خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MaSuMeH_M

کاربر فوق حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
4/1/21
ارسال ها
3,057
امتیاز واکنش
9,030
امتیاز
308
زمان حضور
25 روز 10 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع

وینفرد بیانیما
Winnie Byanyima

محل فعالیت: آکسفام
رشته دانشگاهی: مدیریت
مفاهیم: نظریه های سازمانی و همکاری
وینی بیانیما متولد 13 ژانویه 1959 می‌باشد. وی در دانشگاه منچستر لیسانس خود را در رشته علوم مهندسی هوانوردی و کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه کرانفیلد دریافت کرده است. خانم بیانیما که در اوگاندا متولد شده است، برای سه دوره در انتخابات پارلمان اوگاندا انتخاب شد و یازده سال در پارلمان خدمت کرد. وی با حمایت از برابری جنسیتی در قانون اساسی سال 1995 پس از جنگ، رهبری اولین مجمع زنان پارلمانی اوگاندا را بر عهده گرفت.
وینی بیانیما مدیر اجرایی آکسفام است. این سازمان در سال 1995 توسط گروهی از سازمان‌های غیردولتی مستقل تشکیل شد. پس از جنگ جهانی دوم، آکسفام به گروه‌هایی از فقیران در سراسر اروپا مواد غذایی و کمک مالی می‌فرستاد. با بهبود اوضاع در اروپا، توجه آکسفام به نیازهای کشورهای در حال توسعه معطوف شد. امروزه، در بیش از 90 کشور به فعالیت مشغول هستند.
وی علاوه بر مسئولیتی که در آکسفام برعهده داشت فعالیت‌های دیگری را نیز انجام داده است. ایشان زمانی را در کمیسیون اتحادیه آفریقا و به‌عنوان مدیر جنسیت و توسعه در برنامه توسعه سازمان ملل خدمت کرده است. وی با همکاری 60 عضو، اتحادیه جهانی جنسیت و آب و هوا را تأسیس کرد و ریاست یک گروه ویژه سازمان ملل در زمینه جنبه‌های جنسیتی اهداف توسعه هزاره و تغییرات اقلیمی را بر عهده داشته است. او در بسیاری از کمیسیون‌های جهانی از جمله بنیاد ظرفیت‌سازی آفریقا و مرکز بین‌المللی تحقیقات در مورد زنان فعالیت‌های داشته است.
این رهبر سازمان ملل می‌دانست که رسیدن به توزیع عادلانه واکسن بدون جنگیدن محقق نمی‌شود.
پیش از آن که واکسن‌های کووید-۱۹ ساخته شوند، "وینی بیانیما" می‌دانست که توزیع عادلانه واکسن موضوعی چالش‌برانگیز خواهد بود. او از معدود کسانی بود که اوایل سال ۲۰۲۰ هشدار داد که کشورهایی با درآمد متوسط تا کم نمی‌توانند تنها به واکسن‌های اهدایی متکی باشند. تنها راه واکسن‌رسانی به همه‌ی جمعیت در این کشورها، کمک به آن‌ها در مسیر ساخت واکسن و ایجاد سیستمی برای توزیع آن‌ است. اما این هدف محقق نشد. شرکت‌های تولیدکننده واکسن کروناویروس مانند فایزر-بیوان‌تک‌ و مدرنا به شدت بر مالکیت معنوی واکسن‌ها تاکید داشتند و کشورهای ثروتمند بیشتر دوزها را خریداری کردند و در حالی که تعدادی از کشورها دوز یادآور را تزریق می‌کردند تنها شش درصد از مردم کشورهای دارای درآمد پایین موفق به دریافت دوز اول شده‌ بودند.
"بیانیما" انتظار رخ دادن چنین اتفاقی را داشت زیرا این مسئله را هنگام همه‌گیری ایدز تجربه کرده بود.
اوایل دهه ۲۰۰۰، داروهای نجات‌بخش برای این بیماری موجود بودند اما در منطقه‌ای که او زندگی می‌کرد یعنی در اوگاندا این داروها در دسترس نبودند.
"بیانیما" که رهبر برنامه مشترک ملل متحد در زمینه ایدز(UNAIDS) است، می‌گوید: این که یک فناوری نجات‌بخش و مربوط به سلامت افراد را مشابه یک کیف لوکس بفروشید، کار درستی نیست. ما نباید این موضوع را عادی‌سازی کنیم، نباید به آن احترام بگذاریم بلکه باید آن را همانطور که هست بدانیم: غیراخلاقی و نادرست.
او یکی از بنیانگذاران ائتلاف واکسن مردم(People’s Vaccine Alliance) است. استراتژی این گروه طلب کمک از رهبران قدرتمند جهان با ارائه استدلال‌های قوی است که نشان می‌دهد چگونه حمایت از اجرای عدالت در توزیع واکسن می‌تواند آنها را به اهداف‌شان نزدیک‌تر کند.
در ماه مه سال جاری بیانیما و همکارانش، زمانی که ایالات متحده آمریکا که از نظر تاریخی مدافع سرسخت ثبت اختراع است از پیشنهاد آفریقای جنوبی و هند مبنی بر چشم‌پوشی از حقوق معنوی واکسن‌های کووید-۱۹ برای افزایش ظرفیت تولید حمایت کرد، موفقیت غیرمنتظره‌ای را جشن گرفتند.
هنوز کارهای زیادی باید انجام شود و چندین کشور و اتحادیه اروپا همچنان با این موضوع مخالف هستند و شرکت‌هایی که حق مالکیت معنوی دارند این درخواست را رد کرده‌اند و فناوری ساخت واکسن خود را به اشتراک نمی‌گذارند. آن‌ها با بیان اینکه چشم‌پوشی از حق معنوی اختراع شرایط موجود را تغییر نمی‌دهد عدم همکاری خود را توجیه می‌کنند.
"بیانیما" با این استدلال مخالف است و می‌گوید علاقه‌ شدیدش به اجرای عدالت باعث شد که کار خود را در مهندسی هوافضا رها کند.
منبع: پایگاه دانش جامع مدنی-خبر گزاری دانشجویان ایران ایسنا


بیوگرافی وینی بیانیما | دانشمند

 
  • تشکر
Reactions: SelmA

MaSuMeH_M

کاربر فوق حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
4/1/21
ارسال ها
3,057
امتیاز واکنش
9,030
امتیاز
308
زمان حضور
25 روز 10 ساعت 5 دقیقه
نویسنده این موضوع





بیوگرافی وینی بیانیما | دانشمند

 
  • تشکر
Reactions: SelmA
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا