خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

MĀŘÝM

مدیر آزمایشی تالار دین و مذهب
ناظر کتاب
مدیر آزمایشی
  
عضویت
23/8/20
ارسال ها
764
امتیاز واکنش
7,569
امتیاز
263
محل سکونت
خونه ام :/
زمان حضور
44 روز 3 ساعت 57 دقیقه
نویسنده این موضوع
اسماء البداوی در سودان به دنیا آمده، اما زمانی‌که یک سال داشت، به همراه خانواده‌اش مهاجرت کرده است. او به سلطان توپ مشهور است و در شمال انگلستان زندگی می‌کند. سال‌ها برای تغییر قوانین در بسکتبال و بدنه ورزش مبارزه کرده تا اجازه فعالیت ورزش حرفه‌ای با حجاب را برای دختران مسلمان بگیرد. او در یک کمپین، کلی امضا جمع کرد تا «فدراسیون بین المللی بسکتبال» (فیبا) و سایر سازمان‌های ورزشی را مجاب کند، به دختران مسلمان اجازه دهند در مسابقه‌های حرفه‌ای با حجاب حضور پیدا کنند و ممنوعیت استفاده از مقنعه و روسری برداشته شود.
او با حجاب بسکتبال بازی می‌کند و به اعتقادات و دینش پایبند مانده است. اسماء برای «دانشگاه‌ ساندرلند» و باشگاه‌های «بردفورد دراگونز» و «بردفورد کوبراس» بسکتبال بازی کرده است، اما هنوز با انتقادات بسیاری روبه‌روست. او در طول این مدت کمپینی برای حمایت از حجاب ورزشکاران زن مسلمان راه انداخته بود.
اسماء به دلیل موفقیت‌هایی که در بسکتبال داشت، کم‌کم به یک فعال اجتماعی برای تشویق بیشتر زنان مسلمان به ورزش‌کردن مبدل شد. او معتقد است بالاخره می‌تواند مجوز حضور بانوان با حجاب را در رقابت های سطح اول ورزش بگیرد.
در ایران اسلامی هم کم نیستند بانوان ورزشکاری که همپای مردان در این مرز و بوم تلاش کردند و بار‌ها پرچم مقدس کشورمان را بالا بردند.
موفقیت‌هایی که بانوان کشورمان در رقابت‌های آسیایی، جهانی و المپیک داشته‌اند، بار‌ها چشم جهانیان را به خود خیره کرده. از طرف دیگر، حضور بانوان کشورمان در میدان‌های رقابت با پوشش اسلامی خود باعث شد تا توجه ورزشکاران مسلمان جهان به این حجاب جلب شود و حتی از پوشش بانوان کشورمان الگوبرداری کنند. در این مورد خاص می‌توان به لباس فوتبال و کاراته اشاره کرد.


باور کنید حجاب مانع فعالیتم نیست!

 
  • تشکر
Reactions: Mobina.85

MĀŘÝM

مدیر آزمایشی تالار دین و مذهب
ناظر کتاب
مدیر آزمایشی
  
عضویت
23/8/20
ارسال ها
764
امتیاز واکنش
7,569
امتیاز
263
محل سکونت
خونه ام :/
زمان حضور
44 روز 3 ساعت 57 دقیقه
نویسنده این موضوع
زنانی که سال‌ها از حضور در رقابت‌های بین‌المللی محروم بودند و به خاطر اینکه حجاب ممکن است به آن‌ها آسیب بزند، شانس رقابت با ورزشکاران خارجی را نداشتند، حالا به اندازه‌ای به موفقیت‌های چشمگیر جهانی دست یافته‌اند که مسئولان بین‌المللی را به این باور رسانده‌اند که پوشش اسلامی هیچ مانعی برای کسب موفقیت در ورزش قهرمانی نیست.
علاوه بر این‌ها، پرچم‌داری بانوان کشورمان در میدان‌های بزرگی همچون المپیک و بازی‌های آسیایی بار‌ها نشان داده است که آن‌ها با این حجاب چطور توانسته‌اند رقبای خود را از میدان به در کنند و صاحب مدال شوند. نگاهی کوتاه به عملکرد بانوان ورزشکار کشورمان در این سال‌ها نشان می‌دهد ایرانی‌ها به الگو تبدیل شده‌اند.
آن روز که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند: «اینکه بانوی ورزشکار ما با حجاب اسلامی روی سکوی قهرمانی می‌رود، مهم است»، یک فرهنگ‌سازی را نشانه رفتند، به این معنا که می‌توان با همین حجاب بانوان ورزشکار در دنیای ورزش حرف‌هایی برای گفتن داشت.
یک نگاه ساده به آمار ورزشکاران زن قبل و بعد از انقلاب اسلامی در کشور خودمان ثابت می‌کند که حجاب و پوشش اسلامی با مصونیتی که برای بانوان ورزشکار ایجاد می‌کند، چه نقشی در افزایش آمار ورزشکاران بانو داشته است. حالا حتی می‌توان دید که برخی ورزشکاران زن غیرمسلمان هم، با استفاده از لباس‌های پوشیده، راحت‌تر در مسابقه‌های مهم بین‌المللی شرکت می‌کنند.
رهبر فرزانه انقلاب همین روز را دیده بودند که آن‌گونه از حضور بانوان با حجاب روی سکوی قهرمانی جهان تمجید کردند.دشمنان می‌گفتند که ورزش بانوان در ایران نابود خواهد شد، اما نه ‌تنها از بین نرفت که پیشرفت هم کرد و سکو‌های قهرمانی جهان را هم به دست آورد. امروز بانوی ورزشکار و محجبه ایرانی الگوی تمام بانوان ورزشکاری است که می‌خواهند با پوشش مناسب گام به میدان‌های مهم جهانی بگذارند. هدف همین است؛ اینکه نشان دهیم می‌توان هم عفیف بود و هم قهرمان و چه میدانی بهتر از میدان ورزش برای اینکه حرفمان را اینگونه به تمام دنیا برسانیم و برای تمام جهان فرهنگ‌سازی کنیم؛ فرهنگ‌سازی با الگوی حجاب بانوی ورزشکار ایرانی، فرهنگی برخاسته از فرهنگ ناب ایرانی و اسلامی.


باور کنید حجاب مانع فعالیتم نیست!

 
  • تشکر
Reactions: Mobina.85

MĀŘÝM

مدیر آزمایشی تالار دین و مذهب
ناظر کتاب
مدیر آزمایشی
  
عضویت
23/8/20
ارسال ها
764
امتیاز واکنش
7,569
امتیاز
263
محل سکونت
خونه ام :/
زمان حضور
44 روز 3 ساعت 57 دقیقه
نویسنده این موضوع
مهین فرهادی‌زاد، معاون سابق بانوان وزارت ورزش و جوانان، می‌گوید: «در حال حاضر ورزشکاران ایرانی با پوشش اسلامی در میدان‌های بین‌المللی به یک الگو تبدیل شده‌اند و در این زمینه موفق عمل کرده‌اند. ورزش تنها عرصه‌ای است که در بخش بانوان کارهای بسیار عمیقی برای شناساندن انقلاب اسلامی، آن هم در میدان‌های بین‌المللی انجام داده است. زنان جمهوری اسلامی ایران، به عنوان نماینده زنان، تلاش فراوانی برای حضور در رویدادهای مهم بین‌المللی ورزشی با پوشش اسلامی کرده‌اند که در نهایت همه این تلاش‌ها موفقیت‌آمیز بوده‌‌اند.
بانوان ورزشکار ایرانی در حوزه‌های مدیریتی، داوری و مربیگری نیز خوش درخشیده‌اند. موفقیت‌های کسب‌شده در حوزه ورزش زنان، با حفظ تمامی شعائر اخلاقی و دینی، پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران شکل گرفته است که از آن می‌توان به عنوان دستاوردی بزرگ نام برد. بانوان ورزشکار کشورمان، با موفقیت در میدان‌های بین‌المللی و کسب مدال‌های متعدد، حالا در جهان اسلام الگو هستند و نشان داده‌اند حجاب مانعی در راه رسیدن به موفقیت نیست.»
امینه کشیری، ملی‎پوش پرتابگر اهل استان گلستان، شهرستان کردکوی است. او رکورددار پرتاب چکش در رده جوانان و بزرگ‌سالان است و موفق شده طی 80 روز چهار بار رکورد پرتاب چکش ایران را جابه‎جا کند. این بانوی ورزشکار کشورمان، با حضور خود در مسابقه‌های ملی و فراملی با حجاب اسلامی ثابت کرد که حجاب محدودکننده زنان نیست. او می‌گوید: «رعایت عفاف و حجاب بسیار خوب است و فایده‌های آن، علاوه ‎بر فرد، شامل جامعه نیز می‎شود.»
امینه کشیری، می‌گوید: «حجاب محدودیت نیست و بنده با افرادی که چنین نظری دارند موافق نیستم. در واقع افرادی که حجاب را مانع موفقیت می‎دانند، تفکرشان محدودیت دارد. خانواده در ترویج عفاف و حجاب نقش بسزایی دارد. از اینکه به‎عنوان یک بانوی ورزشکار با حجاب اسلامی در مسابقه‌ها حاضر می‎شوم، بسیار خوش‌حالم و احساس غرور می‎کنم.


باور کنید حجاب مانع فعالیتم نیست!

 
  • تشکر
Reactions: Mobina.85

MĀŘÝM

مدیر آزمایشی تالار دین و مذهب
ناظر کتاب
مدیر آزمایشی
  
عضویت
23/8/20
ارسال ها
764
امتیاز واکنش
7,569
امتیاز
263
محل سکونت
خونه ام :/
زمان حضور
44 روز 3 ساعت 57 دقیقه
نویسنده این موضوع
وقتی در مسابقه‌های فراملی شرکت می‎کنیم، آن‌ها تعجب می‎کنند که چگونه بانوی ورزشکار ایرانی با حجاب اسلامی در مسابقه‌ها شرکت می‎کند، می‎دود، پرتاب می‎کند و مقام می‎آورد. از لحاظ توانمندی و شانس موفقیت بین یک بانوی ورزشکار مسلمان با حجاب اسلامی با بانوی ورزشکار بدون پوشش تفاوتی وجود ندارد.»
زهرا کیانی، ملی‌پوش ووشوی اصفهان که برای نخستین‌بار مدال نقره بازی‌های آسیایی جاکارتا در رشته «تالو» را کسب کرده است، نظرش درباره حجاب ورزشکاران زن ایران در مسابقه‌های جهانی این است: «از کودکی با حجاب در مسابقه‌ها شرکت می‌کردم و به نظرم شناسه بانوان ایرانی، حجاب آن‌ها است. ابتدا که در مسابقه‌ها شرکت می‌کردیم، کشورهایی مثل مالزی و مصر ورزشکاران باحجاب خود را به مسابقه‌ها اعزام نمی‌کردند. اما از زمانی که ورزشکاران ایرانی با حجاب وارد میدان‌های گوناگون جهانی شدند، کشورهای دیگر هم بانوان با حجاب خود را به رقابت‌ها اعزام کردند. حضور زنان ورزشکار ایرانی نوعی فرهنگ‌سازی است.»
از مرجان سلحشوری، عضو تیم تکواندوی بانوان سؤال شد: «آیا داشتن حجاب باعث مزاحمت و رنج‌بردن شما از گرما نمی‌شود؟» سلحشوری در پاسخ به این سؤال خبرنگار خارجی ابتدا لبخند زد و سپس گفت: «من همیشه حجابم را در مسابقه‌ها و تمرین‌ها حفظ می‌کنم. در واقع اگر بدون حجاب باشم، احساس خوبی نخواهم داشت.»
نجمه خدمتی هم که در مسابقه‌های «یونیورسیاد» موفق شد مدال‌های رنگارنگی را کسب کند، مورد توجه خبرگزاری «نیوزیس» قرار گرفته است. او هم در پاسخ به این سؤال که« «آیا حجاب باعث گرما و مانع فعالیتش نیست؟» گفت: «من مشکلی با حجاب ندارم و اصلا این‌طور نیست که بخواهد مانع فعالیتم باشد.»


باور کنید حجاب مانع فعالیتم نیست!

 
  • تشکر
Reactions: Mobina.85

MĀŘÝM

مدیر آزمایشی تالار دین و مذهب
ناظر کتاب
مدیر آزمایشی
  
عضویت
23/8/20
ارسال ها
764
امتیاز واکنش
7,569
امتیاز
263
محل سکونت
خونه ام :/
زمان حضور
44 روز 3 ساعت 57 دقیقه
نویسنده این موضوع
ابتهاج محمد، ورزشکار مسلمان باحجاب، در مسابقه‌های ریو ۲۰۱۶ مدال برنز کسب کرد. او معمولا با سری مخصوص کودکان که پارچه ژرژت ضخیمی است، به مسابقه‌ها وارد می‌شود. خودش می‌گوید: «وقتی این سری مرطوب می‌شود، واقعا سنگین و سفت است. این پارچه به طور کامـل مانـع از شنیدن من می‌شد.»
از آن گذشته، لباس با پوشش او به خوبی تعامل نداشت. حجاب او به پشت بسته شده‌ بود. قسمت جلو را زیر چانه سنجاق می‌کرد و سپس پارچه اضافی را زیر بندهای تاپ ورزشی خود قرار می‌داد تا بدین صورت نقاب خود را دور سرش محکم کند. خودش می‌گوید: «می‌دانم که تصور آن سخت است، اما این چیزی است که من برای کل حرفه ورزشی‌ام ‌پوشیده‌ام.»
نیازی به گفتن نیست که پوشیدن حجاب سنتی برای رقابت چندان ایده‌‌آل نیست، اما ابتهاج و دیگر ورزشکاران حق انتخاب چندانی نداشته‌اند. ابتهاج می‌‌گوید: «پیدا کردن حجاب مناسب که برای ورزش خاص خوب کار کند، به چند مورد محدود می‌شد و من نتوانستم آن سبک خاص را پیدا کنم.»
هاجر نجاتی‌زاده، نایب رئیس سابق بانوان فدراسیون والیبال ایران، می‌گوید: «فدراسیون جهانی والیبال به بانوان ورزشکار محجبه در کشورهای مسلمان پیشنهاد کرد که برای حضور در رقابت‌های جهانی، از الگوی لباس تیم ملی والیبال بانوان ایران استفاده کنند. از سال 1385 رایزنی‌ها با فدراسیون جهانی و آسیایی والیبال برای معرفی لباس متناسب با شرایط کشورهای اسلامی آغاز شد و در نهایت لباس طراحی شده توسط ایران مورد تأیید آنان قرار گرفت.
وزن لباس طراحی شده بین 650 تا 700 گرم و جنس آن نخی است. این لباس پنج تکه دارد: بلوز آستین بلند استرچ، شلوار، کاور راحت و آزاد، مقنعه و هدبند. هنگام بازی، بانوان با پوشیدن این لباس می‌توانند بدون هیچ مشکلی تا پایان دیدارها به بازی ادامه دهند.
حضور بانوان ایرانی در این رقابت‌ها، با توجه به تفاوت پوشش آنان با دیگر کشورها، بسیار مورد توجه قرار گرفت و بسیاری از کشـورهای حاضـر در این مسابـقه‌ها با احترام خاصی با این مـوضوع بـرخـورد کردند.»

(منبع: Roshd mag)


باور کنید حجاب مانع فعالیتم نیست!

 
  • تشکر
Reactions: Mobina.85
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا