خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MaSuMeH_M

کاربر فوق حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
4/1/21
ارسال ها
3,057
امتیاز واکنش
9,024
امتیاز
308
زمان حضور
25 روز 10 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع
"ژانگ رونگ کیائو"(Zhang Rongqiao): کاوشگر مریخی
این مهندس اولین ماموریت موفقیت‌آمیز چین به مریخ را هدایت کرد که طی آن یک سطح‌نورد روی سیاره سرخ فرود آمد.
در روز ۱۵ مه سال ۲۰۲۱(۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰)، "ژانگ رونگ‌کیائو" پس از فرود ایمن مریخ‌نورد چینی روی سطح این سیاره اشک‌ شوق ریخت.
فرود بر روی مریخ پس از یک سفر ۴۷۵ میلیون کیلومتری پر خطر بر ای "ژانگ" و آژانس فضایی چین که تاکنون ماموریت موفقیت‌آمیزی به مریخ‌ نداشته‌اند، انجام گرفت.
در حالی که به طور معمول حدود نیمی از ماموریت‌های مریخی با شکست مواجه می‌شوند، چین پس از ایالات متحده آمریکا دومین کشوری است که توانسته یک مریخ‌نورد روی سطح سیاره سرخ فرود بیاورد.
"ژانگ" طراح اصلی و مسئول هماهنگی گروهی متشکل از ده‌ها هزار نفر است که ماموریت "تیان‌ون ۱" را ساخته و اجرا می‌کنند. این پروژه از یک مدارگرد، یک سطح‌نشین و مریخ‌نوردی به نام "ژورونگ" تشکیل شده است.
ماموریت "تیان ون۱" یکی از سه ماموریت موفقیت آمیز سال ۲۰۲۱ به مریخ بود. سایر ماموریت‌ها شامل ارسال مریخ‌نورد "استقامت" ناسا و مدارگرد امارات متحده عربی بودند. موفقیت ماموریت چین، "ژانگ" را به یک قهرمان ملی تبدیل کرده است. او که بارها در رسانه‌های چینی حاضر شده به ندرت با رسانه‌های خارجی گفتگو می‌کند. علم در ماموریت "تیان‌ون ۱" جایگاه دوم را به خود اختصاص داد و هدف اصلی این ماموریت توسعه و نمایش قدرت چین در ماموریت‌های فضایی و فراتر از ماه بود.
اما "ژانگ" می‌گوید که دریافت اطلاعات با کیفیت از مریخ از ملاحظات اصلی در طراحی این ماموریت بوده است و محققان می‌گویند که داده‌هایی که توسط شش تجیهزات علمی مریخ‌نورد و هفت تجهیزات مدارگرد جمع‌آوری شده است به درک بهتر مناطقی از مریخ که پیش از این مورد کاوش قرار نگرفته است، کمک می‌کند. "ژانگ" در سال ۱۹۶۶ در شهر "آنلینگ" در شرق چین متولد شد. او مدرک مهندسی خود را از دانشگاه "Xidian" و مدرک کارشناسی ارشد خود را از آکادمی فناوری فضایی چین در پکن دریافت کرد
ماموریت "تیان ون ۱" در روز ۲۳ ژوئیه سال ۲۰۲۰ آغاز شد و در ماه فوریه به سیاره سرخ رسید. از آن زمان تاکنون این مریخ‌نورد بیش از ۱۲۰۰ متر به سمت جنوب سیاره حرکت کرده است و تصاویر پانوراما و سلفی‌هایی به زمین فرستاده است.
در اواسط ماه سپتامبر، ژورونگ به خواب زمستانی رفت زیرا خورشید مانع ارتباط میان مریخ و زمین می‌شد اما در اواخر ماه اکتبر کار خود را از سر گرفت و اکنون به سمت منطقه‌ای می‌رود که ممکن است در گذشته یک خط ساحلی یک اقیانوس بوده باشد. به گفته‌ی محققان ماموریت "تیان‌ون ۱" حوزه نوپای علوم سیاره‌ای چین را رونق بخشیده است.
منبع: خبر گزاری دانشجویان ایران ایسنا


بیوگرافی ژانگ رونگ کیائو | کاوشگر مریخی

 
  • تشکر
Reactions: SelmA

MaSuMeH_M

کاربر فوق حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
4/1/21
ارسال ها
3,057
امتیاز واکنش
9,024
امتیاز
308
زمان حضور
25 روز 10 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع




بیوگرافی ژانگ رونگ کیائو | کاوشگر مریخی

 
  • تشکر
Reactions: SelmA
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا