دقیقه
فصل سوم - بخش بیست و دوم - قسمت اول

31 دقیقه
فصل سوم - بخش بیست و دوم - قسمت دوم

34 دقیقه
فصل سوم - بخش بیست و سوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی هرگز رهایم مکن
نویسندهکازوئو ایشی گورو
مترجمسهیل سمی
گویندهمریم پاک ذات
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابMP3
مدت۱۲ ساعت و ۲۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
60000 ت - 10.99 یورو


بیوگرافی کازوئو ایشی گورو | نویسنده

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

MaSuMeH_M

کاربر فوق حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
4/1/21
ارسال ها
3,057
امتیاز واکنش
9,030
امتیاز
308
زمان حضور
25 روز 10 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع

معرفی و دانلود کتاب صوتی کلارا و خورشید


  • نویسنده: کازوئو ایشی گورو
  • مترجم: شیوا مقانلو
  • گوینده: راضیه هاشمی
  • ناشر صوتی: نشر ماه آوا
  • ناشر: انتشارات نیماژ

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کلارا و خورشید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی کلارا و خورشید
به راستی عشق ورزیدن به چه معناست؟ کازوئو ایشی گورو، نویسنده برنده جایزه نوبل ادبیات، در کتاب صوتی کلارا و خورشید، روایتی تامل برانگیز درباره چیستی عشق، تنهایی و احساسات انسانی در دنیای مدرن ارائه می‌دهد و قصه رباتی هوشمند را به تصویر می‌کشد که می‌خواهد روابطی عمیق و دوستانه با انسان‌ها برقرار کند. این رمان پرفروش نیویورک تایمز افتخارات متعددی از جمله نامزد جایزه بوکر و گودریدز را در کارنامه خود دارد.

درباره کتاب صوتی کلارا و خورشید
در جهان پرسرعت امروزی که هر روزه اخباری از دنیای جذاب و پیچیده تکنولوژی به گوش‌مان می‌رسد، نویسندگان بزرگی هستند که دغدغه‌ی ماهیت انسانی و ارتباط نوع بشر با ربات‌ها و انواع فناوری‌های نوین را دارند. کازوئو ایشی گورو یکی از همین داستان‌نویسان باهوش است که سوژه اصلی رمان برجسته خود یعنی کتاب کلارا و خورشید (Klara and the Sun) را ارتباط عاطفی میان آدم‌ها و ربات‌ها قرار داده است و آینده‌ای را به تصویر می‌کشد که بسیاری از معانی و ارزش‌ها در آن دچار تحولات بنیادین شده‌اند و سبک زندگی مردم نسبت با تکنولوژی تنظیم می‌گردد.
این رمان که هشتمین کتاب ایشی گورو محسوب می‌شود، در سال 2021 منتشر شد و داستانی علمی - تخیلی و دیستوپیایی (پادآرمانشهری) دارد. به‌علاوه نویسنده به خوبی توانسته تصویری از ماهیت شگفت‌انگیز و اسرارآمیز قلب انسان ارائه بدهد و پرسشی مهم را مطرح کند که به راستی عشق ورزیدن چه معنایی دارد.
ماجرای کتاب کلارا و خورشید در دورانی رخ می‌دهد که کودکان برای افزایش توانایی‌های تحصیلی خود تمامی آموزش‌های خود را به تنهایی در خانه و بر روی صفحه‌ای دیجیتالی می‌بینند. به همین علت محدودیت‌های بسیاری برای اجتماعی شدن کودکان وضع شده است و تنها والدینی که درآمد بالایی دارند می‌توانند یک دوست و همراه همیشگی برای فرزندان خود بخرند. کلارا نیز نام یکی از همین ربات‌هاست که به عنوان یک دوست مصنوعی در ویترین فروشگاه‌‌ها به خانواده‌ها فروخته می‌شود. هرچند کلارا بسیار باهوش و آگاه است اما درک چندانی از جهان انسانی ندارد. همچنین او انرژی خود را از خورشید می‌گیرد و مدام نیاز دارد تا در معرض نور آفتاب باشد.
سرانجام روزی دختری 14 ساله و بیمار به نام جوزی که در یک منطقه‌ی دورافتاده در یک دشت زندگی می‌کند، کلارا را پشت ویترین مغازه می‌بیند و از او خوشش می‌آید. جوزی دوست جدیدش را به خانه‌اش می‌برد تا او را به مادرش معرفی کند.
نویسنده در این رمان صوتی به زیبایی توانسته دو شخصیت اصلی خود را به پختگی کامل برساند و مواجهه آن دو و دوستی‌شان را به تصویر بکشد. همچنین تعلیق‌های فراوانی که در سراسر داستان قرار دارد، این کتاب دوست داشتنی را به اثری جذاب بدل کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی کلارا و خورشید
- نامزد فهرست طولانی جایزه بوکر در سال 2021
- نامزد مدال اندرو کارنگی در بخش داستانی در سال 2022
- نامزد جایزه گودریدز برای داستان‌های علمی – تخیلی در سال 2021
- کتاب پرفروش نیویورک تایمز
- منتخب باشگاه کتاب صبح بخیر آمریکا
- بهترین کتاب آمازون در مارس 2021
- یکی از کتاب‌های مورد علاقه بیل گیتس
- یکی از بهترین کتاب‌های سال از منظر نیویورک تایمز، تایم، NPR، واشنگتن پست، ووگ، USA Today، گاردین

نکوداشت‌های کتاب صوتی کلارا و خورشید
- تأملی تکان دهنده درباره عشق و تنهایی. (آسوشیتدپرس)
- افسانه‌ای دلهره‌آور از دنیای تنها و آشفتۀ بشر امروزی. (Kirkus Reviews)
- شما پس از خواندن این اثر خیره کننده به درجه‌ای بسیار بالا از خشنودی و رضایت درونی خواهید شد. (Publishers Weekly)
- افسانه‌ای دیستوپیایی که به صورت ماهرانه در مورد بی‌گناهی رباتی که سوالات بزرگی درباره هستی می‌پرسد سخن می‌گوید. (فایننشال تایمز)
- هر چند وقت یک بار، کتابی از راه می‌رسد که دیدگاه ما را نسبت به جهان تغییر می‌دهد. این رمان باشکوه از برنده جایزه نوبل ادبیات، مواجهه جالب هوش مصنوعی با زندگی انسان‌ها را نشان داده و از نقشی که این پدیده در آینده ما دارد، سخن می‌گوید. (آسوشیتدپرس)
کتاب صوتی کلارا و خورشید برای چه کسانی مناسب است؟
علاقه‌مندان به ادبیات علمی – تخیلی و دوستداران رمان‌های دیستوپیایی از شنیدن این رمان بی‌نظیر لـ*ـذت خواهند برد.

کازوئو ایشی گورو را بیشتر بشناسیم:
این نویسنده ژاپنی – بریتانیایی یکی از مشهورترین و زبده‌ترین داستان‌نویسان معاصر است که توانست در سال 2017 جایزه نوبل ادبیات را از آن خود کند. کازوئو ایشی گورو (Kazuo Ishiguro) فارغ‌التحصیل رشته زبان انگلیسی و فلسفه از دانشگاه کنت است و برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد خود نیز رشته نویسندگی خلاق را انتخاب کرد و در دانشگاه انگلیای شرقی به تحصیل پرداخت.
او تاکنون رمان‌ها گوناگونی نوشته و توانسته برای هر یک از آن‌ها جوایز و افتخارات متعددی را کسب نماید. برای مثال مجله تایم کتاب هرگز رهایم مکن را به عنوان بهترین رمان سال 2005 معرفی کرد و آن را در لیست 100 رمان برتر انگلیسی زبان داد که از سال‌های 1923 تا 2005 نوشته‌ شده‌اند. همچنین رمان «تسلی ناپذیر» نیز برنده جایزه چلتنهام در سال 1995 شد.
کتاب‌های «هنرمندی از جهان شناور (1986)، وقتی یتیم بودیم (2000) و هرگز رهایم نکن (2005)» همگی نامزد دریافت جایزه من بوکر شدند اما کازوئو ایشی گورو سرانجام موفق شد برای رمان «بازمانده روز» برنده جایزه Man Booker 1989 شود.

جوایز و افتخارات کازوئو ایشی گورو:
- برنده جایزه نوبل ادبیات 2017
- دریافت نشان خورشید فروزان 2018
- دریافت نشان شوالیه ادب و هنر فرانسه 1998
- دریافت نشان افسر والا مقام امپراطوری بریتانیا 1995
- چهار بار نامزد و یک بار برنده Man Booker Award شده است.
- آثارش تاکنون بارها در لیست برترین رمان‌های جهان قرار گرفته‌اند.
- برنده جایزه وایت‌برد برای کتاب «هنرمندی از جهان شناور» در سال 1986
- مجله تایم در سال 2008، از میان 50 نویسنده برتر انگلستان از سال 1945 تاکنون، ایشی گورو را در رتبه 32 این لیست قرار داد.

در بخشی از کتاب صوتی کلارا و خورشید می‌شنویم
صبح روز دورهمی تعاملی، جوزی سرشار از اضطراب بود و بعد از صبحانه به اتاقش برگشت تا لباس‌های مختلفی را امتحان کند. حتی وقتی که صدای مهمانان را شنیدیم که وارد شده بودند و ملانیای خانه‌دار هم برای بار سوم صدایمان زده بود، همچنان داشت موهایش را برس می‌کشید. بالاخره و با آن همه سروصدا که از طبقه پایین می‌آمد، به جوزی گفتم: «شاید وقتش باشه که به مهمون‌ها ملحق بشیم.» و فقط آن موقع بود که جوزی برس را پایین گذاشت و برخاست.
«حق با توئه، وقت گذاشتن موسیقیه.»
هنگام پایین رفتن از پلکان متوجه شدم که سرسرا پر از غریبه‌هاییست که با صداهای شاد باهم صحبت می‌کنند. اینها همان بزرگترهای همراه بچه‌ها بودند و همگی هم زن. صدای جوان‌ترها از اتاق نشیمن می‌آمد اما درهای کشویی محکم کیپ شده بودند و بنابراین مهمان‌ها جوزی برای ما قابل رویت نبودند.

فهرست مطالب کتاب صوتی
نمونه
41 دقیقه
بخش اول

25 دقیقه
بخش دوم

41 دقیقه
بخش سوم

39 دقیقه
بخش چهارم

48 دقیقه
بخش پنجم

56 دقیقه
بخش ششم

28 دقیقه
بخش هفتم

26 دقیقه
بخش هشتم

48 دقیقه
بخش نهم

26 دقیقه
بخش دهم

31 دقیقه
بخش یازدهم

31 دقیقه
بخش دوازدهم

44 دقیقه
بخش سیزدهم

46 دقیقه
بخش چهاردهم

23 دقیقه
بخش پانزدهم

48 دقیقه
بخش شانزدهم

47 دقیقه
بخش هفدهم

48 دقیقه
بخش هجدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی کلارا و خورشید
نویسندهکازوئو ایشی گورو
مترجمشیوا مقانلو
گویندهراضیه هاشمی
ناشر چاپیانتشارات نیماژ
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۱ ساعت و ۳۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
45000 ت - 8.49 یورو


بیوگرافی کازوئو ایشی گورو | نویسنده

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

MaSuMeH_M

کاربر فوق حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
4/1/21
ارسال ها
3,057
امتیاز واکنش
9,030
امتیاز
308
زمان حضور
25 روز 10 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع

معرفی و دانلود کتاب صوتی کلارا و خورشید
  • نویسنده: کازوئو ایشی گورو
  • مترجم: شیرین شکراللهی
  • گوینده: مریم پاک ذات
  • ناشر صوتی: آوانامه
  • ناشر: انتشارات کتاب کوله پشتی

معرفی کتاب صوتی کلارا و خورشید
تأملی تکان‌دهنده درباره عشق و تنهایی... کتاب صوتی کلارا و خورشید به قلم برنده جایزه نوبل ادبیات، کازوئو ایشی گورو است. ماجرای این رمان پرفروش نیویورک تایمز درباره رباتی هوشمند است که می‌خواهد روابطی دوستانه با انسان‌ها برقرار کند و درکی از عواطف انسانی داشته باشد. گفتنی‌ست این اثر در سال 2021 نامزد فهرست طولانی جایزه بوکر شده است.
درباره کتاب صوتی کلارا و خورشید:
«هر چند وقت یک بار، کتابی از راه می‌رسد که دیدگاه ما را نسبت به جهان تغییر می‌دهد. این رمان باشکوه از برنده جایزه نوبل ادبیات، مواجهه جالب هوش مصنوعی با زندگی انسان‌ها را نشان داده و از نقشی که این پدیده در آینده ما دارد، سخن می‌گوید.» این جملات بخشی از نقد مثبت آسوشیتدپرس، رسانه معتبر آمریکایی، بر کتاب کلارا و خورشید (Klara and the Sun) است که همچون سایر منتقدان ادبی و خوانندگان به تحسین این اثر پرداخته است.
این رمان که هشتمین کتاب کازوئو ایشی گورو محسوب می‌شود، در سال 2021 منتشر شد و داستانی علمی - تخیلی و دیستوپیایی (پادآرمانشهری) دارد. همچنین به خوبی توانسته تصویری از ماهیت شگفت‌انگیز و اسرارآمیز قلب انسان ارائه بدهد و این پرسش اساسی را در ذهن ایجاد کند که به راستی عشق ورزیدن به چه معناست.
ماجرای کتاب کلارا و خورشید در زمانه‌ای رخ می‌دهد که کودکان برای افزایش توانایی‌های تحصیلی خود مهندسی ژنتیکی می‌شوند و تمامی آموزش‌های خود را به تنهایی در خانه و بر روی صفحه‌ای دیجیتالی می‌بینند. به همین خاطر محدودیت‌های فراوانی برای اجتماعی شدن کودکان وجود دارد و تنها والدینی که درآمد خوبی دارند می‌توانند یک همراه همیشگی برای فرزندان خود بخرند. کلارا نیز نام یکی از همین ربات‌هاست که به عنوان یک دوست و همراه مصنوعی در ویترین فروشگاه‌‌ها به خانواده‌ها فروخته می‌شود. هرچند کلارا بسیار باهوش و آگاه است اما درک چندانی از جهان انسانی ندارد. همچنین او انرژی خود را از خورشید می‌گیرد و مدام نیاز دارد تا در معرض نور آفتاب باشد.
سرانجام یک روز دختری 14 ساله به نام جوزی او را از پشت ویترین مغازه می‌بیند و او را به منطقه‌ای دورافتاده در یک دشت می‌برد. جایی که جوزی با مادرش زندگی می‌کند و خودش نیز درگیر یک بیماری است.
نویسنده در رمان کلارا و خورشید مواجهه جذاب این دو شخصیت را به خوبی به تصویر کشیده و تعلیق‌های فراوانی را در جای جای داستان قرار داده است. پس اگر علاقه‌مند به قصه این کتاب صوتی شدید، شنیدن آن را به هیچ وجه از دست ندهید.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی کلارا و خورشید:
- نامزد فهرست طولانی جایزه بوکر (2021)
- پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز
- منتخب باشگاه کتاب صبح بخیر آمریکا
- بهترین کتاب آمازون در مارس 2021

نکوداشت‌های کتاب صوتی کلارا و خورشید:
- یکی از لـ*ـذت‌بخش‌ترین ویژگی‌های داستان‌های ایشی گورو سوال‌های بنیادین و فلسفی‌ای است که ما از خود می‌پرسیم؛ انسان بودن به چه معناست؟ داشتن خود یعنی چه؟ و چقدر از آن خود را باید به دیگران بدهیم؟ (NPR)
- شما پس از خواندن این اثر خیره کننده به درجه‌ای بسیار بالا از خشنودی و رضایت درونی خواهید شد. (Publishers Weekly)
- افسانه‌ای دلهره‌آور از دنیای تنها و آشفتۀ بشر امروزی. (Kirkus Reviews)
- اکنون قریب به چهار دهه است که ایشی‌گورو با فصاحت تمام در مورد مسئله بغرنج خاطرات می‌نویسد، بدون اینکه تسلیم گذشته‌ی تغییرناپذیر گردد. خاطره و توصیف خاطره، تلخی‌ها و خوشی‌هایش، موضوع آثار او هستند... کلارا و خورشید تخیل درخشان ایشی‌گورو را به کمال رسانده... برای روایت قصه دیگر نه نیاز به غریزه است، نه انسان. (نیویورک تایمز)
- عاطفی و زیبا... بازگشتی صریح به فرم، تعمقی در ظریف‌ترین ابهامات و تاریکنای این سوال که آیا نوع بشر قادر است با هرآنچه که خلق کرده زندگی کند... کتابی پر تب و تاب... معدود نویسندگانی در جهان قادر بوده‌اند، فناپذیری، فقدان و عدم ایمان به‌نفسِ وجودی را به سان ایشی‌گورو خلق کنند - نه هنری در وصف احساسات، که خود احساسات است. (لس آنجلس تایمز)

کتاب صوتی کلارا و خورشید برای چه کسانی مناسب است؟
علاقه‌مندان به داستان‌های فانتزی از شنیدن این داستان زیبا و تاثیرگذار لـ*ـذت خواهند برد.

کازوئو ایشی گورو را بیشتر بشناسیم:
او یکی از مشهورترین داستان نویسان معاصر در جهان انگلیسی زبان است که موفق شد در سال 2017 از سوی آکادمی سوئد، جایزه نوبل ادبیات را دریافت کند. کازوئو ایشی گورو (Kazuo Ishiguro) یک نویسنده و فیلمنامه نویس ژاپنی الاصل است که در سال 1960 یعنی در سن پنج سالگی همراه با خانواده‌اش به انگلستان مهاجرت کردند و هم اکنون نیز به عنوان شهروند قانونی در این کشور زندگی می‌کند.
ایشی گورو در سال 1978 فارغ التحصیل رشته زبان انگلیسی و فلسفه از دانشگاه کنت شد و در سال 1980 نیز کارشناسی ارشد خود را در رشته نویسندگی خلاقانه از دانشگاه انگلیای شرقی دریافت کرد.
او رمان‌های مختلفی نوشته که همگی توانسته‌اند مورد توجه جوایز مختلف ادبی قرار بگیرند؛ برای مثال مجله تایم کتاب هرگز رهایم مکن را به عنوان بهترین رمان سال 2005 معرفی کرد و آن را در لیست 100 رمان برتر انگلیسی زبان داد که از سال‌های 1923 تا 2005 نوشته‌ شده‌اند. همچنین رمان «تسلی ناپذیر» نیز برنده جایزه چلتنهام در سال 1995 شد.
کتاب‌های «هنرمندی از جهان شناور (1986)، وقتی یتیم بودیم (2000) و هرگز رهایم نکن (2005)» همگی نامزد دریافت جایزه من بوکر شدند اما کازوئو ایشی گورو سرانجام موفق شد برای رمان «بازمانده روز» برنده جایزه Man Booker 1989 شود.

جوایز و افتخارات کازوئو ایشی گورو:
- برنده جایزه نوبل ادبیات 2017
- دریافت نشان خورشید فروزان 2018
- دریافت نشان شوالیه ادب و هنر فرانسه 1998
- دریافت نشان افسر والا مقام امپراطوری بریتانیا 1995
- چهار بار نامزد و یک بار برنده Man Booker Award شده است.
- آثارش تاکنون بارها در لیست برترین رمان‌های جهان قرار گرفته‌اند.
- برنده جایزه وایت‌برد برای کتاب «هنرمندی از جهان شناور» در سال 1986
- مجله تایم در سال 2008، از میان 50 نویسنده برتر انگلستان از سال 1945 تاکنون، ایشی گورو را در رتبه 32 این لیست قرار داد.

در بخشی از کتاب صوتی کلارا و خورشید می‌شنویم:
همانطور که آن روز به ریک گفتم، مهمانی منبع با ارزشی برای مشاهدات جدید بود. دلیل اول اینکه درمورد توانایی جزئی در تغییر کردن آگاه شدم. همانطور که ریک به آن اشاره کرد و دوباره با دقت به تماشای نشانه‌ها نشستم. به این هم فکر کردم که چقدر دلش می‌خواسته یک بیتری انتخاب کرده بود. حرفش به احتمال خیلی زیاد یک شوخی بود تا آشوب مهمانی را آرام کند. با این حال درست بود که بیتری‌ها توانایی‌هایی داشتند که من قادر به انجام آن‌ها نبودم و باید این احتمال را در نظر می‌گرفتم که ممکن است جوزی بعضی اوقات چنین فکرهای به ذهنش خطور کند.
در روزهای بعد از مهمانی درمورد این هم نگران بودم که جوزی شکست من در پاسخگویی به سوالات دختر دست دراز را چطور می‌بیند. در شرایطی که ایجاد شده بود و در نبود سیگنال‌های واضح از جوزی، کاری را انجام دادم که فکر می‌کردم بهترین است.

فهرست مطالب کتاب صوتی
34 دقیقه
بخش اول - قسمت اول

29 دقیقه
بخش اول - قسمت دوم

31 دقیقه
بخش اول - قسمت سوم

16 دقیقه
بخش اول - قسمت چهارم

21 دقیقه
بخش دوم - قسمت اول

32 دقیقه
بخش دوم - قسمت دوم

33 دقیقه
بخش دوم - قسمت سوم

30 دقیقه
بخش دوم - قسمت چهارم

31 دقیقه
بخش دوم - قسمت پنجم

33 دقیقه
بخش سوم - قسمت اول

20 دقیقه
بخش سوم - قسمت دوم

48 دقیقه
بخش سوم - قسمت سوم

28 دقیقه
بخش سوم - قسمت چهارم

29 دقیقه
بخش سوم - قسمت پنجم

28 دقیقه
بخش چهارم - قسمت اول

23 دقیقه
بخش چهارم - قسمت دوم

24 دقیقه
بخش چهارم - قسمت سوم

31 دقیقه
بخش چهارم - قسمت چهارم

14 دقیقه
بخش چهارم - قسمت پنجم

23 دقیقه
بخش چهارم - قسمت ششم

28 دقیقه
بخش چهارم - قسمت هفتم

17 دقیقه
بخش چهارم - قسمت هشتم

28 دقیقه
بخش پنجم - قسمت اول

17 دقیقه
بخش پنجم - قسمت دوم

28 دقیقه
بخش ششم - قسمت اول

16 دقیقه
بخش ششم - قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی کلارا و خورشید
نویسندهکازوئو ایشی گورو
مترجمشیرین شکراللهی
گویندهمریم پاک ذات
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱۱ ساعت و ۳۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
54000 ت - 9.99 یورو


بیوگرافی کازوئو ایشی گورو | نویسنده

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

MaSuMeH_M

کاربر فوق حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
4/1/21
ارسال ها
3,057
امتیاز واکنش
9,030
امتیاز
308
زمان حضور
25 روز 10 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع

معرفی کتاب صوتی غول مدفون
داستانی شگفت‌انگیز درباره‌ی قدرت عشق و نیروی خاطره؛ کتاب صوتی غول مدفون اثری درخشان به قلم برنده‌ جایزه‌ نوبل ادبیات، کازوئو ایشی گورو است که نخستین بار در سال 2015 به انتشار رسید. در این کتاب که یکی از پرفروش‌ترین عناوین نیویورک تایمز به شمار می‌رود، زندگی زوجی به نام‌های اکسل و بئاتریس روایت شده است که در دنیایی آکنده از جادو و فراموشی، برای یافتن فرزند گمشده‌ی خود به سفری دور و دراز می‌روند...

درباره کتاب صوتی غول مدفون:
در انگلستان قدیم، زمان زیادی از فرمانروایی آرتورشاه بزرگ نمی‌گذرد. اگرچه مدتی است که نبرد میان ساکسون‌ها و انگلیسی‌ها به پایان رسیده، اما صلح میان آنها پوشالی و موقتی می‌نماید. بدین سان، زمانه‌ آبستن آشوب و غوغاست؛ در این میان فراموشی و مرگِ یادها نیز، بر آتش وحشت و بلوا می‌دمد: مِهی برخاسته از نفَس اژدهایی شوم، حافظه‌‌ را که جوهره‌ی انسانیتِ آدمی‌ست، در محاق فرو برده است.
در چنین روزگاری چگونه می‌توان انسان باقی ماند؟ در زمانه‌ای که دیوها جلوه می‌فروشند و جادوگران بر کارها حاکم‌اند و آدمیان از نزدیک‌ترین پیوندهای عاطفی خود با دیگران بی‌خبر، چگونه می‌توان عشق ورزید و عشق دید؟
اینها احتمالاً مهم‌ترین سوالاتی‌اند که الکس و بئاتریس، دو قهرمان سالخورده‌ی کتاب غول مدفون (The Buried Giant) باید از خود بپرسند؛ البته اگر حافظه‌ی به اغمارفته‌شان اجازه دهد! وانگهی، اینگونه نیست که ذهن ایشان خالیِ خالی باشد. این دو تصور واضحی از گذشته‌ی خود در ذهن ندارند، با این حال یاد گنگ فرزندی از دست رفته همواره در ضمیرشان حاضر است؛ یادی اگرچه محو، اما نیرومند و سرشار؛ چنان که آن دو را علی رغم همه‌ی موانع، به سفری برای کشف حقیقت درباره‌ی خودشان و گذشته‌شان سوق می‌دهد. سفری که بناست در نهایت پرده از راز غول مدفون بردارد...
در یک ارزیابی کلی باید گفت که رمان غول مدفون از کازوئو ایشی گورو (Kazuo Ishiguro) داستانی به غایت پیچیده و آکنده از سویه‌های فلسفی، روانشناختی و حتی سـ*ـیاسی است. اثری که برای مخاطبین جدی، با انبوه نمادها و تمثیل‌هایش فراتر از یک داستان پریان به نظر می‌رسد، اما اگر تنها به همین عنوان نیز نگریسته شود، یعنی تنها به عنوان یک داستان صرفاً فانتزی، باید اذعان داشت که به شدت جذاب و تأثیرگذار است.

افتخارات کتاب صوتی غول مدفون:
- قرار گرفتن در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز
- نامزد جایزه Tähtifantasia
- نامزد جایزه ادبی دوبلین
- برترین کتاب فانتزی تمامی دوران‌ها به انتخاب مجله تایم
- نامزد دریافت جایزه بهترین کتاب فانتزی گودریدز در سال 2015
- نامزد دریافت جایزه Mythopoeic Fantasy در سال 2016
و ...

نکوداشت‌های کتاب صوتی غول مدفون:
- اثری حیرت‌انگیز، که مثل تمام داستان‌های نویسنده زیبا، اصیل و انسانی است. (The Washington Post)
- یک رمان استثنایی. (The New York Times Book Review)
- اثری کوبنده که تا مدت‌ها در ذهن باقی می‌ماند. (The Economist)
- یک داستان زیبا با پیامی درخشان. (John Sutherland)
- ایشی گورو استاد خلق چیزهای شگفت‌انگیز است. (San Francisco Chronicle)

کتاب صوتی غول مدفون مناسب چه کسانی است؟
از تمام علاقه‌مندان به ادبیات فانتزی و طرفداران رمان‌هایی با پس‌زمینه‌ی تاریخی، دعوت می‌کنیم شنونده‌ی رمان تحسین‌برانگیز غول مدفون باشند.

با کازوئو ایشی گورو بیشتر آشنا شویم:
وی به سال 1954 در ژاپن دیده به جهان گشود و پنج سال بعد همراه خانواده‌اش به انگلستان مهاجرت کرد و در همین سرزمین به تحصیل و زندگی پرداخت. ایشی گورو پس از دریافت مدرک کارشناسی ارشد خود در رشته‌ی نویسندگی خلاق از دانشگاه شرق انگلستان در سال 1980، بیشتر زندگی‌اش را صرف نوشتن کرد و توانست خالق آثاری ماندگار چون «هرگز رهایم مکن»، »وقتی یتیم بودیم» و «تسلی‌ناپذیر» گردد. خوشبختانه بیشتر آثارِ مهم این نویسنده‌ی برنده‌ی جایزه‌ی نوبل، به دست مترجمین به‌نام کشورمان به جامه‌ی زبان فارسی آراسته گشته‌اند؛ در صدر این مترجمین نام زنده‌یاد نجف دریابندری می‌درخشد، که ترجمه‌اش از رمان بازمانده‌ی روز ایشی گورو، بی‌اغراق برای جوانان علاقه‌مند به ترجمه آثار ادبی، در حکم یک کارگاه آموزشی است.
گفتنی است کتاب کلارا و خورشید نیز که آخرین رمان ایشی گورو تا امروز (سال 2021) به شمار می‌رود، هم‌اکنون با چند ترجمه‌ی قابل قبول در دسترس مخاطبین فارسی‌زبان این نویسنده‌ قرار دارد.

افتخارات کازوئو ایشی گورو:
- برنده جایزه نوبل ادبیات 2017
- دریافت نشان خورشید فروزان 2018
- دریافت نشان شوالیه ادب و هنر فرانسه 1998
- دریافت نشان افسر والا مقام امپراطوری بریتانیا 1995
- چهار بار نامزد و یک بار برنده Man Booker Award شده است.
- آثارش تاکنون بارها در لیست برترین رمان‌های جهان قرار گرفته‌اند.
- برنده جایزه وایت‌برد برای کتاب «هنرمندی از جهان شناور» در سال 1986
- مجله تایم در سال 2008، از میان 50 نویسنده برتر انگلستان از سال 1945 تاکنون، ایشی گورو را در رتبه 32 این لیست قرار داد.
و ...

در بخشی از کتاب صوتی غول مدفون می‌شنویم:
وسوسه شد زنش را بیدار کند. چون بخشی از وجودش مطمئن بود اگر در این لحظه بئاتریس بیدار بود و با او حرف می‌زد، هر مانع دیگری که بین او و تصمیمش وجود داشت فرو می‌ریخت. اما هنوز مانده بود تا همه بیدار شوند و کار روزانه شروع شود. پس همانطور با شنل زنش که هنوز محکم دور خودش پیچیده بود، روی چهارپایه‌ی کوتاهی گوشه‌ی اتاق نشست. در این فکر بود که امروز صبح مه چقدر غلیظ بوده، و آیا با پایان تاریکی می‌دید که از بین ترک‌ها به درون اتاقشان نفوذ کرده است یا نه: اما بعد فکرش از این چیزها دور شد و به موضوعی که ذهنش را مشغول کرده بود برگشت. آیا آنها همیشه همینطور زندگی کرده بودند، خودشان دوتایی، در حاشیه‌ی اجتماع؟ یا قبلاً اوضاع فرق می‌کرد؟ چند لحظه پیش، بیرون، چیزهایی یادش آمده بود...

فهرست مطالب کتاب صوتی
نمونه
36 دقیقه
قسمت اول

26 دقیقه
قسمت دوم

36 دقیقه
قسمت سوم

20 دقیقه
قسمت چهارم

28 دقیقه
قسمت پنجم

34 دقیقه
قسمت ششم

38 دقیقه
قسمت هفتم

25 دقیقه
قسمت هشتم

45 دقیقه
قسمت نهم

37 دقیقه
قسمت دهم

46 دقیقه
قسمت یازدهم

38 دقیقه
قسمت دوازدهم

34 دقیقه
قسمت سیزدهم

25 دقیقه
قسمت چهاردهم

45 دقیقه
قسمت پانزدهم

33 دقیقه
قسمت شانزدهم

19 دقیقه
قسمت هفدهم

31 دقیقه
قسمت هجدهم

21 دقیقه
قسمت نوزدهم

38 دقیقه
قسمت بیستم

16 دقیقه
قسمت بیست و یکم

39 دقیقه
قسمت بیست و دوم

40 دقیقه
قسمت بیست و سوم

6 دقیقه
قسمت بیست و چهارم

42 دقیقه
قسمت بیست و پنجم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی غول مدفون
نویسندهکازوئو ایشی گورو
مترجمآرزو احمی
گویندهاحسان چریکی
ناشر چاپیانتشارات روزنه
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱۳ ساعت و ۱۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
59000 ت - 10.99 یورو


بیوگرافی کازوئو ایشی گورو | نویسنده

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

MaSuMeH_M

کاربر فوق حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
4/1/21
ارسال ها
3,057
امتیاز واکنش
9,030
امتیاز
308
زمان حضور
25 روز 10 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع

معرفی کتاب صوتی هرگز ترکم مکن
کازوئو ایشی گورو برنده جایزه نوبل ادبیات در کتاب صوتی هرگز ترکم مکن، قصه سه دوست قدیمی را به تصویر می‌کشد که در کودکی در مدرسه‌ای عجیب و غریب درس می‌خواندند و قوانین خاص و سخت‌گیرانه‌ای بر آنجا حکم‌فرما بوده است تا اینکه عشق به سراغ‌شان می‌آید و رازهایی حیرت‌آور برملا می‌شود. این رمان نامزد جایزه بوکر (2005) و نامزد جایزه آرتور سی کلارک (2006) شده است.

درباره کتاب صوتی هرگز ترکم مکن:
کتی، روت و تامی در زمان کودکی دانش‌آموزان مدرسه هیلشم بودند. یک مدرسه شبانه‌روزی منحصر به فرد که در حومه انگلستان در منطقه‌ای خلوت و محلی قرار داشت و قوانین مرموزانه‌ای بر همه‌جا حاکم بود تا جایی که معلمان هیلشم نیز دائما این نکات را با سخت‌گیری فراوان به بچه‌ها یادآوری می‌کردند. البته شاید از دور به نظر می‌رسید که دانش‌آموزان این مدرسه به خوبی حمایت می‌شوند و در زمینه هنر و ادبیات آموزش‌های بسیار خوبی می‌بینند اما به طرز عجیب و هولناکی هیچ چیز از جهان خارج به آن‌ها یاد داده نمی‌شد و اجازه نداشتند که ارتباط زیادی با بیرون داشته باشند. حالا کتی زنی جوان شده است و روت و تامی دوستان قدیمی‌اش دوباره وارد زندگی‌اش شده‌اند و او برای اولین بار می‌خواهد نگاهی به گذشته مشترک‌شان داشته باشد و از عشقی سخن بگوید که روزگاری قلب آن‌ها را آشفته و سوزان کرده بود.
کتاب هرگز ترکم مکن (Never Let Me Go) را می‌توان اثری فوق‌العاده و جذاب دانست که مرزهای رمان ادبی را می‌شکند و یک داستان عاشقانه‌ی زیبا را در فضایی پر رمز و راز بیان می‌کند. همچنین کازوئو ایشی گورو با نگاهی انتقادی و اخلاقی به جامعه می‌نگرد و با تاثیرپذیری از گذشته، آینده‌ای احتمالی و خیالی را خلق می‌کند که همین ویژگی آن را در دسته رمان‌های پادآرمان شهری قرار می‌دهد.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی هرگز ترکم مکن:
- نامزد جایزه بوکر (2005)
- برنده جایزه ALA Alex (2006)
- نامزد جایزه آرتور سی کلارک (2006)
- نامزد جایزه ادبی بین المللی دوبلین (2007)
- نامزد جایزه لوکوس بهترین رمان علمی تخیلی (2006)
- نامزد جایزه یادبود جیمز تایت بلک برای بخش داستان (2005)
- نامزد جایزه داوران حلقه منتقدان کتاب برای داستان (2005)
- برنده جایزه بین‌المللی کتاب کورین برای بخش داستان (2006)
- مجله تایم آن را به عنوان بهترین رمان سال 2005 برگزید و آن را در لیست 100 رمان برتر انگلیسی زبان، از سال 1923 تا 2005 قرار داد.

نکوداشت‌های کتاب صوتی هرگز ترکم مکن:
- بسیار تأثیرگذار و حزن‌انگیز، شاهکاری از کشمکش های دشوار و اندوهی سرکوب شده. (Time)
- فریبنده و دوست داشتنی... مثل همیشه ایشی گورو شما را تحت تاثیر قرار می‌‌‌دهد. (Newsweek)
- داستانی کنترل شده و ماهرانه! به زیبایی و کمال رمان بازمانده‌ی روز، و به شکلی متفاوت، همان قدر مالیخولیایی و آشوبناک. (مجله نیویورک تایمز)
- کتابی فوق‌العاده که به طور بی‌عیب و نقصی آن را پیش برده است. قدرت بی‌نظیر این کتاب به خاطر توانایی‌های فوق‌العاده ایشی گورو است. (Entertainment Weekly)

کتاب صوتی هرگز ترکم مکن به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟
اگر به داستان‌های پادآرمان شهری و تخیلی علاقه‌مند هستید و می‌خواهید روایتی جالب از عشق و احساسات عمیق انسانی بشنوید، کتاب هرگز ترکم مکن برای شما مناسب است.

کازوئو ایشی گورو را بیشتر بشناسیم:
او یکی از مشهورترین داستان‌نویسان معاصر در جهان انگلیسی زبان است که موفق شد در سال 2017 از سوی آکادمی سوئد، جایزه نوبل ادبیات را دریافت کند. کازوئو ایشی گورو (Kazuo Ishiguro) یک نویسنده و فیلمنامه‌نویس ژاپنی‌الاصل است که در سال 1960 یعنی در سن پنج سالگی همراه با خانواده‌اش به انگلستان مهاجرت کردند و هم‌اکنون نیز به عنوان شهروند قانونی در این کشور زندگی می‌کند.
ایشی گورو در سال 1978 فارغ‌التحصیل رشته زبان انگلیسی و فلسفه از دانشگاه کنت شد و در سال 1980 نیز کارشناسی ارشد خود را در رشته نویسندگی خلاقانه از دانشگاه انگلیای شرقی دریافت کرد.
او رمان‌های مختلفی نوشته که همگی توانسته‌اند مورد توجه جوایز مختلف ادبی قرار بگیرند؛ برای مثال مجله تایم کتاب هرگز رهایم مکن را به عنوان بهترین رمان سال 2005 معرفی کرد و آن را در لیست 100 رمان برتر انگلیسی زبان داد که از سال‌های 1923 تا 2005 نوشته‌ شده‌اند. همچنین رمان «تسلی ناپذیر» نیز برنده جایزه چلتنهام در سال 1995 شد.
کتاب‌های «هنرمندی از جهان شناور (1986)، وقتی یتیم بودیم (2000) و هرگز رهایم نکن (2005)» همگی نامزد دریافت جایزه من بوکر شدند اما کازوئو ایشی گورو سرانجام موفق شد برای رمان «بازمانده روز» برنده این جایزه در سال 1989 شود.

جوایز و افتخارات کازوئو ایشی گورو:
- برنده جایزه نوبل ادبیات 2017
- دریافت نشان خورشید فروزان 2018
- دریافت نشان شوالیه ادب و هنر فرانسه 1998
- دریافت نشان افسر والا مقام امپراطوری بریتانیا 1995
- چهار بار نامزد و یک بار برنده Man Booker Award شده است.
- آثارش تاکنون بارها در لیست برترین رمان‌های جهان قرار گرفته‌اند.
- برنده جایزه وایت‌برد برای کتاب «هنرمندی از جهان شناور» در سال 1986
- مجله تایم در سال 2008، از میان 50 نویسنده برتر انگلستان از سال 1945 تاکنون، ایشی گورو را در رتبه 32 این لیست قرار داد.

در بخشی از کتاب صوتی هرگز ترکم مکن می‌شنویم:
گاهی که در جاده‌ای دراز و پیچان در منطقه مردابی رانندگی می‌کنم یا شاید از کنار ردیف‌های کشتزارهای شخم‌زده می‌گذرم و آسمان پهناور و خاکستری‌ست و فرسخ‌ها هیچ چیز تغییر نمی‌کند، به فکر مقاله‌ام می‌افتم. همان که از من می‌خواستند در ویلاها هستیم بنویسم.
مراقب‌ها در تمام آن تابستان گاه و بی‌گاه از مقاله برایمان حرف زده بودند و کوشیده بودند به هر کدام‌مان کمک کنند موضوعی را برگزینیم که تا دو سال بعد هم برای ما جاذبه داشته باشد. اما به دلیلی شاید چیزی در رفتار مراقب‌ها می‌دیدیم که کسی نوشتن مقاله را جدی نمی‌گرفت و بین خودمان کمتر از آن صحبت می‌کردیم.
یادم می‌آید وقتی سراغ میس امیلی می‌رفتم تا بگویم موضوع برگزیده‌ام، رمان‌های دوران ویکتوریاست، چندان درباره‌اش فکر نکرده بودم و می‌دیدم که می‌داند ولی یکی از آن نگاه‌های خیره‌ی کاونده‌اش را به من انداخت و چیزی نگفت.

فهرست مطالب کتاب صوتی

25 دقیقه
بخش اول: یک

29 دقیقه
دو

30 دقیقه
سه

28 دقیقه
چهار

27 دقیقه
پنج

22 دقیقه
شش - بخش یک

18 دقیقه
شش - بخش دو

31 دقیقه
هفت

23 دقیقه
هشت

28 دقیقه
نه

25 دقیقه
بخش دوم: ده

27 دقیقه
یازده

20 دقیقه
دوازده

24 دقیقه
سیزده

29 دقیقه
چهارده

38 دقیقه
پانزده

28 دقیقه
شانزده

15 دقیقه
هفده

26 دقیقه
هجده

24 دقیقه
نوزده - بخش یک

22 دقیقه
نوزده - بخش دو

18 دقیقه
بیست

24 دقیقه
بیست و یک

27 دقیقه
بیست و دو - بخش یک

27 دقیقه
بیست و دو - بخش دو

32 دقیقه
بیست و سه

21 دقیقه
سخن آخر

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی هرگز ترکم مکن
نویسندهکازوئو ایشی گورو
مترجممهدی غبرایی
گویندهراضیه هاشمی، رضا عمرانی
ناشر چاپینشر افق
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱۱ ساعت و ۲۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
55000 ت - 10.49 یورو


بیوگرافی کازوئو ایشی گورو | نویسنده

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

MaSuMeH_M

کاربر فوق حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
4/1/21
ارسال ها
3,057
امتیاز واکنش
9,030
امتیاز
308
زمان حضور
25 روز 10 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع

معرفی کتاب صوتی غول مدفون
کتاب صوتی غول مدفون نوشته‌ی کازوئو ایشی گورو برنده جایزه نوبل ادبیات 2017، داستانی شگفت انگیز درباره عشق، فراموشی، خاطرات و جنگ است که در انگلستان قرون وسطا اتفاق می‌افتد و شخصیت‌های واقعی و افسانه‌ای درون آن نقش آفرینی می‌کنند. این رمان پرفروش موفق شد در سال 2016 نامزد جایزه بهترین داستان فانتزی جهان شود.

درباره کتاب صوتی غول مدفون:
داستانی عجیب و فانتزی که سفری به دل تاریخ دارد و رازهای اسرارآمیزی را برایتان هویدا می‌کند. کتاب صوتی غول مدفون (The Buried Giant) درباره یک زوج پیر انگلستانی به نام‌های اکسل و بئاتریس است که در یک فضای خیالی پس از فرمانروایی شاه آرتور زندگی می‌کنند؛ یعنی درست زمانی که جنگ خانمان سوز میان ساکسون‌ها و انگلیسی‌ها پایان یافته و صلحی شکننده میان آن‌ها شکل گرفته است.
همچنین به خاطر نفس اژدهایی سهمگین، مهی دائمی در هوا وجود دارد که باعث فراموشی همه‌ی آدم‌ها شده و خاطرات‌شان را از آن‌ها ربوده است. به همین خاطر اکسل و بئاتریس خاطراتی گنگ از پسر خود دارند؛ فرزندی که سال‌هاست او را ندیده‌اند و نمی‌دانند کجاست و حالا تصمیم گرفته‌اند سفری را برای جست‌وجوی او آغاز کنند.
کتاب غول مدفون سرشار از نماد و استعاره‌های گوناگون است و کازوئو ایشی گورو به خوبی توانسته فضایی واقعی و در عین حال تخیلی را خلق کند که در آن شوالیه‌ها، غول‌ها و اتفاقات اسرارآمیز وجود دارد. در انتهای داستان نیز غبارهای گذشته کنار می‌رود و راز غول مدفون آشکار خواهد شد.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی غول مدفون:
- پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز
- نامزد Tähtifantasia Award سال 2017
- نامزد جایزه ادبی بین المللی دوبلین سال 2017
- کتاب برتر فانتزی در تمامی دوران‌ها به انتخاب مجله تایم (TIME)
- نامزد جایزه بهترین داستان فانتزی و اسطوره‌ای جهان سال 2016
- جایگاه ششم بهترین رمان فانتزی 2016 برای دریافت جایزه Locus
- نامزد جایزه Goodreads Choice برای داستان فانتزی سال 2015
- نامزد جایزه Mythopoeic Fantasy برای ادبیات بزرگسالان سال 2016

نکوداشت‌های کتاب صوتی غول مدفون:
- یک کتاب زیبا و متاثرکننده در مورد به خاطر سپردن و میل به فراموشی. (گاردین)
- یک اثر ادبی بی‌ادعا که تا آخرین صفحه متوجه نمی‌شوید یک شاهکار را می‌خوانید. (USA Today)
- اثری جذاب و شنیدنی! ایشی گورو داستانی افسانه‌ای، اصیل و انسانی خلق کرده است. (واشنگتن پست)
- کتابی هیجان انگیز که ترکیبی از سبک‌های گوتیک، تخیلی، سـ*ـیاسی و فلسفی‌ست. (The New Republic)
- باشکوه... عالی... غول مدفون داستانی ساده و قدرتمند از عشق، پیری و از دست دادن است. (وال استریت ژورنال)
- ایشی گورو استاد چیزهای عجیب و غریب است و عناصر اسرار آمیز او در سراسر رمان مشهود است. (San Francisco Chronicle)
- قدرتمند و تاثیرگذار که احساسات شدیدی را در شما ایجاد می‌کند و مدت‌ها در خاطره آدمی باقی می‌ماند. (The Economist)
- مسحور کننده است... کتابی چند لایه و تاثیرگذار که پس از خواندن آن، تا آخر عمر اسطوره، تمثیل و اکتشافات در درون ما باقی ماند. (The Christian Science Monitor)
- یک رمان استثنایی! غول مدفون کاری را انجام می‌دهد که دیگر کتاب‌های مهم آن را رقم می‌زنند؛ اینکه مدت‌ها پس از خواندن داستان، همچنان ذهن را درگیر کند و از یاد نرود. (نقد کتاب نیویورک تایمز)

کتاب صوتی غول مدفون به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟
اگر به داستان‌های فانتزی و تاریخی علاقه دارید و می‌خواهید سفری به قرون وسطا داشته باشید و با موجودات ناشناخته‌ای آشنا شوید، کتاب غول مدفون برای شما مناسب است.

کازوئو ایشی گورو را بیشتر بشناسیم:
او یکی از مشهورترین داستان نویسان معاصر در جهان انگلیسی زبان است که موفق شد در سال 2017 از سوی آکادمی سوئد، جایزه نوبل ادبیات را دریافت کند. کازوئو ایشی گورو (Kazuo Ishiguro) یک نویسنده و فیلمنامه نویس ژاپنی الاصل است که در سال 1960 یعنی در سن پنج سالگی همراه با خانواده‌اش به انگلستان مهاجرت کردند و هم اکنون نیز به عنوان شهروند قانونی در این کشور زندگی می‌کند.
ایشی گورو در سال 1978 فارغ التحصیل رشته زبان انگلیسی و فلسفه از دانشگاه کنت شد و در سال 1980 نیز کارشناسی ارشد خود را در رشته نویسندگی خلاقانه از دانشگاه انگلیای شرقی دریافت کرد.
او رمان‌های مختلفی نوشته که همگی توانسته‌اند مورد توجه جوایز مختلف ادبی قرار بگیرند؛ برای مثال مجله تایم کتاب هرگز رهایم مکن را به عنوان بهترین رمان سال 2005 معرفی کرد و آن را در لیست 100 رمان برتر انگلیسی زبان داد که از سال‌های 1923 تا 2005 نوشته‌ شده‌اند. همچنین رمان «تسلی ناپذیر» نیز برنده جایزه چلتنهام در سال 1995 شد.
کتاب‌های «هنرمندی از جهان شناور (1986)، وقتی یتیم بودیم (2000) و هرگز رهایم نکن (2005)» همگی نامزد دریافت جایزه من بوکر شدند اما کازوئو ایشی گورو سرانجام موفق شد برای رمان «بازمانده روز» برنده جایزه Man Booker 1989 شود.

جوایز و افتخارات کازوئو ایشی گورو:
- برنده جایزه نوبل ادبیات 2017
- دریافت نشان خورشید فروزان 2018
- دریافت نشان شوالیه ادب و هنر فرانسه 1998
- دریافت نشان افسر والا مقام امپراطوری بریتانیا 1995
- چهار بار نامزد و یک بار برنده Man Booker Award شده است.
- آثارش تاکنون بارها در لیست برترین رمان‌های جهان قرار گرفته‌اند.
- برنده جایزه وایت‌برد برای کتاب «هنرمندی از جهان شناور» در سال 1986
- مجله تایم در سال 2008، از میان 50 نویسنده برتر انگلستان از سال 1945 تاکنون، ایشی گورو را در رتبه 32 این لیست قرار داد.
در بخشی از کتاب صوتی غول مدفون می‌شنویم:
در سرتاسر عمرش روستایش را از آن ارتفاع و مسافت ندیده و حال حیرت کرده بود. روستا شبیه خرده ریزی شده بود که او می‌توانست با دست برش دارد و در مه رقیق عصرگاهی، ادوین برای اولین بار انگشتانش را خم کرد تا آن چشم انداز را در فاصله میان انگشتانش جا دهد.
زن سالخورده که با اضطراب صعودش را تماشا کرده بود، هنوز پای درخت بود و بعد با صدای بلند به او گفت که دیگر بالا نرود؛ اما ادوین به حرف او توجه نکرد چون هیچ کس مثل او با درخت‌ها آشنا نبود.
وقتی جنگجو به او فرمان داده بود که بالای درخت پاس بدهد، پسرک با دقت درخت نارونی را انتخاب کرده بود چون می‌دانست که درخت با آن ظاهر سست و ضعیفش، در عین ظرافت محکم و استوار است و به خوبی وزن او را تاب خواهد آورد. به علاوه از آن بالا کاملا به پل و جاده کوهستانی که به پل می‌رسید، دید داشت و می‌توانست به وضوح سه سربازی را که با سواری سخن می‌گفتند، ببیند.

فهرست مطالب کتاب صوتی
26 دقیقه
بخش اول: فصل اول - قسمت یک

23 دقیقه
بخش اول: فصل اول - قسمت دو

32 دقیقه
بخش اول: فصل اول - قسمت سه

32 دقیقه
بخش اول: فصل دوم - قسمت یک

31 دقیقه
بخش اول: فصل دوم - قسمت دو

28 دقیقه
بخش اول: فصل سوم - قسمت یک

26 دقیقه
بخش اول: فصل سوم - قسمت دو

26 دقیقه
بخش اول: فصل سوم - قسمت سه

31 دقیقه
بخش اول: فصل سوم - قسمت چهار

32 دقیقه
بخش اول: فصل چهارم

25 دقیقه
بخش اول: فصل پنجم - قسمت یک

34 دقیقه
بخش اول: فصل پنجم - قسمت دو

33 دقیقه
بخش اول: فصل پنجم - قسمت سه

31 دقیقه
بخش دوم: فصل ششم - قسمت یک

34 دقیقه
بخش دوم: فصل ششم - قسمت دو

22 دقیقه
بخش دوم: فصل ششم - قسمت سه

19 دقیقه
بخش دوم: فصل ششم - قسمت چهار

32 دقیقه
بخش دوم: فصل هفتم - قسمت یک

18 دقیقه
بخش دوم: فصل هفتم - قسمت دو

20 دقیقه
بخش دوم: فصل هفتم - قسمت سه

27 دقیقه
بخش دوم: فصل هشتم - قسمت یک

29 دقیقه
بخش دوم: فصل هشتم - قسمت دو

20 دقیقه
بخش سوم: فصل نهم - قسمت یک

21 دقیقه
بخش سوم: فصل نهم - قسمت دو

25 دقیقه
بخش سوم: فصل دهم

36 دقیقه
بخش سوم: فصل یازدهم

25 دقیقه
بخش سوم: فصل دوازدهم

25 دقیقه
بخش سوم: فصل سیزدهم - قسمت یک

21 دقیقه
بخش سوم: فصل سیزدهم - قسمت دو

19 دقیقه
بخش سوم: فصل چهاردهم

29 دقیقه
بخش چهارم: فصل پانزدهم - قسمت یک

27 دقیقه
بخش چهارم: فصل پانزدهم - قسمت دو

32 دقیقه
بخش چهارم: فصل پانزدهم - قسمت سه

17 دقیقه
بخش چهارم: فصل پانزدهم - قسمت چهار

9 دقیقه
بخش چهارم: فصل شانزدهم

24 دقیقه
بخش چهارم: فصل هفدهم - قسمت یک

28 دقیقه
بخش چهارم: فصل هفدهم - قسمت دو

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی غول مدفون
نویسندهکازوئو ایشی گورو
مترجمسهیل سمی
گویندهگروه گویندگان
ناشر چاپیانتشارات ققنوس
ناشر صوتیآوانامه
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۱۶ ساعت و ۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
72000 ت - 13.49 یورو


بیوگرافی کازوئو ایشی گورو | نویسنده

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا