خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
شاید کلمه هویت اجتماعی به گوش همه ما خورده باشد، اما معنای دقیق آن را ندانیم. در پاسخ به این سؤال که هویت اجتماعی چیست، می توان گفت که هویت اجتماعی در واقع چگونگی شناخت ما از خودمان در رابـ*ـطه با دیگران و بر طبق چیزهایی است که با آن ها در اشتراک داریم.
به عنوان مثال، ما ممکن است خودمان را با توجه به دینی که داریم یا کشوری که در آن به دنیا آمده ایم، دیدگاه سـ*ـیاسی، شغل یا روابطمان با دیگران بشناسیم.
بعضی از هویت های اجتماعی منفی هستند. مثلاً افرادی که بی خانمان یا معتاد هستند در جامعه مورد پذیرش اکثریت قرار نمی گیرند و بعضی هویت ها تلفیقی اند. به عنوان مثال ممکن است کسی از پدر و مادری آسیایی و اروپایی متولد شده باشد و هویت ملی هر دو را به ارث برده باشد. به طور کلی می توان گفت که نقش های مختلف فرد در جامعه، هویت اجتماعی او را می سازند.

هویت فردی و اجتماعی

هویت اجتماعی آدم ها را در یک گروه قرار می دهد و افراد بر اساس ویژگی های مشترکشان عضو گروهی مذهبی، قومیتی یا شغلی هستند. اما هویت فردی به ویژگی های منحصر به فرد هر شخصی اشاره دارد.
به بیان واض تر می توان گفت هویت اجتماعی داستانی است که افراد جامعه در مورد شما می گویند. اما هویت فردی داستانی است که خودتان درباره خودتان می گویید. گاهی اوقات ممکن است هویت در جامعه با هویت فردی تفاوت های زیادی داشته باشد و شناختی که فرد از خودش دارد، شبیه به شناخت جامعه از او نباشد.

مزایای هویت اجتماعی

هویت اجتماعی می تواند به انسان ها عزت نفس بدهد، آن ها را اجتماعی کند و بر رفتارهایشان تأثیر بگذارد. نتایج یک پژوهش نشان می دهند که آدم ها اعضای گروهی را که عضو آن هستند ترجیح می دهند. چه با اختیار خودشان در آن گروه عضو شده باشند، چه عضویتشان به علت ویژگی های ارثی باشد.
به علاوه هویت اجتماعی بر رفتار دیگران با ما تأثیر می گذارد و هر چه بیشتر شبیه به جامعه ای باشیم که در آن زندگی می کنیم، پذیرش ما از جانب دیگر اعضای اجتماع بیشتر می شود.
در حال حاضر یکی از عوامل تأثیر گذار بر هویت اجتماعی اینترنت است. از آنجایی که اینترنت در واقع یک شبکه ارتباطی جهانی است، افراد مختلف، از کشورهای مختلف و با پیشینه های تاریخی و فرهنگی مختلف در معرض انواع اطلاعات و محتواها قرار می گیرند. انواع مطالب، خبرها، تصاویر و فیلم ها می توانند بر هویت دینی، قومی، خانوادگی و شخصی مخاطبان خود اثر بگذارند و تغییرشان بدهند.
به نوعی می توان گفت که هویت اجتماعی، الزاماً یک متغیر ثابت نیست و می تواند در طول مدت زمان طولانی و با تجربیات مختلف تغییر کند.

منبع: ایدانیتو


هویت اجتماعی

 
آخرین ویرایش:
  • تشکر
Reactions: *NiLOOFaR* و (SINA)
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا