خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~kiana_stay~

حامی انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
30/9/19
ارسال ها
233
امتیاز واکنش
1,405
امتیاز
228
محل سکونت
ایران
زمان حضور
6 روز 14 ساعت 39 دقیقه
نویسنده این موضوع
۱_ تندیس آزادی: تندیس آزادی (به انگلیسی: Statue of Freedom) تندیسی است که از سال ۱۸۶۳ تا کنون بر روی گنبد مرکزی ساختمان کاپیتال ایستاده است. این تندیس توسط توماس کرافورد طراحی گردید و بانویی را تجسم می‌کند که شمشیری غلاف شده در دست راست خود دارد. در دست چپش نیز یک تاج به نشانه پیروزی، و سپر نشان رسمی آمریکا دیده می‌شود.
کلاه‌خودی به سر دارد که حاوی ستاره و به شکل سر عقاب سر سفید است. وی بر روی یک کره ایستاده‌است که بر روی آن عبارت E Pluribus Unum نقش بسته است. این واژه یکی از شعارهای ملی آمریکا است و به معنای «واحدی متشکل از تعدد» است که اشاره به به وجود آمدن ایالات متحده از چندین ایالت به صورت یک کشور واحد دارد.
تندیس ۶ متر ارتفاع دارد و ۶۸۰۰ کیلوگرم وزن دارد.

۲_ پسوخه با بـ*ـو*سهٔ کوپیدو جان می‌گیرد: (انگلیسی: Psyche Revived by Cupid's Kiss) یا پسیخه و کوپید (به ایتالیایی: Amore e Psiche) تندیسی از آنتونیو کانووا پیکرتراش ایتالیایی است که سال ۱۷۸۷ آفریده شد و از شاهکارهای تندیس‌گری نئوکلاسیک به‌شمار می‌رود. آفرینش این مجسمه الهام‌گرفته از عشق پسوخه و کوپیدو در داستان لاتین الاغ طلایی نوشتهٔ آپولیوس است. نسخهٔ اصلی مجسمه را ژواکیم مورات سال ۱۸۰۰ تهیه کرد که پس از مرگش به موزه لوور پاریس منتقل شد و همان‌جا نگهداری می‌شود. نسخهٔ دیگر تندیس را شاهزاده نیکلای یوسوپف سال ۱۷۹۶ از کانووا در رم خرید و اکنون در موزه ارمیتاژ سن پترزبورگ نگهداری می‌شود.

۳_ برده یونانی: (انگلیسی: The Greek Slave) یک مجسمهٔ سنگ مرمر از هنرمند مجسمه‌ساز آمریکایی، هیرام پاورز است. برده یونانی یکی از مشهورترین کارهای مورد تحسین همهٔ منتقدان آثار هنری آمریکایی در قرن نوزدهم بود و به تعبیری در زمرهٔ محبوب‌ترین مجسمه‌های آمریکایی تا به امروز قلمداد می‌گردد. این مجسمه نخستین مجسمهٔ آمریکایی بود که در ابعاد واقعی به یک نمایشگاه هنری عمومی راه یافت و در معرض دید عموم قرار گرفت. هیرام پاورز، خالق این اثر ابتدا این کار را در قالب خاک رس (خشت یا سفال) و در ۱۲ مارس ۱۸۴۳ تکمیل نمود. نخستین نسخهٔ سنگ مرمر این مجسمه در استودیوی هنرمند به تاریخ ۱۸۴۴ تکمیل گردید که هم‌اکنون در قلعه ربی انگلستان واقع است.


مجسمه‌های نئوکلاسیک

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا