خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~kiana_stay~

حامی انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
30/9/19
ارسال ها
233
امتیاز واکنش
1,403
امتیاز
228
محل سکونت
ایران
زمان حضور
6 روز 14 ساعت 39 دقیقه
نویسنده این موضوع
همانند دیگر هنرها، با استعدادترین خوشنویسان با کارهایشان معروفیت کسب کرده و آثارشان کپی برداری شده و در نوآوری‌هایی مانند کتاب‌های چاپی مورد استفاده قرار می‌گرفت. همانطور که ذکر شد وانگ ژی چی (۳۰۳ – ۳۶۵ میلادی)، شاگرد وی شوئو (۲۷۲ – ۳۴۹ میلادی)، مورد احترام‌ترین خوشنویس چینی بود. بجز کپی برداری‌های موجود از آثار ژی چی، هیچ نمونه‌ای از آثار دو خوشنویس باقی نمانده است. وانگ ژیانچی (۳۴۴ – ۳۸۸ میلادی)، پسر وانگ ژی چی، از دیگر خوشنویسان شناخته شده بود و در برخی موارد به این جفت پدر و پسر، "دو وانگ" نیز گفته می‌شد. از دیگر خوشنویسان مشهور جائو منگ فو (۱۲۵۴ – ۱۳۲۲ میلادی) می‌باشد. او در آثارش حروف را با چنان دقتی در فضا‌های مربعی بر روی صفحه قرار می‌داد که نگارش وی توسط چاپگر‌ها برای تولید قالب‌های حروف چاپی نیز مورد استفاده قرار می گرفت.

۱_ وانگ ژی‌چی: وانگ ژی چی(به چینی: 王羲之) (زاده ۳۰۳-مرگ ۳۶۱ میلادی) خوشنویس چینی بود. او زادهٔ لین‌یی بود ولی بیشتر زندگیش را در شائوژینگ گذراند. وی هنر خوشنویسی را از وی شوئو آموخت. او در خط‌های گوناگون زبردست بود ولی تخصصش در خط نیمه‌شکسته بود. هیچ یک از اثرهای او امروزه به طور مستقیم به دست ما نرسیده‌است.
برپایهٔ افسانه‌ها او می‌توانسته در خطاطی مچ دستش را مانند گردن غاز بپیچاند. او هفت فرزند داشته که همگی در خوشنویسی زبردست بوده‌اند و نامدارترینشان کوچکترین پسرش وانگ ژیانچی بوده‌است.

منبع: worldhistory.org
ویکی پدیا


خوشنویسان شناخته شده چین

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا