خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MĀŘÝM

مدیر آزمایشی تالار دین و مذهب
ناظر کتاب
مدیر آزمایشی
  
عضویت
23/8/20
ارسال ها
764
امتیاز واکنش
7,569
امتیاز
263
محل سکونت
خونه ام :/
زمان حضور
44 روز 3 ساعت 57 دقیقه
نویسنده این موضوع
بسیاری از کسانی که با ورزش کردن زنان به ویژه ورزش های سنگین مخالفند، با ورود آنان به صحنه های ورزشی به شدت مخالفند. برای مثال، با وجود قدمت هزاران ساله ورزش زورخانه ای در ایران، با وجود تلاش های چندین ساله اخیر هنوز حضور زنان به چشم نمی آید. برخی معتقدند این وضعیت، به دلیل وجود برخی متعصبان در این رشته، به وجود آمده و پایدار مانده است.
نورالله هدایتی، نایب رئیس فدراسیون ورزش های باستانی و کشتی های پهلوانی بر این باور است که: «برداشتن میل و کباده کار زنان نیست.» به اعتقاد وی، اگر زنان اصرار دارند باستانی کار کنند، می توانند با ضرب، چرخ بزنند یا حرکات نرمشی انجام دهند.
دیدگاه سید امیر حسینی، دبیر کل فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای، متفاوت است. وی با تقسیم حرکات ورزش باستانی به دو دسته با وسیله و بدون وسیله، می گوید: «در بخش بدون وسیله مشکلی وجود ندارد و بی شک، کسی نمی تواند ادعا کند زنان نمی توانند نرمش کنند یا پا بزنند و بچرخند. در قسمت حرکات با وسیله هم، وقتی برای کودکان و نونهالان وسایل سبک طراحی شده، چطور می توان ادعا کرد برای زنان، وسیله مناسب پیدا نمی شود».
از دیگر ورزش هایی که برای زنان ایران در سال های اخیر با مخالفت روبه رو بوده، اجازه دوچرخه سواری در معابر عمومی بوده است که به دلیل وجود برخی موانع پوشش و رعایت نکردن حجاب کامل، مخالفت هایی را در پی داشته است. برای مثال، امام جمعه مشهد در نماز جمعه این شهر گفت: «کدام مرجع تقلید، دوچرخه سواری زن و دختر را مجاز دانسته؟ این کار یک امر خلاف شرع و حرام است.
درباره ورود زنان به ورزشگاه ها نیز مباحث طولانی وجود دارد که رعایت نکردن پوشش مناسب، نبود فضایی هم شأن حضور زنان و احتمال ضربه خوردن به عفت عمومی جامعه و عفت زنان، از دلایلی است که قانون گذار به نرفتن زنان به محیط ورزشگاه ها حکم کرده است.


عفاف و حضور اجتماعی دختران

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

MĀŘÝM

مدیر آزمایشی تالار دین و مذهب
ناظر کتاب
مدیر آزمایشی
  
عضویت
23/8/20
ارسال ها
764
امتیاز واکنش
7,569
امتیاز
263
محل سکونت
خونه ام :/
زمان حضور
44 روز 3 ساعت 57 دقیقه
نویسنده این موضوع
مقایسه زن و مرد با یکدیگر در انجام فعالیت های گوناگون، ستم بزرگی به زنان است. تفاوت های فراوانی در آفرینش زن و مرد وجود دارد که بودن این تفاوت ها، موجب برتری یکی بر دیگری نیست. کمال مرد در این است که ویژگی های مردانه داشته باشد و کمال زن نیز در این است که به ویژگی های زنانه آراسته باشد.
به دلیل اختلاف های جسمانی زن و مرد، ورزش، آثار متفاوتی برای هر یک از آنها دارد. بنابراین، بهتر است زنان از پرداختن به ورزش های سخت و خشن بپرهیزند. از دیدگاه اسلام، پرداختن به امر ورزش تا آنجا که برای زنان زیان نداشته باشد و مستلزم انجام فعلی حرام نباشد، جایز است. دین مبین اسلام، پرداختن به ورزش هایی را که موجب حفظ سلامت، زیبایی و شادابی زن باشد و به جسم و روح او آسیب نزند، به زنان توصیه می کند.
1. در مورد منابع مربوط به ورزش بانوان نک: فصل نامه ورزش، ش2، ص42؛ اولین دانشگاه، ج14، ص164؛ کیهان، ش14562، 9/6/1371.
2. روزنامه اعتماد، ش1742، 24/4/1387.

واکسن های ایمنی دختران از آسیب های اجتماعی

با توجه به شرایط کنونی جامعه، یافتن واکسن یا پادزهر برای جلوگیری از آسیب های موجود در اجتماع، امری ضروری است. به جرئت می توان گفت بهترین و سریع ترین واکسن ها را خود دختران به وجود می آورند. رعایت برخی مسائل ساده می تواند در سلامت دختران و جامعه ای که در آن زندگی می کنند، مفید و مؤثر باشد. برخورداری از انواع عفت ها، از راهکارهای مناسب برای ایمنی دختران از آسیب های اجتماعی است.


عفاف و حضور اجتماعی دختران

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

MĀŘÝM

مدیر آزمایشی تالار دین و مذهب
ناظر کتاب
مدیر آزمایشی
  
عضویت
23/8/20
ارسال ها
764
امتیاز واکنش
7,569
امتیاز
263
محل سکونت
خونه ام :/
زمان حضور
44 روز 3 ساعت 57 دقیقه
نویسنده این موضوع
1. عفت در تفکر

گران بهاترین سرمایه ای که خداوند به انسان هدیه کرده، گوهر فروزان تفکر و تعقل است. تمامی اعمال و رفتار انسان از فکر سرچشمه می گیرد. بنابراین، می توان گفت بالاترین مرحله عفت ورزی این است که انسان به گنـ*ـاه نیندیشد و اموال قلبی و اندیشه خود را از گنـ*ـاه محفوظ دارد. امام صادق علیه السلام می فرماید: «گاهی مؤمن به چیزی می اندیشد و همان سبب محروم شدن او از روزی می گردد».

1. فریده پیشوایی و مریم رضایی، حجاب و عفاف در سیما، صص 18 و 19.
2. عفت در نگاه

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می فرماید: «نگاه به نامحرم، تیری از تیرهای مسموم شیطان است.»1 عفت در نگاه به نامحرم، از آموزه های صریح قرآن کریم است. نگاه های آسوده، زمینه ساز فحشا و آلودگی های اجتماعی است. حضرت عیسی علیه السلام در این زمینه می فرماید: «به آنچه برایت حلال نیست، خیره منگر؛ زیرا اگر چشمت را حفظ کنی، مرتکب گنـ*ـاه نمی شود».
1. مستدرک الوسائل، ج14، ص286.

2. محمد محمدی ری شهری، حکمت نامه جوان، ص225.
3. عفت در گفتار

یکی از جنبه های عفت، در گفتار ظاهر می شود. خداوند در قرآن کریم خطاب به همسران پیامبر می فرماید: «پس به ناز سخن نگویید تا آنکه در دلش بیماری است، طمع ورزد و گفتاری شایسته بگویید!» (احزاب: 22)
اگر چه این آیه شریفه خطاب به همسران پیامبر است، بدون شک این حکم، تمامی زنان را در بر می گیرد. بنابراین، زنان نباید با نامحرم به گونه ای هـ*ـوس انگیز سخن بگویند. هرگونه سخن گفتن به شکل علاقه‌مند آمیز، زمینه ساز انحراف است که باید از آن پرهیز شود. البته مردان نیز به رعایت عفت در گفتار سفارش شده اند.


عفاف و حضور اجتماعی دختران

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

MĀŘÝM

مدیر آزمایشی تالار دین و مذهب
ناظر کتاب
مدیر آزمایشی
  
عضویت
23/8/20
ارسال ها
764
امتیاز واکنش
7,569
امتیاز
263
محل سکونت
خونه ام :/
زمان حضور
44 روز 3 ساعت 57 دقیقه
نویسنده این موضوع
4. عفت در رفتار

لازمه حضور اجتماعی زنان و مشارکت آنها در عرصه های گوناگون اجتماعی، ارتباط و معاشرت با مردان است. معاشرت سالم و رعایت عفت در رفتار و روابط اجتماعی هم بر زنان و هم بر مردان واجب است.
از شرایط مهم و اساسی در فعالیت اجتماعی زنان، رعایت مرزبندی و حفظ حریم هاست. اختلاط و روابط ناسالم زن و مرد، عاملی برای گسترش فساد و انحراف در جامعه است و اسلام نیز بر حفظ روابط تأکید بسیاری کرده است. ازاین رو، زن و مرد از حضور در مکانی خلوت و خودنمایی و جلوه گری در برابر چشمان نامحرم نهی شده اند.
1. حجاب و عفاف در سیما، ص21.

5. عفت در پوشش

عفت در پوشش؛ یعنی انتخاب لباسی که با هویت دینی و هنجارهای اخلاقی و اجتماعی و همچنین شئون انسانی فرد سازگار باشد. بی شک، حجاب و پوشش برای زنان، از احکام مسلّم و ضروری دین اسلام است و قرآن کریم، هدف از حجاب و پوشش را دست یابی به تزکیه نفس، پاک دامنی و پیش گیری از فساد می داند.

راهکارهای اجرایی عفاف

هر چه بر میزان پیشرفت و توسعه علمی بشر افزوده شود، نیاز او به اخلاق، معنویت و ارزش های انسانی بیشتر می شود. رعایت برخی مسائل و سرمایه گذاری روحی برای دست یابی به معنویت ها موجب می شود جامعه ای با هویتی بالنده داشته باشیم. از جمله راهکارهای اجرایی عفاف عبارت است از:

الف) تقویت ایمان

از راه های مبارزه با فساد و گنـ*ـاه، تقویت ایمان است. تلاش برای بیداری وجدان ها، توجه کردن به خدا و حساب رسی روز جزا و مسئله عمل و عکس العمل در نظام جهان سبب تقویت ایمان در انسان می شود. ایمان، بازدارنده از گنـ*ـاه و عامل روشن بینی وجودی است.

ب) دادن آگاهی های فرهنگی و اجتماعی

کوشش برای هشیار کردن بی خبران درباره زندگی و ضرورت های آن، بیان مفاسد و بی بندوباری ها و بیان پی آمدهای بد بی عفتی و بی حجابی در جامعه، از راه های اصلاح جامعه است.
یکی از جاسوسان انگلیسی در خاطرات خود می نویسد: «در مسئله بی حجابی زنان، باید کوشش فوق العاده ای به عمل آوریم، تا زنان مسلمان، به بی حجابی و رها کردن چادر مشتاق شوند.... لذا لازم است زنان غیرمسلمان کاملاً بدون حجاب ظاهر شوند تا زنان مسلمان از آنها تقلید کنند».


عفاف و حضور اجتماعی دختران

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

MĀŘÝM

مدیر آزمایشی تالار دین و مذهب
ناظر کتاب
مدیر آزمایشی
  
عضویت
23/8/20
ارسال ها
764
امتیاز واکنش
7,569
امتیاز
263
محل سکونت
خونه ام :/
زمان حضور
44 روز 3 ساعت 57 دقیقه
نویسنده این موضوع
ج) معرفی الگوی مناسب به جوانان

جوانان که آینده ساز فردای جامعه هستند، به مدل و الگو نیازمندند. آنها باید بدانند بر اساس چه الگو و روشی رفتار کنند و چه کسانی را به عنوان الگو و رهبر انتخاب کنند. هر چه الگوهای معرفی شده به جوانان کامل تر، سالم تر و جامع تر باشد، امکان رشد و موفقیت برای آنان بیشتر است. خداوند در قرآن کریم به معرفی انسان های نمونه اعم از زن و مرد پرداخته و مؤمنان را به انتخاب راه و روش آنان رهنمون ساخته است.
حضرت محمد صلی الله علیه و آله، حضرت فاطمه زهرا علیها السلام، حضرت یوسف علیه السلام و حضرت مریم علیها السلام از نمونه هایی هستند که خداوند در قرآن به عنوان الگوهای عفاف معرفی کرده است.

د) به کارگیری سـ*ـیاست هایی به منظور ایجاد محیط های امن برای بانوان

اگر محیط های شغلی زنان امن باشد و ارتباط آنها در محیط کار با نامحرم محدود شود، فشاری که به دلیل حفظ حجاب بر عده ای وارد می شود، کاهش می یابد.

ه‍) ایجاد مراکز تفریحی ـ ورزشی و هنری

این مراکز می تواند افزون بر ایجاد محیط های سالم برای گذراندن اوقات فراغت جوانان، از جاذبه های خوبی نیز برخوردار باشد. وجود این مراکز، از حضور بی دلیل دختران در خیابان ها در اوقات فراغت، جلوگیری می کند.

و) نظارت و کنترل بر واردات محصولات فرهنگی
ز) شناسایی، تعزیر، تهدید و برخورد با مفاسد اجتماعی با تدبیر دستگاه قضایی و نیروهای انتظامی

امروزه زنان و دختران، حضور فعالانه و چشم گیری در جامعه دارند و این از نیاز زمان است. مهم تر اینکه اسلام نیز بر حضور زن در جامعه تأکید دارد، چنان که در قرآن می خوانیم تمام بانوان برجسته، در جامعه زمان خود حضوری فعال داشته اند. آنچه اسلام بر آن تأکید کرده، حضوری پاک و شایسته است؛ حضوری عفیفانه که کوچک ترین خللی بر شخصیت و ارزش های والای زنان وارد نسازد.
رعایت عفت، سفارش مؤکد اسلام است و از آنجا که دختران و زنان از ویژگی های خاص و لطیف آفرینش برخوردارند، دین مبین اسلام، وظیفه حفظ این گوهر زیبا را بر عهده خود آنها قرار داده است. رسیدن به جامعه ای سالم و داشتن عفت و پوشش، لازم و ملزوم یکدیگرند و زنان و دختران ما می توانند با داشتن درونی پاک و زیبا، ظاهری زیبنده و مناسب برای خود بسازند.

(منبع:Hawzah)


عفاف و حضور اجتماعی دختران

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا