خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
برای طراحی وب سایت چند زبانه (Multi Language Website) لازم است نکات زیادی را در نظر گرفت و روش های انجام این کار نیز بسته به نیاز صاحبان وب سایت متفاوت است.بطور کلی می توان وب سایت چند زبانه را بدین صورت تعریف که وب سایتی است که محتوای آن به چند زبان مختلف قابل خواندن و نمایش داده شدن است.

بدلیل گسترش روز افزون اینترنت ، بسیاری از وب سایت ها و شرکت ها علاقه دارند مطالب و خدماتی که ارائه می دهند از طرف افراد خارجی که زبان فارسی نمی دانند نیز قابل خواندن و استفاده باشد.این شرکت ها که معمولا دارای شرکای بین المللی بوده و در بازار جهانی حضور دارند نیاز دارند تا طراحی سایت خود را بصورت چند زبانه انجام دهند.

برای این منظور اگر زبان دوم مورد نظر از نظر نوشتاری همانند فارسی – راست به چپ – باشد مثل زبان عربی، مشکل زیادی وجود نخواهد داشت اما اگر زبان دوم یکی از زبان های لاتین باشد که بصورت چپ به راست نوشته می شود آن موقع احتمالا معقول ترین راه این است که لایه های ظاهری وب سایت چند زبانه به دو صورت طراحی شوند ، راست چین و چپ چین. اصولا به عناصر راست چین که از راست به چپ هستند Right To Left یا اختصارا RTL گفته میشود و به چپ چین ها هم Left To Right یا LTR.



نکات طراحی سایت چند زبانه

برای طراحی یک وب سایت که به چند زبان مختلف قابل استفاده باشد ، نکاتی وجود دارد که شاید در درجه اول چندان مهم به نظر نرسد اما براساس مطالعات و تجربه چندین ساله همین نکات بظاهر ساده تاثیر زیادی در جذب مخاطب و کاربری وب سایت خواهند داشت.

1- شروع به ترجمه کنید

شاید این مورد ارتباطی با مبحث طراحی سایت نداشته باشد اما لازم است نکاتی در مورد آن گفته شود.در درجه اول باید بدانید استفاده از مترجم های آنلاین مانند Google Translate که میتوانند به سرعت کل متن های وب سایت را ترجمه کنند کار را تا ممکن است تا حدود زیادی راحت کنند اما از دقت کمی برخوردارند. بنابراین اگر قصد طراحی سایت چند زبانه بصورت حرفه ای را دارید قبل از شروع کار لازم است تمام محتوایی که قصد دارید به زبان های دیگر نمایش داده شود را توسط مترجمان حرفه ای ترجمه و آماده کنید.


طراحی سایت چند زبانه

 
  • تشکر
Reactions: *NiLOOFaR*

M O B I N A

سرپرست بخش فرهنگ و ادب
عضو کادر مدیریت
کاربر V.I.P انجمن
سرپرست بخش
ناظر کتاب
منتقد انجمن
  
  
عضویت
3/4/21
ارسال ها
25,247
امتیاز واکنش
64,014
امتیاز
508
سن
19
محل سکونت
BUSHEHR
زمان حضور
272 روز 9 ساعت 46 دقیقه
نویسنده این موضوع
- اجازه دهید کاربر خودش زبان را انتخاب کند

در بسیاری از وب سایت های چند زبانه ، حتی وب سایت های بزرگ این مورد مشاهده می شود که با استفاده از IP ، محل فعلی شخصی که وارد سایت شده تعیین شده و براساس آن زبان بصورت خودکار انتخاب می شود.برای مثال شخصی که در آلمان زندگی می کند وقتی وارد سایت گوگل می شود بصورت خودکار زبان تنظیمات گوگل به آلمانی تغییر می کند. برای بسیاری این اتفاق خوشایندی نیست زیرا ممکن است شخصی فارسی زبان باشد اما به یک کشور اروپایی سفر کرد و از آنجا وارد وب سایت شما شده باشد.بنابراین در بیشتر مواقع بهتر این است که انتخاب زبان را به عهده کاربر بگذارید.

اما اگر می خواهید به محض ورود کاربر به وب سایت زبان نیز بر اساس Location شخص تغییر کند حتما طراحی سایت را به گونه ای انجام دهید که کاربر بسادگی بتواند گزینه تغییر زبان را مشاهده کند.

3- راحتی در انتخاب زبان

هنگام طراحی وب سایت چند زبانه باید به این نکته توجه شود که انتخاب زبان از سوی کاربران بسادگی انجام گیرد.قرار دادن انتخاب زبان در Footer و بخش پایینی سایت یا در یکی از زیر منوها که در دیدرس کامل نیست در بسیاری از مواقع کار اشتباهی است. انتخاب زبان بهتر است یکی از اولین عناصری باشد که کاربر پس از وارد شدن به سایت با آن مواجه می شود.










4- چند زبانه بودن را در همه جنبه های ارتباطی رعایت کنید

این مورد نیز به نظر ساده می رسد اما در اغلب مواقع در طراحی سایت چند زبانه نادیده گرفته می شود.برای مثال زمانی که کاربری در یک وب سایت ثبت نام میکند معمولا از طرف وب سایت یک ایمیل تاییدیه یا تشکر برای کاربر ارسال می شود.در طراحی سایت های چند زبانه لازم است این ایمیل های تاییدیه به همان زبانی که شخص انتخاب کرده ارسال گردد.

5- نحوه نمایش گزینه تغییر زبان

یک وب سایت چند زبانه بدون گزینه ای برای تغییر زبان عملا فرقی با یک وب سایت معمولی یک زبانه ندارد.معمولا هنگام طراحی وب سایت چند زبانه این گزینه را گوشه بالا سمت راست یا چپ صفحه قرار می دهند ( برای زبان های RTL مانند فارسی ، گوشه بالا سمت راست مناسب تر است).همچنین ممکن است محل انتخاب زبان در بخش پایینی سایت (Footer) فرار گیرد – مانند سایت amanzon.com یا IBM.com – اینکه گزینه تغییر زبان وب سایت را در کجا قرار دهید بستگی به نوع وب سایت و مخاطبان شما دارد اما نکته مهم در اینجا این است که این قسمت بگونه ای طراحی شود که براحتی قابل دیدن و در دسترس باشد.
#اویناپرداز


طراحی سایت چند زبانه

 
  • تشکر
Reactions: *NiLOOFaR*
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا